דב מורן יוצא לגיוס: מודו תנפיק 25% מהחברה לפי 120 מיליון דולר

חברת מודו מנסה לנצל את המומנטום החיובי בבורסה באחד העם. כלל פיננסים ולאומי ושות' יובילו את פעילות החיתום. שווי החברה לפני הכסף כ-120 מיליון דולר
דב מורן
דב מורן מנסה להצעיד את מודו לדרך חדשה. היום חושף היזם הוותיק טיוטת , באמצעותה ינסה לגייס ככל הנראה מספר עשרות מיליוני שקלים. לאחרונה השיקה החברה שני מכשירי סלולר חדשים, זאת לאחר תקופת משבר ארוכה שגררה גל רחב של פיטורים בחברה וכן פיגור טכנולוגי משמעותי ביחס לשוק.

חברת מודו תנסה להנפיק 25% באמצעות אגרות חוב ומניות, כאשר את פעילות החיתום יובילו כלל חיתום ולאומי ושות'. שווי החברה לפני הכסף עומד על 120 מיליון דולר.

עיון בתשקיף שהגישה מודו מגלה כי ההון העצמי של מודו מסתכם ב-1.5 מיליון דולר בלבד. הכנסותיה של החברה הסתכמו ל-1.6 מיליון ד' בתום 6 החודשים הראשונים של 2010, זאת לאחר שב-2009 הסתכמו מכירות החברה בכ-88 אלך דולר בלבד. כמו כן, לדוחות החברה מצורפת הערת 'עסק חי' עקב מחסור במזומנים.

החברה מייעדת כ-78% מן התמורה המיידית למימון מחקר ופיתוח. יתרת התמורה מיועדת לשיווק ומכירה וכן למימון ההון החוזר הנדרש בתקופה שבין ייצור המוצרים ועד לגביית תמורת המכירות מלקוחות החברה. להערכת החברה תספיק התמורה המיידית לשם מימון פעילות החברה עד תום שנת 2011.

לדברי דב מורן, אין בכוונתו לקטוף נתח שוק משמעותי בשנה הראשונה והשנייה. אולם, בתום חמש שנים מורן מתכוון להפוך את מודו לחברה בעלת הכנסות שנתיות של כמיליארד דולר.

נשען על המוניטין

מורן מוכר בעיקר עקב מכירתה של M-Systems, אשר פיתחה את הדיסק-און-קי, לענקית כרטיסי הזכרון חברת סאנדיסק. הקרדיט והמוניטין שצבר היזם עקב מהלך המכירה סיפקו לו מרווח נשימה פיננסי. אולם, למרות זמינותם של מקורות המימון, מורן לא הצליח עד כה להביא את מודו להישגים מרשימים ואף הודה בכשלון של השקת המכשיר הראשון 'מודו 1'.

הגב הפיננסי של מודו מסתכם היום ב-123 מיליון דולר, הכוללים גם 20 מיליון כהלוואת גישור שתומר למניות עם ההנפקה. בין משקיעיה של מודו ניתן למצוא את החברות סאנדיסק, קינגסטון, קרנות הון סיכון ישראליות, דב מורן עצמו שהשקיע כ-13 מיליון דולר וכן נציגות של משפחת עופר - הבן עידן.

דב מורן לא נשבר

למרות כשלון ההשקה של המכשיר הראשון 'מודו 1', מורן לא מרים ידיים. לדבריו, החברה למדה מן הכשלון והפיקה את הלקחים המתבקשים, וכעת היא מיישמת זאת על מכשירי הסלולר החדשים, דגמי T ו-W. מודו השיקה לפני כשבועיים את דגם ה-T ועד סוף השנה היא צפויה להשיק גם את דגם ה-W.

עיקר הדגש במכשירי מודו החדשים הינו על היותם קטנים, מודולריים ומבוססי WI-FI. בנוסף, מודו משווקת עצמה באמצעות ערכות שנקראות ג'קטים (JACKETS), אשר מתלבשות על המכשיר ותורמות לפונקציונליות. כעת עומד מחירו של המודו בתוספת שתי ערכות על כ-280 דולר.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה