רגע האמת של דלק ונובל, וגם - תראו מה עשה מי שקנה רציו ביום הודעת בג"צ על ביטול מתווה הגז

וגם, נקודת המבחן של שותפויות הגז נמצאת כעת בשיאה - הנה האירועים הצפויים בתקופה הקרובה
רכבת הרים, צילום: Getty images Israel
ב-27 במארס האחרון הטילו שופטי בג"צ פצצה כאשר הודיעו שהם מתנגדים ל'פיסקת היציבות' ובשל כך הם רואים את מתווה הגז כולו כמבוטל. השופטים השאירו פתח כאשר כתבו כי הוחלט על "השעית הצהרת בטלות המתווה לשנה כדי לאפשר הסדרה", ובכל זאת הגיבו בזריקת סחורה בהובלת מניית רציו שצללה 11.5% באותו היום לשפל מאז 2011 במחזור מסחר שהיה מהגבוהים ביותר בשנים האחרונות.
פחות מחודשיים לאחר מכן, מניית רציו יהש +0.44% רציו יהש 229.1 +0.44% רציו יהש בסיס:228.1 פתיחה:228.1 גבוה:230.9 נמוך:228 תמורה:3,631,163 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחרת כעת בשער של 27.3 אגורות והמשמעות היא שמי שרכש את המניה בסגירה של אותו יום קשה רושם היום מהלך עליות של 22% ומי שהיה ממש אמיץ (ובדיעבד גם חכם) ורכש את מניית רציו בשיא הלחץ מטה באותו היום, סופר כעת מהלך עליות של 30%. ובכל זאת רציו נמצאת במינוס 32% בהסתכלות של 12 חודשים אחרונים וללא ספק תגיב להתפתחויות בסקטור בתקופה הקרובה - ובשוק בהחלט ממתינים להתפתחויות.
תחת ההנחה שלא יוגשו בג"צים נגד סעיף היציבות המרוכך (עד כה לא הוגשו וזה כנראה איתות לעניין זה) עליו הוסכם לאחרונה בין המדינה לשותפויות הגז וממילא הרחבת הממשלה ל-66 ח"כים מאפשרת לנתניהו להעביר אפילו בכנסת את המתווה, הדבר הבא זה כנראה חדשות בעניין הסכם המימון לפיתוח 'לוויתן' (כ-4 מיליארד דולר) והסכמי ייצוא - ככל הנראה קודם עם ירדן ולאחר מכן עם מצרים. אין ספק שזה רגע המבחן של דלק ונובל שלאורך כל הדרך טענו כי הדבר היחיד שעוצר את פיתוח 'לוויתן' זו רק הרגולציה. כעת נראה שהדרך שלהן להתקדם פתוחה. בתוך כך, השותפויוות עובדת כעת גם על מכרזים לאסדת קידוח. משרד האנרגיה מצידו, צריך עדיין לאשר את תכנית העבודה לפיתוח 'לוויתן' שהוגשה בפברואר האחרון ולפי ההערכות - האישור יגיע תוך שבועות ספורים.
אייל גורביץ', המנתח הטכני של Bizportal: "לא אחת דיברתי על מדד ת"א נפט וגז +0.01% מדד ת"א נפט 894.32 +0.01% מדד ת"א נפט וגז בסיס:894.27 פתיחה:894.63 גבוה:897.23 נמוך:891.62 תמורה:17,261,651 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: . אחרי ביטול המתווה הערכתי שמדובר בהזדמנות קנייה. מה שקרה בימים האחרונים רק מחזק את היותו של הסקטור המעניין ביותר בשוק המניות המקומי הגווע. כפי שאפשר לראות על הגרף המצורף נפרצה מעלה רמת המדד 925 הנקודות. הפריצה כשלעצמה אינה עניין מספק. מה שקרה בימים האחרונים הוא הפיכתה לרמת תמיכה. מה שהיה פעם שיא הופך להיות שפל. המסר המרכזי הוא שיותר ויותר שחקנים מבינים את המסר ומצטרפים לסקטור. הכיוון הוא למעלה והיעד הראשון שוכן 10% גבוה יותר מהרמה הנוכחית".
מדד הגז נפט בחודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(31):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    איזו חוצפה !!!!
    אלי 07/11/2016 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משפחת רוטלוי לרצות להשקיע את ה30 מיליון שקל העודפים בכל מיניי הרפתקאות מחוץ למדינה אני קניתי את המניות שלכם כדי שתשקיעו אותם בלווייתן מי שמסכים לביזיון הזה שאתם רוצים לבצע אידיוט יש לכם כסף מיותר החזירו לנו !!!!!!
    סגור
  • 19.
    תשמעו בדיחה ההההה למה מניות הגז עולות
    דודי 26/05/2016 10:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יתכן חתימה על חוזה עם ירדן האם זו סיבה ל פיתוח לויתן? זה לא מכסה את עלות הדלק למסוק של תשובה אני ממתין לכתבה שגם הרשות ועזה רוצים גז לגבי התשלום עבור הגז תפנו ל.......BDO
    סגור
  • 18.
    עושים מאמצים לשיפור התדמית
    אסי 25/05/2016 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שלאחרונה דלק קידוחים עושים מאמצים לשפר את התדמית והשיקו אתר חדש ומגניב שמציג את תהליך הפקת גז טבעי ממליץ לכם לתת מבט אתר מגניב לאלה http://www.delekdrilling.co.il/
    סגור
  • 17.
    תזכרוכת למשקיעים !! אבנר ודלק קידוחים מתמזגים.......
    אליעז 25/05/2016 13:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולמיטב הערכתי לכל מי שיחזיק ביותר אבנר כך לכאורה יהיה לו יותר מהמניה הממוזגת....תחשבו על זה משקיעים......
    סגור
  • מיזוגן של 2 יח' ההשתתפות אבנר ודלק"ד קרוב מאוד......
    ש.מ. 26/05/2016 10:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי המיזוג יהווה, מן הסתם, פריצת דרך משמעותית עבור שותפויות מאגר "תמר" בכלל ומשקל חשוב ומאזן מול יה"ש ישראמקו בפרט.
    סגור
  • 16.
    רציו המלכה
    המאמינה 25/05/2016 00:13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הנני כאן ממשיכה להאמין ובעזרת השם מלא בשורות טובות!!!!!!
    סגור
  • 15.
    רציו
    הכריש 24/05/2016 22:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שיא 68.8 תחתית משולשת ב 5 שנים אחרונות 21...שימו לב שרציו עלתה לפני בערך 10 שנים לשער 77 הרבה לפני ההודעה על ליוויתן....רציו שער 80 פלוס עד 2020....נקווה שתרד שוב לפני שיאים חדשים..פשוט לא קניתי מספיק למטה..
    סגור
  • 14.
    הבלוף
    בוריס 24/05/2016 21:28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    צריך לבדוק מה עשו השופטים או מקורבים להם לאחר הפסיקה ודחית המתווה . אני מניח שהם הצטידו במעט סחורה זולה!
    סגור
  • 13.
    ציבור משקיעים יקר לא משקעים $$$ כאשר אן לי למכור
    אלון 24/05/2016 19:57
    הגב לתגובה זו
    2 9
    צר לי שעובדים על ציבור נכון להיום צריך להיות או טיפש או מתאבד על מנה להשקיע ב לויתן עודפי הגז בעולם הם אדירים ו משווקים הרבה יותר זול מ מחיר ש השודד מ נתניה דורש. ובנוסף האם אתם מודעים למצבה הכספי של נובל???? שימו לב אפילו צינור נוסף להובלת גז מ תמר הם מסרבים אגב ארדואן מוסר לכל התמימים שהוא מעדיף להתנצר אבל גז מ ביבי הוא לא יקנה
    סגור
  • בול כל הדפוקים של המדינה קנו ותשובה צוחק בדרך לבנק (ל"ת)
    בני 25/05/2016 11:04
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • טען עוד
  • לך לבכות במקום אחר אידיוט לוזר (ל"ת)
    יעקב 24/05/2016 22:25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • לא עלית על הרכבת
    מה קרה 24/05/2016 21:14
    הגב לתגובה זו
    9 1
    יא לוזר היית לוזר
    סגור
  • רקבת מ פרוש ריקבון בצמרת למי שלא מבין (ל"ת)
    דודי 26/05/2016 20:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כל כך הרבה חמורים ש רכבת ישראל הוסיפה קרונות (ל"ת)
    דודי 26/05/2016 20:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אם יש בכלל רכבת היא מובילה רק לוקשים. אין עסקי אמת. (ל"ת)
    שמטוב 25/05/2016 09:00
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 12.
    תשקיעו לטווח (ל"ת)
    היכן המאמינה? 24/05/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 11.
    אם ישראמקו עם
    היכן המאמינה? 24/05/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    7 1
    2.5 טריליון רגל מעוקב רציו עם 3.3 טריליון בלויתן ישראמקו נסחרת בכ7 מליארד שח כמה רציו צריכה להיסחר בתנאי פיתוח מלאים חשבון פשוט.
    סגור
  • 10.
    הכבלים הוסרו ועכשיו זמן לרוץ קדימה
    מבין עניין 24/05/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לפתח ובמהרה כל שדה אפשרי כשיהיו לנו לפחות שלושה שדות פעילים אז יגיע הזמן לכל הויכוחים עד אז אנחנו מחלקים את עור הדב לפני שהוא ניצוד.
    סגור
  • 9.
    ומה עם אל על אייל?
    מכיר גם מכיר 24/05/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אמרת בסקירה האחרונה שאל על בדרך למעלה זה היה לפני חודש... ,שלום לך
    סגור
  • 8.
    ???????????????????????????????????????????
    רצחו אופציה 14 24/05/2016 15:51
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ירדה 80 אחוז. ועכשו מה?????????????????????????????????
    סגור
  • בלי לחץ
    יהודי פשוט 26/05/2016 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שלא נשבר לך המקש
    סגור
  • 7.
    כולם צריכים להבין כי ביבי שם במתווה את כל כולו כי
    משה ראשל"צ 24/05/2016 15:46
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אם לויתן מפותח יזרום לפה מיליארדים של שקלים ואתם יודעים מה יהיה פרוספריטי אדיר זה הנקודה שבגללה ביבי מבין מה יש לו ביד מכרה זהב אינסופי
    סגור
  • ביבי זורם בהמוניו לבית. יום הבחירות הוא סוף הקריירה שלו
    שמטוב 25/05/2016 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם לא יודח קודם על ידי הליכוד.
    סגור
  • 6.
    מעניין מה חושב גורביץ על אליום מדיקל (ל"ת)
    ys8665586756 24/05/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    לאייל
    שלום 24/05/2016 15:08
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מה הקשר בין המתווה לטכני?
    סגור
  • 4.
    רציו ירדה מ 52 אג' בקיצור הכל שקרים
    חיים8 24/05/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    14 0
    כיא היום שווה לפחות 76אגרות
    סגור
  • ואתה צודק היא תגיע גם ל52 - מי שלא בוטח ביבי מפסיד (ל"ת)
    משה ראשל"צ 24/05/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 3.
    דוהרת למעלה
    רציו המלכה 24/05/2016 14:32
    הגב לתגובה זו
    21 2
    הפעם ללא עצירה
    סגור
  • 2.
    רציו שער 50 ופחות מכך זה ביזיון ולא נכון (ל"ת)
    מלכה פשוט מלכה 24/05/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    15 3
    סגור
  • 1.
    60 אחוז
    משקיע 24/05/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    18 2
    הכל שקר אחד גדול רציו אמורה להיות בשער 65 פלוס שלא יספרו לכם סיפורים על עלייה של 22 אחוז כי למעשה היא ירדה יותר מ60 אחוז ללא סיבה גם בשעריים אלו יש עדיין אפסייד של 100 אחוז!!
    סגור
  • נכון מאז שליברמן המתקרב אני כל יום קונה ממנה (ל"ת)
    צודק 24/05/2016 15:17
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור