18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

ברקע לטלטלה: אקסלנס משיקים סיקור ראשוני למניות הגז בת"א - הנה ההמלצות

סקטור הגז החבוט שלאחרונה נחתך קשות רואה היום סיקור ראשוני מצד מחלקת המחקר של אקסלנס
 |  49
תופסים כיוון
Share
בית ההשקעות אקסלנס יוצא היום בסיקור ראשוני למניות הגז בבורסה בת"א. מדובר בסקטור חבוט שלאחרונה נחתך קשות והגיע לשפל של חודשים ארוכים. מדד הגז נפט בת"א איבד כמעט 30% בחודשים האחרונים לשפל של שנה וחצי, בעיקר ברקע לחששות מפני עודף היצע ביחס לביקוש בשוק המקומי וכאשר אופציית הייצוא אינה ברורה.


האנליסט רוני בירון משיק את הסיקור עם 'תשואת יתר' לשותפויות דלק קידוחים, רציו וישראמקו, ו'תשואת שוק' לתמר פטרוליום. "המלצותינו משקפות העדפה מסוימת למאגר לווייתן לאור פוטנציאל עדיף להשבחת ערך זאת למרות שאנו רואים באור חיובי גם את תזרים המזומנים ותשואת הדיבידנד בתמר", כך נכתב בהמלצה.

עוד נכתב בהמלצה: "הנחות עיקריות. מחירי היעד שלנו משקפים שווי של 7.5 מיליארד דולר למאגר לוויתן ו- 11.2 מיליארד דולר למאגר תמר (בניכוי מס חברות). הערכת השווי מבוססת על שיעור היוון של 10% לשני המאגרים עם מקדם סיכון שונה. בלווייתן אנו ממדלים הבשלה חלקית של חוזי ייצוא (בנוסף לירדן) אשר תתמוך בפיתוח של Phase-1b ומניחים מקדם סיכון של 0.7x. בתמר אנו ממדלים ייצוא למצריים תחת Phase-2 (עיקר השווי מגיע מהשוק המקומי) עם מקדם סיכון של 0.9x . אנו מניחים עליה מתונה במחיר ה-Brent בטווח הבינוני-ארוך ומחירי גז ממוצעים של כ-$6.0/mmbtu ב-2020 וכ-$7.0/mmbtu בטווח הארוך. המודל שלנו אינו נותן ביטוי לפרוספקטים ואקספלורציה"."יחס סיכוי/סיכון אטרקטיבי. להערכתנו, רמות המחיר בשוק מגלמות רמת ציפיות נמוכה לגבי הבשלת הסכמים אזוריים ומחיר הגז בטווח הבינוני-ארוך, התואמת את התרחיש היותר פסימי שלנו. להערכתנו, חלק מהחששות בשוק נובעות מהתוספת הצפויה בצד ההיצע במהלך 2020-22, אופציית המחיר של חח"י ב-2021 וספקנות לגבי מימוש פוטנציאל הייצוא. למרות שהסיכונים קיימים, אנו מעריכים כי פיתוח לוויתן, כריש ותנין יאפשר עליית מדרגה נוספת בהיקף הצריכה המקומית לכיוון ה-20 BCM בשנה. זאת לאור הגידול הטבעי בצריכת חשמל, מעבר מפחם לגז טבעי, וזמינות גבוהה יותר של מקורות גז. לגבי אופציית עדכון המחיר של חח"י ב-2021, אם אכן תתממש (אנו מניחים ירידה של 10%), אנו רואים השפעה מוגבלת יחסית על תמר במונחי שווי נוכחי וזניחה במקרה של לוויתן.

"פוטנציאל הייצוא קיים, מחיר הנפט וגיאופוליטיקה על הפרק - בעוד השוק המקומי מהווה עוגן משמעותי לשני הפרויקטים, והסוגיות הרגולטוריות נפתרו ברובן, פוטנציאל הייצוא עדיין ניצב מול סביבת מחירי נפט מאתגרת ומציאות גיאופוליטית לא פשוטה. מחזורי המכירה בסביבה הנוכחית מתארכים וקשה לנו להעריך ברמת ודאות גבוהה אם ומתי אחד הערוצים יבשיל לכדי עסקה. יחד עם זאת, ספיקות וקשיים היו גם טרם החוזה עם NEPCO בירדן ולהערכתנו הצורך העסקי של חלק מהמדינות באזור ימצא את דרכו לישראל. מבין האפיקים האפשריים, אנו רואים אספקת גז למצריים כתרחיש היותר מוחשי אולם לא פוסלים הבשלה של האופציה הטורקית ו/או צנרת אזורית (East Med pipeline). בהקשר זה, אנו מעודדים מהמדיניות הנוכחית של ממשלת מצריים ותנופת האקספלורציה בקפריסין ולבנון עשויים לתמוך ביצירת Hub אזורי ומימוש פוטנציאל הייצוא מישראל  (ומלווייתן בפרט)." 

מחירי היעד והמלצות:

דלק קידוחים יהש (-0.83%) דלק קידוחים יהש 940 -0.83% 16:24 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי דלק קידוחים יהש בסיס:947.9 פתיחה:947.9 גבוה:955 נמוך:936 תמורה:4,834,106 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות  מחיר יעד של 12.2 שקלים (אפסייד של 28%)
רציו יהש (-1.08%) רציו יהש 229.1 -1.08% 16:25 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי רציו יהש בסיס:231.6 פתיחה:230 גבוה:231.5 נמוך:228.4 תמורה:1,478,035 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות מחיר של 2.9 שקלים (אפסייד של 31%)
ישראמקו יהש (+0.85%) ישראמקו יהש 47.2 +0.85% 16:24 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי ישראמקו יהש בסיס:46.8 פתיחה:46.8 גבוה:47.3 נמוך:46.5 תמורה:4,586,308 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות מחיר של 58 אגורות (אפסייד של 23.5%) 
תמר פטרוליום (-1.11%) תמר פטרוליום 2,047 -1.11% 16:25 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי תמר פטרוליום בסיס:2,070 פתיחה:2,070 גבוה:2,069 נמוך:2,021 תמורה:335,716 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות מחיר יעד של 22.1 שקלים (אפסייד של 15%)
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

49 תגובות ב-28 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
28 רוני 13/11/2017 07:47 איפה ההתיחסות להזדמנות ישראלית?
אקסלנס מסקרים רק מניות של בעל השליטה???
27 kobes 09/11/2017 16:26 דלק קידוחים ירדו התחתונים (ל"ת)
26 יצחק 08/11/2017 15:39 קדימה רציו- בקרוב יחלו עבודות הכנת קליטה הגז בחוף דור (ל"ת)
25 Asi635 07/11/2017 11:51 רציו עכשיו על 223 אגורות ואיך בדיוק תגיע ל 2.9 שקלים ?? (ל"ת)
24 השוק לא סופר 07/11/2017 10:34 הערכות שווי מנופחות
ברור לכל שיש יד מכוונת. מקווה בשביל האנליסט הנכבד שלא יזכרו לו את זה
23 GOW 07/11/2017 08:52 בדלק יצאו למלחמה
התחיל בכנס אנליסטים. בהכפשות בתקשורת של אנרגיאן. ועכשיו הערכות שווי מנופחות....הכל כשר אצלם
22 ברבור 07/11/2017 08:51 בכריש מוכרים ב4 אבל האנליסט
בוחר להתעלם מהמציאות ...עוות כזה של הערכות שווי לא ראיתי הרבה זמן. כנראה שבדלק לחוצים מהמחירים שערי מוכר לשוק המקומי
שחר, כלכלן 10/11/2017 13:57 "בכריש מוכרים ב4" מאחר וצריך לגייס הזמנות לגיוס הלוואות
קרא שוב את ההודעות ותבין שמדובר במחיר מבצע לתמיכה באפשרות הפקה וקבלת הלוואות פיתוח בהתאם. לאחר מכן המחירים יקפצו, החברות מיהרו לחתום בידיעה שמדובר במחיר מציאה
21 יעקב 07/11/2017 08:16 אקסלנס היא בת של הפניקס, והפניקס היא בת של דלק
ואקסלנס מושקעים עמוק במניות גז, נסו לבדוק
20 בבן 07/11/2017 07:57 קבוצת דלק
מה קורה ?? מישהו יודע ??? גם בהמלצה לא מצונית ככל ועיקר בא לי למות מהמניה הזו זבל
19 שחר, כלכלן 07/11/2017 00:37 שווי המאגרים אינו משקף את האפסייד של דלקד, גבוה יותר...
בחישוב אחוזי האחזקה של דלק קידוחים בשני המאגרים שווי דלק קידוחים 20 מיליארד שקל ולא כ 15 מיליארד שקבעו אקסלנס בשער.
18 בלומברג 06/11/2017 21:54 להחזיק במניות לא להישבר !
המידע שזולג כרגע בחשאי הוא שיש סיכוי לנפט בכמויות מסחריות בעומקים שעוד לא הגיעו אליהם , רק בקרוב . זאת הסיבה העיקרית שדלק קונה עכשיו כמו משוגעת את המניות שלה . למען האמת , ריח הנפט מתפשט בארצנו . אתם לא מריחים ?
17 בבבן 06/11/2017 18:22 דכאון
משהו יודע מה קורה לקבוצת דלק זבל אורגני
16 גם היום רציו??? 06/11/2017 18:12 קיבלה אפסייד וירדת?????????????????????????????? (ל"ת)
15 אנונימי 06/11/2017 18:06 עזבו את הניתוחים הכלכליים
האיום הוא פוליטי .בג״ץ פתח אפשרות לערער על מתווה הגז . אם ביבי הולך אין מתווה . עמדתו של גבאי ידועה. בסוף שלי יחימוביץ תחגוג . המשקיעים הגז יבכו
14 f*ck 06/11/2017 15:56 לא מתקרב למניות ישראליות (ל"ת)
13 יוסי 06/11/2017 15:45 דלק קבוצנ
בחודש האחרון מחזור ממוצע במניות דלק קבוצה כ 25000 מניות ליום ושערים יורדים המניה ירדה 29% מתחילת השנה ס"הכ 625000 .מניות מי מוכר ולמה ?
יוס 06/11/2017 16:26 תיקון טעות שח במקום מניות (ל"ת)
12 משה 06/11/2017 15:35 אתמול הוא קנה והיום נותן המלצה (ל"ת)
11 הכי ותיק 38 06/11/2017 15:09 לא להאמין סמרטוטים שנותנים תחזית* אחרי המשבר
רק המחשבה שאנשים מפקידים כספם אצל סמרטוטים שלא מסוגלים לתת* תחזית לפני אלא אחרי אומר הכל מה הם שווים ליבי עם הפריירים ש מפקידים ממונם אצל עלובים שכאלו היכן הייתם עד אכשיו?????? מי שלא מבין בתחום יטב ש ידום
10 נו רציו 06/11/2017 14:43 מה קורה ??הנה המלצת אפסייד וכלום?? (ל"ת)
9 אליהו 06/11/2017 14:26 המכוניות החשמליות יפילו מחיר הנפט ל-$10, ובהתאם הגז $2
ההנחה המטופשת שבעתיד יוכלו טייקוני הגז לגבות 6 עד 7 דולר ויותר על יחידת חום בגז, איננה מבוססת. כיום מחצית מצריכת הנפט בעולם הולכת למכוניות בנזין. בעתיד בעוד כ-12 עד 15 שנה, כשכל המכוניות בעולם יהיו חשמליות, מחיר הנפט עשוי לרדת ל-$10 עד $20 לחבית. משמעות הדבר היא, שגם מחירי הגז שהינם אנרגיה, שמחירה צמודה לחבית נפט ברנט יפלו. עד כמה יפלו? יש האומרים $2 ליחידת חום עד $2.5 ליחידת חום. משמעות הדבר היא שמחירי הגז בעתיד יתרסקו ויהיו נמוכים באופן משמעותי מהמחירים כיום. לכן כל חישוב של מניות הגז, הלוקח זאת בחשבון, חייב להוון ולבסס את החישוב על מחירי גז בעתיד שהם בריצפה. לכן מחירי מניות הגז צריכים לרדת עוד עשרות אחוזים ממחירם כיום. ראו הוזהרתם!!!
צביקה 06/11/2017 15:09 הפוך גוטה - הן מוטענות בחשמל שמופק ברובו בגז (ל"ת)
אליהו 06/11/2017 15:56 חשמל מופק ממזוט, גז, סולארי, פוטו וולטק, םחם, רוח ועוד.
אתה צריך להבין כי החשמל מופק ממגוון מקורות אנרגיה, ולא רק גז. חשמל מופק מכורים גרעיניים, מאנרגיית השמש והרוח, מפחם, מנפט וגם מגז. בעתיד האנרגיות המתחדשות יהיו מקור החשמל העיקרי של תחנות הכוח ולא הגז, ולא הנפט. ולא הפחם.
יריב 06/11/2017 17:24 תבדוק את המספרים בעולם. בעיקר גז טבעי!
שמש ורוח בעליה, אבל גז טבעי הוא המקור העיקרי כיום לחשמל.
8 kobes 06/11/2017 13:59 יחיביץ עלוקה במיגרש ערפדים (ל"ת)
7 דני 06/11/2017 13:32 רציו ומניות הגז
למרות ההמלצה ועדכון היעד לתשואת יתר רציו עדיין לא עולה כמו שצריכה לעלות מתמתנת ממש מוזר מה שקורא פה
6 משקיע 06/11/2017 13:13 תשובה
ב24\10 תשובה הצהיר קבוצת דלק תרכוש מניות החברה ב 100 מליון שח נכון להיום רכש 0[אפס] שער המניה ממשיך לרדת לא אתפלא אם יתברר הגורם הוא תשובה כדי לכוש בזול על חשבון ציבור המשקיעים
אתה מטעה 06/11/2017 13:40 אולי בכוונה ?
נכון לאתמול רכש ב- 42 מליון ש"ח - תקרא את הודעות קב' דלק לבורסה
שמטוב 06/11/2017 13:38 אם זרוני לא מטעה הוא אמר שהקניה תתפרס על פני זמן ממושך.
הוא יכול להשהות את הקניה לזמן שבו מחיר המניה נמוך יותר.
שחלון המשחילון 06/11/2017 14:41 זכרוננך אינו יכול להטעות אותך יותר הואהלך לעולמו המסכן (ל"ת)
5 Mj 06/11/2017 12:55 יחימוביץ הגאון אמרה להשאיר הגז בים (ל"ת)
4 יעקב 06/11/2017 12:41 שום דבר לא יעצור את מניות לוויתן רק סבלנות (ל"ת)
דודי 07/11/2017 14:47 יעקב שוב לא לקחת את הכדור היומי בבקר (ל"ת)
3 אפרים 06/11/2017 12:17 הערכה סופר שמרנית
לא ברור על איזה שעורי היוון השתמש האנליסט - יש לכך משמעות עצומה, איך בא לידי ביטוי הגידול הכמותי בתמר? מה עם אפרודיטה ? מה עם הסיכוי הסביר לתגלית נפט בליויתן ? וזה לא הכל.....
יאיר 06/11/2017 12:31 הוא כותב היוון לפי 10%. (ל"ת)
שמיל 06/11/2017 13:01 אכן שעור היוון עם פרמיית סיכון גבוהה מאד
במיוחד כשלוקחים בחשבון שתמר מפיקה באופן שוטף, ליויתן בשלבי פיתוח מתקדמים והשותפים (ראה דוחות נובל) איתנים בדעתם שליויתן תמכור את מלא התפוקה - כלומר חוזי יצוא נוספים בדרך.
2 שמטוב 06/11/2017 12:11 לא סומך על אנליזה שמסתמכת על הבטחות יצוא הזויות ועל
חוסר הכרה של שוק האנרגיה. אני מונע עצמי לפרט אבל מי שמתמצא בשוק האנרגיה יודע שתוך מספר שנים צריכת הגז לצורך חשמל תרד בכל העולם.
שפיר 9 06/11/2017 17:11 הפוך-המחיר ליצוא יהיה גבוה כ 6-8$ (ל"ת)
י.אנטוורט 06/11/2017 13:04 מה הקשר בין אקסלנס לדלק?
חחחחח
שמטוב 06/11/2017 13:25 לא אמרתי שיש קשר בין השניים (ל"ת)
יעקב 06/11/2017 12:40 הפוך גוטה הגז נקי ולכן הדרישה עולה (ל"ת)
לשורטיסט 06/11/2017 12:35 הקשקשן
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח...........
שמטוב 06/11/2017 13:30 תתרגל את הבכי שיש עכשיו על חברת טבע. מי שחי בדיסוננס
קוגניטיבי ימשיך בכך עד שיאכל אותה בגדול. גם האזהרות על מצבה של טבע נפלו על אוזניים ערלות עד שלבסוף הבינו שלסתום את האוזניים לא מביא שקט יחד עם חור בכיס.
לשורטיסט 06/11/2017 15:07 קניתי אתמול אחה"צ - אני מתרגל חיוכים-:) (ל"ת)
XRAY 06/11/2017 12:26 הבטחות שאתה מפזר בכל האתרים באמת הזויות. אין הוכחה לשום
דבר
שמטוב 06/11/2017 13:32 על איזה אתרים אחרים אתה מדבר ? (ל"ת)
שפיר 9 06/11/2017 17:13 דומזי די ממצגות תשאר בזרח והיזדמנות
חח
1 משקיע חובב 06/11/2017 12:04 בקיצור... ירידות
ככה זה תמיד.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש