ברקע לטלטלה: אקסלנס משיקים סיקור ראשוני למניות הגז בת"א - הנה ההמלצות

סקטור הגז החבוט שלאחרונה נחתך קשות רואה היום סיקור ראשוני מצד מחלקת המחקר של אקסלנס
 |  (49)
אסדת לוויתן, צילום: אלבטרוס
בית ההשקעות אקסלנס יוצא היום בסיקור ראשוני למניות הגז בבורסה בת"א. מדובר בסקטור חבוט שלאחרונה נחתך קשות והגיע לשפל של חודשים ארוכים. מדד הגז נפט בת"א איבד כמעט 30% בחודשים האחרונים לשפל של שנה וחצי, בעיקר ברקע לחששות מפני עודף היצע ביחס לביקוש בשוק המקומי וכאשר אופציית הייצוא אינה ברורה.
האנליסט רוני בירון משיק את הסיקור עם 'תשואת יתר' לשותפויות דלק קידוחים, רציו וישראמקו, ו'תשואת שוק' לתמר פטרוליום. "המלצותינו משקפות העדפה מסוימת למאגר לווייתן לאור פוטנציאל עדיף להשבחת ערך זאת למרות שאנו רואים באור חיובי גם את תזרים המזומנים ותשואת הדיבידנד בתמר", כך נכתב בהמלצה.
עוד נכתב בהמלצה: 
"הנחות עיקריות. מחירי היעד שלנו משקפים שווי של 7.5 מיליארד דולר למאגר לוויתן ו- 11.2 מיליארד דולר למאגר תמר (בניכוי מס חברות). הערכת השווי מבוססת על שיעור היוון של 10% לשני המאגרים עם מקדם סיכון שונה. בלווייתן אנו ממדלים הבשלה חלקית של חוזי ייצוא (בנוסף לירדן) אשר תתמוך בפיתוח של Phase-1b ומניחים מקדם סיכון של 0.7x. בתמר אנו ממדלים ייצוא למצריים תחת Phase-2 (עיקר השווי מגיע מהשוק המקומי) עם מקדם סיכון של 0.9x . אנו מניחים עליה מתונה במחיר ה-Brent בטווח הבינוני-ארוך ומחירי גז ממוצעים של כ-$6.0/mmbtu ב-2020 וכ-$7.0/mmbtu בטווח הארוך. המודל שלנו אינו נותן ביטוי לפרוספקטים ואקספלורציה".
"יחס סיכוי/סיכון אטרקטיבי. להערכתנו, רמות המחיר בשוק מגלמות רמת ציפיות נמוכה לגבי הבשלת הסכמים אזוריים ומחיר הגז בטווח הבינוני-ארוך, התואמת את התרחיש היותר פסימי שלנו. להערכתנו, חלק מהחששות בשוק נובעות מהתוספת הצפויה בצד ההיצע במהלך 2020-22, אופציית המחיר של חח"י ב-2021 וספקנות לגבי מימוש פוטנציאל הייצוא. למרות שהסיכונים קיימים, אנו מעריכים כי פיתוח לוויתן, כריש ותנין יאפשר עליית מדרגה נוספת בהיקף הצריכה המקומית לכיוון ה-20 BCM בשנה. זאת לאור הגידול הטבעי בצריכת חשמל, מעבר מפחם לגז טבעי, וזמינות גבוהה יותר של מקורות גז. לגבי אופציית עדכון המחיר של חח"י ב-2021, אם אכן תתממש (אנו מניחים ירידה של 10%), אנו רואים השפעה מוגבלת יחסית על תמר במונחי שווי נוכחי וזניחה במקרה של לוויתן.
"פוטנציאל הייצוא קיים, מחיר הנפט וגיאופוליטיקה על הפרק - בעוד השוק המקומי מהווה עוגן משמעותי לשני הפרויקטים, והסוגיות הרגולטוריות נפתרו ברובן, פוטנציאל הייצוא עדיין ניצב מול סביבת מחירי נפט מאתגרת ומציאות גיאופוליטית לא פשוטה. מחזורי המכירה בסביבה הנוכחית מתארכים וקשה לנו להעריך ברמת ודאות גבוהה אם ומתי אחד הערוצים יבשיל לכדי עסקה. יחד עם זאת, ספיקות וקשיים היו גם טרם החוזה עם NEPCO בירדן ולהערכתנו הצורך העסקי של חלק מהמדינות באזור ימצא את דרכו לישראל. מבין האפיקים האפשריים, אנו רואים אספקת גז למצריים כתרחיש היותר מוחשי אולם לא פוסלים הבשלה של האופציה הטורקית ו/או צנרת אזורית (East Med pipeline). בהקשר זה, אנו מעודדים מהמדיניות הנוכחית של ממשלת מצריים ותנופת האקספלורציה בקפריסין ולבנון עשויים לתמוך ביצירת Hub אזורי ומימוש פוטנציאל הייצוא מישראל  (ומלווייתן בפרט)." 
מחירי היעד והמלצות:
דלק קידוחים יהש -0.75% דלק קידוחים 1,062 -0.75% דלק קידוחים יהש בסיס:1,070 פתיחה:1,067 גבוה:1,075 נמוך:1,062 תמורה:3,830,866 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מחיר יעד של 12.2 שקלים (אפסייד של 28%)
רציו יהש -0.33% רציו יהש 274.1 -0.33% רציו יהש בסיס:275 פתיחה:274 גבוה:274.7 נמוך:272.9 תמורה:4,397,203 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מחיר של 2.9 שקלים (אפסייד של 31%)
ישראמקו יהש +0.48% ישראמקו יהש 41.5 +0.48% ישראמקו יהש בסיס:41.3 פתיחה:41 גבוה:41.6 נמוך:40.9 תמורה:4,103,007 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מחיר של 58 אגורות (אפסייד של 23.5%) 
תמר פטרוליום +0.31% תמר פטרוליום 1,635 +0.31% תמר פטרוליום בסיס:1,630 פתיחה:1,629 גבוה:1,641 נמוך:1,622 תמורה:419,470 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מחיר יעד של 22.1 שקלים (אפסייד של 15%)
תגובות לכתבה(49):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    איפה ההתיחסות להזדמנות ישראלית?
    רוני 13/11/2017 07:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אקסלנס מסקרים רק מניות של בעל השליטה???
    סגור
  • 27.
    דלק קידוחים ירדו התחתונים (ל"ת)
    kobes 09/11/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    קדימה רציו- בקרוב יחלו עבודות הכנת קליטה הגז בחוף דור (ל"ת)
    יצחק 08/11/2017 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    רציו עכשיו על 223 אגורות ואיך בדיוק תגיע ל 2.9 שקלים ?? (ל"ת)
    Asi635 07/11/2017 11:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 24.
    הערכות שווי מנופחות
    השוק לא סופר 07/11/2017 10:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברור לכל שיש יד מכוונת. מקווה בשביל האנליסט הנכבד שלא יזכרו לו את זה
    סגור
  • 23.
    בדלק יצאו למלחמה
    GOW 07/11/2017 08:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    התחיל בכנס אנליסטים. בהכפשות בתקשורת של אנרגיאן. ועכשיו הערכות שווי מנופחות....הכל כשר אצלם
    סגור
  • 22.
    בכריש מוכרים ב4 אבל האנליסט
    ברבור 07/11/2017 08:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בוחר להתעלם מהמציאות ...עוות כזה של הערכות שווי לא ראיתי הרבה זמן. כנראה שבדלק לחוצים מהמחירים שערי מוכר לשוק המקומי
    סגור
  • "בכריש מוכרים ב4" מאחר וצריך לגייס הזמנות לגיוס הלוואות
    שחר, כלכלן 10/11/2017 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרא שוב את ההודעות ותבין שמדובר במחיר מבצע לתמיכה באפשרות הפקה וקבלת הלוואות פיתוח בהתאם. לאחר מכן המחירים יקפצו, החברות מיהרו לחתום בידיעה שמדובר במחיר מציאה
    סגור
  • 21.
    אקסלנס היא בת של הפניקס, והפניקס היא בת של דלק
    יעקב 07/11/2017 08:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואקסלנס מושקעים עמוק במניות גז, נסו לבדוק
    סגור
  • 20.
    קבוצת דלק
    בבן 07/11/2017 07:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורה ?? מישהו יודע ??? גם בהמלצה לא מצונית ככל ועיקר בא לי למות מהמניה הזו זבל
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    שווי המאגרים אינו משקף את האפסייד של דלקד, גבוה יותר...
    שחר, כלכלן 07/11/2017 00:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בחישוב אחוזי האחזקה של דלק קידוחים בשני המאגרים שווי דלק קידוחים 20 מיליארד שקל ולא כ 15 מיליארד שקבעו אקסלנס בשער.
    סגור
  • 18.
    להחזיק במניות לא להישבר !
    בלומברג 06/11/2017 21:54
    הגב לתגובה זו
    2 2
    המידע שזולג כרגע בחשאי הוא שיש סיכוי לנפט בכמויות מסחריות בעומקים שעוד לא הגיעו אליהם , רק בקרוב . זאת הסיבה העיקרית שדלק קונה עכשיו כמו משוגעת את המניות שלה . למען האמת , ריח הנפט מתפשט בארצנו . אתם לא מריחים ?
    סגור
  • 17.
    דכאון
    בבבן 06/11/2017 18:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משהו יודע מה קורה לקבוצת דלק זבל אורגני
    סגור
  • 16.
    קיבלה אפסייד וירדת?????????????????????????????? (ל"ת)
    גם היום רציו??? 06/11/2017 18:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    עזבו את הניתוחים הכלכליים
    אנונימי 06/11/2017 18:06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    האיום הוא פוליטי .בג״ץ פתח אפשרות לערער על מתווה הגז . אם ביבי הולך אין מתווה . עמדתו של גבאי ידועה. בסוף שלי יחימוביץ תחגוג . המשקיעים הגז יבכו
    סגור
  • 14.
    לא מתקרב למניות ישראליות (ל"ת)
    f*ck 06/11/2017 15:56
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 13.
    דלק קבוצנ
    יוסי 06/11/2017 15:45
    הגב לתגובה זו
    2 3
    בחודש האחרון מחזור ממוצע במניות דלק קבוצה כ 25000 מניות ליום ושערים יורדים המניה ירדה 29% מתחילת השנה ס"הכ 625000 .מניות מי מוכר ולמה ?
    סגור
  • תיקון טעות שח במקום מניות (ל"ת)
    יוס 06/11/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 12.
    אתמול הוא קנה והיום נותן המלצה (ל"ת)
    משה 06/11/2017 15:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 11.
    לא להאמין סמרטוטים שנותנים תחזית* אחרי המשבר
    הכי ותיק 38 06/11/2017 15:09
    הגב לתגובה זו
    5 1
    רק המחשבה שאנשים מפקידים כספם אצל סמרטוטים שלא מסוגלים לתת* תחזית לפני אלא אחרי אומר הכל מה הם שווים ליבי עם הפריירים ש מפקידים ממונם אצל עלובים שכאלו היכן הייתם עד אכשיו?????? מי שלא מבין בתחום יטב ש ידום
    סגור
  • 10.
    מה קורה ??הנה המלצת אפסייד וכלום?? (ל"ת)
    נו רציו 06/11/2017 14:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 9.
    המכוניות החשמליות יפילו מחיר הנפט ל-$10, ובהתאם הגז $2
    אליהו 06/11/2017 14:26
    הגב לתגובה זו
    1 10
    ההנחה המטופשת שבעתיד יוכלו טייקוני הגז לגבות 6 עד 7 דולר ויותר על יחידת חום בגז, איננה מבוססת. כיום מחצית מצריכת הנפט בעולם הולכת למכוניות בנזין. בעתיד בעוד כ-12 עד 15 שנה, כשכל המכוניות בעולם יהיו חשמליות, מחיר הנפט עשוי לרדת ל-$10 עד $20 לחבית. משמעות הדבר היא, שגם מחירי הגז שהינם אנרגיה, שמחירה צמודה לחבית נפט ברנט יפלו. עד כמה יפלו? יש האומרים $2 ליחידת חום עד $2.5 ליחידת חום. משמעות הדבר היא שמחירי הגז בעתיד יתרסקו ויהיו נמוכים באופן משמעותי מהמחירים כיום. לכן כל חישוב של מניות הגז, הלוקח זאת בחשבון, חייב להוון ולבסס את החישוב על מחירי גז בעתיד שהם בריצפה. לכן מחירי מניות הגז צריכים לרדת עוד עשרות אחוזים ממחירם כיום. ראו הוזהרתם!!!
    סגור
  • הפוך גוטה - הן מוטענות בחשמל שמופק ברובו בגז (ל"ת)
    צביקה 06/11/2017 15:09
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • חשמל מופק ממזוט, גז, סולארי, פוטו וולטק, םחם, רוח ועוד.
    אליהו 06/11/2017 15:56
    הגב לתגובה זו
    1 6
    אתה צריך להבין כי החשמל מופק ממגוון מקורות אנרגיה, ולא רק גז. חשמל מופק מכורים גרעיניים, מאנרגיית השמש והרוח, מפחם, מנפט וגם מגז. בעתיד האנרגיות המתחדשות יהיו מקור החשמל העיקרי של תחנות הכוח ולא הגז, ולא הנפט. ולא הפחם.
    סגור
  • תבדוק את המספרים בעולם. בעיקר גז טבעי!
    יריב 06/11/2017 17:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שמש ורוח בעליה, אבל גז טבעי הוא המקור העיקרי כיום לחשמל.
    סגור
  • 8.
    יחיביץ עלוקה במיגרש ערפדים (ל"ת)
    kobes 06/11/2017 13:59
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 7.
    רציו ומניות הגז
    דני 06/11/2017 13:32
    הגב לתגובה זו
    11 1
    למרות ההמלצה ועדכון היעד לתשואת יתר רציו עדיין לא עולה כמו שצריכה לעלות מתמתנת ממש מוזר מה שקורא פה
    סגור
  • 6.
    תשובה
    משקיע 06/11/2017 13:13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ב24\10 תשובה הצהיר קבוצת דלק תרכוש מניות החברה ב 100 מליון שח נכון להיום רכש 0[אפס] שער המניה ממשיך לרדת לא אתפלא אם יתברר הגורם הוא תשובה כדי לכוש בזול על חשבון ציבור המשקיעים
    סגור
  • אולי בכוונה ?
    אתה מטעה 06/11/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נכון לאתמול רכש ב- 42 מליון ש"ח - תקרא את הודעות קב' דלק לבורסה
    סגור
  • אם זרוני לא מטעה הוא אמר שהקניה תתפרס על פני זמן ממושך.
    שמטוב 06/11/2017 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא יכול להשהות את הקניה לזמן שבו מחיר המניה נמוך יותר.
    סגור
  • זכרוננך אינו יכול להטעות אותך יותר הואהלך לעולמו המסכן (ל"ת)
    שחלון המשחילון 06/11/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    יחימוביץ הגאון אמרה להשאיר הגז בים (ל"ת)
    Mj 06/11/2017 12:55
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • 4.
    שום דבר לא יעצור את מניות לוויתן רק סבלנות (ל"ת)
    יעקב 06/11/2017 12:41
    הגב לתגובה זו
    25 1
    סגור
  • יעקב שוב לא לקחת את הכדור היומי בבקר (ל"ת)
    דודי 07/11/2017 14:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הערכה סופר שמרנית
    אפרים 06/11/2017 12:17
    הגב לתגובה זו
    19 2
    לא ברור על איזה שעורי היוון השתמש האנליסט - יש לכך משמעות עצומה, איך בא לידי ביטוי הגידול הכמותי בתמר? מה עם אפרודיטה ? מה עם הסיכוי הסביר לתגלית נפט בליויתן ? וזה לא הכל.....
    סגור
  • הוא כותב היוון לפי 10%. (ל"ת)
    יאיר 06/11/2017 12:31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אכן שעור היוון עם פרמיית סיכון גבוהה מאד
    שמיל 06/11/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    במיוחד כשלוקחים בחשבון שתמר מפיקה באופן שוטף, ליויתן בשלבי פיתוח מתקדמים והשותפים (ראה דוחות נובל) איתנים בדעתם שליויתן תמכור את מלא התפוקה - כלומר חוזי יצוא נוספים בדרך.
    סגור
  • 2.
    לא סומך על אנליזה שמסתמכת על הבטחות יצוא הזויות ועל
    שמטוב 06/11/2017 12:11
    הגב לתגובה זו
    4 27
    חוסר הכרה של שוק האנרגיה. אני מונע עצמי לפרט אבל מי שמתמצא בשוק האנרגיה יודע שתוך מספר שנים צריכת הגז לצורך חשמל תרד בכל העולם.
    סגור
  • הפוך-המחיר ליצוא יהיה גבוה כ 6-8$ (ל"ת)
    שפיר 9 06/11/2017 17:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • מה הקשר בין אקסלנס לדלק?
    י.אנטוורט 06/11/2017 13:04
    הגב לתגובה זו
    3 2
    חחחחח
    סגור
  • לא אמרתי שיש קשר בין השניים (ל"ת)
    שמטוב 06/11/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • הפוך גוטה הגז נקי ולכן הדרישה עולה (ל"ת)
    יעקב 06/11/2017 12:40
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • הקשקשן
    לשורטיסט 06/11/2017 12:35
    הגב לתגובה זו
    9 1
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח...........
    סגור
  • תתרגל את הבכי שיש עכשיו על חברת טבע. מי שחי בדיסוננס
    שמטוב 06/11/2017 13:30
    הגב לתגובה זו
    0 7
    קוגניטיבי ימשיך בכך עד שיאכל אותה בגדול. גם האזהרות על מצבה של טבע נפלו על אוזניים ערלות עד שלבסוף הבינו שלסתום את האוזניים לא מביא שקט יחד עם חור בכיס.
    סגור
  • קניתי אתמול אחה"צ - אני מתרגל חיוכים-:) (ל"ת)
    לשורטיסט 06/11/2017 15:07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • הבטחות שאתה מפזר בכל האתרים באמת הזויות. אין הוכחה לשום
    XRAY 06/11/2017 12:26
    הגב לתגובה זו
    7 0
    דבר
    סגור
  • על איזה אתרים אחרים אתה מדבר ? (ל"ת)
    שמטוב 06/11/2017 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • דומזי די ממצגות תשאר בזרח והיזדמנות