19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה מטפסת 11% >>

17:52 נתון חיובי: תביעות ראשוניות לדמי אבטלה ירדו ב-22 אלף, הרמה הנמוכה ב... >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

שטייניץ: "יש עוד 4 מאגרים בגודל של לוויתן מתחת למים בישראל"

שר האנרגיה: "ישראל תייצא גז גם לאירופה המערבית"; יוסי אבו: "עוד השנה נשקיע חצי מיליארד שקל בפיתוח
 |  45
חלומות באספמיה?
Share
שר האנרגיה יובל שטייניץ סיפק היום בכנס הרצליה תחזית אופטימית למדי, או יותר נכון הסתברות, לפיה מתחת למים הטריטוריאליים של מדינת ישראל יש הרבה יותר גז מכפי שחושבים, וקידום מתווה הגז יוציא את המשק מסכנה של מיתון.


וכך אמר שטייניץ: "לפי הערכה שלנו המחוזקות על ידי הערכות הנציב האירופי וארה"ב, כמות הגז שצפויה להתגלות בישראל גדולה בהסתברות של 50% (2,000 BCM), כלומר יש עוד 4 שדות לוויתן או 8 שדות תמר מתחת למים שלא התגלו. זה לא סוד שישראל נמצאת בירידה משמעותית בצמיחה בהשקעות וביצוא וזה מאוד מדאיג. קידום הפיתוח של שדות הגז הוא מנוע צמיחה אדיר ובשנתיים הקרובות מה שעשוי להציל אותנו ממיתון ולהחזיר לרמה סבירה של צמיחה. אם יתממשו התחזיות המדעיות הקיימות שהן הטובות ביותר -  ישראל עשויה להיות יצואנית גז גם לאירופה המערבית".

בפאנל בו השתתפו ח"כ איתן כבל, יו"ר רשות החשמל לשעבר אורית פרקש, מנכ"ל משרד האנרגיה שאול מרידור ומנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו, דובר על מחיר הגז שהוסכם בין המדינה והשותפויות, ואבו סיפק הצצה לשנה הקרובה"יוסי אבו מנכ"ל דלק קידוחים: "העבודות על פיתוח המאגר החלו. עוד במהלך שנת 2016  אנחנו צפויים להשקיע כ-חצי מיליארד שקל בעבודות הנדסה, הזמנת הציוד ותכנון העבודות במאגר, וזוהי רק ההתחלה.אסדות הקידוח יגיעו לישראל במהלך השנה הקרובה, והשותפים במאגר לווייתן נחושים לעמוד בלוחות הזמנים שהוגדרו במתווה, ובמסגרתם בכוונתנו לקבל החלטת השקעה (FID) עד סוף שנת 2016 ולהזרים גז טבעי מהמאגר למשק עד סוף שנת 2019. אנחנו מקדמים החדרת גז טבעי לתחבורה בישראל. הקמנו מתקן CNG באשדוד בעלות של 20 מליון דולר כדי לפתח את הנושא".
 
בנוגע לסוגייה של מחיר הגז כפי שהוסכם במתווה עם המדינה, הרגולטורים שלפו ציפורניים בצל המחלוקת על גובה מחיר ביחס לשאר העולם:אורית פרקש הכהן, מנכ"לית רשות החשמל לשעבר, אמרה היום: "הבעיה העיקרית בנושא המחיר שישלם הציבור על הגז קשורה להתפתחות המחירים. לקחת את המחיר ביום חתימת החוזה ולהתעלם שהוא צמוד למדד המחירים האמריקאי זו הצמדה שאין לה אח ורע בעולם. בשנת 2020 נפגוש מחירים של מעל 7 דולרים ויותר, נוצרה בעיה שבעצם מחירי הגז במדינת ישראל נכנסו לבועה שלא מתכתבת עם העולם. חשוב מאד להסביר כי העמדות של הרגולטור היתה התראה לפיה 'מה יקרה אם מחר המגמות העולמיות ייצרו ירידת מחירים בעולם אך מפעלים בארץ המוטים לשוק העולמי - מאבדים את היתרון התחרותי שלהם. גם למפעלים אלה יש מחיר מינימום אבל בנושא הזה לא טיפלו. זה לא תרחיב עתידי אלא קורה רק עכשיו ואפילו הרבה יותר מהר ממה שחשבתי. במבט לעתיד צריך לקחת תרחיש שההוזלה העולמית של מחירי גז - היא אינה תופעה חולפת. צריך לוודא שלא נתנהג בצורה לאכותית. בקשר לתעשייה - הדבר הזה קורה כבר עכשיו וחייבים להידרד לעניין הזה".

שאול מרידור מנכ"ל משרד האנרגיה: "המחירי בישראל נמוכים מהממוצעים באירופה, גבוהים מארה"ב.. אבל האמת: הגז בארה"ב מגיע 20 מטר מתחת לאדמה ובישראל מתחת לים, קצת קשה יותר להפיק אותו. מי שאישר את ההסכם היא רשות החשמל".

פרקש הכהן תקפה: "מרידור לא יכול לשבת כאן כאילו הוא לא היה נוכח בדיונים כשאמרנו לממשלה לטפל בבעיה".

מרידור: "ישבנו לפני 3-4 שנים כשהתחזיות קדימה דיברו על נפט שמתקרב ל-200 דולר. לדבר על הסכם ועל סוגי ההצמדה 3 שנים מתוך 15 שהוא קיים, ומזה להפיק לקחים - זה לא מקצועי. אין ספק שזה לא הסכם לכל השוק".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

45 תגובות ב-37 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
37 אריק 17/06/2016 14:14 אם אין מה להגיד אז סותמים את הפה. (ל"ת)
36 יעקב 16/06/2016 23:02 מאגרי גז
נניח שזה נכון. מי יקנה את הגז במחיר הגזלה המוצע ? אולי גאוני האוצר יציעו להעלות את המס על יתר הדלקים כדי שהגז יראה זול ?
35 מושחתים לגיליוטינה 16/06/2016 18:49 מרידור הוא הכסתח של תשובה
לקחו נער אוצר ליכודניק וריפדו את התחת של כל המשפחה,כל חרה צף בסוף,ואת החשבון הוא ישלם
34 עזור 16/06/2016 18:49 יחימופליץ והשמאפליץ
מעניין למה השמאל המתועב במדינה הורס כל חלקה טובה...למה השמאל ברובו נגד מתווה הגז...זו שאלה לפסיכיאטרים
33 חייט 16/06/2016 18:11 תופר לעצמו כיסים עוד יותר עמוקים? (ל"ת)
32 מה אמר 16/06/2016 16:31 כתבים הזויים
שליחי יחימוביץ הוא מצטט מקורות מוסמכים מקצועיים
31 מה אמר 16/06/2016 16:26 שטייניץ
קראו תחזית המכון הגיאולוגי של ארהב משם שואב נתונים שכח המכון הערכה על כמות נפט לקרוא לא צריך שטייניץ רק מצטט.
30 גז ליצוא צמיחה 16/06/2016 15:03 שטייני.ץ עד מתי נחכה לקרן העושר כפי שהפטחת
אין זמן לזקנה במזדרון איו זמן לזוגות צעירים לדיור הציבורי אין זמן למשפחות עניות אין זמןQQQQQQQQQQQQQQQQQ
מה אמר 16/06/2016 16:28 עדיין צוברת רק תגמולים
כ12.5% מההכנסות מיסוי בעוד מספר שנים בכל אופן כפי חישוב 50% מההכנסות הולך להכנסות המדינה 25% רווחי חברות 25% פיתוח והוצאות הזרמה תיפעול.
29 משה ראשל"צ 16/06/2016 14:22 עוד תראו שטייניץ יהיה ראש הממשלה אחרי עידן נתניהו (ל"ת)
28 בדיחה 16/06/2016 14:22 כך זה שאתה מושקע (ל"ת)
27 אייל 16/06/2016 14:18 זה שטויות יש אולי כמה סרדינים. (ל"ת)
26 אלטמן הקטן 16/06/2016 14:13 שטייניץ, תדווח מהר לביבי שיעביר הזכויות למקורבים שלו... (ל"ת)
25 אורן 16/06/2016 14:08 מפריח בלונים כרגיל (ל"ת)
24 יעקב 16/06/2016 13:39 נו זו התוצאה שאישה היא מנכלית ... עבדו עליה..ואנחנו ..
ואנחנו הצרכנים אוכלים אותה..
23 אזרח מתון 16/06/2016 13:33 להיזהר מהתקשורת היהודית המסיתה עם הערבים
כנגד המגזר היהודי. כדי להביא לשנאה נגד רעיית ראש הממשלה,הליכוד והיהודים. השמאל מטורף שנאה נגד מדינת היהודים
22 דני 16/06/2016 13:20 הכשרת אנרגיה
תצפו להפתעה טובה\ לא צריך להרבות במלים....
21 כותב 16/06/2016 13:13 גנב מיסים חינם ושקרן קודם תמצא אותם
אל התהלל חוגר כמפתח
20 איש 16/06/2016 13:11 האמת שלאזרחים הפשוטים גלישה למיתון היא דבר מבורך
רק זה יוריד פה את יוקר המחיה
19 שמטוב 16/06/2016 13:06 בטח ...
למדד מביבי איך לשקר
18 מניות הגז לא מתלהבות 16/06/2016 13:05 מהחדשות (ל"ת)
17 קשקשתא 16/06/2016 13:05 מאיפה אתה ממציא את זה ספינולוג גונב דעת (ל"ת)
16 דודו 16/06/2016 13:02 זה הזמן
להשקיע במניות גז ובגדול בשנים הקרובות זו ההשקעה הכי כדאית ואמיתית ורווחים עצומים למשקיעים כי תהיה חלוקת רווחים קבועה בכל רבעון ויש יצוא בדרך וכמובן נפט ועוד ועוד
15 רציו 16/06/2016 12:58 בטווח של בערך שנתיים היא המנייה הטובה
ביותר כיום לקנייה אני קונה ממנה כל פעם שנופלת ויודע שביום אחד היא תעלה 200% חכו לנפט ותראו מה זה טירוף שווה תגיע ל 300 פי 10 מהשער היום בעוד שנתיים ניפגש
14 מטוז הטיפקש 16/06/2016 12:55 שר מצליח מאוד (ל"ת)
13 אזרח 16/06/2016 12:50 מנכלית רשות החשמל לשעבר אומרת במפורש שהמחיר גבוה
ושדופקים את האזרחים והמפעלים במחיר מופקע שמנותק מהמחיר בעולם. באדיבות ביבי ושטייניץ , משרתם של טייקונים.
לא מדוייק 16/06/2016 14:08 מנכלית רשות החשמל היא זאת שחתמה על העיסקה
במילים אחרות היא אומרת שהיא טעתה בהחלטה שלה. נכון לעכשיו. לדעתי שאלת ההצמדה היא באמת שאלה שאי אפשר לדון בה ברצינות באינטרוול של שלוש שנים. זו שאלה שצריכה להיבחן באינטרוול של 8-10 שנים. הבעיה אצלנו במדינה היא מאוד פשוטה : כל נושא מוסט מהדיון העינייני והמקצועי להתלהמות ולאג'נדה פוליטית. וזה בדיוק גם מה שאתה עושה בטוקבק שלך
יאיר 16/06/2016 13:22 תעשה חיפוש בגוגל ותראה שכאשר נחתם ההסכם עם המחיר היא
תמכה בהסכם, רק אחרי שנה שנתיים היא "התהפכה" וברור למה - כניעה לפופוליזם.
גז ליצוא 16/06/2016 13:17 פרקש שנשלה בתפקידה על מה תלין היא היתה שותפה בקביעת המח
המחיר ליחדת חום בחברת החשמל
פרקש מלכת הבורחים 16/06/2016 13:15 חבל רק שהיא לא אומרת שזו היא שקבעה וחתמה על המחיר הגבוה (ל"ת)
12 bob marly 16/06/2016 12:49 you can cheat one people one time but you can not cheam (ל"ת)
11 בקרוב זה יגיע הגל 16/06/2016 12:42 גידול החצילים והפלפלים יצילו את המדינה ממיתון (ל"ת)
10 ציון 16/06/2016 12:40 גם לי
יש מתחת לבית שדה בגודל של לויתן חח
9 טל 16/06/2016 12:37 רציו עם קידוח גל שרב הנסתר על הגלוי שם
לדעתי יש שם סיכוי הרבה מעבר למה שפירסמו ובעיקר לנפט, הכנסו לקבוצה בפייסבוק מניות מתחת לרדאר
8 גנבים 16/06/2016 12:36 אז בטח יש איזה חבר של ביבי שקיבל אותם כבר, בחינם !!!! (ל"ת)
7 איתן 16/06/2016 12:35 חלומות באספמיה?
ביטוי שיכול להיות שגור רק אצל נושאי דגלה של יחימוביץ. אני בטוח שפיתוח המאגרים יציל אותנו כלכלית, במיוחד בתקופה קשה זו כאשר הגרעון התקציבי גבוה כל כך.
ערן 16/06/2016 12:42 אתה יכול לחלום שיפתחו פה את המאגרים בשנים הקרובות
ועכשיו כבר אין תירוצים של שמאל הזוי ויחימוביצ'ים. הגז שלנו בן ערובה בידי טייקונים ועכשיו לך תחפש את הגז שלך אצלם....
משקיע 16/06/2016 14:10 ערן מה עוצר בעדך להשתתף בחיפושים?
יש שדות פתוחים לרישיונות קדימה תיזום! לא מדובר בהרבה כסף ומי ש"משתלט" על השטח הופך לטייקון - קדימה חביבי תיזום. לא רק ליילל כמו קוקסינל
יאיר 16/06/2016 13:25 המאגרים לא יפותחו אבל לא מהסיבה שאתה כותב.לא יפותחו כי
אף חברה רצינית לא תגיע לכאן כדי שיעשו לה זובור כמו שעשו לנובל אנרג'י ויפרו איתה הסכמים חתומים. אם המדינה שלך כל כך חכמה, שתפתח לבד ותשקיע לבד ותרוויח לבד. נראה מה יצא מזה (אזכיר לך רק 50 שנה של חיפושי נפט בחברות ממשלתיות, ואיזה תגליות זה הביא).
6 עוד בשורות מצויינות 16/06/2016 12:35 עוד בשורות מצויינות לרציו!!קדימה מטומטמים תורידו
את רציו עוד. מטומטמים !!!!!!!!!!
5 אלי 16/06/2016 12:34 שר טמבל כמו הבוס שלו. (ל"ת)
4 מיכה 16/06/2016 12:32 יש לתבוע את פרקש גילה ויחימוביץ על נזק למדינה
כל כך הרבה אפסים וכלומיניקים בכנס. שטייניץ תבע אותם בבית משפט על נזק למדינה ואזרחיה
3 rr 16/06/2016 12:26 הם ישארו מתחת למים-מי יבוא לפה (ל"ת)
2 בקרוב הכל ישתנה 16/06/2016 12:25 100% דיבורים בלה בלה 0% מעשים (ל"ת)
1 שישנסקי 16/06/2016 12:20 מה עם התמלוגים שסידרתי לך? (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש