עסקת הגז של 'לוויתן' עם ירדן - הנה תגובות האנליסטים

אסדת לוויתן, צילום: Getty images Israel
שותפויות לוויתן דיווחו על הסכם מחייב עם ירדן למכירת כז בהיקף של 45 BCM למשל 15 שנה כאשר התמורה צפויה להסתכם ב-10 מיליארד דולר. מה אומרים האנליסטים?
לירן לובלין מ-IBI: "נתחיל מהסוף, המשמעות העיקרית של ההסכם היא שהושגה המסה הקריטית של החוזים המחייבים ופרויקט לוויתן יוצא באופן רשמי לדרך. על אף הסקפטיות שהיתה לגבי מועד ה FID שהוכרז ע"י השותפות והעיכובים במהלך השנה, FID עד לסוף 2016 הוא עובדה מוגמרת. נציין כי, המחיר בחוזה לא דווח אך הוא צמוד למחירי חבית הנפט מסוג ברנט עם מחיר רצפה ותקרה. לפי חישוב סנדלרים שעשינו המחיר הממוצע בחוזה עומד על מעל 6$ ליחידת חום אך יש להביא בחשבון כי בהערכת היקף החוזה ישנן הנחות על מחירי הנפט אשר לא פורטו ולא נלקחו בחשבון בחישוב שלנו. כך או כך, אנו מעריכים כי המחיר בחוזה משקף פרמיה לא מבוטלת על מחירי השוק המקומי ועובדה זו היא הפתעה במובן מסוים.
 
מה עושים? אנו מעריכים כי התמחור הנוכחי של מאגר לוויתן כפי שהוא נגזר מרציו מגלם (נכון למועד הפסקת המסחר) פרמיית סיכון משמעותית שחלקה מיוחס לסקפטיות לגבי היכולת להשיג מסה קריטית של חוזים בטווח הקצר. עכשיו, לאחר שהמכשול הזה זז מהדרך אנו צופים התכווצות של פרמיית הסיכון ועלייה של שווי המאגר בהתאמה. נזכיר כי מאגר תמר קיבל שווי של כמעט 10 מיליארד דולר ביציאה לדרך ונכון להיום, לוויתן, עם כמעט אותה כמות של חוזים מתומחר בכמעט מחצית מהשווי שנגזר בזמנו לתמר. אם היה ספק, מדובר בחדשות מצויינות לשותפויות ועכשיו העיניים יהיו נשואות אל עבר הסכם מימון וחתימה על חוזים נוספים הן בשוק המקומי והן לייצוא. לגבי תמחור המניות, אנו חוזרים על המלצתנו לרציו במחיר של 40 אג' למניה וזאת נוכח החשיפה המלאה של השותפות למאגר. גם באבנר ודלק"ד לוויתן מקבל תמחור חסר וכעת כאשר הפרויקט הענקי יוצא לדרך באופן רשמי אנו צופים גם בשותפויות דלק עליה משמעותית בשווי המאגר. מחיר היעד שלנו לאבנר עומד על 3 שקלים  ולדלק קידוחים 14.7 שקלים". 
נועם פינקו מפסגות: "פרויקט לווייתן מקבל היום דחיפה משמעותית קדימה עם חתימת חוזה ייצוא עם ירדן ולכן מדובר בחדשות חיוביות. נציין כי השוק ציפה לחוזה מול הירדנים, שאמור להיות חוזה העוגן הראשון של לווייתן. על פי הודעת השותפות, הכמות הינה ברף התחתון של הציפיות – 3 BCM  בשנה. על פי ההודעה המחיר צמוד לחבית הברנט וההערכה שפרסמו השותפות – 10 מיליארד דולר כוללת את ההנחות הפנימיות שלהן לגבי עליית מחיר הנפט בעתיד. המחיר היבש הממוצע הנגזר ליח' חום הינה 6.2 $  אך אנו לא יודעים מה המחיר ההתחלתי בחוזה ואיזה הנחות הניחו השותפות אך בהתאם למתווה הגז השותפות לא יכולות למכור במחיר נמוך יותר מהשוק המקומי בחוזים דומים, כך שאנו מניחים כי המחיר ההתחלתי הוא סביב 5$ (אין מידע רשמי). אחרי חתימה על חוזה כזה נראה כי לווייתן אכן יפותח עד שנת 2020 בגודל דומה לזה של תמר (עד 12 BCM בשנה) ולאחר מכן, בהתאם לחוזים נוספים שייחתמו יוכלו לגדול עד 20 BCM בשנה".
