הונאת מדי המים: תביעה ייצוגית בסך 400 מ' ש' נגד עיריית ת"א ומי אביבים

תושבת תל אביב הגישה תביעת ענק להשבת חיובי היתר בחשבונות המים של כ-200 אלף בתי אב בתל אביב הנובעים ממדי מים לא תקינים
 |  (53)
הונאת מדי המים: תביעה ייצוגית בסך 400 מ' ש' נגד עיריית ת"א ומי אביבים
בעקבות תחקיר כלבוטק שמצא כי מדי המים שמתקינים תאגידי המים מציגים נתונים מופרכים, החלו מספר גורמים להגיש תביעות ייצוגיות כנגד עיריות ותאגידי מים שלכאורה אחראים למחדל.

בתל אביב תושבת תל אביב הגישה תביעה ייצוגית בסך 400 מיליון שקל נגד עיריית תל אביב ותאגיד המים 'מי אביבים' בגין גביית יתר בתשלום חשבונות המים החודשיים מ- 200 בתי אב הנובעים ממדי מים בעייתיים.

הכל החל כאשר אלמנה מבוגרת, תושבת תל אביב, גילתה לפני מספר חודשים חיובים גבוהים מגדר הרגיל בחשבונות המים שלה, ופנתה לתאגיד המים 'מי אביבים' על מנת שהעניין ייבדק. ב'מי אביבים' הסכימו עימה כי צריכת המים שלה אכן גבוהה מהמצופה, אך טענו כי בביתה יש ככל הנראה נזילה.

מבדיקת אינסטלאטור מומחה עלה כי הצנרת בדירה תקינה, ואין כל נזילה, אך חרף כך, באופן תמוה ביותר, מונה המים המותקן בדירתה המשיך להסתובב ולחייב גם כאשר כל הברזים בדירה סגורים. לאחר שהאינסטלאטור המומחה התקין מד לחץ בדירה, הסתבר כי שינויי לחץ מרובים מפעילים את מד המים (ומראים צריכה פיקטיבית) גם כאשר כל הברזים סגורים וכאשר אין כל נזילות. לאחר שהאינסטלאטור התקין בדירה מתקן 'אל חזור' המונע תנועה אחורה של מים בצנרת, התופעה נעלמה, והדבר הביא לירידה של כ-50% בתצרוכת המים.

כמו כן, התובעים דורשים מתאגיד המים ומהעירייה לחבר למדי המים באותם בתים מתקני 'אל חזור'. את התובעת מייצגים עורכי הדין דורון ויינרייך, רפאל בייפוס, אייל רז, גיא גלילי וירון ובר.

בנוסף, הוגשה היום בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד תאגידי המים של חיפה, רעננה וכרמיאל. בתובענה שהוגשה על-ידי עורכי הדין עדי מוסקוביץ ושלומי אבני ממשרד פלג, כהן, דויטש מוסקוביץ נטען כי התאגידים לא בדקו ולא כיילו את מוני המים כנדרש בתקנות, היינו מדי 5 שנים למד מים דירתי ושנתיים או שלוש שנים למד מים משותף. המבקשים עותרים לשורה של צווי עשה. בין היתר יחייבו לבדוק ולכייל את המונים בתוך 6 חודשים וכן להשבת סכומים שנגבו בשל קריאת יתר ודמי שימוש במוני המים, החל מהיום בו היו אמורים התאגידים לבדוק את מדי המים.

תגובות לכתבה(53):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 45.
    שודגי מי כרמל
    דינה ו. 07/01/2017 21:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנושא הנל מוכר לי אישית.אשמח ליצירת קשר.
    סגור
  • 44.
    תוספת בחשבון המים צריכה משותפת זו גנבה של כמיות מים
    יצחק 20/01/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בס"ד 1. מאגר המים המשותף מהוות תשלום כפול לכל קוב מים א. במילוי המאגר נראה בחשבון המים כצריכה משותפת. ב. בהפסקת המים נראה בחשבון המים כצריכה פרטית 2. עיגול מספרי המונה מהווה כמות מים נוספת לחברות המים ז"א כסף ללא צריכת מים. 3. טעות המונה מהווה כמיות מים שלא נצרכו יש עוד טענות..... ולכן דרוש בשלב ראשון להוציא מחשבון המים את הצריכה המשותפת ולהעביר את מאגר המים לחבורות המים כמו בבתים פרטים. תגובה זו לאחר בדיקות המים בבנין משותף
    סגור
  • 43.
    מישהו יכול להמליץ על איש מקצוע שמתמחה בבדיקות כאלה?
    נפגעת עיריות 31/07/2013 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעיריה חשבו שיש לי בריכה בבית בחודש שהבית עמד ריק!!
    סגור
  • 42.
    הונאת מדי המים: תביעה ייצוגית בסך 400 מ' ש' נגד עיריית
    מרילה 28/02/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תאגיד המים מי שקמה חולון פשוט עושקים את התושבים קריאות מונה מים משותפים פשוט עושקים את התושבים קריאות מונה מים! משותפים מצביעה על 2 קוב תאגיד המים של חולון מחייב אותנו ב10 קוב למה קכה עושים קרקס מהתושבים אנחנו פשוט סופגים אלימות בלתי פוסקת מצד התאגיד מים חולון יש גבול!
    סגור
  • 41.
    איך אפשר להצטרך לתביעה יצוגית?
    ג' נה 23/05/2011 21:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך אפשר לשצטרף כי לכל המדינה הם גנבו לא רק לבתי האב לנו היה 5 אנשים בדירה ועזבו 2 ול3 אנשים שילמו פי 3 מהמחיר של5 הינו משלמים בטח העירייה בעניין גם שותפה לכל הכספים שנגנבו כאשר הינו פונים לבד היו מעיפים אותנו אז לא יכולנו לעשות כלום בעניין ועכשיו כאשר סוף סוף גילו את התרמית שלהם אז למה שלא יחזירו לנו את עהכספים שגנבו לנו
    סגור
  • 40.
    אנחנו נלחמים בהם כבר שנים
    יובלים 23/05/2011 16:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנה הסיפור http://www.yuvalim-online.co.il/187284/Products
    סגור
  • 39.
    גזל בתשלום עבור הביוב
    דני קראוס 23/05/2011 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב האנשים , כולל בתוכנית , לא שמים לב לכך שהתשלום עבור הביוב כולל את המים המשותפים למרות שהם ברובם משמשים להשקיית הגינה ולא מגיעים כלל למערכת הביוב . אמנם זהו עוול קטן יחסית לגזל המים אבל הוא מצטרף.
    סגור
  • 38.
    מיים בקריתאתא
    אלבז מרדכי 23/05/2011 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גנבים לאור היום מחייבים אותנו בצריכה משותפת כאילו יש לנו ברכה אין דין ואין דיין
    סגור
  • 37.
    התארגנות נגד שודדי המים בחסות החוק
    אלימלך שלום 23/05/2011 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אזרחים יקרים את אשר אני ידעתי אשרו בתכנית של כל בו טק יש מושג מושאל מתורת ישראל והוא " נבל ברשות התורה" כאשר מתגלה דבר לא תקין שנעשה עיי איש תורה ,כאשר נעשה דבר לא תקין כמו הנושא שנדון גניבת המים עיי הרשויות נאמר " שודדים בחסות החוק" הבא ונתארגן וכריז על מרד מיסים ונגיש תביעות ייצוגיות כנגד תאגידי המים ונראה אך החוק עובד
    סגור
  • 36.
    אכן, ישראל מתביישת!
    יותר משהיא מתייבשת. 23/05/2011 08:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    פשוט מביש לצפות בעושק של אנשים בודדים ואזרחים תמימים שצורכים צריכה סבירה.
    סגור
  • טען עוד
  • 35.
    רק כשתובעים את הקרטלים הללו, הם מפסיקים לחגוג
    שיהיה בהצלחה! 23/05/2011 08:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על חשבון התושבים חסרי האונים. את התביעות הללו היה צריך להגיש מזמן. כדאי שהאזרחים יבדקו את מונה המים טרם יציאתם מהבית ולאחר היציאה.
    סגור
  • 34.
    זה הזמן לכווווולם להרים את כפפה
    גידי אדר ראשל" צ 23/05/2011 04:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבר' ה זה הזמן לעשות מעשה, בכל עיר יקום אדם עם ב.... ויקח על עצמו לפתוח בתביעה יצוגית ואוליי כך ילמדו שאר העושקים אותנו יום יום שלא לעולם חוסן ולכל שבת יש מוצאי שבת. בעיר ראשון לציון אני הולך לבדוק אפשרות כזו בייי הערכאות
    סגור
  • 33.
    מדי המים
    יעל 23/05/2011 01:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לאינסטלטור. אני חושבת שזו שערורייה , עד היכן חוצפתם של מקבלי ההחלטות בישראל המפקירים את האזרחים? הרי מנהלי תאגידי המים התקבלו לא בשל כישוריהם בתחום המים אלה כגוב מטעם מפלגות השלטון, אז מה הפלא להתנהלות התאגידים? בית המשפט חייב להתייחס להתנהלות המדינה בהפרטה זו, ולהשליכה ליתר ההפרטות בתחום שרותים לאזרח כמו קופות החולים, וכדומיהם. מחזיקה אצבעות לאזרחים מהירי החלטה שהגישו תביעות ייצוגיות שנקווה שיפילו את התאגידים ויחזירו שרות חשוב זה לציבור.
    סגור
  • 32.
    רמאות המים
    בוזגלו 22/05/2011 22:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גונבים מרמים ושודדים בשם החוק
    סגור
  • 31.
    גנבה באשור החוק.
    דודו 22/05/2011 22:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני תושב ירושלים אני מחר תובע את הגיחון בירושלים תביעה יצוגית על סך 500 מיליוןשקלים זה לא יכול להיות שאני ישלם כול חודשיים סכום של 800 שקלים עור 4 נפשות כולם גנבים הגיע משהו שלא פוחד כול הכבוד לרפי גינת.
    סגור
  • 30.
    גנבה זה נוכלות אם היה הפוך היו מנתקים אותנו
    לוי 22/05/2011 22:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבותי יושבים פושעים בכל הארץ ואנחנו אומרים מה אפשר לעשות הציבור מוזמן לזעוק שיפחדו הממזרים האלו לפחות כמו שאנחנו מפחדים מהם קיבלו רשות לעשוק אותנו
    סגור
  • 29.
    בהצלחה באמת (ל"ת)
    דגיגון 22/05/2011 22:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    גם ברמת השרון מרמים אותנו..." שרונים" תתיבשו (ל"ת)
    נפגע מיים 22/05/2011 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    רמת שרונים לתבוע את שרונים,גנבי מיים ברשיון
    שרונים רמת השרון גנב 22/05/2011 22:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לוותר!!!
    סגור
  • 26.
    תאגידי המים
    משה יניב 22/05/2011 20:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאז שהשליטה על המים בעיריות עברו לתאגידי המים,הם עושקים את התושבים במאות אחוזים ,בלי שהיה כל צורך להוציא את שליטת המים מידי העיריות.מישהו עושה הרבה כסף על גב האזרחים.תביעות ייצוגיות יקררו מעט את החמדנים האלה.
    סגור
  • 25.
    גנבים ברשיון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    גאון 22/05/2011 20:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שם המשחק לגנוב מהציבור !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שימו לב למשהו פשוט למחשבה !!!!!! הממשלה שותפה לגנבה!!!!!!!!!!!! נשמע הזוי !!!! למה הם לא לוקחים פיקוד !!!!!תתביישו!!!! מאפיה!!!!!!
    סגור
  • 24.
    מי הרצלייה
    היהלום שבכתר 22/05/2011 20:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כבר לפני שנה פניתי למי הרצלייה והם ניפנפו אותי. לנו אין גינה וחיבו כל דייר ב-3 קוב כל חודשיים ז"א 42 קוב????????????? הם מקבלים הייתר מהממסד הבולשבקי לעשוק ככול העולה על רוחם. ולתפארת מדינת ישראל, היא מדינת הבולשבקים.
    סגור
  • 23.
    הקומבינה הזאת בכללללל הארץ !!! (ל"ת)
    רון 22/05/2011 16:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    כל הכבוד הגיע הזמן לטפל בעיריות (ל"ת)
    אור 22/05/2011 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תאגידי מים
    ע מ 22/05/2011 22:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רפי גינת אתה הגדוווווול אין עליך
    סגור
  • 21.
    תשיא ברכה
    אברהם 22/05/2011 15:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזק ואמץ אלווי וירבו כמותה צריך לפרק את התאגידים שוחטים אותנו
    סגור
  • 20.
    גונבים מכול הבא ליד
    דחלילון 22/05/2011 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוטו. לוטו. אני זוכה יחיד. אומרים 5. גז . מים .בשוק גונבים במישקל .ארנונה למה לשלם מאות שקלים?למה? הבית שלי מים משלם .את החרא אזרוק בעיריה.אולי יורידו את המחיר.מס שוח. מס בורסה. עמלות פוטים.עמליות מניות.רבק שילמתי כבר מס מסכורת.אני בקריזה.......
    סגור
  • 19.
    רשות המים זה עבודה בענים מוסד נוסף שתפקדו רק
    רשות הגנבים 22/05/2011 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המנכל היוצא הודיע יצאנו ממשבר המים ברשות המים רעדו מיד טענו שהוא לא מספיק בחיר לבטל את מערכת הגנבות בחסות ישראל " מתבישת" ברשות אנשים שתפקידם רק לגזול מאזרחץ מה הם מוכרים לנו מי גשמים מי תהומות במחיר כל כך מופקע, הגיע הזמן לעשות סוף למוסד הזה!! ביבי אם לא תעורר אנכנו ננער אותכה!!!
    סגור
  • 18.
    רק שלא תהיה פשרה (ל"ת)
    יעל 22/05/2011 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    ביבי נמאסתה את וההתנהגות שלכה יצרה רשויונת
    כל בוטק 22/05/2011 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מושחתותץ משטר וראש ממשלה שלא מגן על האזרח דיינו להעלם מעיננו!! נא לגייס אנשים להפגנות ולהורדת המשטר המושחת!!!!!
    סגור
  • 16.
    גם בגז גונבים אותנו (ל"ת)
    יוסי 22/05/2011 14:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מדוע מיטב עורכי הדין לא יראו אצילות נפש
    סססססס 22/05/2011 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וייצגו את כל תושבי ישראל " חינם אין כסף" נגד הגזל והעוול הזה! אנשים משלמים בדם ודמים לריק! הזכות למיים היא אלמנטרית ולא השילטונות מספקים לנו אותם! מחר הם יבקשו שנשלם על האוויר שאנו נושמים למרות שהוא מזוהם תרתי משמע!
    סגור
  • אחוות גזלנים (ל"ת)
    עמוס 22/05/2011 22:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    גניבת המים
    אב' 22/05/2011 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגנבים והרמאים הכי גדולים עיריית חולון.
    סגור
  • 13.
    בכלל מים זו זכות בסיסית ואסור להם לסגו ר מימ! (ל"ת)
    ססססס 22/05/2011 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ואז איך יגבו חובות?
    דוד 22/05/2011 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי לרוב מי שלא משלם מים אין לו כסף ורכוש רב שאפשר לעקל, וגם לעקל זה לא פשוט, והמינימום זה לא להמשיך לספק שירות אם נצבר חוב עבר בגינו. גם חשמל כיום זאת זכות בסיסית. יותר מזה גם כסף/אשראי זה צורך בסיסי, אז מה, יתנו אותו חופשי גם למי שלא עומד בהחזרים? דיי לבכיינות הדמגוגית, מי שלא משלם שלא יתקלח וישטוף כלים, שישתה מים בבקבוקים! אחרי זה כולנו משלמים יותר כדי לכסות את הגרעונות שנוצרים מטפילים אחרים שלא משלמים על מה שהם צורכים! (בדיוק כמו בכל תחום אחר, כולל המיסים).
    סגור
  • 12.
    תודה לאל שיש מישהו שמוכן לטפל בעוול נגדנו!
    ססססס 22/05/2011 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יתכן שהשילטון המקומי והמרכזי מתעלל מרמה וגונב אזרחים בזמן שהם נברחו עלמנת לדאוג לרווחת האזרחים! אם הם עוברים על החוק איך יכולים לדרוש מין התושבים והאזרחים לציית לחוקים שהם בעצמם מחוקקים ומצפפציף עליהם ועל כולנו! אפילו בארצות נידחות מתקוממים על עוולות השילטונות בסוף גם אנו כולנו נצא לרחובות. הם עושקים אונו מכל כיוון ובכל משרד ממשלתתי. המיסים גם מתרבים וגם עולים ואנו ה" פרה החולבת" מתמרמרים מיום ליום. ישר כוח לתושבת תל-אביב.
    סגור
  • 11.
    פתח תקווה
    דני 22/05/2011 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך גם בפתח תקווה לתבוע את " מיתב"
    סגור
  • לתבוע
    אבי 22/05/2011 16:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צריך לתבוע את מת" י הם קבעו את התקנים למדידה אף תאגיד או עיריה לא " המציאה" את שעוני המים ושיטות המדידה
    סגור
  • 10.
    גר יתום ואלמנה אל תעשוקו.
    משה 22/05/2011 14:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משמים תענשו במהרה.
    סגור
  • 9.
    גזלני המים - הגיע קצכם
    תושב תל אביב 22/05/2011 13:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלחו לי חוב של 46,000 ש" ח על 2 ברזים שיש לי בדירת 50 מ" ר לאחר ויכוחים סוערים ואיומים מצד העירייה שרצו לעקל לי את הרכב וחשבון הבנק הגענו להסדר שאני חייב רק 7000 ש" ח.... לפי חישוב של אינסטלטור מומחה גם אם 2 הברזים היו פתוחים במשך 15 שנה רצוף לא הייתי מגיע לחוב של 46000 ש" ח. גזלנים נמאסתם!!!! אין ללקוח הקטן מה לעשות!!! מושחתים!!!
    סגור
  • תגובה לחוב 46000
    אבי 22/05/2011 16:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברז פתוח = חצי קוב בשעה 2 ברזים = קוב בשעה 46 אלף שקל =3500 קוב שזה ללא היטל בצורת כלומר שב146ימים הית מגיע לחשבון הזה יום טוב ושהאינסטלטור שלך ילמד חשבון
    סגור
  • אכן מקומם ואנו צריכים להתקומם! (ל"ת)
    xxxxx 22/05/2011 14:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    לתבוע את השודדים רק כך הם מבינים (ל"ת)
    צחי 22/05/2011 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    לא רק בת" א
    שי 22/05/2011 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בערים אחרות בצפון הארץ כמו עכו צפת וכרמיאל, מתרחשת גזילה מעיין זו. רק ע" י תביעות גדולות מישהו יפסיק את הגזל.
    סגור
  • 6.
    גם אני התלוננתי
    נכון מאד 22/05/2011 13:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם חייבו אותנו בצריכה משותפת גבוהה וזאת כאשר ברז מים אחד נסגר לחלוטין והשני כלל לא השתמשו בו. בגללם החלפנו סתם צינור משותף. הם שקרנים ורק תכתובת בת למעלה משנה גרמה להם להחזיר לי כספים שלא כדין רק כאשר איימתי בתביעה ופניתי לכל הגורמים האפשריים. מגיע להם וגם אצלנו רק אני בבית (אלמנה)
    סגור
  • 5.
    שקר המים הגדול, אכן (ל"ת)
    שירקעס 22/05/2011 13:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    בקרוב גם במיתב פ" ת......... (ל"ת)
    עושק התאגידים 22/05/2011 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    גם בהרצליה גונבים כספים - החשבונות לא סבירים!
    הרצליה 22/05/2011 13:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דחו אותי כמה פעמים בטענה שיש נזילה ת אינסטלטור בדק אין נזילות ולמרות זאות חשבון המים לגינה שלא מושקת חייבו אותנו ב 800 שקלים.. מה עושים כדי לעצור את הגנבה הזו?
    סגור
  • גם בהרצליה
    madmaim 26/05/2011 21:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותו סיפור אצלנו בהרצליה. אנחנו רוצים לפעול. תשאיר פרטייך במייל madmaim@gmail.com
    סגור
  • 2.
    גנבים עם רשיון, ואני לא הבנתי עד היום למה אני
    יוסי 22/05/2011 13:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משלם יותר
    סגור
  • והחמדנות העושקת (ל"ת)
    ההפרטה הארורה 22/05/2011 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מחזיק לך אצבעות ובהצלחה.
    אופיר מ. 22/05/2011 13:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולי תקווה שזו סנונית ראשונה בסידרה... להציף את המערכת בתביעות יצוגיות !!!
    סגור