חוזרים לרחובות ת"א: דפני ליף - "יאיר לפיד שכח את הבטחות הבחירות שלו"

כתב Bizportal היה הערב עם המפגינים. הסיסמאות שחזרו על עצמן - "קיצוצים, גרעון - קחו מבעלי ההון" - צפו בתמונות מהמקום
דפני ליף, צילום: Bizportal
שנתיים שלמות חלפו מאז המחאה של קיץ 2011. והערב ניסו מארגני המחאה של אז (בניטרול אלו שנכנסו לפוליטיקה), ניסו להצית מחדש את אש המחאה. לצעד המחאה שיצאה מכיכר הבימה הגיעו אלפים בודדים, כאשר בתחילה זה היה נראה דליל מאוד אבל בהמשך הצטרפו אנשים ונראה היה שהמחאה הגיעה למאסה מינימאלית. כתב Bizportal היה במקום ודיווח על קריאות כגון "הון שלטון, עולם תחתון" ו"לא למדינה של טייקונים".

האלפים צעדו מכיכר הבימה לכיוון רחוב קפלן, כאשר בניגוד לערב המחאה הקודם מלפני מס' חודשים - הפעם הצועדים חלפו על פני סניפי הבנקים באבן גבירול תוך התעלמות. אז, כזכור, דפקו וירקו המפגינים על דלתות הסניפים. אגב, במשטרה לא לקחו סיכונים והציבו שוטרים - כפי שניתן לראות בתמונה.

כשהגיעו המפגינים לרחוב קפלן פתחה ליף בנאום בדיוק במקום בו הצית לפני שנה משה סילמן את עצמו למוות. "לפיד אומר 'אחינו העבדים' אבל שותה פינלנדיה עם החברים המדושנים שלו. אנחנו חייבים להמשיך להיאבק, לקחת אחריות על החיים שלנו. אם נמשיך להיאבק, נתקן את המדינה. ההפגנה היום זו רק יריית הפתיחה".

מפגינים באבן גבירול
מפגינים באבן גבירול


שומרים בפתח הבנק
שומרים בפתח הבנק


דפני ליף, המזוהה עם המחאה יותר מכל, מדברת על כך שלפיד, שר האוצר, שכח את הבטחות הבחירות שלו, שכללו עזרה למעמד הביניים הקורס תחת הנטל ותוכנית הדיור שהציע. קריאות נוספות הנשמעות במקום: "קיצוצים גירעון, קחו מבעלי ההון" ו"אין עתיד עם ביבי ולפיד".

בהודעה שפורסמה בפייסבוק בידי דפני ליף, משה מנקין ופעילים נוספים, נכתב כי "זה הזמן של כולנו לצעוד ביחד, שלובי ידיים. אנחנו חייבות וחייבים לחזור ולהילחם ברחובות על החיים שלנו". בנוסף, נכתב כי "אנחנו לא יצאנו לרחובות לפני שנתיים בשביל לשבת בשקט בזמן שהתקציב הבא עלינו לרעה הולך להיות מהאכזריים שהיו כאן".

קוראים "לא למדינה של טייקונים"
קוראים "לא למדינה של טייקונים"


יוצאים לרחובות - גרסת 2013
יוצאים לרחובות - גרסת 2013


הצעדה החלה בשעה 20:30 בכיכר הבימה, שם המשיכו בדרכם המפגינים עד לרחוב קפלן, בו מתכננים להתמקם למשמרת מחאה עד אור הבוקר.

דפני ליף בהפגנה הערב
דפני ליף בהפגנה הערב


יוצאים לרחובות
יוצאים לרחובות


"הון שלטון עולם תחתון"
"הון שלטון עולם תחתון"

תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    בושו והיכלמו כל המלעיזים!
    solo49 14/07/2013 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי משלם לכם כדי ללכלך ולנבל את פיכם נגד דפני ליף? הרי אין לכם ממש סיבה הגיונית לפגוע במי שמפגינה ומקריבה למען אלו שנפגעים מהגזרות! ברור שאתם פועלים מטעם!!!
    סגור
  • 25.
    לפיד לא שכח כלום - לפיד לא התכוון ליישם שהוא אמר
    מנהיג המהפכה 14/07/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד ראה במה שאמר לפני הבחירות כתעמולת בחירות של פוליטיקה ישראלית - מבטיחים את מה שהציבור רוצה לשמוע .
    סגור
  • 24.
    האם אחרי המחאה מצבכם הוטב או הורע? תחשבו טוב (ל"ת)
    דפני בלוף 14/07/2013 09:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 23.
    עובדת על כולם מטרתה שיקחו מאיתנו יותר מיסים
    דפני הכלבה 14/07/2013 07:03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    היא רוצה שנממן את כולם סתמה את הפה כשהעלו בגללה 25% מס על הבורסה. היא הרסה את הכלכלה למה היא שתקה אז? למה לא הלכה לפוליטיקה? מי היא שתקבע מה יעשו עם הגז ואם ימכרו את כיל? אני בעד מכירת הגז מי צריך גז קבור באדמה ל 20 שנה כאשר אולי יהיו פתרונות אחרים גז לא חסר בעולם. וגם כיל יכולה להימכר למה לא? ים המלח יעבור לקנדה? אנשים הזויים
    סגור
  • 22.
    שאלה למי שיודע-האם דפני ליף עובדת לפרנסתה? (ל"ת)
    סקרן 14/07/2013 05:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 21.
    לפיד
    גברול 14/07/2013 01:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפיד לא שכח את ההבטחות שלו , הו א מעולם לא התכוון למלא אותן.
    סגור
  • 20.
    צריך הפעם להתמקד בעיקר והעיקר זה בעיית הדיור
    יועץ כלכלי 14/07/2013 01:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם לא ימהרו לתת פתרונות אמיתיים לבעיית הנדלן זה בסוף יתפוצץ והנזק יהיה קטסטרופלי. כבר היום יש קריסה תחת הנטל הכבד בעיקר בשל מחירי הדיור ובשקט בשקט נוצר מיתון כי כבר אין מה לדבר על ביזבוזים מעבר למחיה בסיסית. מיתון יביא אבטלה וגם ירידה בהכנסות המדינה ואז מה שקורה היום יהיה משחק ילדים והרחובות יבערו והפעם ע"י מחוסרי דיור או כאלו שמאויימים ע"י הבנקים בעיקולים בגין אי עמידה בהחזרי המשכנתא ונראה לי שאז ביבי יבין שחסר לו שתתפרסם תמונה שלו צוחק ביחד עם שר האוצר
    סגור
  • 19.
    בת"א יש 100000 סודנים ועכשיו יש חוק בריאות חדש בשבילם
    מכספי משלם המיסים!! 13/07/2013 23:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בקרוב גם ביטוח לאומי והבטחת הכנסה בשבילם. על זה אף אחד לא מפגין.
    סגור
  • 18.
    לפיד הבטיח פוליטיקה חדשה - הבטיח ולא מקיים
    פתק לבן 13/07/2013 23:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הבעיה בלפיד זה לא מה הוא מצליח לשנות אלא בזה שמיום ליום הוא הופך לפוליטקאי מוכשר מהפוליטיקה הישנה. הוא מפזר סיסמאות אבל אין הבטחות ברורות למשל לגבי הדיור ובועת הנדל"ן. כשדורשים ממנו הבטחות ברורות הוא מגמגם. נראה לי שאין ברירה אלא לחזור לרחובות כי אין תקווה. אם אחרי המחאה היתה תחושה של שינוי במחירי הנדלן ובפועל המשיכה הבועה להתנפח אז חייבים לחזור לרחובות
    סגור
  • 17.
    מס רכוש על דירה שנייה ומעלה (ל"ת)
    להתמקד בנדלן 13/07/2013 23:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    במצעד לפידים בחנוכה בבי"ס היסודי היו יותר אנשים... (ל"ת)
    הפגנה מאל טיזי 13/07/2013 23:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    מתי הפגנה נגד משתמטים מהצבא שלא מתביישים לבוא בדרישות?
    רוני 13/07/2013 23:19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זה הפגנה זה כמה מאות אנשים נו באמת
    סגור
  • 14.
    יאיר עלה לפוצץ את בועת הנדל"ן. אם לא הוא נמחק!
    ינתי פרזי 13/07/2013 23:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ביבי לא הפנים וחטף מכה קשה בבחירות. יאיר ונפתלי עלו ע"י העם לפוצץ את הבועה. ואם הוא לא הפנים זאת הוא ימחק. כמה פשוט ככה נכון. ותרשמו את דברי, אני מתערב על כך...
    סגור
  • 13.
    אכלתם אותה!אוכלים אותה!ונאכל אותה! כל זמן שנמשיך ללכת
    אין מה לעשות! 13/07/2013 23:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שבי אחרי כל מיני פופוליסטים זולים כעדר טיפשים רק בגלל שיש להם פה בגודל של היפופוטם, ולא נתחיל לחשוב כמו גדולים אנחנו נמשיך לחטוף מכל הכיוונים, איפה המנהיגים של פעם עם מילה של גבר.... צריך לחוקק חוק שפוליטיקאי שיעבוד על בוחריו ויעשה הפוך ממה שהבטיח ירקב בכלא לכמה שנים או לחשוב משהו בכיוון מהפכני כזה אחרת נמשיך לאכול אותה!!!!!!!!
    סגור
  • 12.
    מלפיד שעבד על כולנו, כבר כולם מיואשים מלצאת ולהפגין
    אחרי האכזכה הגדולה 13/07/2013 22:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כדי שיבוא עוד איזה מנוול ויעשה עלינו סיבוב, כל העם איתם אבל אנשים פשוט מיואשים.........
    סגור
  • 11.
    האכזבה הכי גדולה היא לפיד!! עובדים עליו והוא לא מבין! (ל"ת)
    סתם אזרח 13/07/2013 22:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עובדים עליו?ח..ח...ח.. תמים! הוא עובד עליך ועלינו בלי
    רונית 14/07/2013 00:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למצמץ, אחד הנוכלים הערמומיים והמסוכנים ביותר שהכרתי!!!
    סגור
  • כל מילה שלך בסלע. צריך לנשל אותו ואנשיו מהשלטון וכמה
    לרונית 14/07/2013 10:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיותר מהר!
    סגור
  • 10.
    אנחנו לא הפרחנו אויר הרים בוואקום - אלא עשינו (ל"ת)
    רוביספייר 13/07/2013 22:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    דפנה ליף, את ממש פתטית כמו שלי יחימוביץ.....
    שמיל 13/07/2013 22:10
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לפיד הבטיח והוא יעמוד בכל הבטחותיו בזה אין לי ספק, הוא קיבל כלכלה על סף פשיטת רגל, מה רצית, שהוא יתעלם מזה ויתחיל לחלק סוכריות למעמד הבניים? למה שלי יחימוביץ לא הסכימה לקבל את התפקיד? כי הוא לא פופוליסטי לטעמה. לפיד לקח תפקיד קשה וכפוי טובה ואתם תראו שהוא יבריא את הכלכלה ואחר כך יעמוד בכל מילה שהוא הבטיח. אגב, הוא בסך הכל שלושה וחצי חודשים בתפקיד וכבר עשה לא מעט שינויים מה שביבי פחד לעשות כל השנים, זוכרים את הצטרפות קדימה לממשלה כשביבי לא עמד בשינויים שהוא התחייב להם, להבדיל ממנו, לפיד יבצע את כל השינויים שהבטיח, רק סבלנות, והכל יהיה בסדר, גם אני משתייך למעמד הבניים וגם אני הייתי בכל ההפגנות, ואני גם נפגעתי בכיס, אבל לפחות אני יודע שזו ירידה לצורך עליה, תנו לו צ'אנס ותראו שיאיר לפיד פוליטיקאי מזן אחר, בזה אין לי ספק.
    סגור
  • שמיל! כמה לשעה? יש עבודה?....... (ל"ת)
    אזרח 15/07/2013 01:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    בקושי 500 איש, תפסיקו לעבוד על האנשים (ל"ת)
    משתתף במחאה 13/07/2013 21:40
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 7.
    אז נבחר נבחרי ציבור
    zה לא כוחות 13/07/2013 21:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ונקבל ביבי
    סגור
  • 6.
    מכפר שמריהו מתלוננת - אם היא מתלוננת אז מה יגיד כל העם?
    המפונקת עם הורים 13/07/2013 20:34
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מה היא בעצם רוצה המסכנה הזאת? אבא שלה לא יכול לשים לה קרוואן בוילה בכפר שמריהו? גם כן מטומטמת. מגיע לכם ממשלה כזאת כי אתם עם אדיוטי עם של נעשה ונשמע אז תעשו תמשיכו לקנות ולקחת משכנתא מפגרים
    סגור
  • דפני ליף מכפר שמריהו?
    כותב 13/07/2013 21:56
    הגב לתגובה זו
    2 2
    חבל על הזמן ההורים שלה גנבים... יתכן שאתה גנוב!
    סגור
  • 5.
    הפגנות רק בקיץ שגוועות בחורף. מה זה קייטנה?שעשוע עונתי? (ל"ת)
    יובל 13/07/2013 20:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    וכלום לא קורה? הממשלה עובדת עליכם ותמשיך עבדי משכנתא
    מחאה של שנתיים? 13/07/2013 19:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מגיע לכם
    סגור
  • 3.
    למה לא תצליח להוציא המונים? שכל אחד יקח אחראיות ויבוא
    יוסי 13/07/2013 19:18
    הגב לתגובה זו
    7 1
    שימו לב לנתון המזעזע הבא. בשנת 2000 משכורת מינימום הייתה 3600 היום אחרי שהעלו אותה בעקבות ההפגנה הקודמת היא רק 4300 עליה של 19%.אם לוקחים את הדבר המינימלי בשביל לחיות שהוא לחם אז ב2000 עלה 1.9 היום 6 זאת עליה למעלה של 300%. שלא לדבר על דברים אחרים כמו ערק שעלה ב2000 8 ש"ח והיום 85 ש"ח עליה של1064%!!! אותו דבר במסטיק במכולת לילד. מי שהשקיע ב2000 בקניה של 2500 ש"ח בקניית בקבוקי ערק יכל לקנות דירה בברלין היום!!! אז חייבים לצאת לרחובות,כי כחרדים עושים הפגנה וזורקים אבנים אף אחד לא מדבר איתם.ושערבים בצפון בונים בניה לא חוקית אבל שמתקרבים אליהם לכפר והם זורקים אבנים אף אחד לא מדבר איתם. אז נשאר לשלטון המושחט הזה רק לדפוק אותנו החילונים שיושבים בשקט.אז שכל אחד מאיתנו יקח אחראיות ויצא לרחובות היום כי אי אפשר לחיות עם עליה של 19% במשכורת ו400% במוצרי המזון שלנו אז אם אין אני לי מי לי. מי?????????????? צאו החוצה להפגין.
    סגור
  • במקום לעסוק באריטמטיקה של גן ילדים - צא לרחוב להפגנה (ל"ת)
    רוביספייר 13/07/2013 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • וקיבלנו מס 25% למה אז שתקתם? בשביל ילד בגנון?
    הפגנו בפעם הקודמת 13/07/2013 19:43
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שתקתם כשעשקו את האלמנות והיתומים והזקנים אלא שלא עבדו אצל ביבי או במשרד האוצר אלה שהיו עצמאיים ולא יכולו לחסוך הרבה לקחו להם את כספם!!! למה אז שתקתם? מה עכשיו 30% מס? הפתרון שלי זה לא לקנות כלום גם לא דירה . מי שקונה מגיע לו שיעשקו אותו . הפתרון שלי זה לגור בחו"ל בלי טובות של אף אחד בלי גזענות על מוצא בלי מעמדות ובלי קשרים אי אפשר פה להתקדם ממשלה של מנוולים ואזרחים גם. מצידי שהכל יתרסק לכם בפרצוף. בשנאה גדולה לעם הזה אני.
    סגור
  • עזוב שטויות
    גיל 13/07/2013 19:42
    הגב לתגובה זו
    1 2
    דפי עשתה רק נזק. מס על הבורסה עלה...גזירות בלי סוף...קוטג לא ירד. לא יעזור כלום. גם אנשים נשרפים לא עושה למדינה כלום. עד שלא נתעורר ונפעל כמו בחול כלום לא יזוז פה. אז למה שאלך להפגנה בתל אביב? מעדיף לחסוך את הדלק. {זמנים קשים}
    סגור
  • קומץ טיפשים שלא יודע מה לבקש ואיך לבקש ושותק כמו דג
    לגיל אתה צודק 13/07/2013 20:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשדופקים אותו. הכל פה הרוס ומה שנשאר הרסו הפוליטיקאים עם הפה הגדול משקיעי מניות הגז מסכנים כל מה שאפשר עשו להם ובסוף באה שלי יחימוביץ עם הבגץ. משקיעי כיל אכלו אותה עם הפה של לפיד . הרבה עשו כסף במיוחד משקיעי ח"ל הם ידעו שלפיד פותח את הפה שלו ועשו שורט על ח"ל חברת הכנסת תמר זדנברג אמרה שהיא בודקת איפה היא נעלמה. כמה זמן לוקח לה לבדוק? ממשלה של מושחתים מצידי שיחזירו אותה לערבים
    סגור
  • 2.
    רוצים פיצוץ בועת נדלן לא משטר קומוניסטי בחסות שלי יחימו
    לא רוצה מחאה מפגרת 13/07/2013 19:13
    הגב לתגובה זו
    7 1
    והחבר שלה
    סגור
  • 1.
    העלאת מס בשביל ילד בן שנתיים?
    מה יהיו התוצאות? 13/07/2013 19:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המפגינים האלה לא דורשים מה שצריך פיצוץ הבועה וזה מאד קל פשוט לשחרר קרקעות ואם הממשלה רוצה לשמור לה את הקרקעות לעוד מאה שנה שתשמור בינתיים לעשות פינוי בינוי אבל הם לא רוצים. העם המטומטם שתק שדפקו אותו ב 25% מס על הבורסה ועל מה? על ילד בן 3 לקחו מאלמנות ויתומים שאין להם פנסיה אלא חסכונות בבנק והפכו אותם לנזקקים. ממשלה זדונית מפגינים מפגרים מצידי המדינה הזאת יכולה להתחסל.
    סגור