"נקים רכבת לאילת שתגיע תוך שעתיים; זה ישנה את פני המדינה"

כך אמר היום ראש הממשלה בישיבה בנושא פיתוח העיר הדרומית. כמו כן הוצגו שדרוג כביש הערבה, נמל התעלה וקמת שדה התעופה בתמנע
(צילום: אלכסנדר כץ)
האם בעתיד נגיע לאילת ברכבת בשעתיים בלבד? ראש הממשלה בנימין נתניהו, כינס היום (ב') ישיבה בה נדונה תוכנית הפיתוח העתידית של העיר, המתמקדת בתחום התחבורה, התיירות, החינוך והתרבות. בין הפרויקטים שהוצגו היה שדרוג והרחבת כביש הערבה, הקמת קו הרכבת לאילת ונמל התעלה, והקמת שדה התעופה 'רמון' בתמנע.

"רכבת שתגיע לאילת תוך שעתיים, תשנה את פני המדינה. אילת היא עיר בעלת פוטנציאל אסטרטגי, כלכלי ותיירותי ענק. נמשיך לפעול בשילוב כוחות אדיר במטרה לממש את הפוטנציאל הזה", ציין נתניהו.

עוד נדונה האפשרות להגדלת היצע חדרי המלון בעיר והקמת מיזמי תיירות, ונשמעה סקירה לפיה במהלך שנת 2011 הוכפל מספר הטיסות השבועיות לאילת מאירופה, ונשבר השיא בכניסת התיירים בטיסות אלו (גידול של 18% ל-60,300).

נתניהו הנחה את הגורמים המקצועיים לקצר את משך בדיקת ההיתכנות של הפרויקטים השונים שהוצגו, לבחון השקעות זרות, ולקיים דיון המשך עם השלמת איסוף הנתונים.

כמו כן הודגשו החלטות שכבר התקבלו בנושא פיתוח העיר: מתן הטבת מס בשיעור של 10% ומתן מענקי איזון, הכללת העיר באזור עדיפות תיירות לאומית והשלמתה של בניית גדר הגבול עם מצרים שתצמצם את ההסתננות הבלתי חוקית לישראל.


תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    בשעה טובה ומוצלחת (ל"ת)
    אור 10/01/2012 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    רכבת לאילת פקה פקה
    רודי 10/01/2012 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה דיבורים רעש וצלצולים. שוב דבר לא זז. כבר דיברת עם הסינים לפני חצי שנה מר ביבי. למה אתה מחכה. כולה 250 קלומטר מסילה. הסינים יאכלו את זה בשנה.
    סגור
  • 14.
    אזהרה לציבור בארץ
    סבא של פינוקיו 09/01/2012 18:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמן האחרון פינוקיו החל לפזר הבטחות ללא כיסוי אני לא מתכוון להיות אחראי להבטחות נא לא להיתקשר ולבקש כיסוי כי אין
    סגור
  • 13.
    ביבי אין לי אמון בך{הכל סיפורי מעשיות}. (ל"ת)
    יוסי 09/01/2012 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    פינוקיהוווווווווווווווווווווווווווווווווווווו
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח 09/01/2012 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חתיכת אפס.שקרניהו.לך לאמריקה.צא מחיינו.נמאסת.להקיא ממך.חלאת אדם
    סגור
  • 11.
    " שם של ח" כ, שר או סתם פוליטיקאי" - תמיד חזק ב
    אולג 09/01/2012 17:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיבורים!
    סגור
  • 10.
    אני מתחיל לשמוע הבטחות שלפני בחירות
    soso 09/01/2012 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קרה זה יאיר או ביבי מרגיש שסוף החיים הפוליטים שלו קרבים אבל מתחילים להרגיש תעמולת בחירות כבר יומיים ביבי מבטיח כל מיני דברים ולא תקע אף לא מס אחד על ידי חתחתול שטיינפלוץ הכלכלן של חבורת הזבל
    סגור
  • 9.
    סבא גפטו מזהיר את הציבור לא להאמין לפינוקיו
    העוזרת 09/01/2012 16:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אידיוט ש מאמין לפינוקיו עשה זאת על אחריותו האישית בלבד הצהרה זו מיועדת בעיקר לתושבי עירות הפיתוח שאת אותם הבטחות קיבלו גם הסבא וגם האבא שלכם שעלו מ מרוקו רבותיי יותר טוב תאמינו בהשקעה בחינוך ילדכם אין תחליף אגדות יש רק בקסריה לעשירים
    סגור
  • 8.
    נתניהו-קודם כל שהרכבת תעשה את חיפה-ת" א בפחות (ל"ת)
    אביב 09/01/2012 16:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    בוא נסיים קודם את הרכבת לירושליים אחר כך אילת
    גוש-דני 09/01/2012 16:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אילת?.????....טפלו קודם ברכבת לירושליים הייתה כבר אמורה להיות מוכנה, דחו אותה ל 2017
    סגור
  • 6.
    רכבת מהירה
    מושיק 09/01/2012 16:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אפשר לבנות רכבת מהירה כמו הbullet train שביפן ייטב. עלה והצלח נתניהו
    סגור
  • 5.
    יאללה הבייתה!!!! (ל"ת)
    יאללה הבייתה!!!! 09/01/2012 16:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    תמשיך להעלות מיסי הבורסה,למימון הרכבת והחרדים (ל"ת)
    יד הנפץ 09/01/2012 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שקודם תהיה רכבת שמגיעה מחיפה לתא בשעה וחצי (ל"ת)
    ישראלי 09/01/2012 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הרכבת השובתת תגיע בשעתיים לאילת ?
    עדו 09/01/2012 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא חבל על הכסף להשקיע בחברה ממשלתית כושלת שובתת ומתעללת בנוסעיה
    סגור
  • 1.
    היום רכבת, מחר נורה שתעיר את כל רמת גן (ל"ת)
    קבלו אותו: שרלטניהו 09/01/2012 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כשתלמד לכתוב בלי שגיאות תדבר על ראש הממשלה (ל"ת)
    הגאון 09/01/2012 16:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור