אושרה חלופת מסילת הרכבת לאילת: "מדובר בפרויקט מגה הרסני"

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "לצערנו, מוכרים לנו רכבת נוסעים מהירה באריזה שיווקית יפה. ראש עיריית אילת: "הרכבת היא חוליה מרכזית בהגשמת החזון של אילת להיות מטרופולין משגשג"
רכבת ישראל, צילום: Bizportal
חזון הקמת רכבת שתגיע מתל אביב לאילת תוך שעתיים קורמת אור וגידים. המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (ג') את חלופת המדינה של מסילת הרכבת לאילת, שדנה בקטע שבין דימונה לפארן, ברוב של 11 מול שמונה מתנגדים.

החלופה אושרה כאמור למרות שזכתה להתנגדות ממספר ארגונים סביבתיים. נציין כי המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע, הציעו הצעה נגדית, להקים ועדה מקצועית, שתבדוק את החלופות השונות לעומק, אולם הצעה זו, כאמור, זכתה לשמונה קולות בלבד.

ב-11 לפברואר 2013 הועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום בחנה את שלוש החלופות לתוואי הרכבת לאילת והחליטה להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובניה על התוואי המזרחי לאחר שבחנה שלוש חלופות שונות.

לפני כשנה אישרה הממשלה פה אחד את הקמת קו הרכבת שאורכו 350 קילומטר ובעל תוואי של ארבע מקטעי תכנון עיקריים. קטע תל אביב-באר שבע מתבסס על המסילה הקיימת והמשודרגת; קטע באר שבע-דימונה (כ-35 ק"מ) מחייב שדרוג והכפלת המסילה הקיימת; קטע דימונה-חצבה (כ-65 ק"מ) מחייב שדרוג המסילה הקיימת, הכפלתה עד צין והקמת מסילה מצין עד חצבה, הכוללת קטעי מנהור; וקטע חצבה-אילת (כ-160 ק"מ) המחייב הקמת המסילה עד הכניסה הצפונית לאילת, בסמוך לשדה התעופה הקיים ובמקביל לכביש הערבה. לכתבה הקודמת בנושא

מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה: "לצערנו, מוכרים לנו רכבת נוסעים מהירה באריזה שיווקית יפה, אך בפועל, מדובר בפרויקט מגה הרסני, שיהפוך את הנגב והערבה, על כל ערכי הטבע והנוף הייחודיים שבהם, לשדות של תשתיות, תוך הפקרה של מפרץ אילת."

מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת: "הרכבת היא חוליה מרכזית בהגשמת החזון של אילת להיות מטרופולין משגשג של 150 אלף תושבים שיהווה מנוע צמיחה למשק הישראלי כולו. הרכבת תאפשר לנמל אילת להגדיל פי 4 ויותר את היקף המטענים העוברים דרך ים סוף אל הים התיכון".
תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פרוייקט מגה מטומטם - למי נועד? משהב"ט? (ל"ת)
    לא לציבור הרחב 06/03/2013 07:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    משיח גם לא מטלפן (ל"ת)
    משיח לא בא 05/03/2013 22:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מענין מי יקבל את המעטפות -בטח תבנה כמו הרכבת בתל אביב : (ל"ת)
    תום 05/03/2013 22:11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור