צינור מ'לוויתן' לאיטליה? שטייניץ הגיע לסיכומים עם יוון וקפריסין

 |  (23)
אסדת הסדקו אקספרס, צילום: אלבטרוס
במפגש אנרגיה של ישראל, קפריסין ויוון הבוקר בירושלים סיכם השר שטייניץ עם מקביליו, כי שרי האנרגיה של המדינות ייפגשו עם נציב האנרגיה של האיחוד האירופי בכדי לקדם את הקמת צינור הגז בין ישראל, קפריסין, יוון ובהמשך איטליה.
השר שטייניץ אמר: "גילויי מאגרי גז נוספים בהליך פתיחת הים הישראלי והקפריסאי הופכים את האזור שלנו לאטרקטיבי, וצינור גז משותף הוא אחד מנתיבי הייצוא האסטרטגיים לאירופה. מפגש זה, כחלק מסדרת פגישות טרילטרליות, מחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות, ושמחתי לראות את הרצון המשותף לקדם פרוייקט זה כחלק מהידוק היחסים בין המדינות."

העדכון היום מגיע לאחר שבאוקטובר האחרון נפגש מנכ"ל משרד האנרגיה, שאול מרידור באתונה עם מנכ"לי משרדי האנרגיה של איטליה, יוון, וקפריסין ועם נציבות האנרגיה האירופי, במפגש לקידום שיתוף הפעולה  בין המדינות בנושא הקמת צנרת גז טבעי משותפת שתגיע עד לאירופה. באותה פגישה הציגה חברת IGI-Poseidon שמקדמת את הפרויקט מטעם האיחוד האירופי את בדיקת ההיתכנות שנעשתה להקמת צינור להובלת גז טבעי מישראל, דרך קפריסין, יוון עד איטליה. צינור שמטרתו לייצא גז טבעי מישראל וקפריסין לאירופה (יוון ואיטליה), ומשם למדינות נוספות באירופה. בדיקת הכדאיות העלתה כי מבחינה הנדסית הפרויקט הוא בעל היתכנות גבוהה, וכן כי עלותו מוערכת בכ-5.2 מיליארד יורו. ממשרד האנרגיה נמסר לאחר אותה פגישה כי , ניתוח כלכלי של הביקוש וההיצע של הגז הטבעי, מראה כי הפרויקט הזה, במחירי הגז הטבעי החזויים באירופה, הוא פרויקט כדאי כלכלית ויוכל להוות גורם תחרותי בשוק הגז הטבעי ממקורות שונים לאירופה.

נציין כי האופציה של צינור גז דרך איטליה נשקלת במקביל לאפשרות של הקמת צינור לאירופה דרך טורקיה. 

מניית רציו יהש -0.08% רציו יהש 265.9 -0.08% רציו יהש בסיס:266.1 פתיחה:267 גבוה:269.9 נמוך:260.2 תמורה:2,854,635 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בולטת בעלייה של 3.5% ומשלימה מהלך של 20% תוך 14 ימי מסחר בלבד לשיא של 16 חודשים. עליית נרשמות גם במניות {אבנר יהש} ושאר המניות הקשורות ללוויתן.

תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    למה שטייניץ? למה?
    למה למה 09/12/2016 09:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ילד רע! תשאיר(י) את הגז בארץ חמוד(ה).
    סגור
  • 14.
    רק שלשום שטייניץ רץ לארדואן בשליחות של BB מלך החנפנים
    מה עם ארדואן? 08/12/2016 21:32
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ישראל זחלה על ארבע כדי לבקש "חנינה" מארדואן על תקרית המרמרה, שילמה והתחנפה...למרות שארדואן ירק עליה בפנים. ומה נשאר על ההבטחות לצינור דרך טורקיה ולטורקיה עצמה??...לא הרבה...כנראה
    סגור
  • 13.
    ואותי לא שואלים?...ואת אח של ארדואן? (ל"ת)
    פוטין 08/12/2016 21:26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 12.
    פשוט להחליף את הפחם ונפט בגז - המונופול מסרב
    לילי 08/12/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יותר פשוט להחליף את הפחם והנפט בגז בארץ בגז . המונופול מסרב להוריד מחירים וכך יוצא שאנחנו לא נהנים מהגז . המונופול מכתיב את החלטות הממשלה .
    סגור
  • 11.
    מניות לוויתן
    משקיע וותיק 08/12/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
    9 0
    כפי שרואים רציו מגיבה מאוד חזק להודעה החיובית. מניות לוויתן בעלות מומנטום חזק שככל הנראה ימשיך עוד. אם בעבר היה סיכון שלוויתן לא יפותח ולכן השוק תימחר את המניות הללו במחיר יותר נמוך , ככל שעובר הזמן , יחד עם החדשות הטובות וחוזי החתימה מבינים שלוויתן בדרך הנכונה. לכן יש למניות לוויתן עוד לאן לעלות. ההשקעה במניות הללו היא ראיה ארוכת טווח , פשוט צריך להתאזר בסבלנות , הסבלנות תמיד משתלמת.
    סגור
  • הסבלנות תמיד משתלמת? (ל"ת)
    משקיע בטבע 08/12/2016 21:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    מסובך ויקח הרבה שנים העלות הסופית לא תהיה 5.2 מיליארד
    שיש 08/12/2016 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עדיף מתורכיה.
    סגור
  • 9.
    לא כדאי כלכלית או הנדסאית. במקום ללכת על הנזלה בים
    פול 08/12/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ושיווק לכל היעדים
    סגור
  • 8.
    חכו חכו עד סוף החודש החלטת השקעה סופית בלוויתן
    על בטוח 08/12/2016 15:08
    הגב לתגובה זו
    12 0
    וקצת אחרי זה חוזה עם מתקני ההנזלה במצרים ואחר כך חוזה עם טורקיה. השיא ברציו היה שער 68 למי שיש סבלנות יראה שערים גבוהים יותר
    סגור
  • 7.
    אמרתי לכם!! אמרתי 5 ימים קיבלתם 3 (ל"ת)
    מקורב 08/12/2016 14:09
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • טען עוד
  • רציו
    האופטימי 08/12/2016 14:57
    הגב לתגובה זו
    15 1
    כל הכבוד!!!עד עכשיו תמיד צודק,תמשיך לעדכן.
    סגור
  • דיברתי עם המקורב שלי[מישהו מההנהלה של ליויתן] חייך לי
    שלשם שוב 08/12/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ואמר שתוך שבועיים עוד בשורות מצויינות,ככשאלתי מה ? לא רצה לענות, אמר סבלנות וחייך. כשאדע אכתוב לכם.
    סגור
  • 6.
    למה שטייניץ צריך לנהל מו"מ מסחרי עם גורמים בחו"ל
    אור לגויים 08/12/2016 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 10
    זה בדיוק הפתח לחיתות. שר מנהל מו"מ מסחרי באופיו על מכירת גז. שטייניץ היה צריך לקבוע את הכללים ואת פרוצדורת ההיתרים ולשבת בצד ולאפשר לבעלי הגז לנהל מו"מ על היכן יעבור הצינור, על מחירים וכדאיות וכו' כך בדיוק נולדת שחיתות !!
    סגור
  • לך תבכה לשלי חמורוביץ - טמבל זה נושא אסטרטגי - לא קשקוש (ל"ת)
    משה ראשל"צ 08/12/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 5.
    רציו תגיע לשער תלת ספרתי בודאות! תוך מספר חודשים (ל"ת)
    רציו 08/12/2016 13:36
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 4.
    הכיוון למעלה
    זאב 08/12/2016 13:34
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הזדמנות פז להשקיע במניות הגז בעיקר אבנר הם יעלו מאות אחוזים וכל שנה יהיה חלוקת רווחים לא לפספס
    סגור
  • 3.
    רציו בדרך ל40 כל הסימנים מראים זאת
    אתי 08/12/2016 13:13
    הגב לתגובה זו
    24 0
    כל הכבוד רציו המניה מתחילה כבר כמה ימים שרומזים לנו שלא תיבכו שלא אמרנו
    סגור
  • היא היתה כבר הרבה מעל 40
    יוני 10/12/2016 09:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    40 משמעות3.5 מליארד כלומר כ0.9 מליארד דולר כלומר המאגר שווה 6 מליארד דולר. בעוד שהוא יהיה מפותח וימכרו לטורקיה ירדן קפרסין ועוד הוא יהיה שווה 30 מליארד לפחות (ולא מדבר על אופציה לנפט) אז 40 זה מספר שמגלם מחיר נמוך ללויתן
    סגור
  • אתה מתכוון לזה שבדרך לשער מאה תחלוף על פני שער 40 ... (ל"ת)
    מבין 08/12/2016 15:17
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 2.
    שטייניץ תותח ועובד!!! (ל"ת)
    אבי 08/12/2016 13:10
    הגב לתגובה זו
    27 2
    סגור
  • עוד לא בנה את התותח (צינור), אבל יורה מילים והבטחות... (ל"ת)
    היכן הפגזים? 08/12/2016 21:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    ושארז צדוק השיווקניק ימשיך לפרסם שטויות,כל הכבוד