ביהמ"ש ביטל את זכייתה של אמנת במכרז הרכבת, אמנת: "נערער לעליון"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב ביטל את זכייתה של חברת אמן יועצים, חברת בת של קבוצת אמנת , והעניק לעותרת, חברת אלסג האיטלקית, את הזכייה במכרז
 | 
ביהמ"ש ביטל את זכייתה של אמנת במכרז הרכבת, אמנת: "נערער לעליון"
כמעט שנה אחרי שזכתה במכרז של רכבת ישראל להקמת מערכת כרטוס עתידית של הרכבת ביטל היום בית המשפט המחוזי בתל-אביב את זכייתה של חברת אמן יועצים, של קבוצת אמנת והעניק לעותרת, חברת אלסג האיטלקית, את הזכייה במכרז.

בתחילת דצמבר 2008 זכתה חברת אמן יועצים ביחד עם חברת שימקוטק, ששולבה כקבלן משנה מהותי, במכרז שפרסמה רכבת ישראל להקמת מערכת הכרטוס העתידית של הרכבת. בהתאם לתנאי המכרז, היו צפויות ההזמנות במסגרת הפרויקט להימשך בתקופה של חמש שנים לפחות, כאשר לרכבת הייתה האופציה להאריך את ההתקשרות בשתי תקופות נוספות, בנות חמש שנים כל אחת.

בהודעתה לבורסה אמנת לא מסרה את ההיקף הכספי של הפרויקט ורק אמרה כי הוא מותנה בהיקף ההזמנות של הרכבת ובתקופת הפרויקט וכי ייתכן ועשויות להיות לפרויקט השלכות מהותיות על התוצאות החברה. עם זאת, ע"פ נתוני המכרז אמן הייתה אמורה לשלשל לכיסה 134.68 מיליון שקל בגין הפרויקט.

בתגובה ל-Bizportal אמרה החברה כי היא מתכוונת להגיש ערעור לבית המשפט העליון.

במסגרת פסק הדין פסק בית המשפט כי על אמן לשלם הוצאות משפטיות על סך 250 אלף שקל. בהודעת בורסה אותה פרסמה קבוצת אמנת ציינה הקבוצה כי בכוונתה לעתור כנגד החלטת ביהמ"ש.

רכבת ישראל מפעילה כיום מערכת כרטוס מבוססת פס מגנטי. מערכת הכרטוס החכם שצפויה להיות מיושמת ברכבת תאפשר זיהוי אישי של כל נוסע ושיתוף פעולה עם ארגוני תחבורה אחרים, דוגמת חברות אוטובוסים.

בעתירה טענה אלסג, באמצעות עורכי הדין ראנטו יאראק, שירה חי- עם ורמי אליהו ממשרד מ. פירון ושות', כי אסור היה לרכבת לבחון את הצעתה של אמן, זאת משום שלא עמדה בתנאי הסף למכרז שדרשו איתנות פיננסית מצד המציע או ערבות מצד חברת האם. בפועל, אמן הגישו מסמך ערבות חתום על ידי החברה עצמה ולא ע"י אמנת. אלסג טענה כי מדובר בפגם בהצעה שהיה אסור על הרכבת לאפשר לחברה לתקן.

מנגד, אמנת, טענה כי בטפסי הערבות הוטבעה בטעות חותמת של החברה הבת במקום חותמת של אמנת. אלסאג, נתלתה בבעיה טכנית ועל בסיסה הגישה את בקשתה לביטול הזכייה. כעת, הזכייה של אלסג תעלה לרכבת ישראל כ- 43.2 מיליון שקלים יותר (לפי שער האירו של היום).
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה