ועד ההורים: "יש להזיז את החופש הגדול לאוגוסט-ספטמבר - שייפול על החגים"

ועד ההורים הארצי ל-Bizportal - "ביקשנו משר החינוך להקים ועדה שתבחן את הזזת החופש הגדול". לשכת השר - "לא מודעים לבקשה"
ילדים בחופשה, צילום: Getty images Israel
החופש הגדול כבר כאן וגם השנה ההורים העובדים ישלמו עליו ביוקר. תקציבי המשפחות נוטים לגדול בשיעור של עד 30% כשעיקר ההוצאות מוקצות לקייטנות שעלותן היומית לילד נעה בטווחים של 100 עד 230 שקלים. בחישוב מהיר, למשפחה עם שני ילדים העלות החודשית הממוצעת (לקייטנה ממוצעת של 150 שקל ליום) עומדת על כ-4,500 שקל ל-15 ימי קייטנה, עוד לפני שהזכרנו את שווי ימי החופשה שההורים נאלצים לקחת לשאר תקופת החופש. ערב ראש השנה נופל השנה ב-4 בספטמבר, כלומר החופש הגדול כמעט מתחבר לחלוטין לחופשים של חגי תשרי - סדר גודל של עוד 10 ימים חופש.

בוועד ההורים הארצי נאבקים כדי לצמצם את ימי החופשה המרובים במהלך שנת הלימודים שמקשים כלכלית על זוגות ההורים העובדים כשהחופש הגדול הוא ללא ספק גולת הכותרת. יו"ר הארגון, עו"ד גדעון פישר אמר ל-Bizportal , "ארגון ההורים הארצי ביקש משר החינוך להקים ועדה אשר תדון בנושא החופשים של בתי הספר. המטרות העיקריות הן, אחת, ליצור יותר חפיפה בין החופשים של ההורים והילדים, והשניה ליצור מתכונת חדשה לחופש הגדול".

יו"ר ועד ההורים הארצי, עו"ד גדעון  פישר , קרדיט: פייר מיקאל
פישר המשיך ואמר, "המטרה היא שהחופש הגדול יזוז לחודשים אוגוסט-ספטמבר, במקום המצב הנוכחי בחודשי יולי-אוגוסט, כאשר חודש יולי יהפוך לחודש של העשרות בבתי הספר. אין סיבה שהמורים שגם ככה מקבלים שכר עבור חודש יולי לא יעבדו בו. חודש ספטמבר הוא חודש החגים שבו מספר ימי העבודה מצטמצם משמעותית, דבר שיקל מאוד על הוצאות ההורים."

לאחר בירור של Bizportal מול לשכת שר החינוך, שי פירון, נמסר כי "לשכת השר אינה מודעת לבקשה כזו". בוועד ההורים הארצי אמרו מצידם כי ה"דבר תמוה" והבטיחו לבדוק את הנושא. יחד עם זאת, במשרד החינוך כבר אישרו את הפחתת חופשת ל"ג בעומר משני ימי חופשה ליום אחד בלבד שיחול בשנה הבאה ב-19.5.14.

בוועד ההורים הארצי פועלים כדי לקדם גם הקמת מודלים כלכליים שיאפשרו להורים לשלוח את ילדיהם לקייטנות במחירים מופחתים משמעותית מעצם העובדה שכוח הקנייה של קבוצת רכישה גדולה כזו יכול להוזיל מאוד את המחירים.
החופש הגדול. קרדיט: Getty images Israel
החופש הגדול. קרדיט: Getty images Israel

מנכ"ל הוועד, אודי לבון אמר: "נתאגד ונוציא מכרזים למנהלי קייטנות. אם אני יכול להתחייב להביא 5000 ילדים זה נותן לי כוח מיקוח על המחיר ועל מה הילדים יקבלו בתמורה לכסף".

לבון סיפר על מקור הרעיון, "בכנס בינ"ל ראינו איך זה עובד בחו"ל - יש מדינות שהרכישות האלה באות לידי ביטוי ברמה של ארוחות הצהרים וילדים שמקבלים ערכות לימוד מלאות במחירים מוזלים בזכות הקניות המרוכזות האלה. אנחנו צריכים לבחון את המודל שנלך עליו (כיוון שכעמותה אנחנו לא יכולים לפעול בעצמנו), כמו קנייה מרוכזת באמצעות חברה או הוצאת מכרזים. זה יכול להוריד עלויות באלפי שקלים לילד בשנה".

וכמובן שאחרי הוצאות החופש הגדול, יש את הוצאות החזרה ללימודים.


אהבתם? לחצו על 'המלץ' בחלק העליון של העמוד, וגם - החברים שלכם בפייסבוק יראו את הכתבה
תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    הלוואי שמישהו שתפכח
    אמא 29/09/2015 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך זה יתכן שאנחנו המדינה עם הכי הרבה ימי חופש לילדים החוקים האלה לא רלוונטים מה שהתאים למשק לפני קום המדינה לא מתאים להיום וכדאי שמישה יתעורר
    סגור
  • 27.
    פתרון חלקי
    רוי 06/07/2013 23:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה תעשו כשהחגים יחולו באוקטובר ? החופש הגדול יהיה ספט'-אוקטובר ?
    סגור
  • 26.
    כל הכבוד. רעיון מצויין. (ל"ת)
    ניר 03/07/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    אפשר להעביר שבוע לצרף לחנוכה ואז נוכל לנסוע לתאילנד עם
    עדי-מורה 02/07/2013 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הילדים שלנו ושם אף אחד לא יגיד לנו איך לבצע את עבודתינו ואף אחד לא יסביר לנו איך אנחנו צריכים לתקן את השגיאות שלו וגם לפצות אותו שהילד עולה לו כול כך הרבה.
    סגור
  • 24.
    תקשיבו, הייתי במפגש מכירות שזוג הורים "מגיע לי" כזה אמר
    אלעד 02/07/2013 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לנציג המכירות: תגיד לילדה שאסור לה לקטוף פה את הפרחים, היא לא מאמינה לנו, הנציג המשועשע אמר לה: ילדה אסור לקטוף כי יבוא שוטר ומייד ננזף ברוב חשיבות ע"י האם הסתומה שאמרה לו שהוא הגזים ולא היה צריך להגיד שוטר. תבינו שכך מתנהלים היחסים עם הרבה הורים בבית הספר, הם גם מטילים על המורים את האחריות לחינוך שהם לא מסוגלים לבצע וגם אומרים לו איך לעשו זאת ובאילו תנאים....
    סגור
  • 23.
    ואולי נאריך גם את יום העבודה עד שתחזרי מבית הקפה, וגם
    שלי 02/07/2013 16:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשאת בארועים ונחמם לו כוס תה עם טוסט לדרישתך???
    סגור
  • 22.
    בנוסף תתחילו לחפש מורים מהודו וקמבודיה, אני כבר שוקלת
    סמדר 02/07/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסבה ואני רק בשנה השלישית אבל הבנתי שאני שק חבטות גם של משרד החינוך וגם של הורים ומנהלת שחושבת שהכול מובן מאליו. לא תודה, אני מתחליה בשנה הבאה לימוד מקצוע ותחפשו לי מחליפה בהתאם. האמת חבל לי רק על הילדים אבל הספיק לי!
    סגור
  • 21.
    בנוסח המגיע לי תנו לי קשה לי... הורים מפגרים (ל"ת)
    עוד פופוליזים 02/07/2013 15:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    חום יולי
    שפוי 02/07/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקשקש לא עולה כסף...אבל מי שיזם את זה חשב על החום האיום של חודש יולי - ומי יכול ללמוד בעונה בוערת שכזו? ההפסד שעלול להיות יהיה הרבה יותר גדול מהתועלת
    סגור
  • 19.
    יוזמה חשובה ונכונה כול הכבוד כסף זאת לא הבעיה רק תרוץ!!
    sssss9 02/07/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אשמח לבדוק אפשרות לעזור במה שנידרש , אני כלכלן במקצועי וחבר בהנהלת בהס , סדי זינגר
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    זה בגלל המרוקאים הם שונאים את הילדים שלהם (ל"ת)
    עאע 02/07/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    חישוב: היום האחרון של סוכות לגזור חודשיים אחורה ולהתחיל
    אבי יוסוביץ 02/07/2013 14:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חישוב: היום האחרון של סוכות לגזור חודשיים אחורה ולהתחיל
