: "אנו ערב מהפיכה, ימיהם האחרונים של הפוליטיקאים המושחתים"

פעילי המחאה החברתית מותחים ביקורת חריפה על העלאת שכר הח"כים. "מלכים ונסיכים מתפטמים במטעמים כשהעם רעב ללחם"
(צילום: חדשות ערוץ 10)
שכרם של החודשי של חברי הכנסת יעלה ב-1,078 שקל ויעמוד על למעלה מ-37 אלף שקל, כך החליטה היום (ג") ועדת הכנסת. לפי ההחלטה תבוטל הקפאת ההצמדה של שכר חברי הכנסת לשכר הממוצע במשק.

פעילי המחאה החברתית קיבלו בתחושת תסכול רב, את החלטת ועדת הכנסת להוסיף עוד סכום נכבד לשכרם של חברי הכנסת. "עצוב לראות שבימים אלו של מצוקה חברתית קשה שמשתוללת במדינת ישראל, בוחרים חברי הכנסת, שגם כך מקבלים שכר שגובהו הוא פי 3 מהשכר הממוצע במשק לתת לעצמם עוד סוכרייה קטנה למשכורת."

"כך נראתה צרפת ערב המהפכה. מלכים ונסיכים מפונקים שמתפטמים במטעמים שעה שהעם סביבם רעב ללחם(או לדלק וחשמל), מנותקים עד כדי כך שלא מבחינים את מה שבראיה היסטורית הוא מובן מאליו, הסאה הוגדשה, אלו הם ימיהם האחרונים של פוליטיקאים מושחתים".

דפני ליף, מחלוצות המחאה, אומרת: " חברי הכנסת זוכים לאיזון ההכנסות שלהם אל מול העליות במחירים, מעמדם מקנה להם את ההבטחה שלא ירגישו את מחיר הקניות בסופר, או עלויות החשמל והדלק הגרנדיוזיות. אותה העלאה במשכורת הינה חרפה כאשר היא מגיעה מול שכר שהולך ונשחק בקרב כלל האוכלוסייה. גם אנחנו, שעובדים יום ולילה, זקוקים למשכורות שתואמות את יוקר המחייה- המשכורות העולות של חברי כנסת, שרים ושל ראש הממשלה בחודשים האחרונים רק מחדדות את חוסר הרגישות של "שליחי הציבור" למצוקות היומיומיות שהוציאו אותנו לרחובות."


תגובות לכתבה(35):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    העלאת שכר ח" כ
    גייל 08/02/2012 17:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט בזיון חבורת בטלנים שהורסים את המדינה ודואגים ל" תחת" שלהם כל הזמן, משמינים מרב חוסר עשייה ולא מתביישים להגדיל ארת המשכורות ע" ח העובדים שלא זוכים להעלאות במשכורת אלא למס הכנסה, מס רכישה, מס קניה, מס מכירה , מס פה ומס שם כדי לממן את ה" אריסטוקרטים" שלא שווים כלום. צריך לצאת למחאה גדולה ולהדיח אותם ויש לבחור ח" כ מעטים יותר, פחות שכים, פחות ס' שרים וכאלה שאיכפת להם מגורלה של המדינה שהולכת לאבדון עם השליטים המגעילים.
    סגור
  • 30.
    העלאת שכר ח" כים
    לאה 08/02/2012 09:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עינים להם ולא יראו, כנראה שיצטרכו ללמוד בדרך אחרת
    סגור
  • 29.
    לחדש את המחאה עכשיו ברגע זה!!!
    אורי עור 08/02/2012 06:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מתפלל לאלוהים שיביא מחלות לכל מי שמושחת אמן כן יהי רצון סלה!!!!! שהתפילה הזו תהיה חזקה כמו הסלע...ושתתקיים על כל מי שמושחת מי שמשקרים שקרים רגילים או לבנים ועל מי שגונב ומרים את האף וגם על מי שהוא זוף קומה שחושב את עצמו מורם מעל כולם....אמן אמן אמן סלה סלה סלה!!!
    סגור
  • 28.
    טו בשבט יומולדת לכנסת - אטומים מנותקים וחסרי (ל"ת)
    לחדש המחאה ע כ ש י ו 07/02/2012 23:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    טו בשבט-יומולדת לכנסת.טיימינג למחאה !!! (ל"ת)
    לחדש המחאה ע כ ש י ו 07/02/2012 23:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    אינני מתומכי דפני ליף אך בעניין הצופרים שחברי
    דוד איש 07/02/2012 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכנסת מחלקים לעצמם, אני תומך בה ובשכמותה לחלוטין. רק לזכור שבין חברי הכנסת גם שלי יחימוביץ, גם גילאון וכל הצדיקים המתחסדים של מתקראי שמאל. לחדש את המחאה, טוב, אבל אם היא שוב תלבש גוון אנטישמי, אנטי יהודי ואנטי ציוני בחסות הקרן האנטישמית החדשה, היא לא רק תחמיץ את מטרתה הצודקת, אלא תירה לכולנו ברגל שמאל וימין. כמו כן המחאה צריכה להתמקד באפלייה של הציבור היהודי לעומת הציבור הערבי שפטור משירות צבאי, מתשלום מיסים, מהגבלות נהיגה ורישיונות בניה. הלאה הגזענות הפרו-ערבית, צדק לכל.
    סגור
  • 25.
    מושחתים נמאסתם
    יש פולצ' ק 07/02/2012 19:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקופת " מושחתים נמאסתם" חזרה. " אזרחים ותיקים" לשינוי השיטה יגיבו
    סגור
  • 24.
    בחרתם ביבי מגיע לכם (ל"ת)
    דניאל 07/02/2012 16:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    מהפסוק " נאה דורש ונאה מקיים" ה ם מתעלמים
    מוריס 07/02/2012 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועוד מה החוצפנים לא מחכים יום ואחרי שדופקים לנו העלאות מיסים הם חותכים קופון לעצמם ולבכירים שמסתובבים איתם במסיבות מה זה צוחקים עלינו החמורים....
    סגור
  • 22.
    צריך לחשוף את החשבונות בארץ ובחו" ל ואז תראו
    יודע משהו.... 07/02/2012 16:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על איזה " תוספות שכר" מדובר (כולל נדל" I) ולהביא שופטים חיצוניים לעשות סדר....
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    הפוליטיקאים המושחתים
    איפכא מסתברא 2 07/02/2012 16:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושוב אנחנו רואים עד כמה חברי הכנסת מרוחקים, אינם ראויים לייצג ומנותקים מהעם שכביכול בחר בהם..בבריטניה יש למעלה מ62 מליון תושבים ורק 650 חברי פרלמנט [אגב, מספרם יירד ל 600 בשנת 2013...] לפי יחס זה מספר חברי הכנסת אמר היה להיות כ 7. אך בודאי לא יותר מ 70 - כמספר הסנהדרין בשעתו... השכר הממוצע לחבר פרלמנט הינו כ 5500 ליש" ט [כ 33,000 ש" ח] - אך השכר הממוצע עומד על סך של כ 20,500 ש" ח - כך שהיחס הוא של כ 60% גבוה יותר לעומת כמעט פי 4 בישראל [וזה עוד בלי הרכב הצמוד....]. כך שמספיק עם השחתיות של ה" נבחרים" . גם הטענה שכך לא יהיו תלויים בשועים למיניהם הינה חלולה. צאו וראו כיצד הסתדרו כל החכ" ים שעזבו את הכנסת. ממש לא צריך להזיל דמעה על מצבם.... ובא לציון גואל.
    סגור
  • 20.
    הם מאיימים בפיטורין
    אביב 07/02/2012 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לטייקונים בושה, כל פגיעה בכיסם מתורגמת מייד לפיטוריי עובדי או לחילופין לאיום כי יפוטרו. חס וחלילה מלפגוע בכיסים השמנים שלהם. ומה מצפים מנציגיהם בכנסת? כולם מקושרים אחד לשני ומצפצפים על כל העם היושב בציון. בסוף הבומרנג יכ בהם קשות, הרדיפה והחזירות החומרנית תוריד אותם שאולה.
    סגור
  • 19.
    צריך להפיל את נתניהו ! אין ברירה אחרת ! (ל"ת)
    מתי תבינו ? 07/02/2012 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    זה קרה כי הייתם מנומסים מידי במחאה !!! (ל"ת)
    מתי תבינו ? 07/02/2012 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    ליכודניקים טמבלים משתינים עליכם אתם אומרים גש
    עמי מקסימוס 07/02/2012 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ם מחרבנים עליכם אתם אומרים דבש פחחחח
    סגור
  • 16.
    המדינה היחידה בעולם ששופטים בה פוליטיקאים
    בא 07/02/2012 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברצינות היא ישראל ,במדינות אחרות הם אותם מושחטים והרבה יותר ,ולא נוגעים בהם .
    סגור
  • 15.
    זה ייגמר במחאה אלימה. העם זוכם (ל"ת)
    ןילי 07/02/2012 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    שכר הנסיכים[חכי" ם עלאק]
    שמואל 07/02/2012 15:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלחנו אטומים לכנסת.יבוא יום פקודה ונתחשבן איתם ובמיוחד עםריבלין-מדושן העונג
    סגור
  • 13.
    לרגום את הכנסת
    מהפכן עצבני 07/02/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו עם פחדן ומסוגר בתוך עצמו. תלמדו מהעם האמיץ הסורי, שמגיע לו כל הכבוד. כל מה שעושים לנו ומחרבנים עלינו אנחנו שותקים, וכל אחד דואג לעצמו ולא מעניין הכלל. מה שאנחנו יודעים לעשות זה לרוצות לתחנות הדלק לפני חצות כאשר מחיר הדלק עומד לעלות - " להרוויח" כמה גרושים ולהיות עם ההרגשה שדפקנו את הממסד. רבותי אנחנו עובדים על עצמנו בעיניים. במקרה כזה כולם צריכים לקום לעלות לכנסת ולרגום אותו באבנים. כנראה שהגענו למצב שהפוליטיקאים האנוכיים שלנו, עם עור של פיל, זה השפה שהם מבינים. שילכו לעזאזל!!!!!!!!!!
    סגור
  • 12.
    הזמן מתקתק לפוליטיקאים (ל"ת)
    אחד שמבין 07/02/2012 15:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    למה לא להם מותר הכול הם יודעים לסחוט את המשכו
    מיכאל 07/02/2012 15:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רת שלהם מהציבור מעלאת הדלק החשמל .....על מה שהם שכחו איך משלמים בכלל. שורה תחתונה אנחנו פריירים וכדאי שנתעורר כי אמחנו לא מתקדמים לאף מקום.
    סגור
  • 10.
    מרד מיסים
    אורן 07/02/2012 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להתארגן ושאף אחד לא ישלם ארנונה,חשמל ואם אפשר גם מס הכנסה אחרת החזירים ימשיכו לחגוג על חשבונינו
    סגור
  • נכון, רק הפסקת הזרימה של הכסף שלנו לידיים
    אבי 07/02/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלהם תפסיק את השחיטה!
    סגור
  • 9.
    ומה עם שכר מינימום אין לי כסף (ל"ת)
    עממי 07/02/2012 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    שכר מינימום לא מספיק לשכר דירה הפקרות חוגגת (ל"ת)
    להפיל את השלטון 07/02/2012 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    רבלין תתבייש
    נתי 07/02/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך אביב יהודי במדינה,אין להם בושה,תיראו איך האוצר נילחם שעובדי הקבלן ישארו במצב נחות ביחס לשאר העובדים.
    סגור
  • 6.
    מחאה חברתי
    שון 07/02/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שלנו לצאת לרחובות חד וחלק
    סגור
  • 5.
    את האור, מדינה מופקרת (ל"ת)
    שהאחרון יכבה אחריו 07/02/2012 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    בושה שעדיין נותנים לכם במה (ל"ת)
    מי שם עליכם 07/02/2012 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תגור בת" א. חבורה של ליצנים
    ועדיין דפני מילף 07/02/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מרעש לא עשיתם דבר, תחזרי הבייתה לכפר שמריהו
    סגור
  • דפני לייף
    סיון 07/02/2012 16:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למרות שאני לא תימכת בדעותיה בלשון המעטה, הרי שבעניין זה היא צודקת לחלוטין. אין לחברי הכנסת בושה. הם מחליטים להעלות לעצמם את השכר-מעלים. אולי יתנו גם לנו להחליט על גובה שכרנו שלנו?
    סגור
  • 2.
    חייבים לעשות סדר
    שערוריה שאין כדוגמתה 07/02/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחת ולתמיד ולהכניס נורמות של טוהר מידות
    סגור
  • 1.
    לחדש את המחאה כבר אחרי פסח (ל"ת)
    יעל 07/02/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חידוש המחאה
    בתי מ . 08/02/2012 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במיוחד היום לאור עליית שכרם של חברי הכנסת רצוי וכדאי לא לדחות את המשך המחאה החברתית.
    סגור
  • המחאה תהיה אלימה
    זה בלתי נמנע 07/02/2012 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההנהגה מנותקת ברמות מעוררות דאגה
    סגור