יונתן שוחט מלידר שוקי הון: "אנו מעריכים כי המשמעות בפועל של החתימה על החוזה היא FID (הסכם השקעה סופי) חיובי עד סוף השנה ופיתוח המאגר, בהתאם לתכנית הפיתוח המעודכנת של השותפים. כצפוי, אין התייחסות למחיר הגז בעסקה, מלבד ההצמדה למחיר הברנט ושהחוזה כולל "מחיר רצפה". עם זאת, להערכתנו, המחיר לא צפוי להיות נמוך מהמחיר למשק המקומי, ואף גבוה ממנו. מבחינת התמחור, אנו מעריכים כי החוזה מצדיק הפחתה בשיעור ההיוון, מה שיוביל לעלייה בשווי המאגר ובשווי השותפויות (אבנר, דלק קידוחים ורציו). בהתאם למודל שלנו, כל שינוי של 1% בשיעור ההיוון מעלה את שווי המאגר בכ-20%. טרם ההודעה, תמחרנו את מאגר לוויתן בכ-5.5 מיליארד דולר. כאמור, הורדה של 1% בשיעור ההיוון מעלה את שווי המאגר במודל בכ-1 מיליארד דולר לשווי של כ-6.5 מיליארד דולר. משהשיגו השותפויות את חוזה היצוא המהותי הזה, סביר שנראה התקדמות במגעים מול גופים מממנים, וכמובן חתימה על חוזים נוספים, גם במשק המקומי (כבר נחתמו חוזים בהיקף של 1 BCM) וגם חוזה היצוא למתקן ההנזלה במצרים. לסיכום, חתימת החוזה מהווה להערכתנו אירוע משמועתי לשותפויות ולכן אנו בוחנים את העלאת מחירי היעד".
שיחה עם האנליסט יונתן שוחט מלידר שוקי הון:
 ?
{אבנר יהש}
דלק קידוחים יהש -1.12% דלק קידוחים 970 -1.12% דלק קידוחים יהש בסיס:981 פתיחה:988 גבוה:988 נמוך:970 תמורה:10,373,568 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
רציו יהש -1.35% רציו יהש 226 -1.35% רציו יהש בסיס:229.1 פתיחה:228 גבוה:229.2 נמוך:226 תמורה:1,857,130 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
דלק קבוצה -0.97% דלק קבוצה 51,100 -0.97% דלק קבוצה בסיס:51,600 פתיחה:51,840 גבוה:52,010 נמוך:51,100 תמורה:7,188,520 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    אנליסט חכם לעולם לא ישקיע במניות ש הוא ***ממליץ**לפרייר (ל"ת)
    הכי ותיק 38 06/10/2016 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    אנליסטים ?? מתי פגעתם ?? מתי הרווחתם כסף??
    איציק מנדל 02/10/2016 13:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם מומחים למה שהיה !! גם סבתא שלי !!!
    סגור
  • 12.
    את תגובת האנליסטים ...ישר לפח להזכירכם המלצת האנליסטית
    הכי ותיק 38 27/09/2016 12:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק המחשבה על הכיף הנזק שאותה אנליסטית**בכירה***מומחית ל נפטטטט גרמה ב המלצותה אומרת דרשני. תחום הנפט הוא ברובו קשור ל תחום הפוליטי ולכן כל ניתוח של פלצן זה או אחר נדון ל כישלון כייף לראות ציבור משקיעים חכם ש מבין ש העסקה עם ירדן היא לא עוגן כלכלי אלא מחנק כלכלי ש ספק עם ישולמו החובות בגין אספקת הגז **חסרה לי בתמונה המלצה של בנק ברקליס ו או דוייטשה ש לרוב מעורבים ב מתן הלוואות** ו אוהבים ל הונות את ציבור המשקיעים**ראו בקנסות ש שולמו ל רשויות החוק ב USA תנו לסבא תשובה ונובל לסכן את כספם שום דבר לא בוער בכניסה לבור ללא תחתית מילת המפתח סבלנות ולא חיפזון ש האנליסטים ישקיעו שקל נראה אותם
    סגור
  • 11.
    האנליסטים האלה לא מבינים כלום ...ככה הם פיספסו גם בתמר
    מבין בתחום 27/09/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם בתמר כל הזמן נתנו הערכות שווי שמרניות כאשר כל מי שמבין בתחשיב של התזרים של שותפויות הבין שהם לא באמת עושים הערכת שווי אלא רק נצמדים לשווי שמתומחר בבורסה ונותנים הערכה של שינוי של עד 20% מהשווי הבורסאי....בפסיכולוגייה קוראים לזה תאוריית העוגן החישוב הוא פשוט ... תמר עם 10 tcf מתומחר לפי 1 מיליארד דולר לכל 1 tcf-ניתן לראות זאת בבירור בישראמקו בהתחשב בחלקה במאגר. ליוויתן כרגע מתומחר 250 מיליון דולר לכל 1 tcf-ניתן לראות זאת לפי השווי של רציו בהתחשב בחלקה במאגר. הרכבת יצאה לדרך ועד 2019 מה שיכול להשתנות זה רק הטיימינג מתי השווי של התמחור של ליוויתן ישתווה לזה של תמר. יש לקחת בחשבון בליוויתן עוד גורמים שיכולים להשפיע לחיוב כמו יתרון לגודל...האפשרות שהמאגר יתגלה כגדול יותר עם התקדמות הפיתוח ואופציית הנפט שכרגע היא בחינם
    סגור
  • 10.
    רציו ההשקעה הטובה ביותר . עד סוף השנה תכפיל את שערה (ל"ת)
    רציו 26/09/2016 22:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 9.
    העיקר שלי יחימוביץ אוכלת את הכובע
    הצלף 26/09/2016 21:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גם עיסקת גז וגם עסקה עם ירדן 2ציפורים במכה אחת חחחח
    סגור
  • 8.
    האנליסטים הם רק סוכנני מכירות כל הנחיות שלהם לרעת
    שמטוב 26/09/2016 20:57
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הסוחרים בניירות ערך. האנליסטים (עלק) תמיד יאמרו: תיקנו תימכרו תיקנו תימכרו תיקנו תימכרו תיקנו תימרו ידידי האידיוטים ואנחנו ניגזור קופונים כאשר תיקנו וכאשר תימכרו. לגופו של עניין תוך 3 חודשים _מה שעלה ירד בחזרה_ כי בפועל לא קרה שום אירוע כלכלי שמייצר הכנסות למשקיעים כל הרווחים יעברו ישר לכיסי הטייקונים ושום פיתוח ממשי לא יקרה. תישכחו מפיתוח. כנראה הפריירים לא מתים לעולם לכן הם קוראים את כל זיבולי המוח של סוכני המכירות (שמתחזים לאנליסטים) ומאמינים לזיבולים.
    סגור
  • מה קרה אחשלו
    יוסי 26/09/2016 23:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כואב לך לראות את העליות החזקות בלעדייך :-D
    סגור
  • 7.
    שווי מניות הגז
    בני 26/09/2016 20:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ממש לא מפתיע , היה צפוי לגמרי , אבנר תוך ימים עולה ל300 ורציו תתקרב ל40.
    סגור
  • 6.
    עסקה נהדרת. ירדן תשלם לנו על הגז כמו ששילמה על המים (ל"ת)
    טוב לחלום 26/09/2016 19:18
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 5.
    תקנו רציו כל עוד זולה,כשיתחילו להפיק המניה תזנק-ותחזיקו
    גאולוג 26/09/2016 18:17
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כל עוד המניה של רציו זולה כדאי לקנות,כשהמאגר יתחיל להפיק המניה תטוס ותחזיק הרבה זמן.
    סגור
  • 4.
    מקווה ששחקני השורט שדאגו להוריד יחטפו בומבה כואבת בפנים (ל"ת)
    הכיעה הזמן 26/09/2016 16:58
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • שורטיסטים יכולים לסגור בנחת בעלייה של 6%
    שורטיסט 26/09/2016 18:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשביל לשרטט בגבוה ולסגור בנחת בעלייה של 6% בלבד זה היה שורט טוב. אתה לקחת עליך את כל הסיכון שתתקע עם גז קבור בים ושרציו תגיע ל 1 אגורה ואנחנו שרטטנו אותך למטה ולמטה והרווחנו המון כסף. אתה הפסדת. כעת נחתם חוזה ואנחנו סוגרים את השורט בעלייה מינורית של 6%. מה רע? אז הרווחנו טיפה פחות. זה עדיין היה שורט טוב. לו היית רוצה להחטיף בומבה לשורטיסטים רציו היתה צריכה לזנק היום 30%. עלייה של 6% בלבד זה חילוץ דה לוקס לשורטיסטים.
    סגור
  • 3.
    אין מאפשרים לשלי לעשות נזקים ?
    נזקים במיליארדים 26/09/2016 16:56
    הגב לתגובה זו
    8 1
    שלי יחמוביץ שילוב קטלני ואכזרי של רוע לוחמניות ונזקים אדירים .הסתה פרועה בחסות פופליזם וכותרות . בגללה הפסדנו זמן והזדמנויות למכור במחירים טובים יותר. פיגוע כלכלי ללא הענשה ???
    סגור
  • 2.
    כ55 אחוז מהשיא שלה מוזרררר (ל"ת)
    רציו נמוכה מאד 26/09/2016 15:05
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • ויש לה המווווווווווווון לעלות (ל"ת)
    דלק קבוצה נמוכה יותר 26/09/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • רציו היא מכונית מרוץ קלילה
    נהגוס 26/09/2016 18:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    דלק קבוצה היא משאית. אם המשקיעים רוצים רציו יכולה לעלות הרבה יותר חזק. זה לווייתן נטו.
    סגור
  • 1.
    אם הגז זורם אז מה היה כל הרעש עם בג"ץ ושלי יחימוביץ
    לא הבנתי 26/09/2016 14:59
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שבכתה מאושר וביבי שהלך להרצות לשופט?
    סגור
  • שלי יחימוביץ
    מוטי 26/09/2016 15:08
    הגב לתגובה זו
    23 1
    לא מבינה שום דבר בכלכלה .היא כל הזמן מתלוננת כמו פולניה זקנה.
    סגור
  • שלי יחימוביץ , הפסיקה להיות רלוונטית,גם במפלגתה זרקו או (ל"ת)
    עדי 26/09/2016 16:28
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור