אילת-ת"א בשעתיים: הממשלה אישרה את סלילת קו הרכבת באורך 350 ק"מ

הקו צפוי להתחיל לפעול 5 שנים מרגע תחילת הקמתו. נתניהו: "ישראל חייבת להפוך לדרך מעבר יבשתי ולייצר אינטרסים מעצמתיים"
חזון אחרית הימים
חזון אחרית הימים? הממשלה אישרה הבוקר פה אחד את הקמת קו הרכבת בין תל אביב לאילת. הרכבת מיועדת להסעת נוסעים והובלת מטענים בקו שאורכו 350 קילומטר וצפויה לקצר את משך הנסיעה לשעתיים בלבד. המיזם צפוי להתחיל לפעול 5 שנים מרגע תחילת הקמתו.

על פי ההחלטה, צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יבחן שלוש חלופות לדרכי מימון הפרויקט; באמצעות הסכם בין ממשלתי בין ישראל לממשלה אחרת, עימה קיימים אינטרסים כלכליים ואסטרטגיים; הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או באמצעות מימון מתקציב המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הדיון: "הפרויקט הזה יוצא לדרך, זאת החלטה אסטרטגית, בעשור הקרוב יעלו מעצמות חדשות ומדינת ישראל חייבת לייצר אינטרסים חיוניים מבחינה לאומית. בכוחנו לייצר נתיב תעבורה אלטרנטיבי, עוקף תעלת סואץ - זו תעודת . ישראל חייבת להפוך לדרך מעבר יבשתי ולייצר אינטרסים מעצמתיים. קו תל אביב אילת, שייקצר את הנסיעה לשעתיים ישנה את פני המדינה. כבר 63 שנה מדברים על חיבור הפריפריה למרכז, אך דבר לא השתנה. קו הרכבת ומקורות הגז הנמצאים בישראל יכולים לקשור אינטרסים חזקים בתחום הכלכלי, האנרגטי והתעשייתי".

הרכבת אמורה להגיע למהירות מרבית של עד 300 קמ"ש ולהתבסס על מערך מחושמל, התואם את תוכנית החישמול של הרכבת, המקודמת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל. לפי התכנון, תוואי המסילה עתיד לכלול ארבעה מקטעי תכנון עיקרים: קטע תל אביב-באר שבע מתבסס על המסילה הקיימת והמשודרגת; קטע באר שבע-דימונה (כ-35 ק"מ) מחייב שדרוג והכפלת המסילה הקיימת; קטע דימונה-חצבה (כ-65 ק"מ) מחייב שדרוג המסילה הקיימת, הכפלתה עד צין והקמת מסילה מצין עד חצבה, הכוללת קטעי מנהור; וקטע חצבה-אילת (כ-160 ק"מ) המחייב הקמת המסילה עד הכניסה הצפונית לאילת, בסמוך לשדה התעופה הקיים ובמקביל לכביש הערבה.

תוואי המסלול כולל 63 גשרים באורך כולל של 4.5 ק"מ וחמש מנהרות, באורך כולל של 9.5 ק"מ. רכבת אקספרס צפויה לעבור דרך תחנת הרכבת בבאר שבע, ורכבת מאספת צפויה לעבור דרך שמונה תחנות חדשות, שיוקמו לאורך התוואי, בסמוך ליישובים מרכזיים: חצבה, מרכז ספיר, פראן, יהל, יוטבתה, תמנע (בסמוך לשדה התעופה המקודם בימים אלה), שחורת ואילת.






תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    אשרי המאמין!
    אני 21/03/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רכבת לאילת היתה צריכה להיות לפני 50 שנה!
    סגור
  • 14.
    5 שנים מרגע תחילת הקמתו ... אך לא מתי יתחיל ? (ל"ת)
    שמע ישראל 06/02/2012 13:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    מזל טוב! צעד ענק ליישוב הנגב (ל"ת)
    אלי 05/02/2012 17:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הרגו אותי
    מתפקע 05/02/2012 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אושר פה אחד ז" א שלא יבוצע.
    סגור
  • 12.
    הכל דיבורים. לפני 2050 לא תהיה רכבת לאילת .
    אחד העם 05/02/2012 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקצב שבונים כאן רכבות - לפני 2050 לא תהיה רכבת לאיל. מת" א לחולון בנו רכבת ב- 8 שנים לאילת זה יקח 40 שנה לפחות.
    סגור
  • 11.
    תנו לסינים.יבנו את זה בשנה על ניוטרל... (ל"ת)
    . 05/02/2012 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    בתנאי שנהג הקטר יהיה סיני. (ל"ת)
    איציק ר 05/02/2012 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    בזבוז של כסף ציבורי, כי לקו אין בסיס כלכלי
    גרין 05/02/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הנוסעים לא יכסו ההוצאות, וכך גם לא המשאות. הקו יותיר גרעונות והפסדים שהממשלה תצטרך לכסות מתקציבה. בזבזנות של כץ שכבר לא יהיה כשיגיעו החשבונות לפרעון.
    סגור
  • 8.
    הפרויקט יסתיים בשנת 2100
    אילת הסודנית 05/02/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז כבר אילת תעבור לשליטת סודנים
    סגור
  • 7.
    רק הסינים יכולים להרים פרויקט שכזה
    שאפט אוסטריה 05/02/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש רק בעיה קטנה מילחמות יהודים ו...... מילחמתו של ביבי לתת לשלדון אדלסון זיכיון לקזינו ב אילת אחרת הסינים יכולים לסיים את הקו ב 4 שנים
    סגור
  • 4 שנים???
    מאו 05/02/2012 14:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסינים יכולים לסיים את הפרוייקט אתמול...
    סגור
  • 6.
    מפגרים, סדרו קודם תחבורה טובה לגוש דן ובתוכו (ל"ת)
    חלם 05/02/2012 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • גוש דן יכול להסתדר בעצמו (ל"ת)
    בורג 05/02/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    איך בדיוק שעתיים ? באר שבע זה 110 ק" מ ובסוף ה
    אחרי המבול 05/02/2012 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנה ,אחרי שידרוג הקוו זה יקח 50 דקות אז עוד 240 ק" מ יקח בחישוב הזה שעתיים וחצי
    סגור
  • 4.
    הגיע הזמן ממזמן! (ל"ת)
    ברק 05/02/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    אם בנסיעה של חצי שעה היא מאחרת ברבע שעה אז ??
    הסקרן 05/02/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה זה בשעתיים ......x כפול חצי כפול y ......
    סגור
  • 2.
    נוחי דנקנר - תעבורה תתמוטט (ל"ת)
    אבי 05/02/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא הכנסתם בחשבון שזה לא כולל איחורים!!!!! (ל"ת)
    אפי 05/02/2012 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור