דובר האוצר: "הארנונה על קברים - אי הבנה, לא יהיה שום מיסוי, וחברה קדישא לא יכולה למסות משהו על דעת עצמה"

כך מסרו באוצר ל-Bizportal: "אנו מבטלים את פטור הארנונה לחברה קדישא מ-2010 שהעביר יו"ר ועדת הכספים משה גפני"
בית קברות, צילום: Getty images Israel
"אין כל כוונה למסות קברים בארנונה, זו הייתה אי הבנה - האוצר מעוניין לבטל את הפטור מארנונה לחברה קדישא שהעביר ח"כ משה גפני כיו"ר ועדת הכספים ב-2010. לחברה קדישא אין כל סמכות לגבות מס על קבורה על דעת עצמה", כך מסרו מדוברות האוצר ל-Bizportal.

באוצר מרחיבים ומסבירים כי לאורך שנים רבות נדרשו חברות הקדישא לשלם ארנונה בגין שטחי בתי קברות, הנחשבים חוקית כשטח בשימוש מועצה דתית, כפי שמשלם כל גוף, החייב בארנונה, לרבות צה"ל על בסיסיו וכיו"ב. עד חודש יולי 2010 נדרשה חברה קדישא לשלם ארנונה על שטחי קבורה המנוהלים על ידה, תשלום שהופסק בעקבות חוק שאושר בכנסת ביולי 2010 ביוזמתו של ח"כ משה גפני, אשר המעניק פטור מתשלום ארנונה לחברה קדישא. כתוצאה מכך ירדו הכנסות הרשויות בעשרות מיליוני שקלים (כל רשות על פי נתוני הגבייה שלה).

לדבריהם, בהצעת התקציב 2013-2014 מציע משרד האוצר להשיב את המצב לקדמותו ולמנוע מהרשויות אובדן הכנסה. תעריפי הגבייה למי שמעוניין לרכוש חלקת קבר בחיים קבועים בחוק, ולא ניתנים לשינוי, אלא באישור הכנסת.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, כתב בדף הפייסבוק שלו הבוקר בנושא: "זה מוציא מהדעת! עכשיו הם רוצים לגבות ארנונה בעבור קברים. חברים, שתפו איתי את הקריאה הזו לממשלת ישראל; ברחבי הערים פזורים המון ארונות סעף של חברות פרטיות (בזק, הוט ואחרות) אשר לא משלמים בעבורם ארנונה. אז עוד לפני שאתם הולכים למתים, נראה אתכם גובים ארנונה מהטייקונים. נדמה שהם חיים לא רע - ואפילו מחלקים לעצמם דיבידנדים יפים - מהרווחים שהם עושים משימוש בשטח הציבורי. חבר"ה שעושקת את מתיה, נראה שתהיה לה בעיה עם חייה."

נזכיר כי הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי משרד האוצר מבקש בטיוטת חוק ההסדרים לבטל את הפטור ממס הארנונה על בתי עלמין החל מ-2014. הכיוון הוא דרישת תשלום עבור כל חלקת קבר על ידי היורשים של הנפטרים. אך באוצר מרחיבים את המס גם על קברים של אלו שנקברו לפני עשרות שנים, אולם התשלום יעשה רק החל מ-2014.

לפי הערכת חברה קדישא, חלקת קבר של שני בני זוג אמורה הייתה להיות מחוייבת כקבר אחד וקבר במבנה קומתי ישלם סכום מיזערי של עשרות שקלים בשנה, זאת לעומת מספר מאות שקלים עבור קבר רגיל. בנוסף, הארנונה עבור חלקת קבר בבית העלמין חולון-בת ים תסתכם ב-1,222 שקל ואילו בירקון וסגולה ב-400 שקל.

כתבות מעניינות נוספות:
תרצו לשדרג לדירה ב-1.4 מיליון שקל? תשלמו עוד 50 אלף ש" מס רכישה
מחיר ההצפה: "החל מסוף השנה צפוי זעזוע משמעותי בשוק המשרדים"
בתחתית שוק הנדל"ן: דירות בת"א סביב ה-1,700 שקל לחודש - תמונות קשות

תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    כרגיל .....גונבים אותנו גם במוות
    sus 13/05/2013 01:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין חדש במדינה הזו , רודפים גם אחרי הכיסים בתכריחים.
    סגור
  • 21.
    u r a bad ioke
    tomi l 12/05/2013 20:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחאאאאחחחאא אח אח אח חח אח אאאא חח אחאאח כואב אח אח חשבתי אתה אחי אח אח לך לטיפולים מכבי מגן זהב קח איתך את כל אוכלי החינם יש שם זהב. אל תשכח את השמנה
    סגור
  • 20.
    למה ברחת -ידעת מי זה ביבי רק אתה תחליף אותו... (ל"ת)
    כחלון תציל את העם!! 12/05/2013 17:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 19.
    דחוף בדיקה פסיטיאטרית לפקידי האוצר-השפיות נגמרה שם... (ל"ת)
    לפיד-אוצר לא שפויי 12/05/2013 17:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 18.
    חברה קדישה משכורות מ-70,000 ומעלה..תקחו מהם מס 60%.. (ל"ת)
    אוצר של מטורפים.... 12/05/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    באו לקראת המתים ,ומה עים החיים . (ל"ת)
    בא 12/05/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    כולל מים ?
    monako 12/05/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה כולל מים על השקעת כבר או בחשבון ארנונה יופיע גם תשלום לתאגיד מיים ?
    סגור
  • 15.
    לפיד קוויתי שאתה הלפיד האחרון שלי.אך גם לפיד זה כבה. (ל"ת)
    מרציאנו 12/05/2013 16:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 14.
    הידעתם כמה משתכרים בחברה קדישא?
    אחד שיודע 12/05/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    9 2
    שערותיכם יסמרו. יותר ממהנדסים, ולמותר לציין שעבודה איננה בדיוק עבודה מורכבת במיוחד... אז לפני שהחברה קדישא פונים לכיס שלנו עדיף שקודם יעשו בדק בית אצלם, ויחתכו חזק במשכורות השמנות...
    סגור
  • 13.
    מדינת הגזלניהו מה עים מס עננים שיהיה כסף למיטה במטוס
    אפי 12/05/2013 16:08
    הגב לתגובה זו
    10 0
    צריך הרבה כסף בכדי להחזיק את מיס פיגי
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    ....ראו שצריך לשלם על קברים
    אבי 12/05/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    התמוטטה הבורסה ..... כל יום ממציאים מציצה חדשה עד היכן יכולה להגיע שיפלות .
    סגור
  • 11.
    לפיד המנייאק
    שרפון 12/05/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    10 0
    שנאת הדתיים מוציאה אותו מדעתו מגיע לכם פריירים במי בחרתם זה זבל מהלך אוכל חזיר יומך יגיע
    סגור
  • 10.
    לא רוצה לשלם.מה תעשו לי? (ל"ת)
    בבר 70 שנה בבורסה 12/05/2013 15:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 9.
    אני מת כבר 800 שנה. האם המס הוא רטרואקטיבי
    מתושלח 12/05/2013 15:31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני יכול לשם שלשה גמלים ועז אם צריך. חוק זה חוק באהבה מתושלח
    סגור
  • 8.
    לפיד שקרן שקרן שקרן שקרן מי ישלם מי מי?? (ל"ת)
    הרשל 12/05/2013 15:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 7.
    בילבול רגעי
    חי 12/05/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רגע, 1 באפריל כבר היה, לא?
    סגור
  • 6.
    ביום תחית המתים אנא שילחו לי חשבון
    לקוח פוטנציאלי 12/05/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני מבטיח לא לערער.
    סגור
  • 5.
    המדינה הזו יצאה מדעתה זה כולל את כל מי שהצביע ללפיד
    אקמולי 12/05/2013 15:06
    הגב לתגובה זו
    11 0
    פשוט מפגרים - אין לי מילה אחרת. ידלדינו הצעירים - תברחו מהארץ.
    סגור
  • 4.
    יא טיפשים, מי אתם חושבים שישלם את זה??? (ל"ת)
    M.R.I 12/05/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    מסכים לארנונה אבל בתנאי שפיליפינית תוציא את העצמות שלי (ל"ת)
    כל יום לטיול בפארק 12/05/2013 15:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    מאמינים עליו הכל, וזה כבר משבר אמון שלא ניתן לתיקון (ל"ת)
    אלי 12/05/2013 14:58
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 1.
    עדיין לא הבנתי עלסמך מה הם רוצים ארנונה?
    מוטרד 12/05/2013 14:56
    הגב לתגובה זו
    9 1
    ארנונה זה עבור שירותים עירונים. איזה שירותים מקבלים המתים? ביוב? פינוי גזם? איזה קשקוש מטומטם של נערי אוצר, שגמרו אתמול את האוניבריסטה העברית, ועברו ישר לגיליונות האקסל במשרד האוצר. מנותקים!
    סגור