עובדי הרכבת לא ישבתו 3.5 שנים, יקבלו 25% תוספת שכר ומענק של 40 אלף ש'

עדכון. בתום מו"מ לילי נראה כי העובדים יצאו עם היד על העליונה. הנהלת הרכבת ביטלה את הצעדים שננקטו כנגד גילה אדרעי יו"ר הוועד והתחייבה לקלוט חלק מעובדי הקבלן ולא לפטר עובדים עד 2030
הקץ לסכסוך?
הרכבת תיסע בשקט שלוש וחצי שנים? בסיום משא ומתן לילי הודיעו היום הנהלת הרכבת והסתדרות העובדים על השגת הסכם עם ועד עובדי הרכבת לפיו יבוצע רפורמה מבנית ברכבת ישראל במהלכה יועלה משמעותית שכר העובדים.

תקופת ההסכם בין הצדדים הינה ל- 3.5 שנים והוא מבוסס על הסכם עקרונות שבעקבותיו צפוי להיחתם בזמן הקרוב הסכם קיבוצי. במסגרת הרפורמה תוציא הרכבת את חלק מעבודת תחזוקת הקרונות למיקור חוץ, תקים שתי חברות בנות למטענים ומסחר ותשמור על זכויות העובדים הקיימים בהסכם קיבוצי.

תחילתו של הסיפור, שעות אחדות לאחר שהנהלת הרכבת סיימה את הליכי השימוע והחליטה לנקוט בצעדים כנגד יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי ועוד מספר עובדים, נעמד יו"ר ההסתדרות, עופר עיני לצד העובדים והודיע בשעת לילה מאוחרת כי אם לא תוקפא ההחלטה על ההשעיה והפיטורין - תושבת כליל תנועת הרכבות בישראל, ובהמשך עלול להיות מושבת כל ענף התחבורה בארץ.

בהיבט זה יצאו העובדים עם היד על העליונה וכחלק מההסכם עם הנהלת הרכב יבוטלו ההשעיות והפיטורים והתביעות הנזיקיות של חברי הועד, יו"ר הועד והעובדים. גם נושא מיקור החוץ ותחזוקת הקרונות החדשים שעמד בחודשים האחרונים במרכז הסכסוך עם ההנהלה הגיעה לפתרונו: הקרונות החדשים ו-70% מהקרונות החשמליים העתידיים יתוחזקו ע"י עובדי רכבת ורק הקרונות הישנים יתוחזקו ע"י חברה חיצונית. העבודה תתבצע במתחמים נפרדים במוסכי הרכבת למשך שנתיים עד להוצאת העבודות למוסכים נפרדים.

עוד הוסכם על העלאת שכר העובדים ב-25% "על-פי התקדמות הרפורמה" והכללת עובדי הרכבת בהסכם השכר במגזר הציבורי שיחתם ב-2013 מה שבהסתדרות מעריכים כי יגדיל את התוספת הכוללת ליותר מ- 30%. כמו כן, יקבלו העובדים מענק חד-פעמי של 40 אלף שקל לכל עובד.

סוגיית עובדי הקבלן נפתרה עם הסכמת הנהלת הרכבת לקלוט 140 עובדי רובם קופאיות, איתות אלקטרוני, תדלוק ותוכנה בחוזה קיבוצי מלא במקום העסקתם במסגרת חברה חיצונית. עוד טוענים בהסתדרות כי במסגרת ההסכם הוחלט כי לא יהיו פיטורי עובדים עד 2030.

נצחון לעובדים

בערב יום שני נועדו שני הצדדים במטרה למנוע את הסכסוך ולהגיע להסכמות אשר ימנעו בהמשך אפשרות גם להשבתת ענף התחבורה כולו. כפי שנכתב בהודעה לתקשורת מטעם ההסתדרות וועד עובדי הרכבת. פגישת הצדדים החלה בישיבה משותפת של מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, עם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות העובדים, אבי ניסנקורן. בהמשך הצטרפו עופר עיני ויו"ר הרכבת, אורי יוגב.

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר אמש בראיון היום ליונית לוי, בחדשות ערוץ 2, כי "אי אפשר להכניס שיקולים צרים. אי אפשר להשבית את הרכבת בגלל שיו"ר בוועד התפרעה ונקטה באלימות". עוד הוסיף השר כי "אני קורא לעופר עיני לכפות על ועד העובדים את מה שהוא הסכים והיה מוכן לעשות. במקרה של השבתת כל המשק, גם אנחנו לא נירתע וננקוט בצעדים גם אם נצטרך לכפות חוק בוררות חובה. אנחנו נביא את הרכבת למצב שבו היא צריכה להיות".
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    הסכם הרכבת
    גלעד 28/03/2012 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק כי משא ומתן הינו הדרך הנכונה,לניהול משברים.יישר כח.
    סגור
  • 14.
    הסכם הרכבת
    גלעד 28/03/2012 10:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק כי משא ומתן הינו האופציה היחידה,לפתור סיכסוכים ומשברים.יישר כח.
    סגור
  • 13.
    בושה וגם בחברת חשמל
    דני 27/03/2012 21:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כמו לעבוד במגזר הציבורי,עובדי חברת חשמל מקבלים תוספות ומצפצפים ועובדי הרכבת מקבלים הבטחה לשמור על עבודתם ללא קשר לביצועים ואנו במגזר הפרטי משקשקים מפיטורים
    סגור
  • 12.
    רכבת
    יוסי 27/03/2012 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנאים צרי עין תאכלו את הלב אנחנו העובדים ניצחנו ואתם הקנאים תסבלו
    סגור
  • 11.
    תשובה למס.' 1 !!
    אזרח. 27/03/2012 10:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שגב.' ג.' אדרעי נראית בראי -כך נראת " רכבת-ישראל" (ראה רכבות במצרים וכו.' ) נ.ב. :אולי היו" ר תעשה " טיפול פנים" ב-40 אלף ש" ח -האם זה ' שיי לחג' ? ,או אולי מענק על יעילות,דיוק,נקיון ואדיבות ????. חג פסח שמחחחחחחחחחחחחחחחח.
    סגור
  • 10.
    השר כץ יצא לוזר נתן להם תוספות על מה????
    כלכלן 27/03/2012 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלמד מכחלון איך נלחמים ביבי אתה תשלם בבחירות על כול התוספות שאתה נותן לועדים הגדולים על חשבון החלשים
    סגור
  • 9.
    אין כל ערך ומשמעות להתחייבות לא לשבות. הבטחות
    ברנדון 27/03/2012 10:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאלו ניתנו בעבר והופרו ללא סוף פעמים וללא הניד עפעף
    סגור
  • 8.
    עצוב שמדינה מעודדת אלימות... (ל"ת)
    א 27/03/2012 09:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    וגם מענק מה קרה יש עודף כסף במדינה שאני יבין? (ל"ת)
    גועל נפש 27/03/2012 09:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לוזרים מדרגה א'
    ממשלת ליכוד 27/03/2012 09:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניכנעו לכל הדרישות ומהר מאוד, כמובן שאנו הציבור נשלם,אם בחשמל,אם בדלק,וארנונה,ועוד,ועוד,ממשלה קאקא.
    סגור
  • 5.
    גימלאי צהל בשחיקה כבר כמה שנים
    גועל נפש 27/03/2012 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואמורים לקבל תוספת של% בפריסה של 5 שנים בושה למדינה שנותנת יד בדבר הרכבת ואילו בחיילים ששירתו את המדינה מקבלים זין בעין. בושה ושחיטה לאור יום.....
    סגור
  • 4.
    אם היה אפשר הייתי קונה אופציית פוט על הרכבת
    אבינועם 27/03/2012 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדרך לאבדון
    סגור
  • 3.
    פשוט בושה למדינה איזו סחטנות (ל"ת)
    ירון 27/03/2012 09:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    וועד הרכבת חזק מהחמאס מסתבר
    אבי - מתנגד למחאה 27/03/2012 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממשלה עמדה מול החמאס 5.5 שנים עד שניאותה לשחרר את החייל " גיבור ישראל" גלד שליט ואילו וועד הרכבת הכניע את הממלשה אחרי 12 שעות. יש מי שעוד יצביע לממשלה כזאת בקרוב?
    סגור
  • 1.
    אם גילה אדרעי היתה איזה פולניה לא היו מזלזלים
    מדינה כוחנית 27/03/2012 07:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיטת הכח מופעלת רק על הספרדים. עוד מעט יגידו עליה " היא לא נחמדה" ... חבל שהפנתרים נעלמו ביחד עם גולדה מאיר שר התחבורה הוא בזיון. השינויים שעשה בתחבורה רק ייקרו את המחיר למה בתוך העיר צריך לשלם יותר? זה מהפכה? במקום 5.5. שח משלמים בעיר תל אביב לנסיעה בעיר 6.5 שח לממן את המהפכה שלו? בושה וחרפה כל הממשלה הזאת זבל שיעופו מהר.
    סגור