שותפויות לוויתן מדווחות על הסכם - בהיקף של 3 מיליארד דולר

מדובר בחוזה אספקה למשך 18 שנה לתחנת הכח שצפויה להיבנות בבאר טוביה
אסדת לוויתן, צילום: Getty images Israel
בזמן שהסוחרים בבורסה בתל אביב מחכים להסכם עוגן למאגר 'לוויתן' עם מצרים, שותפויות הגז דיווחו היום (א') לבורסה על הסכם אספקת גז לשוק המקומי עם IPM - תחנת הכוח של חברת טריפל-אם שאמורה להיבנות בבאר טוביה. מדובר בהסכם אספקה של 13 BCM (מיליארד מטר מעוקב) למשך 18 שנה בהיקף שעשוי להסתכם ב-3 מיליארד דולר.
רציו יהש -2.49% רציו יהש 227 -2.49% רציו יהש בסיס:232.8 פתיחה:232.2 גבוה:235 נמוך:226.5 תמורה:2,536,699 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
דלק קידוחים יהש -3.25% דלק קידוחים 983 -3.25% דלק קידוחים יהש בסיס:1,016 פתיחה:1,010 גבוה:1,018 נמוך:980.8 תמורה:8,045,524 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
{אבנר יהש}
תחנת הכח של IPM מתוכננת להיבנות על פני שטח של 62 דונם, ותפעל על בסיס מחזור משולב (מחז"מ). התחנה תוסק בגז טבעי כדלק עיקרי וסולר (כגיבוי) ומתוכננת להיות בעלת כושר ייצור של כ-430 מגה וואט. ההסכם מגיע לאחר אישור מתווה הגז בממשלה ובהמשך לחתימת השותפות ב'לוויתן' על הסכם למכירת כ-BCM 6 של גז טבעי לתחנות הכח של חברת אדלטק - סולאד ותמר. בנוסף דיווחה השותפות על הסכם מכירת גז ממאגר 'תמר' לבאר טוביה למשך 15 שנה ממועד ההפעלה של התחנה. עם זאת הסכום אינו מהותי לשותפויות שלא דיווחו את היקפו שכן הוא אמור לספק את הגז עד אשר יפותח מאגר ל'וויתן'.
נזכיר כי במהלך החודש האחרון אירעו שני ארועים מהותיים בנוגע לגז הישראלי בדמות הפשרה עם המצרים על סכום הפיצוי כתוצאה מפיצוץ צינור הגז, וכן ההסכמה של המדינה עם השותפויות על הסכם היציבות. (לכתבה המלאה - לחץ כאן)
תחת ההנחה שלא יוגשו בג"צים נגד סעיף היציבות המרוכך, הדבר הבא אליו נשואות עיני הסוחרים מיוחס לחדשות בעניין הסכם המימון לפיתוח 'לוויתן' (כ-4 מיליארד דולר) והסכמי ייצוא - ככל הנראה קודם עם ירדן ולאחר מכן עם מצרים. אין ספק שזה רגע המבחן של דלק ונובל שלאורך כל הדרך טענו כי הדבר היחיד שעוצר את פיתוח 'לוויתן' זו רק הרגולציה. במקביל, השותפויוות עובדת כעת גם על מכרזים לאסדת קידוח. משרד האנרגיה מצידו, צריך עדיין לאשר את תכנית העבודה לפיתוח לוויתן שהוגשה בפברואר האחרון ולפי ההערכות - האישור יגיע תוך שבועות ספורים.
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים: "מאגר לוויתן ישלים את מהפכת הגז הטבעי במשק המקומי, שעובר לייצור אנרגיה באופן נקי, יעיל וסביבתי יותר לטובת כל אזרחי המדינה.  אנו מחויבים ונחושים לפעול לקידום פיתוח מאגר לוויתן על מנת להזרים גז טבעי למשק הישראלי כבר בשנת 2019 ופועלים לקידום הסכמים נוספים למכירת גז טבעי ליצרני חשמל, מפעלי תעשייה ולקוחות נוספים במשק המקומי והן לייצוא הגז למדינות באיזור".
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    גילי כנראה לא יודע מה זה חוזה
    YL 02/06/2016 00:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניין האם יש אדם אחד שראה את הההה*חוזה**** אני לא מאמין ולצערי אני אף בטוח ש הההה***חוזה*** יש בו התניות וסייגים שונים ומשונים הרי טרם נחתם אפילו חוזה ל בנית תחנת הכח וספק עם הועדה המקומית /מחוזית נתנה אישור לבניה שורת תחתונה נראה את סבא תשובה מצהיר בפני המשקיעים יש חוזה חתום ונעול באופן סופי***לא תצהיר של אבו רק תשובה
    סגור
  • 14.
    זו בדיחה גרועה על פני 18 שנה התקבול הוא מליון דולר
    דודי 31/05/2016 00:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם נדייק קצת יותר זה עוד תוספת של 100 אלף דולר זה לא מכסה את הבונוס של יוסי אבו וההנהלה על טרום מאמץ אגב ההשקעה הגרועה של תשובה בנובל חיסלה הר של מזומנים למשקיעים תשובה לך הביתה לפנסיה קח את ביבי כ מתנה
    סגור
  • 13.
    יום ראשון שעבר אמרתי לכם שתוך עשרה ימים התפרסם
    מקורב 29/05/2016 22:06
    הגב לתגובה זו
    10 0
    משהו נהדר והנה היום.ואני אומר לכם שוב ,ותבדקו אותי תוך שבועיים בשורות מצויינות לליויתן ורציו.[לא יכול לומר יותר מזה כי אז ידעו מי אני] בהצלחה
    סגור
  • 12.
    רציו המלכה
    המאמינה 29/05/2016 21:31
    הגב לתגובה זו
    10 1
    בעזרת השם ימשיכו הבשורות הטובות!!! לא לפחד אם נאמין נצליח!!! תודה לבורא עולם על הכל!!!!! אני כמובן לא מוכרת ומאמינה שיהיה יותר טוב בעזרת השם!!!
    סגור
  • אחי נעלמת
    ברוך בואך 02/06/2016 12:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שב שב על הגז לאורך זמן גז הוא הפתרון לעלויות כבדות לחשמל ולזיהום אויר .ראה רווחי חברת החשמל 50% מה חשמל גז
    סגור
  • 11.
    מה עדיף יותר להשקיע באבנר או ברציו?
    גז גז 29/05/2016 20:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני כולי ברציו כרגע
    סגור
  • רציו
    תשובה 30/05/2016 08:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הרווחים מהמניה יותר גדולים
    סגור
  • 10.
    אישור הקמת התחנה באזור מיושב כתוצאה משוחד שולם לפוליטקי (ל"ת)
    תום 29/05/2016 19:38
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 9.
    השקעת העשור
    דבי 29/05/2016 18:50
    הגב לתגובה זו
    9 1
    לפני שיהיה מאוחר להכנס למניות הגז ובעיקר אבנר כי בקרוב יחתמו המון חוזים נוספים וגם ליצוא לכל המדינות באזור ומניות אלו יעלו במאות אחוזים ויחלקו חלוקת רווחים למשקיעים מומלץ מאוד לקנות עכשו בזול אני אומרת לכם כאנליסטית בכירה
    סגור
  • 8.
    לוויתן
    משקיע 29/05/2016 16:42
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מתי מתרחש איחוד מדדים במניות אבנר ודלק?
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    מי שרוצה להכנס לאבנר או רציו לקנות בעדכון מדדים
    אבי 29/05/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
    7 0
    יהיה היצע גדול
    סגור
  • 6.
    מאגר שווה כ150 מיחיאד דולר
    משקיע 29/05/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    46 2
    רציו שווה כ21 מיליאד דולר נסחרת בבורס בפחות ממיליארד אחד אתם מבינים את זה!!
    סגור
  • נווו
    רוסי 29/05/2016 16:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתי ורק כאשר יתאים להם המנייה תעוף לשמיים הבנתה!!
    סגור
  • 5.
    רציו ממשיכה לדהור
    רציו המלכה 29/05/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    10 2
    אנחנו על הגל
    סגור
  • מאמין במניה
    רציו 29/05/2016 16:26
    הגב לתגובה זו
    6 1
    נרכשה בהמון כסף היום
    סגור
  • שער 150
    עודד 29/05/2016 16:16
    הגב לתגובה זו
    21 0
    רציו במחיר בדיחה
    סגור
  • 4.
    מניות הגז
    איילי 29/05/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מניות הנפט נמצאות במומנטום חיובי שימשך עוד ככל הנראה. לאחר סיום סוגיית המתווה העננה הזו הוסרה מה שידחוף את החברות האלה עוד למעלה.
    סגור
  • 3.
    עכשיו יפתחו תמאגר רציו תגיע לשער 45 קל
    ערן 29/05/2016 15:51
    הגב לתגובה זו
    14 0
    היה צפוי מי שקנה בקידומת 2 עשה את עסקת חייו יותר טוב מנדלן 200% תשואה ל5 שנים הבאות
    סגור
  • 2.
    חחח
    צביקה 29/05/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
    1 13
    בכמה גז כבר משתמשים בארץ לי יש שני בלונים קטנים בבית חח אולי לסודה סטרים חסר
    סגור
  • אתה תיהיה אחד הבכיינים שיגידו שביבי הקפיץ את מניות הגז
    משה ראשל"צ 29/05/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
    3 2
    יש לך הזדמנות אדירה להרוויח המון לא תיהיה הזדמנות כזו
    סגור
  • צוחק מי שצוחק אחרון (ל"ת)
    עובד 29/05/2016 16:16
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • זו תהיה תעשיה ענקית. כמה שאתה קטן אמונה (ל"ת)
    משה 29/05/2016 15:54
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • כן
    צביקה 29/05/2016 19:12
    הגב לתגובה זו
    0 4
    תמשיך להאמין ללוקשים שביבי מוכר לך למי תמכור כולם בחול מוצפים בגז ונפט סוגרים בארהב בארות המערב התקפל מול הסעודים הלוואי ואתבדה
    סגור
  • אתה מבלבל נפט עם גז (ל"ת)
    עכ 29/05/2016 21:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ושדה מרקר יאכלו תלב!!! רולניק אתה מכוער (ל"ת)
    יופי 29/05/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • לך תלמד איש קטן. (ל"ת)
    Dal 29/05/2016 15:38
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • לך לבכות לוווווזר!!! ביבי יהיה פה עוד שנים