צינור גז לאירופה: מנכ"ל משרד האנרגיה מקדם את הנושא באתונה

עלותו של הפרויקט מוערכת בכ-5.2 מיליארד יורו
 |  (37)
אסדת לוויתן, צילום: Getty images Israel
משרד האנרגיה הוציא הערב הודעה לפיה נפגש היום (ד') מנכ"ל המשרד שאול מרידור עם מנכ"לי משרדי האנרגיה של איטליה, יוון, וקפריסין ועם נציבות האנרגיה האירופי. זאת במטרה לקדם את שיתוף הפעולה המשולש בין ישראל יוון וקפריסין בנושא הקמת צנרת גז טבעי ישראל-קפריסין-יוון, ומשם לאירופה.
הפגישה הייתה בסימן הצגת ההיתכנות להקמת צינור להובלת גז טבעי מישראל, דרך קפריסין, יוון עד איטליה, על ידי החברה שמקדמת את הפרויקט מטעם האיחוד האירופי. מטרתו של הצינור היא לייצא גז טבעי מישראל וקפריסין לאירופה (יוון ואיטליה), ומשם למדינות נוספות באירופה. 
החדשות הטובות מבחינת העוסקים בדבר היא כי בדיקת הכדאיות הציגה התכנות גבוהה לפרויקט ועלותו של הפרויקט מוערכת בכ-5.2 מיליארד יורו (סכום נמוך מהערכות קודמות). כמו כן, ניתוח כלכלי של הביקוש וההיצע של הגז הטבעי, מראה כי הפרויקט הזה, במחירי הגז הטבעי החזויים באירופה, הוא פרויקט כדאי כלכלית ויוכל להוות גורם תחרותי בשוק הגז הטבעי ממקורות שונים לאירופה.
המשרד מסר כי הפרויקט השאפתני מתאפשר הודות לפיתוח הצפוי של לוויתן ופתיחת הים הישראלי למתן רישיונות לחיפושי גז טבעי בחודש הבא, אותו מוביל שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ בשנה וחצי האחרונות ועולים בקנה אחד עם המדיניות שהגדיר בדבר גיוון דרכי הייצוא מישראל. 
תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    לא יצא לפועל , הרוסים מקימים צנרת עם קו כפול לטורקיה+
    פה ושם 29/10/2016 13:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הכפלת הצנרת לגרמניה. +טורקמניסטאן+איראן....ישראל ישנה בעמידה...מי שזרק את וודסייד ב-2013 גרם נזק בל יתואר ואולי בלתי הפיך.
    סגור
  • 25.
    לכל האופטימים
    משקיע 27/10/2016 10:43
    הגב לתגובה זו
    8 1
    נו כמה רציו עולה???חחחחחחחח שרפו לנו את כל הכסף באופציות יה זבלים
    סגור
  • 24.
    ההשקעה ברציו זו השקעה לטווח ארוך .שים 2 קבל 8
    רציו 27/10/2016 08:30
    הגב לתגובה זו
    16 6
    ההשקעה ברציו זו השקעה לטווח ארוך .שים 2 קבל 8 לא מחר אבל בטווח של שנתיים .
    סגור
  • כמה ארוך יהההה חמו.....ר החיים קצרים
    YL 30/10/2016 12:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואם אתה כזה נדיב כלפי ההנהלה ל****טווח ארוך**** עדיף להשקיע ב נדלן כעובדה תבדוק כותרות ב ידיעות מ לפני 30 שנה שמים כספם על קרן הצבי ברכישת מגרשים היום הכל ווילות$$$$
    סגור
  • יותר שים 8 קבל 2 (ל"ת)
    ee 27/10/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 23.
    רציו
    מודאג 27/10/2016 07:53
    הגב לתגובה זו
    22 6
    משהו פה מסריח ,מניות הגז לא עולות למרות שהוסרו כל החששות.מוזר,מי מחזיק ולא נותן למניות לעלות.לפי דעתי עניין של זמן ותהיה פריצה כלפי מעלה לכיוון שער 35.
    סגור
  • 22.
    גז זול ומענקים לאזרחי ישראל (ל"ת)
    די לשחיתות 27/10/2016 07:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 21.
    זה יהיה מהר וקצר כי זה טוב לכולם
    קורניק 27/10/2016 06:08
    הגב לתגובה זו
    6 4
    וגם לאיטליה
    סגור
  • 20.
    היעד הקרוב 40 מתקרב (ל"ת)
    רציונל 27/10/2016 05:49
    הגב לתגובה זו
    17 16
    סגור
  • 19.
    תמשיך לחלום. השקעה במניות הגז היא הימורים לכל דבר
    ל 2 27/10/2016 03:41
    הגב לתגובה זו
    5 5
    וגם אם יהיו רווחים . הממשלה תקח הכל . אתה תקבל 10 אג דיבידנד וגם תשלם על זה 25%. שכחת את התמלוגים של המדינה ואת תמלוגי העל . חברת אבנר כבר מרויחה . הכסף הולך לתמלוגים והצבור מקבל פירורים. וזה אחרי שהם מושקעים ודיללו אותם הרבה פעמים. לאבנר קבעו מחיר יעד של 420 ואיפה היא היום.
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    כל פעם שמניות הגז עומדות להתרסק
    לא פרייאר 27/10/2016 03:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש הודעת דמה. . יחימוביץ אמרה שמי שקונה מניות גז מהמר כמובן שהיא פעלה בנמרצות שזה יתגשם מניות הגז התרסקו בתקופה שאנליסטים העלו להם המלצות וכל מה שהממשלה עושה זה רק לגרום הפסדים לכספנו החל מועדת בכר וכלה בריסוק המניות שהם מושקע בהם טבע, גז, כיל. .
    סגור
  • 17.
    רציו רציו רציו ועוד פעם רציו!!! (ל"ת)
    מבין 27/10/2016 00:32
    הגב לתגובה זו
    16 7
    סגור
  • 16.
    רציו ההשקעה הטובה בשוק , ממש כסף על הריצפה !!! (ל"ת)
    מבין 27/10/2016 00:31
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • 15.
    שקר הגז
    איציק 26/10/2016 23:44
    הגב לתגובה זו
    3 3
    נמאסתם הלואי שכל הגז יתנדף לכם
    סגור
  • 14.
    נוכלים
    אני 26/10/2016 23:41
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לכל התמימים זהירות רבה אתם מתעסקים אם מאםיונרים צוארון לבן הם לא יתנו לכם להרויח שקל
    סגור
  • 13.
    רציו מישחק מכור
    מיואש 26/10/2016 23:39
    הגב לתגובה זו
    2 2
    גם אם יודיעו שמצאו נפט ויהלומים וכוכב חדש המניה לא תזוז
    סגור
  • 12.
    אופציות
    רון 26/10/2016 23:38
    הגב לתגובה זו
    6 3
    האופציות של רציו על שער 1 אגורה מוזר מאוד אם יש כזו אופטימיות למה הם לא עולות??? אולי בעחי עניין מורידים אותם בכסף קטן יחסית עלמנת להעיף אותם בקרוב לשמיים!!?
    סגור
  • 11.
    בעל ענין
    עודד 26/10/2016 23:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאז שהפניקס נהו בעליי עניין המניה רק יורדת והאופציות שוות לאפסססס
    סגור
  • 10.
    רציו
    טמבל 26/10/2016 23:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שרפתם לנו את כל הכסף ברציו
    סגור
  • 9.
    יבוא יום
    משקיע 26/10/2016 23:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עוד 5 שנים רציו בשער 31 אגורות מניה של זבלים
    סגור
  • 8.
    מכירת חיסול
    רוסי 26/10/2016 23:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מחקו את כל האופציות של רציו מענין למה מה יוצא להם מיזה?
    סגור
  • 7.
    טוב לרציו בטח מחר תיתן 10%
    בן 26/10/2016 23:11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    חדשות מצויינות לרציו חוזים ענקיים והקמת תשתית מפלצתית שכזאת תביא תמניה לשערי שיא
    סגור
  • חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    ee 27/10/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    Krossshoes@bezeqint.net
    אברם 26/10/2016 22:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק מודיעין
    סגור
  • 5.
    מניות הנפט כהן פיתוח ואקויטל יעלו חזק מחר
    מניות הנפט 26/10/2016 22:32
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא המלצה משום סוג
    סגור
  • 4.
    אפסים מאופסים יכלו לעשות את זה לפני ארבע שנים (ל"ת)
    תום 26/10/2016 21:59
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • יש לנו אופוזיציה שמעניין אותה רק לפגוע בכלכלה (ל"ת)
    יעקב 27/10/2016 07:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • כל החולארות של השמאל עצרו את פרויקט הגז - שכחת ???? (ל"ת)
    משה ראשל"צ 27/10/2016 06:31
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 3.
    רציו
    בני 26/10/2016 21:30
    הגב לתגובה זו
    32 2
    הודעה מעולה מחר מניות הגז יגיבו במיוחד רציו העתיד ורוד רציו אמורה להגיע ל- 50 מינימום בהצלחה לכולנו.
    סגור
  • רציו המלכה יש לומר (ל"ת)
    יעקב 27/10/2016 07:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • גנסטרים
    משקיע שרוף 26/10/2016 23:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה לא קולט שהמנייה לא זזה וגם לא תזוז עד שהם לא ימחקו את כל האופציות שהם הנפיקו!! בושה!!!
    סגור
  • רציו
    רצ 26/10/2016 22:54
    הגב לתגובה זו
    1 2
    האופציה 16 המעצבנת הזו מונעת מהמניה לעלות כבר היה צריך להיות לפחות 40
    סגור
  • תקוע עם סחורה ? (ל"ת)
    יעקב 26/10/2016 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    רק מניות גז