טקטיקה של מו"מ: משרד האוצר פרסם תלוש משכורת של אחות

זאת בהמשך לפיצוץ המשא ומתן עם ההסתדרות. מדובר באחיות בעלות ותק של 28 שנים וותק של 16 שנים. האחיות יחמירו מחר את העיצומים
יובל שטייניץ, צילום: רמי חכם
משרד האוצר פרסם לפני זמן קצר תלוש משכורת מלא של אחות בעלת 28 שנות ותק. הפרסום מגיע בהמשך לפצוץ המשא ומתן עם ההסתדרות, בעקבות כעס יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן על כך שאל הפגישה שנקבעה מבעוד מועד, לא הגיעו הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם וסגן הממונה על התקציבים משה בר סימנטוב, אלא דרגים זוטרים.

על פי הפרסום של האוצר, משכורות ברוטו לחודש אוקטובר של אחות בעל וותק של 28 שנה עומד על 22,854 שקלים כאשר ההממוצע החודשי לשנה עומד לטענתו על 28,195 שקלים. המשכורת המדוברת היא עבור 171.6 שעות לחודש.

בד בבד, משרד האוצר פרסם תלוש משכורת מלא של אחות בעלת 16 שנות ותק. משכורות ברוטו לחודש אוקטובר עומדת על 18,786 שקלים כאשר הממוצע החודשי לשנה הוא 23,518 שקלים. המשכורת המדוברת היא עבור 168 שעות.

בהסתדרות האחיות טענו כי מדובר בדוגמה מאוד לא מייצגת והן נערכות לפניית האוצר לבית הדין לעבודה להוציא צווי מניעה כנגדם. בין היתר הארגון אוסף תלושי משכורות של אחיות המרוויחות שכר נמוך משכר המינימום. על פי הערכות, כשליש מהאחיות הצעירות בישראל מקבלות השלמת הכנסה, משום ששכרן נמוך מהמינימום.

שביתת האחיות נכנסת היום ליומה השמיני ובמשרד האוצר, הבריאות וקופ"ח כללית החליטו לפנות מחר בבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה למתן צווי מניעה לשביתת האחיות. לטענת האוצר, הסתדרות האחיות מחויבת במסגרת הסכם שכר קיבוצי לשקט תעשייתי ומיצוי תביעות עד לתאריך 31.12.2012.

הגופים טענו בנוסף שכלכלת ישראל נמצאת בתקופה של אי ודאות, על רקע האטה בקצב הצמיחה, ההתפתחויות השליליות בכלכלה העולמית וחוסר וודאות קיצוני בגוש היורו. בנוסף לכך, נוצר חוסר יציבות פיסקאלית כתוצאה מהיווצרות גירעון תקציבי מבני גבוה אשר עומד על כ – 40 מיליארד שקלים.

לסיום נאמר ש"מדינת ישראל מצויה בתקופת בחירות, בה מכהנת ממשלה יוצאת, ללא תקציב מדינה מאושר. בתקופה זו יש קושי רב עד כדי בלתי ניתן להיענות לדרישות שכר מופלגות, להן השלכות כלכליות משמעותיות והשפעות רוחביות ארוכות טווח על תקציב המדינה. הממשלה הבאה היא זו שתקבע את סדרי העדיפויות ואת המדיניות הכלכלית של מדינת ישראל".

בתוך כך, האחיות הודיעו כי הן נוטשות את מחלקות בבתי החולים מחר בבוקר, וזאת למשך ארבע שעות. במחלקות יישארו רק שתי אחיות בכל מחלקה, מה שאומר שגם חדרי הניתוח יעבדו במתכונת חירום. בחדרי המיון והטיפול הנמרץ ימשיכו האחיות לעבוד במתכונת שבת. חולי דיאליזה ימשיכו בטיפול כרגיל.
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    המשכורת כל כך גבוהה שאחיות עובדות בד"כ חצי משרה ונוצר מ (ל"ת)
    להפחית שכר האחיות 10/12/2012 21:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    שיוצאת לאוצר מהפה (ל"ת)
    לא מאמין לאף מלה 10/12/2012 19:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    מיוחדת במינה (ל"ת)
    איזה מדינה 10/12/2012 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מעוות מציאות
    האוצר חצוף 10/12/2012 19:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשליש מהאחיות הצעירות בישראל מקבלות השלמת הכנסה, משום ששכרן נמוך מהמינימום.
    סגור
  • 4.
    אחות מרוויחה יותר מרופא
    עינת 10/12/2012 18:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נראה לי שהאחיות מרוויחות טוב יותר מרוב הרופאים הצעירים ואולי גם הוותיקים יותר.
    סגור
  • מוכנה להתחייב על מה שאת אומרת?
    אחות 10/12/2012 20:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מקווה שבדקת את עניין לפני שפלטת את זה...
    סגור
  • 3.
    זה לא שביתה, זה קמפיין הבחירות של עיני נגד ראש הממשלה.
    אוריש 10/12/2012 17:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במדינה מתוקנת על כזה דבר מגיע לשבת מאחורי סורג ובריח, כאן במדינה יש רוב ימני רק לאזרחים, כאשר בכל מוקדי הכוח שולטים השמאל הקיצוני, שזה צבא תקשורת בית המשפט ופרקליטות.
    סגור
  • 2.
    יש לקצץ בשכר האחיות (במיוחד הותיקות) ולהגדיל תקנים!
    בן 10/12/2012 16:40
    הגב לתגובה זו
    7 2
    השכר מנופח מידי - במיוחד של הותיקות. במקביל, יש בעיית כ"א במערכת. יש להפנות את החיסכון המושג מקיצוץ המשכורות על מנת להגדיל תקנים.
    סגור
  • 1.
    28 שנות וותק?
    אחות 10/12/2012 16:34
    הגב לתגובה זו
    2 3
    למה לא לקחו תלוש משכורת של אחות עם וותק 40 שנה? מעניין איפה אחות הזאת עובדת. בטח לא בקהילה. כנראה בביה"ח טוחנת תורנויות. משהו באוצר מוכן לעבוד תורנויות לילה במשרה מלאה? או להשאר סוף שבוע בביה"ח בשביל לקבל תוספת לשכר היסוד שמסתכם ב3500 ש"ח?
    סגור
  • אתה לא יודע לקרוא, רשום 171 שעות
    אוריש 10/12/2012 17:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה פחות מ-8 שעות ביממה, ואם זה נכון טוב שהם פירסמו את זה, אני מוכן להרוויח חצי מזה, ולהתחייב לא לשבות. נמאס מההסתדרות המושחתת, שמריצה את שלי יחימוביץ לראשות הממשלה.
    סגור
  • אתה מוזמן לעשות את זה ולא לזרוק מילים באוויר.
    אחות 10/12/2012 20:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבוא תתחיל לעבוד כאחות והרווח כולו שלך
    סגור
  • אם יש אחות שמרוויחה במשרה מלאה פחות מ-6 אלף-אני צנצנת!
    עמית 10/12/2012 17:05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אני בטוח שאפילו אחות עם שנת ניסיון אחת מרוויחה לפחות 6000 ש"ח - לפני לילות, שבתות וחגים! שלא יספרו סיפורים!!! אף אחד לא עובד בחינם.
    סגור
  • תסלח לי, אבל אתה אכן צנצנת
    אחות 10/12/2012 20:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השביתה היא על שכר היסוד, אני מקווה שאתה יודע במה מדובר?
    סגור
  • אחות יקרה, אני יודע במה מדובר...כנסי
    עמית 11/12/2012 11:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בד"כ, לעובדי מדינה קובעים נקבע שכר יסוד נמוך יחסית שמוצמד למנגנון העלאת שכר זוחלת של 2% בשנה. אבל כידוע, על שכר יסוד זה יש ערמות של תוספות שכר שאינן נכללות בחישוב לפנסיה. בסופו של דבר, לעובדי מדינה קל להציג משכורת יסוד נמוכה - אבל בינו לבין השכר בפועל יש הבדל עצום...תאמיני לי שאני יודע, הורי עובדי מדינה...
    סגור
  • שכר יסוד מכפילים בשלוש וזו המשכורת בבנק (ל"ת)
    מומו 10/12/2012 21:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור