ביום ראשון הקרוב זה קורה: מצלמות התנועה החדשות נכנסות לפעולה; צפו במפת הפריסה מצפון ועד דרום

ימים בלבד לפני כניסתן לפעולה, המשרד לביטחון פנים פרסם בצעד תקדימי את פריסת מצלמות התנועה שידאגו לשלוח לכם דו"ח תוך 96 שעות. צפו במפת פריסת המצלמות
מכמונת מהירות, (צילום: Getty images Israel)
השר לביטחון הפנים, ח"כ יצחק אהרונוביץ ומנכ"ל משרדו יעקב גנות אישרו הבוקר (ה') באופן סופי את הפעלת תכנית "אכיפה אלקטרונית אוטומטית" שתוביל להתקנת 60 מצלמות מהירות חדישות שתוך 96 שעות מרגע צילום עבירות תנועה ידאגו לשלוח לבית הנהג דו"ח תנועה הכולל תצלום העבירה.

המצלמות יפעלו החל מיום ראשון הקרוב, ה-5 בפברואר 2012, זאת במטרה "לסייע לאגף התנועה במאבק העיקש בהצלת החיים". בשלב א' של הפרויקט יופעלו 28 מצלמות. בפעימה זו יפרסו 180 עמדות הפעלה ויופעלו 60 מצלמות, מתוכן כשני שליש מצלמות מהירות וכשליש מצלמות רמזור.

בישיבה היום סוכם כי התכנית תוטמע באופן הדרגתי כך שבחודש הראשון יופקו לנהגים שיעברו על חוקי התנועה דוחות אזהרה בלבד. לביתם של נהגים אלו יישלח מכתב אישי מראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין, ובו פניה לנהג בלשון זו: "מצאתי לנכון לפנות אליך באופן אישי ולבקשך לציית לחוקי התנועה וזאת מבלי לרשום כנגדך דו"ח תנועה בגין העבירה הנוכחית. עדיף לאבד רגע בחיים מאשר את החיים ברגע! " בנוסף יצורף הסבר על העבירה שביצעו בצירוף תמונה המתעדת אותה.

תקופת החסד של הנהגים תסתיים לאחר כחודש, בסיום "תהליך ההטמעה", ולאחר מכן יחל תהליך הפקת דוחות התנועה לציבור.

מערכת מצלמות דיגיטליות המותקנות בכבישים ובצמתים שנבחרו לצורך צילום עבירות מהירות מופרזת או מעבר באור אדום. התצלום מועבר באופן אוטומטי למרכז השליטה ובקרה, לאחר מכן התמונה עוברת בקרה אנושית על-ידי שוטר ולאחר אישורו מופק הדו"ח., אשר כאמור מגיע לבית האזרח תוך 4 ימים בלבד.

המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, אליעזר רוזנבאום, ציין בישיבה כי "מטרת התכנית היא להוביל לשינוי בתרבות הנהיגה של הנהגים בישראל, לצמצם באופן מהותי את מספר תאונות הדרכים ומספר ההרוגים והנפגעים בכבישים, להגביר את ההרתעה מביצוע עבירות תנועה ולבלום תופעות של בריונות בכביש". לדברי רוזנבאום, במדינות שבהן פועל הפרויקט כגון צרפת, אוסטרליה ואנגליה ירד מספר ההרוגים בתאונות ב-30%-50%. בקנדה, הובילו המצלמות לירידה של 25% במספר התאונות, 11% במספר הנפגעים, ו-17% במספר ההרוגים.

מיקום המצלמות בכבישי הארץ:

אזור הצפון


אזור המרכז


אזור הדרום
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    הנהגים המסכנים יהרסו להם את המצלמות
    פוטו רצח!!!! 05/02/2012 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהירות לא ממש גורמת לתאונות! מה שגורם לתאונות זה נהגים מפגרים חסרי שכל אלו שנוהגים בשכרות אלו שהתרבות שלהם היא לדחוף כל זה לא ישתנה חוץ מזה יש נשים מפגרות שאסור לתת להם לנהג. כל פעם שיש משהו בכביש שלא מסתדר זה אשה מטומטמת. ואני אשה!!!!!!!!
    סגור
  • אחת כמוני שאומרת את האאמת (ל"ת)
    אהבתי 05/02/2012 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    יהרוס להם את המצלמות.
    הישראלי המצוי 05/02/2012 08:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יגרום רק לפקקים.
    סגור
  • 18.
    מצלמות מהירות
    אבי 04/02/2012 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילו לא כל המצלמות דרומה לחדרה בכביש 4 יש מצלמות לשני הכיוונים בין חדרה לחיפה בכביש החוף י מצלמות
    סגור
  • 17.
    למה אף אחד לא מצדד?
    נתי 02/02/2012 23:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכסף נועד לתשלומי המשכורות של עובדי ההיסתדרות (45 אלף ש" ח בחודש למזכירת הכנסת) מהיכן ישלמו לה את הסכומים האלה ?
    סגור
  • מספיק עם התרעלה לגבי עובדים.הפשע הוא של האוצר
    נימאס מנתניהו 05/02/2012 09:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועפ" י הנחייות נתניהו, אשר לא רואה ממילימטר את אזרחי המדינה, האוצר מבצע גבייה עקיפה או ישירה נוספת על כל העושק הנימשך. הפעם הוא עושה זאת באמצעות המשטרה ויש להניח שהדיל המשותף כולל תקנים ותקציבים נוספים אשר לא יבואו לטובת הציבור והגנתו בפני הפשע המעצים.
    סגור
  • 16.
    מצלמות מהירות
    ogyad 02/02/2012 21:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שימצאו האנשים שיארגנו השמדה סידרתית של מצלמות המהירות ובכך יבינו במשטרה ובמשרד האוצר שהאזרחים הם לא פרות חולבות, חוץ מזה שיתנו דוחות ויכניסו לכלא את שוטרי ישראל על נסיעה במהירות מופרזת.
    סגור
  • 15.
    מי יודע לומר מה ה" שפיל" מהמהירות המותרת...? (ל"ת)
    בכמה מעל יופק דו" ח? 02/02/2012 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    לא מופיעות כל המצלמות
    אריק 02/02/2012 19:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה המצלמות של כביש 4 בין מחלף זכרון לחדרה - יש ליד ג' אסר א זרקא וגם אחר-כך
    סגור
  • 13.
    רציתם ביבי קיבלתם זיבי
    ברק 02/02/2012 17:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן. זה המדיניות של ביבי שקרניהו, מיסים מיסים ועוד מיסים. כל השאר לא חשוב. מה אכפת לו בכלל הוא לא נוהג ולא משלם דלק ולא עוד הרבה דברים. אין מה לעשות. איך אומר השיר: הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם. עכשיו להתחיל לשלם לרשעים זיבי שקרניהו והפודל שטייניץ.
    סגור
  • טען עוד
  • הפיתרון למצלמות
    חושב 02/02/2012 19:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל נהג יצטייד במכל ספריי שחור ויצבע את הענית שמצלמת עלות 10 ש" ח
    סגור
  • 12.
    מצלמות מסחטות כסף
    יעקב 02/02/2012 17:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המצלמות הם מס על החיים אין קשר בין מהירות לבין תאונות דרכים יש להקפיד ולנסוע לאט לאט בכבישים בהם יש מצלמות ובאיזור המצלמות לנסוע 50 אחוז מהמהירות המותרת סעו לא לאט וטז נראה מה יקרה אל תהיו פריירים ותשלמו קנסות סעו לאט לאט בכל מקום . משטרת התנועה לא תופסת את אלה שנוסעים לאט בצד שמאל היא פוחדת מהבדוים ופןחדת מכבישים בהם יש ערבים כי עם ערבים היא לא מתעסקת סעו לאטטטטטטטטטטטטטטטט לאטטטטטטטטטטטטט. זו התשובה לחלמאות
    סגור
  • 11.
    ל7..גם שוטרים יצולמו, אבל ................
    כהןמרק - רחובות 02/02/2012 16:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מן הסתם התמונה שעוברת בקרה אנושית על-ידי שוטר, לא יאשר להפיק את הדו" ח.,
    סגור
  • 10.
    חשוב מאוד!!
    Z 02/02/2012 15:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ללא שינוי בחוק למהירות 120 בכביש דו נתיבי ומעלה בעל גדר הפרדה התוכנית רק תעלה את מס התאונות בכבישים בהם לא היו תאונות עד כה. צריך להבין - לא ייסעו כאן 90 קמ" ש בכביש החוף אלה ייסעו 120 ויאיטו פתאום כשכל הזמן המבט יופנה ללוח השעונים והצידה... חייבים לצלם רק את העבריינים כלומר מעל 120 או אפילו 130 קמש - רבותי אלה כבישים בטוחים לא הפיתולים והעכיפות על פס לבן!!
    סגור
  • 9.
    כמה צריך לחרוג במהירות על מנת שהמצלמה תצלם? (ל"ת)
    מאיה 02/02/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    תרבות הנהיגה אלכ....
    מבקר הנהיגה 02/02/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשנה למנכ" ל המשרד לביטחון הפנים, אליעזר רוזנבאום, ציין בישיבה כי " מטרת התכנית היא להוביל לשינוי בתרבות הנהיגה של הנהגים בישראל" את זה משיגים בעקביות פעם בשנה השתלמות עיונית וגם מעשית לכל הנהגים בארץ מגיל 17 עד גיל 45 על נהיגה בטוחה ונכונה. אבל מה: התשלמויות =הוצאות והרבה השקעה מצלמות =הכנסות ועוד הכנסות
    סגור
  • 7.
    מעניין אם יצלמו גם שוטרים (עבריינים)
    רון 02/02/2012 14:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי לשוטרים מותר לסוע מהר (לא בתפקיד) ולחתוך ולהדחף בתנועה ולחנות על המדרכה ובחניית נכים וכו
    סגור
  • בין שוטר לאזרח אבל
    המצלמה לא מבחינה 05/02/2012 07:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאזרחים ישלחו קנסות ולשוטרים ישלחו פרחים.....
    סגור
  • 6.
    גזלנות
    גור 02/02/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק על זה אתם חושבים איך ליגזול מהעם כסף לא מספיק לכם שישנסקימה זה קשור בממשלה כזאת הכל קשור כולם גזלנים מס בורסה עוד חמש אחוז לא מספיק ראבים לכסף עכשיו זה מצלמות מהירות כל מה שאפשר ביכ די ליגזול את העם איפה העם שיתאורר מספיק אם הגזרות בימקום לישמוח על התגליות המשקיעים בוחים רק במדינת נתניהו ושתיניץ יש דברים כאלה חושך וגזלנות לשמה בושה וחר פה אני מציע לעם ישראל בבחירות הקרובות שידעו למי להצביע כי בתוך הליכוד נתניהו מוביל והוא חושב שהעם הואב אותו לאחר כל הגזרות שגרם למשקיעים העם לא צריך ליסלוח לו על מה שהוא גרם בעם האמין בספרים שהפיצו הבנקים ליחידו ת ההישתתפות ביכדי להיכנס להם והבנקים פירשו במפורש את הרוחים שיהיו אם ימצא גז ונפ והיום שגליו סוף סוף את האוצר אז בא נתניהו ומשנה את ההסכמים שהיו אם המשקיעים ממש גזלנו גזל נים
    סגור
  • 5.
    נעשו כ" כ הרבה מחקרים על מהירות כגורם לתאונות
    ישי 02/02/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מה אם הוכח שמהירות לא גורמת לתאונות, בישראל מנסים לדפוק את האזרח עד הסוף!! ויותר מצלמות משמע יותר כסף.. כל הכבוד לניצב החדש, תכניס עוד כסף לקופת המדינה מבלי באמת להוריד את כמות התאונות וההרוגים!! אני רק רוצה שונכל להעמיד אותו לדין אם הוא לא יביא תוצאות!! כי מספר ההורגים לא יירד!! לתפארת מדינת ישראל
    סגור
  • המשטרה אדישה להרוגים
    קליפ 02/02/2012 23:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק כסף,קרס ובטלנות מעניין את פקידוניי המשטרה. אדישים לפשע.מפחדים מהישראלים(הערבים והבדואים...)כמו אנליסטים=חסרי ערך ומיותרים
    סגור
  • 4.
    לידיעת הכתב אריאל אטיאס!
    קובי 02/02/2012 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחודש פברואר המשטרה תסתפק בהתראה בלבד! יש להעמיד דברים על דיוקם! למערכת ביזפורטל-הגיע הזמן שתחזירו את האתר הישן
    סגור
  • 3.
    פריסה מדוייקת של מצלמות
    מוני 02/02/2012 13:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה במפה אין פריסה או הדגשה מיוחדת מה מצלמת רמזור ומה מהירות , תוך ציון המהירות המותרת בקטע הכביש ?
    סגור
  • 2.
    שטויות באנגליה מורידים את המצלמות
    רון 02/02/2012 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי הם במקרה הטוב לא מועלות ובמקרה הרע מוסיפות תאונות בגלל בלימות חירום באזור המצלמות ונסיעה מהירה מאוד אחרי המצלמות
    סגור
  • 1.
    לעדכן GPS ולסוע 40 קמ" ש באזור המצלמות