14:45 השופטים בערעור אזריה: "עשו את הדבר הנכון - פנו לגישור" >>

13:23 מניית הענק שצוללת כעת בת"א ומשלימה רצף ירידות - מה חושבים האנליסטים? >>

13:10 תושבי עמונה על הקמת היישוב החדש: "מדובר בתהליך בירוקרטי ארוך"

12:16 מחיר הדלק בתחנות יעודכן מטה בחודש יוני ל-5.99 שקלים >>

12:02 ביהמ"ש הכריע: הנאשם בעריפת ראש גרושתו זוכה בשל אי שפיות

11:26 לאחר תקלת מחשוב עולמית: "בריטיש איירווייז" חוזרת לפעילות מלאה

10:38 ח"כ ניסן סלומינסקי נחקר כעת במשטרה בחשד להטרדה מינית >>

09:42 סרי לנקה: מניין ההרוגים בשיטפונות עלה ל-126; עשרות מוגדרים כנעדרים

09:38 משפט אזריה: החל הדיון האחרון בערעור על הרשעת החייל בהריגה

08:26 מינוי חדש: רה"מ החליט למנות את איוב קרא לשר התקשורת

08:21 דוח נציב תלונות הציבור: הפרקליטות הסתירה מידע מהותי מהנאשמים

08:16 עפולה: 4 פצועים קל בקריסת פיגומים באתר בנייה

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות
מיוחד

בגדר תופעה: הבלוגים בתחום הלייף-סטייל פורחים - אייס בדק את השטח

בחו"ל יש להם מעמד סלבס, אז מה קורה בתחום בארץ? בלוגרית בולטת: "אני מרגישה שווה לעיתונאים". מה אומרים היח"צנים? "רוב הזמן הם מעתיקים קומוניקטים ולא באמת משקיעים מחשבה". אייס שוחח עם גורמים בתחום
 |  1
Share
במקביל לבלוגי הבישול והמתכונים ולצד בלוגי האופנה החתרניים, גם מקומם של הבלוגים העוסקים בלייף סטייל ובצרכנות, הולך ומתעצם. היחצ"נים (שאגב רבים מהם מחזיקים בבלוג פרטי משל עצמם), מקטרים על אינפלציה בכותבים אולם חוששים להישאר מאחור וממשיכים לשלוח מוצרים, להזמין להשקות ולעדכן את הבלוגרים (ובואו נודה, בעיקר בלוגריות).

בין "נסיכה שולטטתתתתתת!!14" שממליצה לחברות שלה על טרנד הלק האחרון בבלוג הורוד-מנצנץ שהקימה, ועד בלוגי הצרכנות ה"כבדים" דוגמת "רינונים" בניהולה של רונית קיטאי המתהדר ב'לוק' עיתונאי, הטווח גדול ומשתנה.

דוגמאות לעיתונאיות שפתחו אתרים או בלוגרים בנושאי צרכנות ולייפסטייל לא חסרות, חיה גולן (לשעבר כתבת במקומון זמן הנגב), פתחה אתר משלה העוסק בתחומים שהזכרנו.

אורלי אלקלעי (מ'מקור ראשון') מפעילה את הבלוג "רוקמת חלומות" וכותבת על מוצרי תינוקות, איפור ואופנה.

לובה שמוקלר מאתר וואלה כותבת גם היא על טרנדים ואופנה ב בלוג משלה ואפילו העורכת של "ליידי גלובס", גלית חתן, מתהדרת בבלוג לייפסטייל מדובר

האם מדובר במהפכה תקשורתית המבשרת על מעברם של מדורי הצרכנות "היבשים" אל התיאורים האישיים והצבעוניים (לעתים) המופיעים בבלוגים? לאו דווקא.

למרות הפריחה בשוק, דומה שהיחצ"נים עדיין מעדיפים את החשיפה ה"מסורתית" יותר שמגיעה מעל דפי העיתון. תקציבאית בכירה מאחד ממשרדי היח"צ הגדולים מסרה לאייס שריבוי הבלוגים יוצר בעייתיות מסוימת, למרות החשיפה הנוספת לה זוכים הלקוחות: "אין לנו כל כך שליטה בחומרים שעולים לאוויר בבלוגים האלה, רוב הזמן מעתיקים את הקומוניקטים כפי שהם ולא באמת משקיעים מחשבה. בעיתונות זה לא קורה, יש סינון ויש עורכים ויש פיקוח לדברים האלה".

ועדיין אתם משתפים פעולה?...
"כי מספיק שמשרדים אחרים משתפים פעולה בשבל שאנחנו לא נרצה להישאר מאחור, אז אנחנו שולחים גם מוצרים והזמנות ומה שצריך. מה גם שיש מעטים, שהם בגדר מובילי דעת קהל ומשפיעים ואיתם שווה לנו לעבוד".

בין הבלוגים ששמם עלה מספר פעמים בהקשרים חיובים מצאנו את הבלוג של
הבולשת . הבולשת, בלוגרית בת 29 שפרטיה שמורים במערכת, מדווחת בנאמנות על מוצרי צריכה וטרנדים. לאייס אמרה: "אני מרגישה שווה לעיתונאים, אני חושבת שהיום הבלוגרים קיבלו מעמד לא רשמי אבל אמיתי של עיתונאים לכל דבר, אם זה הזמנות להשקות או רשימות תפוצה של הפצות. אני לא מרגישה מופלית לרעה ולפעמים אפילו להפך".

לדבריה של "הבולשת", ריבוי הבלוגים דווקא מעלה את איכות הידיעות: "אני לא חושבת שכקוראת עיתון אני צריכה להמתין שבוע או חודש למגזין שלי כדי לדעת מה חדש, טרנדי ומעניין. הבלוגים נמצאים עם היד על הדופק ומתעדכנים במהירות".

אחת הטענות שעולות נגד התופעה מתמקדת בעובדה שלהבדיל מבלוגים, בעיתונות מסורתית יש הפרדה מבנית בין האנשים שמייצרים את התוכן לבין המחלקה המסחרית שאחראית על המנויים ועל המודעות. אנשי התוכן מייצרים תוכן, אנשי מודעות מוכרים מודעות ואנשי מנויים מוכרים מנויים - ואין קשר פורמלי ביניהם. לעומת זאת, בבלוגים, כותב התוכן והאחראי על ההכנסות של הבלוג הוא במרבית המקרים אותו אדם, ואז קשה מאוד לעמוד בפיתוי שלא להפוך בלוג עצמאי ל"תוכן שיווקי".

נופר גורן (31), בעלת הבלוג בסלסלה היא בין הבודדות שמצהירות בגלוי כי: א. היא עוסקת ביחסי ציבור ו-ב. הבלוג מהווה גם פלפורמה פרסומית ללקוחות. את תמונות המוצרים שהיא בודקת, מלווה הבובה "בלה" המצולמת לצד המוצרים.

גורן סבורה כי "הציבור בארץ עוד לא מחונך להסתכל בבלוגים", אבל למרות זאת היא אומרת, רוב משרדי היח"צ מתייחסים לתופעה ברצינות. לדבריה של גורן, למרות ההצפה ברשת, רק החזק ישרוד: "אני מאמינה שהעובדה שכל אחד יכול להעלות בלוג צרכנות עם או בלי קשר לאיכות של התכנים, בהחלט גורמת לזילות בתחום. יש בלוגים ואתרים שבשביל להספיק כמה שיותר מוצרים הולכים על כמות במקום על איכות וחבל. מצד שני, אני מאמינה שמי שטוב באמת ישרוד ואלו שלא, יתאיידו מהרשת. הקטע בבלוגים זה להביא את הזווית האישית, את הפאנצ' ואת זה לא הרבה עושים".




מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

תגובה אחת בדיון אחד

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
1 אוכלות חינם 08/08/2011 11:33 האמת היא
שמדובר ביחצניות מתוסכלות שאינן עיתונאיות ומצאו דרך לקבל מוצרים. גרידיות
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.