20:26 אחת למאה שנים: ליקוי חמה מלא נערך בארה"ב

18:26 לקראת סיום באירופה - הירידות מחמירות: הדאקס משיל 1%

18:10 דיווחים מספרד: נהג פיגוע הדריסה נורה - ניסיון פיגוע נוסף נמנע >>

16:30 משרד החוץ: מגנים בתוקף את מתקפת הטרור בפינלנד >>

15:44 הדולר היציג נקבע על 3.622 שקלים, האירו על 4.261 שקלים

15:36 רוסיה: סגן שר החוץ ימונה לשגריר בארה"ב >>

14:33 ספרד: מניין ההרוגים במתקפות בבברצלונה ובקמברליס עלה ל-15

14:30 לבנון: סוכל ניסיון לפיגוע בטיסה מאבו דאבי לאוסטרליה

12:53 מניית פועלים איביאי צוללת עוד 8.7% ומשלימה מפולת של 41%

12:53 שיבושי תנועה בכביש 4 לכיוון דרום בעקבות הפגנת נכים

12:04 בעקבות התהפכות משאית: כביש 1 למערב נחסם באזור מחלף לוד

11:41 בולטות בת"א: איסתא צונחת 3%, אל על מטפסת 1.4%

10:12 ירושלים ברוקראז' למחזיקי מניות איידיאו: לא להיענות להצעת הרכש של שי... >>

11:36 תביעת ענק: 45,000 איש נגד חברת אגד >>

09:08 דיווח בירדן: המשלחת הדיפלומטית לא תשוב עד לקבלת התנצלות מישראל >>

08:23 מדד הניקיי היפני יורד הבוקר 0.45%

08:22 החל התרגיל המשותף של צבאות ארצות הברית ודרום קוריאה >>

08:16 ירושלים: 5 שוטרים נפצעו קל מהפגנות חרדים >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
יללכ רודמ

מדור כללי

מדור כללי

תויגתב יכה
הכי בתגיות
TV

ז'בז'ינסקי: "אנשים כבר במצב כספי מתוח, ייתכן פה קושי בהחזר משכנתאות"

בראיון ל-BizportalTV, טען הכלכלן הראשי בדש כי שוק הדירות משנה כיוון. באיזו עיר קיים הסיכוי לירידת המחירים החדה ביותר? צפו בראיון
 |  31
Share


בתקופה האחרונה ניכר כי רוחות קרות החלו לצנן את שוק הדיור. אם בעבר על כל דירה היו עשרות מסתערים, כיום מתחילים להרגיש כי יותר ויותר אנשים יושבים על הגדר ולא סוגרים את עסקת חייהם כל כך מהר.


מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי כמות הדירות החדשות שנמכרה בחודש מאי ירדה ב-1.7% ל-1,400 יחידות דיור, זאת לעומת 1,424 דירות בחודש אפריל. מהנתונים עולה כי מתחילת השנה צנח מספר הדירות שנמכרו בכ-8%. בבחינה עונתית המכירות ירדו בשיעור חד יותר של 9% מתחילת השנה וב-6.3% בהשוואה לחודש אפריל.

בראיון ל-Bizportal, אמר אלכס ז'בז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות דש ברוקראג', כי סימנים רבים מראים שהאוויר מתחיל לצאת מבועת מחירי הדירות. "מתחילת 2008 המחירים עלו בלמעלה מ-50% ומתחילים לראות סימנים לכך שהשוק מתחיל להתמתן, סימן אחד לכך הוא כמות העסקאות שמתחילה להתמתן".

ז'בז'ינסקי מדגיש כי ימי ריצת האמוק אחר כל דירה שיוצאת לשוק הולכים להסתיים וטוען כי הזוגות הצעירים לא צריכים לרוץ ולקנות דירה כמה שיותר מהר. "המחיר לא יהיה בהכרח יותר יקר, יש מספיק זמן לחפש ברוגע".

חיים פרייליכמן, מנכ"ל בנק איגוד, אמר שלשום (ב') כי "על רקע ריבוי מסרים מצד רשויות השלטון, לרבות הוראות רגולטוריות שונות, אנשים רבים מעדיפים להיכנס בשלב זה לעמדת המתנה ולראות מה יקרה בהמשך והאם הצעדים הרגולטוריים אכן ישפיעו על רמות המחירים". ‏עוד ציין פרייליכמן כי מורגשת האטה כללית בקצב מכירת הדירות, הנובעת בין השאר מהקושי למכור דירת יד שניה והמתבטאת בירידה משמעותית בביקורי הלקוחות במשרדי המכירות. "אנו רואים יותר מבצעים בשטח והאטה בקצב מכירת פרויקטים ביחס למכירת פרויקטים קודמים". יוסי אפרתי מנהל מחלקת ההשקעות ב'הכשרה'- חברה לביטוח, אמר אתמול (ג') כי "העליות במחירי הנדל"ן פסקו ,מכירות דירות חדשות ביוזמה פרטית ירדו ב-6% במאי וב-21% ב-12 החודשים האחרונים ומספר הדירות החדשות למכירה עלה ב-2% במאי וב-8% ב-12 החודשים האחרונים. גידול זה בהיצע יחד עם קיטון בביקושים מצד משקיעי הנדל"ן והזוגות הצעירים אשר 'יושבים על הגדר' וממתינים לירידת מחירים, כל אלו גרמו לירידות מחירים מינוריות בחודש האחרון, ירידות אשר יתעצמו בשנה הקרובה לכדי ירידות מחירים של עד 10% במחירי הנדל"ן".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

31 תגובות ב-19 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
19 הצופה האמיתי 08/07/2011 11:37 ז' ולטי הגדיל אחזקות במודיעין ביוני ב-27%
השערה דוח מסכם על ביצוע סקר 3d שבוצע בגבריאלה והועבר לארכיון הלאומי דלף למקורבים, די לציין כי בשטח גבריאלה כבר נמצא נפט ב-1994 וישראמקו הפיקה בו 500 חביות נפט ליום. בעזרת הפוטנצאל הקיים היום הפקת הנפט מול חופי תל אביב היא ודאית ודי לחכימא ברמיזה. צריך לשבת על מודעין לטווח של שנתיים וזו תהיה הרציו הבאה...
bobi 13/07/2011 17:42 דירות
כלל בכלכלה כול דבר עולה נסוף יורד עיניו של זמן
18 שי עובדיה 07/07/2011 09:04 מי זה איציק שם מאחורה?? (ל"ת)
17 גיא 06/07/2011 16:19 נדלן בישראל זה סכנת נפשות
אנשים פה לא מסוגלים לראות שבועיים קדימה זה פשוט לא יאמן. ריבית תגיע ל 4.5% שנה הבאה, יש עשרות אלפי דירות בבניה, משקיעים זורקים דירות לשוק מספיק לראות מה הולך ביד 2 זה אומר הכל. אני עוקב אחרי המחירים ודירות פשוט לא נמכרות. תגיע הנקודה שאני מגדיר אותה כברייק פוינט שבא המוכרים יהיו נואשים לקונים וזה יביא לירידות חזקות. יש גם את כל הטיפשים שלקחו משכנתאות של מיליון שח שפשוט הולכים להרקב. בקיצור לקנות דירה היום זה מהלך סופר ספקולטיבי ומסוכן.
פאפיק 06/07/2011 21:02 שכל 2
סוף סוף אדם עם ראש על הכתפיים לא רק בשביל היופי, היה שווה לסבול 16 תגובות של עלובים כדי לראות אחת של איש חכם!! תודה גיא!!
16 ירידת מחירים ...... 06/07/2011 15:42 דירה 170 מיליון לא שמעתם (ל"ת)
15 רווית 06/07/2011 14:43 דיור ? הצחקתם אותי
מדינה מושחתת זורקים אנשים לרחוב כי דירה לא ניתן לקנות בסכום בועתי המטורף הזה שמשעבד לכול החיים את האנשים. רק שלא ימכרו אותנו לעבדים.
14 אייל 06/07/2011 11:52 לאן השכר דירה יעלה??? הרגתם אותנו............ (ל"ת)
13 יובל 06/07/2011 11:50 למה החלשים אשמים .
שנים של מחסור בדירות ,מחירים עלו . למה להעניש את אלו שקנו בריבית גבוהה יותר ?למה?
12 דוד 06/07/2011 11:39 שילטון צריך כמו אמריקה-או יוון פיטורים וריסון
1.אמריקה דירות ירדו כי המפגרים נתנו תעסוקתם לסין והודו בגלל שזול תושביהם מובטלים רעבים ובוכים בנקים נפלו 2.יוון כל עובדי ציבור עבדו והיו חיים אליזים עד שזה התפוצצ להם בפנים נכנסו לחובות{גם ישראל בחובות ועליה לשקם איזורים שונים} 3.ישראל חיבית להוציא עובדים,מרשיות,חינוך,עוסים,אחיות,רופאים,נמלים,חשמל, תחבורה,משטרה,צבא כל המגזרים כאשר אבטלה וריסון יראה אז יוזיל דיור = = הסתדרות חייבית להרתם לאחריות לשתפ עם שילטון לסובב פירמידה רק אם מוכרים סחורה מביאים כספ ולא טיפוח פנימי=כי לען הגענו מחירי דיור כאן לא קוויט שובתים שישבתו אסור לשילטון לפחד כי אנו לא בדרך נכונה
11 אופק 06/07/2011 11:39 מבצע: מי שקונה קוטג" טרה מקבל קוטג" מי שקונה
גבינה מקבל דירת 5 חדרים!!!
10 כלנית 06/07/2011 11:37 חרם דירות!!! לא קונים דירה במשך 3 חודשים!!!! (ל"ת)
9 ממתין שנתיים 06/07/2011 11:30 כל הממתינים יאלצו להיכנס מתישהו במהלך השנה. (ל"ת)
י 06/07/2011 12:28 קנו בארה" ב ולא בישראל!! החלון עומד להיסגר (ל"ת)
8 רועי 06/07/2011 11:27 חרם הדירות הגדול
http://www.facebook.com/pages/חרם-הדירות-הגדול/213053378738239
7 חרם הדירות הגדול 06/07/2011 11:24 כנסו לחרם ועשו לייק
http://www.facebook.com/pages/חרם-הדירות-הגדול/213053378738239
6 עינבל 06/07/2011 11:22 צודק !!!! משכנתה ה-צ-י-ל-ו
הממשלה צריכה לעזור בדחיפות ולמחוק ולעזור לתושבים שלקחו משכנתה גבועה ולא יכולים לעמוד בהחזרי המשכנתה למרות ששני בני זוג עובדים ה-צ-י-ל-ו
פאפיק 06/07/2011 16:44 שכל
אתה יודע ביז' ו שכל אי אפשר ללמד או להלוות וזאת הבעיה שלך ולא משהו אחר.
5 משה 06/07/2011 11:15 הממשלה הזו מאמינה שהחוט שהיא מושכת לא יקרע
גם פה הממשלה טועה - כשהחוט יקרע, מה שקורה במדינות ערב זה רק הפרומו.
שי 13/07/2011 23:31 פה יש בחירות לא צריך מהפיכות (ל"ת)
4 דירה בראשון 06/07/2011 11:05 שכן מנסה למכור כבר מעל חצי שנה
הוריד מעל 15 אחוזים מהמחיר ההתחלתי ועדין אין קונים רציניים. סקרנים בלבד. המלצה חכמה , לא קנות דירה ולהשאר עם דירה למכירה אחרת תפסידו משינויי המחיר. השינוי כבר בפתח, וכל מי שאומר אחרת הוא בעל אינטרס.
3 שגיב 06/07/2011 11:00 מדבר שטויות אנשים עוד מאמינים
אין בועה מה הוא קובע שהשוק משנה כיוון זה מה שהוא רוצה עוד פעם אני אזכיר לכל אלה שמחכים שהמחירים יירדו גם אם יירדו זה לא מה שייקל על הצעירים עדיין צריך להתחייב המדינה קטנה ואין מנוס היא צפופה ולכן מכורח המציאות אנשים יהיו חייבים לשלם הרבה על דירה ומי שלא יש עדיין מקומות זולים יחסית לגור אבל עוד מעט גם זה לא יהיה ישנם יותר אנשים שלא מעוניינים שהמחירים יירדו מאשר אנשים שרוצים שיירד מהסיבה הפשוטה שאדם שקנה את ביתו במחיר גבוה לא ירצה למכור אותו בזול אחרי שלקח משכנתא גדולה אם המחיר יירד יהיה פה יותר בלאגן מאשר שיעלה
תום 13/07/2011 14:40 הגיע תור המוכרים להילחץ .
תורה חדשה המציא לנו הבחור ,. הרבה רוצים שמס הכנסה יבוטל אז מה?
נתניהו 06/07/2011 12:26 שגיב מתגובה 3 אתה מדבר שטיות
אתה משקיע בדירות ושוכר אותם .ומנסה לעשות כסף קל. על גב זוגות צעירים חסרי קורת גג .ובית חם .בגלל אנשים כמוכך משפחות רבות נהרסות. במדינה שלנו ניתן לתכנן לבניה עוד מליוני דירות
פאפיק 06/07/2011 16:42 קומוניסטים החוצה
אפילו שקומרד 3 לא צודק בשיקוליו, אם הוא משכיר דירות ומרוויח-כל הכבוד לו. למה הוא צריך לחשוב על מישהו לפני עצמו? אף אחד לא הפריע לך ללכת לקחת סיכון ולקנות דירות להשקעה, אבל ישבת בבית והתלוננת, תחשוב אתה על זוגות צעירים- תתפטר מעבודתך ותציע את קום לזוג צעיר!! האם תעשה את זה? לא נראה לי! אז על תקנא ואל תציק לאנשים אם קצת ראש וביצים יותר ממך
קח כדור ורוץ להקפיץ 06/07/2011 11:28 שגיב מותק אתה לחוץ? (ל"ת)
מנתח 06/07/2011 11:25 אנשים לא רוצים ומחירים לא יירדו....חחחחח
אחלה לוגיקה. יש מציאות, המירים עלו הרבה מעבר להכנסה ב3 שנים האחרונות מסיבות ברורות, אין שום קשר לצפיפות או חוסר קרקעות (בכל מקום שווה תמיד צפוף). מי שרץ כעדר ולא ניתח את המציאות ישלם מחיר וזה לא תלוי ברצון שלו. הקשר בין הכנסה לבין מחיר הדירה יחזור ל80-85 משכורות בממוצע ולא 130 היום.
אייל 06/07/2011 11:09 לשגיב -3
בגדול אתה צודק אבל שכחת פרט קטן אחד - אדם ייאלץ למכור את ביתו ולא ירצה למכור את ביתו . ברגע שהריבית תעלה ימצאו רוכשיי דירות שעומדים בקשיים לשלם את המשכנתא ואז יוצעו דירות למכירה ואז יתחיל לחץ למכור ומהר אחרת המחיר עוד יירד אל תשכח שיש קבלנים שתקועים עם דירות בעליי דירות להשקעה שרוצים למכור בשיא , אני מקווה שהבנת את הרעיון .
ל-3 06/07/2011 11:08 הוא יהיה חייב למכור כשלא יהיה לו מאיפה להחזיר
אח" כ כבר נדאג לו לאוכל באוהל ברחוב
2 ביטלתי עסקה 06/07/2011 10:53 אנשים לחוצים למכור
אני מתכוון לחזור ולגשש שוב רק בתחילת 2013 , שפראיירים אחרים יקנו במחירי שיא!
1 הומלס 06/07/2011 10:49 הלוואי שהבועה תתפוצץ לכולנו בפנים!!!!!!!!!!!!
ל כ ו ל נ ו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש