22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה נפלה 4.2% >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה של 9% מהשיא בתחילת שבוע, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

תהפכו את הבורסה לקזינו - סביר שתצאו בהפסד

יוסי פרניק, מנהל המסחר העצמי ב-IBI, כותב על הסיכון שבבלבול המשקיעים בהתייחסותם לבורסה כקזינו
 |  25
Share
כשמהמרים בקזינו, בתקווה להרוויח, אנחנו סומכים בעיקר על המזל. גם בבורסה, אפשר לשבת מול המחשב לקנות ולמכור ב"אלגנטיות" מבלי להשתמש בכללי השקעה ומסחר ברורים או באסטרטגיה כלשהי ולמעשה לעשות מהבורסה קזינו.


כיוון שבקזינו המהמר בד"כ מפסיד את כספו, הסוחרים והמשקיעים בבורסה נדרשים לשיטות עבודה מושכלות על מנת להרוויח. קל מאוד להתפתות להשתמש בבורסה כקזינו, זה כאילו מכשיר את ההימור. אך מי שיבחר בדרך זו במקום בדרך המושכלת, דרכו להפסדים סלולה.

למה הקזינו תמיד מנצח?

אחת הסיבות המרכזיות בגינן הקזינו בדרך-כלל מנצח את המהמר היא שרוב המהמרים מפסיקים להמר כשנגמר להם הכסף. למרבה הפלא גם רבים מאלו שמשקיעים בבורסה לטווח ארוך נופלים למלכודת הקזינו בקלות. כל מה שצריך, הוא להילחץ מהפסד בתיק ההשקעות, לצאת מהשוק תוך כדי קיבוע ההפסד ולא לרצות לשמוע על הבורסה יותר.

התנהלות כזו, דומה להשקעה בקזינו מכיוון שהמשקיע יוצא כשסך ההפסד הגיע למקום שהוא לא יכול לשאת אותו יותר. אם אותו המשקיע היה חוזר לשוק בנקודה נמוכה יותר, הוא היה יוצא מעולם הקזינו וחוזר לעולם ההשקעות. אך מכיוון שאנחנו בני אדם, אנו מעדיפים להדחיק ולשכוח את ההפסדים. כתוצאה מכך, אנחנו לא רוצים לשמוע על הבורסה אחרי הפסדים.כלל בסיסי למשקיעים - מי שלא מסוגל לספוג תנודתיות בתיק מכל סיבה שהיא (טווח השקעה קצר, שנאת סיכון...), שיכנס לבורסה רק דרך כלים סופר סולידיים לטווח קצר כגון
מק"מ
מק"מ
מלווה קצר מועד המונפק על ידי בנק ישראל לתקופות של עד שנה.איגרת חוב זו אינה נושאת ריבית ואינה צמודה.האיגרת מנופקת בנכיון, כלומר, שער הקניה נמוך מהערך לפרעון. ההפרש בינהם מהווה את שעור התשואה של המק''מ.המק''מ משמש את בנק ישראל ככלי לביצוע המדיניות המוניטרית כגון קביעת שער הריבית לטווח הקצר והגדלת והקטנת כמות הכסף בידי הציבור. לצפיה בנתוני מק"מים
,
אג"ח
אג"ח
תעודת התחייבות, בה מתחייב המנפיק לשלם לרוכש התעודה תשלומים בסכומי כסף שנקבעים מראש ובמועדי פרעון קבועים. רוכש התעודה זכאי לקבל את התשלומים המובטחים גם אם החברה המנפיקה בהפסדים, לעיתים החוב מובטח על ידי שעבוד נכסי החברה. לצפיה בנתוני אג"ח
ממשלתי קצר, קרן כספית וכד'. מודל ההכפלות

מודל ההכפלות גורס שבכל פעם שמפסידים, מכפילים את סכום ההשקעה. בפעם הראשונה שיהיה רווח בשיעור המתאים, יוחזר כל ההפסד בנוסף לרווח כלשהו. אם ניקח לדוגמה את משחק הרולטה בקזינו, ההסתברות שיצא רק צבע אדום כל הזמן היא אפסית.

נניח שאנחנו מהמרים רק על הצבע השחור, בכל פעם שנפסיד בגלל שיצא אדום, נכפיל את גובה ההימור ונהמר שוב על השחור. בסופו של דבר בפעם הראשונה שיצא שחור, נחזיר את כל ההפסד ואף נרוויח. על פניו פשוט, רק שבאותיות הקטנות בשלטים שבקזינו, כתוב שאי אפשר להכפיל את הכסף יותר מ-8 פעמים. נכון שההסתברות הסטטיסטית לחזרה רצופה של 8 פעמים צבע אדום היא מאוד נמוכה (0.39% מתוך 100%), אבל קיימת. ואף יצא לי לראות מקרה כזה בעצמי (אי שם בקזינו הממוקם בתוך שמורה אינדיאנית בארה"ב).

אבל בבורסה אין מגבלה על כמות המכפלות, אז אולי זו השיטה לנצח את השוק? זהו, שזה לא כל-כך פשוט. ככל שממשיכים להכפיל את סכום ההשקעה, נדרשים להשקיע סכומים גדולים יותר ויותר. הימור על 1000 שקלים שהוכפל 8 פעמים יעלה את סכום ההימור ל-256,000 ש'. מה יקרה אם ייגמר לי הכסף לפני שתתהפך המגמה? גם שנאת סיכון והרווח השולי הפוחת יגרמו לי להתרחק מאסטרטגיה שכזו. מי שרוצה להתעמק יכול לקרא על פרדוקס סנט פטרסבורג.

השקעות ממונפות

כשאנחנו מתעניינים במסחר בבורסה, אנו נחשפים למכונות שיווק משומנות של גופים המציעים לנו להמר תחת כובע של סוחר בבורסה לכאורה. אותן חברות לא מזכירות כמובן את המונח הימורים. נהפוך הוא, הן אפילו מבטיחות שאי אפשר להפסיד, שנרוויח משכורת נוספת ונסגור את המשכנתא.

מוצרי השקעה ממונפים (מט"ח, אופציות, חוזים וכד') הם מוצרים פיננסים המאפשרים לנו להיחשף לפוזיציות גדולות על-ידי השקעה של סכומים קטנים. נוסף על כך, הם מאפשרים לגופים ולאנשים פרטיים ליצור אסטרטגיות השקעה ייחודיות שאינן אפשריות דרך שוק המניות והאג"ח. כך המוצרים לגיטימיים וחשובים לשכלול השווקים הפיננסיים. הבעיה היא שהמוצרים הממונפים לא מתאימים לרוב הציבור, כיוון שהתנודתיות שלהן אכזרית.

השקעה ממונפת בסדרי הגודל ששוק המט"ח מציע (פי 100 ומעלה על הכסף), מרחיקה אותנו מעולם ההשקעות ומקרבת אותנו לעולם של הקזינו. הסטטיסטיקה מראה שרוב הסוחרים מפסידים שם את הכסף ממש כמו בקזינו. מי שכספו חשוב לו, שייכנס לבורסה בשביל מסחר והשקעות, ולא בשביל ההימורים.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

25 תגובות ב-15 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
15 מודל ההכפלות 07/08/2011 20:36 מודל ההכפלות זה בידיוק משהבנק המרכזי האירופי
עושה כאשר הוא רכש אג" ח של ממשלת איטליה ספרד וצורפת הג" ח של ארה" ב.
14 ברק 02/08/2011 16:03 זה נכון כאשר הסיכון והסיכוי בכל הכפלה שווים!
כלכלנים נוטים לעשות הפשטה של התאוריות תוך התעלמות ממשתנים היות והם לא טובים במתמטיקה. מרבית התאוריות הכלכליות לא היו מתקבלות ע" י מתמטיקאים אבל לרוע במצב כלכלנים לא מספיק חכמים.
13 הרצל 02/08/2011 10:01 השקעה בבורסה
אני משקיע בבורסה קרוב 35ל שבה ונחשב משקיע לטוח ארוך .למזלי מתי שאני זקוק לכסף ,הבורסה נופלת יועצים אומרים תיקון . אני ממליף לאור הניסיון בבורסה ממליץ להשקיע כל השקעה ולא בורסה. משלמים דמי ניהול,שמירת נירות ערך,מכירה וקניה המרוחים מכל עסקי הבורסה הבנקים וחברות השקעה
12 פלאפל ושתייה 02/08/2011 09:47 תיאור מרתק
ההדגמה של הקזינו מאוד ברורה. אחלה הסבר. לי זה מזכיר דוגמה אחרת, שאני קורא לה דוכן הפלאפל: לפי השיטה הזו, מי שמגיע אחרון מקבל שקית עם כל הצ' יפס והפלאפל שנשארו למוכר. הכלל הוא שאתה חייב להגיע אחרון, אבל לא מאוחר מדי, כי אז יסגרו את הדוכן ותצטרך לאכול מגולגלת.
11 אמיר 02/08/2011 08:58 4 התחיל יפה אבל לא המשיך לפרט
מה שחשוב זה תוחלת (ממוצע) הרווח מבחינה זאת אין בשיטת ההכפלות כל יתרון, כי גם בה תוחלת הרווח היא אפס. אפשר לבדוק דוגמא עם מספר סופי כלשהו של השקעות חוזרות, ובדיקת כל האפשרויות מבחינת סדר התוצאות. חלקן יהיו ברווח, חלקן יהיו בהפסד, אבל הכל מתקזז לאפס !!! (ויש גם עמלות...) הנושא נבדק היטב וזאת המסקנה. לא לשכוח שעדיין יש אפשרות, קלושה ככל שתהיה, לרצף אינסופי של הפסדים... בקיצור, מדובר באשליה.
10 משה 02/08/2011 08:14 מהיכן הבאתם מטאור שכזה
פתאום כל אחד מבין בהשקעות ובהימורים
אלון 02/08/2011 09:02 שטויות (ל"ת)
9 הג' ומוס 01/08/2011 23:10 סופסוף כתבה רצינית
מאיש רציני.
8 benny 01/08/2011 15:50 In a Casino you have better chance to make my (ל"ת)
7 טוביה 01/08/2011 14:52 וכמה הקרנות מפסידות? האם גם הן מהמרות?
התשובה היא: כן, הן מהמרות. כל הקרנות מתרצות את הקניות והמכירות שלהן בנתונים פונדמנטליים שהם " עלק" נכונים. אם אתם לא מהמרים, אז איך אתה יכול להסביר שחוץ ממקרים בודדים, אתם אף פעם לא מצליחים לנצח את השוק? העבר מוכיח שאם הייתי קונה את תעודת הסל של ת" א 100 לדוגמה, הייתי מרוויח יותר מכל הקרנות בישראל. בסופו של דבר אתם מהמרים בכסף של הציבור ואין לכם מושג ירוק מה לקנות. לא שבמסחר מהיר בבורסה יותר קל - בכלל לא, אבל אתה יוצר רושם שלכם, להבדיל מסוחרים, יש מושג מה לקנות, מתי לקנות, מה יעלה ומה ירד. בקיצור, לך תבדוק את התוצאות של הקרנות, תשווה לשוק ותבוא להתנצל.
6 גבי ג 01/08/2011 13:48 הוא צודק בגדול
בקזינו בעל הבית שולט על התוצאה הרצויה(נותן להרוויח מעט וגורם להפסדים גדולים) בדומה לחברות מסחר במט" ח אשר כל המסחר מתבצע למעשה בתוך החברה בלי להעביר את הפקודות לשוק דרך הבנקים. בשני המקרים בעל הבית מרויח.
5 עולה מעלה? תביא חוסה 01/08/2011 13:45 מעניין מאד
תודה על המאמר המעניין, ביזפורטל - נשמח לעוד כאלה.
4 דר לסטיסטיקה 01/08/2011 13:24 אתה טועה ומטעה!!
על הסתברות בלתי תלויה שמעת?כל סיבוב ברולטה ההסתברות שיצא אדום היא קצת פחות מ 50%(בגלל ה 0) בלי שום קשר למה יצא סיבוב קודם! פשוט בושה שמי שמתעסק בכסף של אחרים לא למד סטיסטיקה א
מישו 01/08/2011 21:56 אתה מדבר על תכונת חוסר הזיכרון
אכן, גם אם ראיתי שיצא 7 פעמים רצוף אדום, הסיכוי שאראה שוב אדום הוא כ-50% אבל. אם אני עומד ומתבונן לפני 8 הסיבובים, הסיכוי שבכל 8 הסיבובים הבאים יצא אדום הוא כ-0.39%
י 02/08/2011 07:18 לכל המכפילים
נכון שהסיכוי ל10 פעמים רצוף אדום הוא 1:1024 אבל אז תאלצו להמר על 1024 יחידות כדי להרוויח יחידה אחת! אי אפשר לנצח את תוחלת הרווח במשחק בלי זיכרון
יובל 02/08/2011 00:15 כסטטיסטיקאי שעבד בהימורים ותיכנן מכונות
אני אגיד לכם למה הבית כל הזמן זוכה. ההסתברויות מוטות לטובתו! ישנם אנשים כמוני שדואגים לכך! ולא, הימור על אדום או שחור זה לא 50% סיכוי. יותר כמו 18/37.
רועי 01/08/2011 17:28 דוקטור - אתה טועה
בדיוק בגלל שההסתברות בלתי תלויה הוא רשם שההסתברות לקבל 8 פעמים אדום זה 0.39% שזה 50% בחזקת 8. אם ההתפלגויות היו תלויות אז החישוב היה אחר, ולכן הכותב מבין בסטטיסטיקה לא פחות ממך דוקטור.
אבי 01/08/2011 14:08 דר אתה צודק,אכן הבחור לא למד סטיסטיקה (ל"ת)
3 נילי 01/08/2011 13:15 כתבה נכונה,אך יש בעיה אמיתית
כל המושכלים למיניהם מרוויחים בד" כ בצורה מתונה כלומר משהו בין10% ל15%. זאת מכיוון שהמושכל משתמש במכשירי הגנה למינהם שמקזזים את הרווחים ועולים למשקיעים עמלות ופרמיה. האמת היא שמי שמרוויח הם אלה אנשי הפנים או המשקיעים הכבדים, כי פשוט להם זורם יותר מידע איכותי ללא השהיה. דבר זה גורם ליתרון עצום על פני כל משקיע אחר, אפילו המתוחכם ביותר . דוגמא ? כך את פארמוס למשל, כשנכשלו בנסוי, הראשון שברח החוצא היה ה-CEO .
2 חובב " סיכונים" 01/08/2011 13:08 לא מסכים בכלל
אני חושב שחשוב קודם כל ללמוד להבין לטווח ארוך באיזה מגמה אנחנו. אני אישית מכיר רק 2 ניירות בבורסה.לפני שהשוק התרסק לפני 3 שנים נכנסתי בת" א שורט פי 3 שהשוק היה על 1100 אחרי שירד מהשיא,ויצאתי ושיניתי פוזיציה באיזור ה650 לקסם לונג פי 3.אז הרווחתי מלא כסף על תעודות ממונפות.ממליץ לכולם.לא יוצא בחיים עד שנקנה דירה במזומן.....וכמובן לא לספר כלום לאשה
לא מאמין לסיפור 02/08/2011 19:01 אתה אומלל שלא הרוויח שקל בבורסה בחיים (ל"ת)
רק מרוויח 02/08/2011 12:27 ממש..
מענין מאוד.נכנסת בשורט 1100 והתהפכת ללונג ב 650, סיפורי סבתא...
קמישלי 01/08/2011 20:37 על כל סיפור הצלחה יש כמה וכמה סיפורי כישלון
מסחר ממונף לא מומלץ לרוב האנשים
1 שמואל 01/08/2011 12:52 סכום ההימור
נראה ש- 100 שקל לאחר 8 הכפלות יכול להגיע ל 25600 בלבד יש אפס אחד מיותר
קמישלי 01/08/2011 20:34 הוא כתב 1000 ולא 100 (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.