כ-200 נוסעי טיסת אל על לת"א נתקעו 3 ימים בשדה במוסקבה

נציג הנוסעים, עו"ד איציק חן: "הנוסעים הופקרו על ידי אל על בגלל שיקולים כלכליים וזכו ליחס מבזה מנציגיה". אל על: "אנו מודעים ומצטערים על חוסר הנוחות שנגרם ללקוחותינו"
"מופקרים ומבוזים"
במשך 3 ימים היו תקועים כ-200 נוסעים לישראל בשדה התעופה במוסקבה, לאחר שבשני הלילות האחרונים נאלצו לבלות בתוך המטוס יותר מ-4 שעות, אך המטוס לא זז ממקומו. הנוסעים זעמו על הפקרה ויחס מבזה בטיפול בהם מכיוונה של חברת אל על. העניין דווח בתקשורת הרוסית ונציג הנוסעים, עו"ד איציק חן, הבהיר בשיחה עם Bizportal, כי בכוונתם לתבוע מהחברה פיצוי הולם.

הטיסה המקורית של אל-על ממוסקבה לתל אביב היתה אמורה לצאת לדרכה כבר ביום שלישי ה-20 במארס בשעה 22:30. הנוסעים שהגיעו לטיסה בהיותה צפויה לצאת במועדה, עלו למטוס אך אז נותרו לשבת במקומם במשך 4 שעות מבלי שהם מקבלים הסברים לעיכוב. בשעה 03:00 הורדו לראשונה הנוסעים, חלקם ישראלים וחלקם רוסים, והוחזרו לשדה התעופה.

נציגת אל על שאינה דוברת אנגלית או עברית לא ממש הצליחה להבהיר לנוסעים מה עליהם לעשות במצב שנוצר. זמן מה לאחר מכן חולקו לנוסעים שוברים בשווי של כ-10 דולר (במוסקבה זה לא מספיק ליותר מקפה ומאפה), איתם הם היו אמורים לשרוד עד למחרת.

רק בסביבות השעה 5 בבוקר החלה אל על לפזר את הנוסעים לבית מלון במרכז מוסקבה, שנמצא במרחק של עוד שעתיים וחצי שעות נסיעה משדה התעופה. בית המלון הוגדר על ידי עו"ד חן "תת רמה שאינו ראוי למגורים, מבחינת איכות המלון, חדריו המעופשים והאוכל הנחות שהוגש בו".

למחרת, ב-21 למארס, נאמר לנוסעים לבוא לשדה התעופה על מנת לעלות לטיסה באותו המטוס ובאותה השעה, אך שוב חזרה הסאגה על עצמה ולאחר שעלו למטוס נאלצו שוב לשבת במקומותיהם בזמן שהמטוס עומד על המסלול. הפעם הבהירו לנוסעים שבמטוס התגלתה בעיה טכנית.

לדברי עו"ד חן "אנחנו יודעים שהבעיה הטכנית היתה קיימת כבר ביום הקודם, אך מאחר שאל על אינה מקבלת שירותי תחזוקה בנמל התעופה של מוסקבה והמכונאי של החברה לא הצליח לפתור את הבעיה הטיסה לא המריאה. חלק מהנוסעים החלו לפחד וביקשו לרדת מהמטוס, אך רק לאחר 4 שעות, שוב באמצע הלילה, ירדו מהמטוס וחזרו כלאחר כבוד לגייט".

"רק לאחר 4 שעות נוספות בא נציג בכיר של אל על שהסביר לנוסעים כי על רקע תנאי מזג האוויר הקשים במוסקבה ודחייה של מספר טיסות נוספות, לא נמצא לנוסעים פיתרון בבתי המלון שבעיר, זאת למרות שלאנשי הצוות נמצא פיתרון. הנציג סירב לשלם לנוסעים המתוסכלים החזרים למוניות או למלונות שימצאו בעצמם, כל זאת בעודו מבהיר לנוסעים כי מי שיבטל את הטיסה לא יזכה לפיצוי כלשהו".

"באותו שלב נותרו רק כמחצית מהנוסעים, בהם גם זוג רוסי שהבעל צריך לעבור ניתוח בביה"ח שיבא, ושני זוגות שצריכים להגיע לחתונת קרובים בארץ, כמו גם אנשי עסקים רבים, האחרים פשוט התייאשו לאחר שנאלצו לעבור מספר פעמים את בדיקות הדרכונים ואיסוף המזוודות". עו"ד חן הדגיש כי "הנוסעים הופקרו על ידי אל על בגלל שיקולים כלכליים וזכו ליחס מבזה מנציגיה".

לדבריו, הנציג שוב רצה לתת שובר של 10 דולר ליום, אך רק לאחר מאמצי שיכנוע הסכים לאפשר לנוסעים להתארח במתחם ה-VIP : "היחס היה תוקפני ונציגי אל על הבהירו שמי שרוצה לבטל את הטיסה - אין החזר כספי, אין בתי מלון ואין הסעות לעיר. הדבר היחיד שקיבלנו, קבוצה של 100 הנוסעים שנשארו, היתה אכסנה באיזור ה-VIP".

אל על החליטה להחליף את הטיסה במטוס הקטן והפגום ולאפשר לנוסעים שנותרו בשדה לעלות על טיסת ג'מבו שיצאה בסופו של דבר היום (ה') בשעה 13:30 ממוסקבה לת"א. בשעה 15:40 נחתו הנוסעים בישראל.

אל על: המזג אוויר היה גרוע

מקור המקורב לאל על טען כי מנהל התחנה ברוסיה, איגור וויסבורג, היה נוכח בכל הלילות בטרמינל ו"עשה מעל ומעבר כדי לנסות ולעזור לנוסעים בנסיבות המצערות של טיסות רבות שלא אושרו להמריא והיה סיכון בטיחותי בהמראה". מעבר לכך הדגיש המקורב כי לנוסעים הוצעו מקלחות בטרמינל והוזרם להם אוכל במהלך כל שעות שהותם בשדה. כמו כן מסר הגורם, כי "ברגע שבתי המלון במוסקבה היו מלאים לחברה לא היתה ברירה אלא להציע בתי מלון מרוחקים מאד ואכן כך עשתה".

בתגובה לפניית Bizportal מסר דובר אל על: "במוסקבה שררו ביומיים האחרונים תנאי מזג אויר קשים ששיבשו את טיסות אל על. בנוסף, אתמול, באחת הטיסות נתגלתה תקלה טכנית שלא איפשרה את המראת הטיסה למען בטיחות הנוסעים.

הנוסעים טופלו ע"י צוות אל על במוסקבה. למרות תפוסה גבוהה של בתי המלון במוסקבה שנאלצו להלין נוסעי חברות זרות שאף הן נאלצו להישאר עקב מזג האויר, נעשה מאמץ רב על מנת למצוא פתרון לכל הנוסעים עד למועד הטיסה החלופית.

במהלך הלילה בוצעו שינויים בלוח הזמנים של אל על על מנת להביא את הנוסעים ממוסקבה ליעדם. בטיחות הנוסעים והטיסה היא נר לרגלנו ואיננו מתתפשרים בנושא זה קלה כחמורה. אנו מודעים ומצטערים על חוסר הנוחות שנגרם ללקוחותינו, ועשינו ועושים הכל כדי להקל עליהם".
תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    סיפור חוזר!! רק לופטהנזה!!
    אבנר 22/03/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין על לופטהנזה גם כשיש תקלות אתה מובל ומונחה בצורה מרגשת ממש. כולל אוכל ומלונות מפוארים אל על בדיוק כמו רכבת ישראל, ועד עובדים והתנהלות חפיפניקית
    סגור
  • 10.
    אני כבר לפני שנתיים התנתקתי מהם
    נוסע מתמיד 22/03/2012 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שנוכחתי לדעת איזה פער מחירים גבוה יותר שילמתי על טיסה לתאילנד לעומת חברים שלי שלא נסעו עם אלעל .בעתיד אין שום סיכוי שאני אטוס עם הגזלנים האלה. אתה טס עם חברות אחרות במחיר יותר זול משמעותית ומקבל יחס ושירות יותר טובים אז תגידו לי האם רק בשביל לשמוע עברית זה שווה את זה ? בטוח שלא.
    סגור
  • 9.
    הלו ג' ינג' י,תתעורר.ואנחנו רק אל על.זה שלנו . (ל"ת)
    איציק ר 22/03/2012 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    המנכ" ל יקבל בונוס השנה ? נו צריך לחסוך. לא??? (ל"ת)
    יוסי 22/03/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אסון
    יוסי 22/03/2012 14:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מקנא בנוסעים שנאלצים לעבור הן והן מזוודות בנמל במוסקבה , זה אסון אני עברתי את הבידוק (פעם אחת )שם בקייץ האחרון וזה הספיק לי .... תאמינו לי לא סיוט .
    סגור
  • 6.
    רציתם הפרטה קיבלתם. יש להלאים חזרה את אל על (ל"ת)
    די להפרטות 22/03/2012 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אני טס רק עם אל-על
    הנוסע מתמיד 22/03/2012 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל העיכובים האלו אני רואה פחות את אישתי....:)
    סגור
  • 4.
    אלעל יקרה ומקטעת, למה לטוס בה?
    אני ממש לא מבין 22/03/2012 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעולם של היום פטריוטיות כבר לא מספיקה
    סגור
  • סוף סוף יש עו" ד שמוכן לייצג אותנו הנוסעים ..
    ככה זה במדינה 22/03/2012 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה במדינה שלנו אני מקווה שסוף סוף מזל שהיה שם עו" ד שיכול לתבוע אותם אח" כ
    סגור
  • 3.
    אל על חברת תעופה הבזויה שאני מכיר (ל"ת)
    נוסע רק לא באל על 22/03/2012 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ואנחנו כמו כבשים...
    תומר 22/03/2012 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב ושוב ושוב ניסע עם החברה הזו למרות השירות הגרוע, היחס המזלזל והמחיר הגבוה. להיתקע בטיסה ששילמתי בה חצי ממה שהייתי משלם באלעל- זה אני מבין. מה גם שבחברות אחרות עדיין נותנים להעלות לבטן המטוס 2 מזוודות של 23 ק" ג ובאל על לא.
    סגור
  • 1.
    זו לא פעם ראשונה
    נוסע אל על לשעבר 22/03/2012 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכנראה גם לא האחרונה. את הגאווה הישראלית שלי אני אראה במקום אחר. באלעל לא אטוס בחיים.
    סגור