דרמה ענקית: הבחירות בוטלו - קדימה נכנסת עם הליכוד לממשלת אחדות

רגע לפני פיזור הכנסת הוטלה הפצצה. יאיר לפיד בפייסבוק: "הברית הפוליטית המגעילה הזו תקבור תחתיה את כל משתתפיה". שאול מופז לפני חודשיים: "לא אכנס לממשלה של ביבי, זו ממשלה רעה"
 |  (20)
ביבי נתניהו
דרמה לילית התחוללה אתמול במסדרונות הכנסת. שעות ספורות לפני שהוחלט על פיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלילית, הוקפא המהלך. הסיבה: סיעת קדימה בראשות שאול מופז החליטה לחבור לבנימין נתניהו ולהקמת ממשלת אחדות.

סיעות קדימה והליכוד אישרו הלילה את המהלך להצטרפותה של קדימה לממשלה. משמעות הקמתה של ממשלת האחדות היא שהבחירות הכלליות לכנסת שהיו אמורות להתקיים בעוד ארבעה חודשים יידחו לפי שעה. המועד המתוכנן כעת לבחירות עומד על אוקטובר 2013.

בין נתניהו ומופז סוכם כי מופז יכהן כמשנה לראש הממשלה ושר בלי תיק. כמו כן מופז יהיה מ"מ ראש הממשלה בהיעדרו. כמו כן קדימה תקבל את ראשות וועדת הכלכלה של הכנסת. בין הצדדים סוכם כי יגבשו חלופה לחוק טל עד הקיץ ושינוי שיטת הבחירות עד סוף השנה. הממשלה תתרחב כעת ל-94 ח"כים - מספר חסר תקדים.

המפסידים הגדולים הם כמובן שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד. הזגזגן הגדול הוא שאול מופז שרק בחודש מארס האחרון כתב בפייסבוק שלו כי "לא אכנס לממשלה של ביבי, לא מחר ולא אחרי שאעמוד בראשות קדימה ב-28 במארס".

יאיר לפיד בפייסבוק שלו: "מה שראיתם היום זו בדיוק הפוליטיקה הישנה, המסואבת והמכוערת, שהגיע הזמן להעיף מחיינו. פוליטיקה של כסאות במקום של עקרונות, של ג'ובים במקום של טובת הציבור, של אינטרסים של הקבוצה במקום של המדינה כולה. הם חושבים שעכשיו הם ימשכו זמן ואנחנו נשכח, אבל הם טועים. הברית הפוליטית המגעילה הזו תקבור תחתיה את כל משתתפיה."

מסיבת העיתונאים וההכרזה הרישמית על ממשלת האחדות מתוכננת לשעה 12:00.
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    בהס למנהיגות
    אבי 08/05/2012 21:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על אף הרמות הגבה על אף חוסר הנוחות הופגנה במהלך זה מנהיגות אמיתית לטובתה של מדינת ישראל ישר כוח נוע נוע נוע אל אף ההאש מכל הכיוונים
    סגור
  • 18.
    משהו גדול עומד להתרחש
    אור 08/05/2012 15:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההסכמה של מופז להכנס לממשלת אחדות ללא כל תמורה ממשית מדאיגה מאוד או שוא יודע מה שאנחנו לא יודעים וקיבל אחריות או שהוא נאיבי אני נוטה יותר לכיוון שהוא יושב בועדת חוץ ובטחון יודע מה שאנחנו לא יודעים וקיבל אחריות כל הכבוד למופז משהו גדול בפתח והבורסה עדיף בחוץ ולהתבונן מהצד
    סגור
  • 17.
    יאיר לפיד, ומה הברית הזאת תעשה לך? ברית מילה
    איתן 08/05/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למנדטים שציפית לקבל? חה חה.
    סגור
  • 16.
    רבותיי - בואו נבין שזה הפתרון הכי פחות גרוע!
    אלי גרניט 08/05/2012 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם כל הכבוד למתבכיינים מטעם (לפיד ויחימוביץ' ) צריך לראות את הצד החיובי - ויש המון. עכשיו יש ממשלה יציבה של שלוש ורבע סיעות (ליכוד קדימה ישראל ביתנו עצמאות) שעל פי ספירתי מעמידות 76 חברי כנסת של מרכז וימינה. לא צריכים את ש" ס, לא צריכים את מפלגות הימין הקיצוני. מעולם אני לא זוכר בישראל ממשלת מרכז רחבה כל כך. בכל חלופה אחרת - ביבי היה לוקח את הבחירות ממילא ובפער גדול, ואז ראשי המפלגות הגדולות האחרות הם רק כאלו שנשבעו לא לשתף איתו פעולה. (לפיד ויחימוביץ' לא היו מפירים את ההבטחה הזו?) לעומת זאת, עכשיו יש מפלגת מרכז עם הטיה ימנית. עכשיו אפשר לעשות שינוי בסדר העדיפויות האזרחי. עכשיו הדרישה בהפגנת מוצ" ש היא הרבה יותר ברורה - אל תתפטרו, תחוקקו. תעשו שינוי. עכשיו זה הזמן!!!! לא מפסיקים להפגין עד שהממשלה הזו תתחיל לקדם שינויים.
    סגור
  • 15.
    לנתניהו התחיל הכסא לזוז בגל הבחירות באירופה?
    עירית 08/05/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מצב שנתניהו אתחיל לחשוש שעליית מפלגות סוציאליסטיות באירופה עלולה לתת רעיונות גם לבוחר הישראלי? בעידן האינטרנט רעיונות עפים ויקח לעם ישראל פחות זמן להפנים מה שהוא כבר יודע: האג' נדה של בחירות אתמול (בטחון ורק ביטחון) פחות רלבנטית. את האזרח מעניין איך הוא חיי. וקדימה? מפלגה במחיקה. טוב לפחות עכשיו תחזור המחאה לרחובות..
    סגור
  • 14.
    לנתניהו היה מצב של ניצחון -ניצחון
    T 08/05/2012 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למופז היה מצב של הפסד-הפסד ובאשר למדינה (אני מקווה) זה טוב ,בכל מקרה -" כל דעביד רחמנא לטבא עביד" קל וחומר באחדות ישראל!
    סגור
  • 13.
    יאיר הלפיד של יחימוביץ מקנאה בממשלה הרחבה.
    יאיר הלפיד. 08/05/2012 09:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהלך של ממשלת אחדות חשוב מאוד למדינה. איני מבין על מה יצא קיצפם של לפיד ויחימוביץ. הרי היו צריכים לברך על כך.
    סגור
  • 12.
    ברכה פוליטית ולא פצצה פולטית כפי שניכתב (ל"ת)
    בנטוב 08/05/2012 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    כדי לתקוף באירן אדיוטים (ל"ת)
    הם מתחברים 08/05/2012 08:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    דרמה ענקית
    פולני זה אני 08/05/2012 08:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהלך מבריק של בנימין נתניהו,טוב ומצויין למדינת ישראל לשוק ההון והבורסה, התגובות ההיסטריות של ,הגיס החמישי,כתבלבי החצר,התשקורת ,מוכחים זאת ללא כל צל של ספק!!!
    סגור
  • 9.
    כל הכבוד למופז היידה ביבי מהלך מבריק. שלי
    נועה 08/05/2012 08:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכולה להמשיך לצעוק מהיציאה. יאיר אתה באמת מאוד חמוד ואפילו חתיך. אבל אין לנו כוח לגדל ילדים מה שאתה תלמד ביבי כבר שכח. לא נורא יהיה לך יותר זמן לחדר כושר.מופז אתה הוכחת לי שבשביל המדינה מוותרים על הגאווה יישר כוח. בהצלחה
    סגור
  • 8.
    תרגיל מבריק. מסיר את הכובע. נובל בקומבינה
    חי במינוס 08/05/2012 07:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות הבורסה תעלה.לפיד נדפק עד העצם.
    סגור
  • 7.
    בטח ציפי השתינה מקינאה (ל"ת)
    חחחחח 08/05/2012 07:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    ציפ ציפ ציפ ציפי ציפי. מתי כבר תביני ביני. (ל"ת)
    שאת כבר לא רלוונטיני 08/05/2012 07:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    זה אומר שהיום אדום לוהט (ל"ת)
    אדום 08/05/2012 07:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    דווקא מעניין ולא בהכרח לטובת ביבי
    מצביע לשלי(עד כה) 08/05/2012 07:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השאלה מיעשה ומה ישנו בזמן הזה
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד
    יניב 08/05/2012 07:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני איש שמאל כל חיי מצביע מרץ והפעם אני אומר מופז כל הכבוד כל עוד לא משנים את שיטת הממשל הרקובה שיש לנו שום דבר לא היה משתנה אחרי הבחירות היינו רואים כמעט את אותה תוצאה לצערי אבל המדינה חסכה מאות מיליונים מופז וביבי בכל מקרה אפסים בלי מילה
    סגור
  • 2.
    מה זה אמור לעשות למדדי הבורסה? (ל"ת)
    חכם 08/05/2012 07:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רק טוב
    נועם 08/05/2012 08:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מצויין לבורסה
    סגור
  • 1.
    חבירה לנתניהו
    דדי 08/05/2012 07:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד למהלך, במשך שנה, ילמדו שניהם את כולם מאיפוא משתין הדג , ואיך מנהלים מדינה ללא לחצים אינפלציוניים, מהלך מבריק, שפו לשניהם. ציפי היתה צריכה לעשות זאת לפני שלוש שנים.
    סגור