    סגור
  • 16.
    לכל ההורים ה פלצנים---פשוט ליסגור את הרגלים (ל"ת)
    YL 02/07/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 15.
    חובה להפשיל שרוולים ועבוד ברצינות ביחד
    מנהיג המהפכה 02/07/2013 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא יתכן שכל סקטור ידאג לעצמו - אם לא נעזור האחד לשני נהיה תלויים אחד אחרי השני
    סגור
  • 14.
    במקום שוועד ההורים ילחם למען צמצום תלמידים בכיתות
    עמליה 02/07/2013 13:08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ושיפור איכות השהיה בבתי הספר, הוא נלחם כנגד המורים, האם לדעתכם התלמידים יצאו נשכרים מכך? זהירות, וועד ההורים אינו לטובת התלמידים והילדים שלכם, הם רק מנסים להגיע להשגים פוליטיים כקרש קפיצה לקידום אישי.
    סגור
  • 13.
    להורים, אין לכם מושכ מי אלו וועד הורים מרכזי, אנשים
    מורה 02/07/2013 13:04
    הגב לתגובה זו
    6 1
    צמאי כוח ושתלטניים, שמנסים להשיג טובות אישיות לילדים שלהם על גב כול התלמידים, הגיע הזמן להפסיק את מעורבות ההורים בבתי הספר ובמיוחד את איסוף הכספים שמשאיר את מנהלי בתי הספר תלויים בהם וברודנות שלהם. מצב מטומטם ומסוכן!
    סגור
  • 12.
    ההורים שמחפשים רק נוחיות ודאגה למשרות שלהם
    לא מורה ועם ילדים 02/07/2013 13:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    . מה השתנה מאז שנים . החופשות אותן חופשות החגים אותם חגים רק ההורים נהיו מפונקים . לא מעניין אותם אם הילדים שלהם יצאו נשכרים מכל התזוזות לא מעניין אותם שזה תנאי עבודה מעוגנים בהסכמיםשל המורים מה שמעניין אותם זה שהילד יהיה רחוק מהם ושלא יסתובב להם בין הרגליים כדי שיוכלו להמשיך בקריירה שלהם שלא יפריעו לחלקן לשבת בבית קפה עם החברות בקיצור אגואיזים טהור על חשבון הילדים שלהם ועל חשבון המורים . אתם רוצים פתרון לאגואיזים תפתחו את בתי הספר בחופש שלמו לסטודנטים משכורת מלאה ותשלחו את הילדים שלכם להסגר עד שתגמרו את הקפה ואת העיסוקים שלכם. תעזבו את כולנו בשקט.
    סגור
  • 11.
    ככה זה כשוועד ההורים מנסה לנהל את משרד החינוך, הופכים
    ליאת 02/07/2013 13:00
    הגב לתגובה זו
    3 1
    את בית הספר לבייביסיטינג וקובעים גם את משכורות המורים. הזוי לחלוטין, במקום להאבק על מספר ימי חופשה גדול יותר או מספר שעות עבודה מופחת כדי שיוכלו להיות עם הילדים, הם מנסים לזרוק את הילדים על גב המורים ואח"כ מחפשים תירוצים מהשרוול לתבוע אותם. אם שי פירון מתקפל לפני ההורים, אפשר פשוט לסגור את בתי הספר, לא צריך חינוך, שיפתחו קייטנות ואח"כ גם מוסדות לעבריינים צעירים.
    סגור
  • 10.
    חופש חיסכון
    star3 02/07/2013 12:57
    הגב לתגובה זו
    4 1
    רעיון גדול זה חוסך הוצאות מיותרות השאלה אם יהיו הסכמות לכך כל שינו מצריך תשלום למורים
    סגור
  • ברור, כול מה שבא על חשבון האחר הוא גדול, תפנים זה הילד
    עמי 02/07/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלך ותפקידך לדאוג לו. רוצה? תפנה לרשות המקומית להפעלת חוגים חינוכיים ויצירתיים, או קידום תלמידים, אם מורים ירצו יעבדו בתוספת תשלום, אם לא תקחו סטודנטים או מנהלי חוגים. המורים הם לא שק האגרוף לתיסכולים שלכם ולבעיות הכלכליות שלכם, ואגב גם לנו יש ילדים ואנחנו דווקא מחכים לבלות איתם בחופשות, כי כול השנה אתם מבלבלים לנו את המוח 24 שעות ביממה. מעניין אם גם אתה בעבודה מתנהל כול היום מול 40 לקוחות היפראקטיביים ללא הפסקות רק תורנויות ובבית תכין מערכי שיעור ועבודות כשההורים מתקשרים בכול השעות כולל הלילה לברר למה הטמבל שלהם נכשל שוב.
    סגור
  • 9.
    וואלה יופי מצאו בייביסיטר
    רוני 02/07/2013 12:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ביה"ס לא נועד להיות שמרטף של ההורים.בקיץ בלתי אפשרי ללמוד ובעיקר ללמד (החופש הוא גם של המורים).חוץ מזה שהילדים זקוקים למנוחה ולזמן איכות עם ההורים.לשם מה הורים מביאים ילדים לעולם אם לא להיות נוכחים בחייהם?,נוסף על כך תחשבו על התקופה בה הייתם ילדים ואיזה שחרור לנפש הילד התקופה הזו? פשוט דור ההורים היום נהיה עבד למערכת גם על חשבון ילדיו
    סגור
  • מהתגובה שלך אפשר לחשוב שביקשו לבטל את החופש הגדול כליל
    דוד 02/07/2013 13:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בסך הכל ביקשו הזזה של חודש קדימה. תשתלט על עצמך
    סגור
  • בכול העולם המערבי יש אותו מספר ימי חופשה, אם ברצונך
    עמי 02/07/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקבל בחינם בייביסיטינג של מורים על ילדים, יש לדאוג לשמירת מספר ימי החופשה ובמרוכז ולא לפזר יום פה יום שם. ממרידים את המורים שלא לצורך ואח"כ עוד מתלוננים על השבתות. יש לכם בעיה עם פחות מידי חופשות בעבודה? תתעבדו על חוק בכיוון הזה, המורים אינם שק החבטות של מספר הורים צעקניים וחסרי הבנה בנושא לימוד וחינוך.
    סגור
  • 8.
    מאיפה בדיוק נביא כסף תוספות למורים? בית ספר זה לא
    כלכלן 02/07/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ביביסיטר מי שלא יכול לגד ילדים שלא יביא ילדים לעולם
    סגור
  • אתה חי בסרט שהמורים לא מקבלים משכורת בחופש? חחח
    אלי 02/07/2013 14:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הצחקתני מה שכן מגיע להם הרבה חופש מהילדים הנודניקים שלכם וזה לגיטימי כי אתם לא מחנכים אותם בבית
    סגור
  • גם אתה מקבל משכורת בחופש שלך (ל"ת)
    סרט המשך 02/07/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    איך לא חשבו על זה קודם
    ליאת 02/07/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
    2 7
    יוזמה חשובה ומבורכת - שתחסוך למשק המון המון!!!!!
    סגור
  • למה בכלל לשלוח ילדים לבית ספר - שישבו בבית ונחסוך המון
    אמא 02/07/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ביטול הלימודים בתקופת החגים יגרום לכת שילדים לא ידעו כלום על ראש השנה, יום כיפור, סוכות, שמחת תורה. הזכרונות הכי יפים שלי מהגן ומבית הספר הם ההכנות לקראת החגים
    סגור
  • 6.
    אם כבר, אז להזיז לספטמבר אוקטובר. מבחינת האקלים אוגוסט
    אביטל 02/07/2013 12:44
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הוא חודש זוועתי לחופשה של ילדים. מבחינת מזג האוויר, אין כמו ספטמבר אוקטובר לפעילויות בחוץ. ביולי אוגוסט צריכים כולם להסתגר בבתים ובכיתות עם מזגנים.
    סגור
  • 5.
    חגים גם יכולים להיות באוקטובר
    אבי 02/07/2013 12:44
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הורים צריכים לחזור לבית ספר ללמוד את הלוח העברי!!!!!
    סגור
  • 4.
    צודקים - מדינה של בטלנים . החגים כל הזמן חופש. (ל"ת)
    צודקים. 02/07/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • 3.
    הסרטון קורע שאין לתאר... (ל"ת)
    אלה 02/07/2013 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יוזמה ברוכה שיהיה בהצלחה (ל"ת)
    lieran 02/07/2013 12:19
    הגב לתגובה זו
    4 8
    סגור
  • 1.
    כיום הנוער לא יודע על ט'באב כי זה בחופש הגדול (ל"ת)
    אז חופש גדול בחגים? 02/07/2013 12:16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור