איש השיווק של ינואר: אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים

איגוד המפרסמים בחר באיש שהחל את דרכו בעולם הספרים בגיל 25, לאיש השיווק של חודש ינואר 2008
 | 
איש השיווק של ינואר: אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים
איגוד המפרסמים בישראל בחר באבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים, לאיש השיווק של חודש ינואר 2008 .

שומר (50), התחיל את דרכו בעולם הספרים בגיל 25, כשרכש חנות ספרים בשם "המקור" ברמות אשכול בירושלים. כעבור קצת פחות מעשרים שנה הפכה החנות לרשת שמנתה 17 חנויות ברחבי הארץ, תחת השם "יריד הספרים". לפני כחמש שנים התאחדה רשת "יריד הספרים" עם "צומת ספרים", שהייתה אז בבעלות הוצאת זמורה-ביתן ומנתה 12 חנויות, ושומר מונה למנכ"ל הרשת המאוחדת.

בשנה האחרונה מכרה רשת "צומת ספרים" כמעט חמישה מיליון ספרים, מספר עצום בקנה מידה ארצי ואף עולמי. שומר מציין "מדי שנה מודפסים בישראל כ-6,000 כותרים, בלמעלה מעשרה מיליון עותקים. סטטיסטית, זה יוצא קצת יותר מספר לנפש, אבל אם לוקחים בחשבון שחלק גדול מהאוכלוסייה – חרדים, ערבים, רוסים – לא קוראים את הספרים הללו, נמצא שכל ישראלי רוכש בממוצע בין 4 ל-5 ספרים בשנה. נתון זה מציב את הישראלים בראש הדירוג העולמי".

לדברי שומר המוטו שמוביל את רשת צומת ספרים הוא ההתייחסות לספר כאל
מוצר צריכה שיש למכור אותו במחיר שווה לכל נפש. קהל הצרכנים הישראלי הקורא ספרים לא רוצה להרגיש שמסדרים אותו, ולכן הוא מעדיף לקנות ב- 100 שקל ארבעה ספרים טובים (רבי מכר) מאשר ספר אחד באותו מחיר.

הישג נוסף שמציינים בצומת ספרים הוא מחזור המכירות של הרשת העובר את מחזור המכירות של המתחרה הגדולה - סטימצקי. "לסטימצקי יש 130 חנויות, כפול ממספר החנויות שלנו, אך מבחינת שטח החנויות והמחזור צומת ספרים עוברת אותה. החנות בגעש, לדוגמה, משתרעת על שטח שגודלו 700 מ"ר, לעומת החנויות של סטימצקי שהן 75 מ"ר בממוצע. אף אחת מעשר החנויות האחרונות ששכרה הרשת אינה נופלת בשטחה מ-200 מ"ר".
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה