לא נתפס: גינדי .Vs ב.יאיר-פרויקטים דומים, פי 10 השקעה בפרסום

כספים רבים נשפכים על פרסום פרויקטים למגורים ברחבי הארץ. Bizportal ערך השוואה בין שתי חברות שמשווקות 2 פרוייקטים בעלי מאפיינים דומים. אז כמה כסף לדירה מוציאה גינדי על פרסום ב'שרונה'?
 | 
לא נתפס: גינדי .Vs ב.יאיר-פרויקטים דומים, פי 10 השקעה בפרסום
שיווק דירות הוא משימה מורכבת וחברות הבנייה משקיעות סכומים נכבדים בפרסום מרכולתן. ביום ב' פרסם אתר אייס כי ענבל אור, בעלת חברת אור סיטי השקיעה כ-700 אלף דולר בפרסום פרויקט 'מגדלי הצעירים' בתל אביב. מהכתבה עולה כי בחודש האחרון חברות הנדל"ן הוציאו 12 מיליון שקל על פרסום. אתר Bizportal בירר האם הפרסום אכן מועיל לשיווקם של פרויקטים בקנה מידה גדול.

בחרנו לבחון את מסע הפרסום שערכה חברת 'גינדי החזקות' עבור פרויקט שרונה בדרום הקריה בתל אביב מול מסע הפרסום של חברת ב. יאיר עבור פרויקט 'משכנות האומה' בקרבת קריית הממשלה ובנייני האומה בירושלים. עד כה, גינדי מכרה 300 דירות בהיקף כולל של כ- 1.2 מיליארד שקל בפרויקט ונותרו בידה עוד 24 דירות למכירה בפרויקט. ב.יאיר נמצאת לא רחוק מאחור עם 250 דירות מכורות בעלות כוללת של כ- 800 מיליון שקלים.

שני הפרויקטים פונים למעמד הגבוה ושווקו ברמת מחירים דומה: בשרונה, לפי פרסומיה של גינדי, מחירה ההתחלתי של דירת 4 חדרים בשטח של 109 מ"ר עמד על כ- 2.3 מיליון שקל, כלומר בשיעור של 21.1 אלף שקל למ"ר, במשכנות האומה מחירה של דירת 4 חדרים בשטח של כ- 140 מ"ר עמד על כ- 2.7 מיליון שקל, שיעור של כ- 19.28 אלף שקל למ"ר.

גינדי החלה בשיווקה של שרונה בספטמבר 2009 וכאמור מכרה עד כה 300 דירות, ב. יאיר החלה בשיווקה של משכנות האומה בנובמבר ועד חודש אפריל מכרה 250 דירות מתוך 650 סך הכל בפרויקט.

עד כה הנתונים ההשוואתיים דיי דומים, אולם אם בוחנים את תקציב הפרסום של שתי החברות מגלים שגינדי השקיעה כמעט פי 10 בפרסום. לפי 'יפעת בקרת פרסום', גינדי השקיעה כמעט 7 מיליון שקל, לעומת ב.יאיר שהשקיעה כ- 750 אלף שקל בלבד, כלומר גינדי השקיעה כ- 23 אלף שקל בפרסומה של דירה אחת שנמכרה ואילו ב. יאיר השקיעה 3,000 שקל בלבד.

אייל הנדלר, מנכ"ל ב. יאיר, אומר בראיון ל- Bizportal כי החברה נקטה בניהול אחראי של הוצאותיה ולאור המשבר הכלכלי העולמי נקטה בצמצום דרסטי בהוצאות הפרסום. "שיעור ההשקעה בשיווק ומכירות (כולל פרסום - ל.ס) מכלל עלותו של פרויקט נדל"ן נע בין 2% ל-4%, אנחנו משקיעים 1%-2%. ככל שמסע הפרסום יותר גדול מחיר הדירה יותר גבוה, או שהרווח היזמי יותר נמוך. אני לא מוכן לשווק מוצר נחות, אבל בהחלט קיצצתי בתקציב הפרסום בכ- 50%". הנדלר מציין כי הגדלת היקף הפרסום לא בהכרח מובילה להגדלת היקף המכירות".

שרון מומן, סמנכ"ל השיווק של גינדי החזקות, אינו חושב שיש עוד חברת בנייה בישראל שמשווקת ומפרסמת כמו גנדי. "אנחנו מאמינים בלבנות לדייר את המוצר הטוב ביותר ולמכור אותו בצורה הטובה ביותר, גורם למיתוג ולגידולה של החברה, אנחנו מעוניינים להפוך לחברה הגדולה בישראל".
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה