ייצוא גז מ'לוויתן' לטורקיה? שימו לב מה אמר היום דוברו של ארדואן

בתקופה האחרונה אנו עדים לניסיונות קישור בין חברות גז טורקיות לישראל - אך הדיווח הנוכחי עשוי להערים קשיים
רג'פ טאיפ ארדואן, צילום: Getty images Israel
טורקיה מבהירה היום כי אינה מתכוונת לשנות את דרישותיה בנוגע לסיום המצור על עזה כחלק מהסכם הפיוס עם ישראל. בדיווח בסוכנות 'רויטרס' צוטט דוברו של הנשיא הטורקי, ארדואן, ולפיו בטורקיה מצפים מישראל להסיר את המצור מעל עזה.
מעבר לדרמה בגזרת יחסיה הבינלאומיים של ישראל - הקשר לבורסה ברור: בימים האחרונים דווח כי לא פחות מ-15 חברות אנרגיה טורקיות מעוניינות לחבור יחד לטובת קידום עסקת יבוא גז ישראלי  ממאגר 'לוויתן' לטורקיה. כעת, עם ההצהרה הברורה מכיוונה של אנקרה - הדבר בהחלט נראה בעייתי.
הדיווחים בנושא האפשרות כי חברות טורקיות יקדמו עסקת יבוא גז לא נאמרו בחלל ריק, כשלטענת מנכ"ל חברת הגז 'טורקס' טורקיה תהיה לקוח העוגן של 'לוויתן' ותצרוך לא פחות ממחצית מכמות הגז במאגר.
משיחות שקיים Bizportal עם מספר גורמים המעורים בנושא, נאמר כי הסקטור העסקי נמצא כעת בעמדת המתנה לפריצת דרך מצד הגורמים המדיניים.
מיותר לציין כי קשה (מאוד) להניח כי ישראל אכן תסיר את המצור על עזה, ובמידה והטורקים אכן יציבו תנאי זה כאולטימטום לנרמול היחסים - גם אפשרות ליחסים כלכליים כגון אלו עשויים שלא לצאת אל הפועל.
תגובת המניות: הדיווח אמנם לא מביא לתנודה חריפה, אך לאורך כל היום נסחרות מניות הגז בירידות שערים של עד 3%, ובניגוד גמור למגמה החיובית הנרשמת באחוזת בית, ובבורסות העולם.
רציו יהש -2.49% רציו יהש 227 -2.49% רציו יהש בסיס:232.8 פתיחה:232.2 גבוה:235 נמוך:226.5 תמורה:2,536,699 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: {אבנר יהש}   דלק קידוחים יהש -3.25% דלק קידוחים 983 -3.25% דלק קידוחים יהש בסיס:1,016 פתיחה:1,010 גבוה:1,018 נמוך:980.8 תמורה:8,045,524 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
מאז החלטת בג"ץ לבטל את מתווה הגז בשל פסקת היציבות שבו (לפני שבועיים) נסחרו מניות אבנר ודלק קידוחים ללא שינוי מהותי. מנגד, מניית רציו הגיעה בשל ההחלטה לשפל כל הזמנים, ומאז התחזקה בכ-7%. מתחילת השנה איבדו 3 המניות הנ"ל כ-12% מערכן.
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    בסוף רק הטורקים יהנו מליוויתן לנו לא ישאר
    גוי של שבת 12/04/2016 10:31
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ליוויתן תפותח עבור הטורקים ולנו לא ישאר גז טבעי, חלומם הרטוב של תשובה ונובל !
    סגור
  • 15.
    צריך לסגור חוזה על 50 % מלויתן לטורקיה. הכל יסתדר אחכ (ל"ת)
    מיכה 12/04/2016 10:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 14.
    ביבי הבטיח להוריד רגולציה...
    אבי 11/04/2016 21:53
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זוכרים השמן והרזה....ובינתיים השמן כבר לא יכול לזוז והרזה עוד מעט מת...
    סגור
  • 13.
    ישראל צריכה לדרוש הקמת מדינה כורדית ושחרור מנהיג PKK (ל"ת)
    מ.אריאל 11/04/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 12.
    ישראל רק כלי משחק של ארדואן מול גז רוסי .
    שישקו 11/04/2016 18:42
    הגב לתגובה זו
    8 1
    רוצים נרמול יופי הגז לא מיועד לכם אלא למצריים.
    סגור
  • 11.
    פיתוח ליוויתן מיד !!!
    העם 11/04/2016 17:57
    הגב לתגובה זו
    13 0
    על אפן וחמתן של יחימוביץ , זועבי וגלעון עוכרות ישראל
    סגור
  • מחיר הגז במתווה הוא גנבה
    דורון 14/04/2016 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הגז הוא שלנו ולכן אנחנו צריכים לשלם עבורו את מחיר השוק, שנמוך בחצי מזה הרשום במתווה. לא טוב להם, שיחזירו את ליויתן למדינה ושהמדינה תפתח אותו בעצמה, או שימצאו מישהו שיפתח וימכור את הגז במחיר שפוי למשתמשים בארץ.
    סגור
  • 10.
    ארדואן מחפש לשלוט על ישראל על רוסיה לא יכול (ל"ת)
    גל 11/04/2016 17:31
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 9.
    חייב להמחק מהעולם (ל"ת)
    ארדואן 11/04/2016 17:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 8.
    ארדואן יורק עלינו-אנחנו אומרים גשם-אדיוטים אנחנו (ל"ת)
    גידי 11/04/2016 17:29
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    נגיד רק סעיף היציבות בוטל
    הכתב הזויכמה פעמים 11/04/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
    6 0
    המיתווה התקבל למעט יציבות כמה הכתבים יכולעם להיות הזויים? יום ב ג ד ה ו חמישה ימי מסחר לקראת ה17.4 יום א כינוס מדיהות הנפט מנועי הנפט התחממו כל יום והמתח שלו רק ירוק בנפט יום א אין מסחר בחוזי הנפט לדעתי הנפט ימשיך לטפס עד יום ו המכריע השורטיסטים רועדים משקשקים סוגרים פוזיציות הלונג הוא המנצח השוורים מניסים את הדובים בדרך כלל שוורי הנפט הם גם שוורי המניות בשווקים יהיה שמייחחח...
    סגור
  • 6.
    דיי מספיק גם עם ביבי ינשק את רגלי ראדואן לא יעזור
    YL 11/04/2016 15:55
    הגב לתגובה זו
    7 3
    החנפנות והתרפסות כמו שאנו רואים בחודשים האחרונים של צמרת מדינת ישראל לא היתה מעולם האם זה קשור ל עמלת ***פנמה??? או אולי כמו שהפילוסוף צועק תחת כל גיבעה.....אנו צריכים לפצות את נובל שיוסיף גם את ארדואן לרשימת הפיצוי
    סגור
  • ביבי עושה מה שהאמריקאים
    הכתב הזו יכמה פעמים 11/04/2016 16:51
    הגב לתגובה זו
    4 1
    רוצים לתת לארדואן המניי גז כך הם רוצים לנטרל את השפעת פוטין על ארדואן ארדואן נתפס בביצים עי פוטין בעניין הגז מנסה להחלץ בעזרת ביבי . האם ביבי יחלץ אותו? אין לו ברירה האמריקאים לוחצים את ביבי ארואדן נלחץ ענ פוטין כל אחד נלחץ הלוחצים פוטין על ארדואן וביבי עי האמריקאים .
    סגור
  • זה נכון אבל עד לאן ביבי מוכן להמשיך להירפס
    דודי 11/04/2016 19:52
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ביבי נישק אפילו את רגל***שמאל** למרות זאת ארדואן בשלו.חובה להבין לויתן הוא מאגר קטן עבור טורקיה הוא לא מהווה פתרון עבורם לאומת הערך המוסף עבור ישראל רבותי ארדואן לא פרייר
    סגור
  • 5.
    ביבי נחוש !!
    אבל 11/04/2016 15:24
    הגב לתגובה זו
    12 2
    יהיה פה פעם טוב כשביבי יעוף. כשארודאן יעוף ששלי , רוזנטל וסתיו שפיר יעופו לנו מהעיניים כשיהיה פה מנהיג שיעשה דברים במקום למות מפחד שיוריד מס על הבורסה ולא יפחד שמא יחימוביץ ההזויה תגיד שהוא עוזר לטייקונים. שיבטלו את שגיאת שישנסקי ויוזילו לצבור את הגז ומהרווחים יקחו מיסים ולא יגזרו קודם כל קופון על חשבון האזרחים. שביבי יסכים שגולן תשמשת באנטנות של סלקום ותשלם על זה ולא יסבסד מכספי הצבור את גולן שיפסיקו עם מחיר למשתכן לברי מזל. ובכלל שסוף סוף יהיה פה מישהו שיודע להחליט ולא מת מפחד דרוש מ נ ה י ג !
    סגור
  • כשבית המשפט הוא המילה האחרונה אי אפשר
    אלעד 11/04/2016 15:36
    הגב לתגובה זו
    10 5
    לגבי מנהיג גם משה רבנו לא היה יכול בלי לבקש עזרא מהקדוש ברוך הוא
    סגור
  • 4.
    רוצה לקנות ????????? (ל"ת)
    לגיא ארז.. 11/04/2016 15:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    לא לכניעה לגחמות
    עמי 11/04/2016 15:16
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אתם לא מבינים שאלה איומי סרק שצריכים להצטייר רק בעיני העזתים שפרנסה מהם הוא לא יכול לראות כי אין להם מה למכור.זה סוג של תחזיקו אותי אדרבה שינסה אותנו אף אחד במרחב המדיני כלכלי לא סופר אותו.בסוף הוא יבלע את הגלולה המרה לכבוד הטורקי הדפוק שלו מה לו ולעזתים הכל אצלו בסדר? התיירות פגועה קשות הכלכלה מקרטעת מצבו המדיני בכי רע אז העזתים יצילו אותו מהכבוד שלו .בשכונה כבר לא סופרים אותו.הוא יחתום באבו אבוהה אין לו ולא תהיה לו ברירה הרוסים לא שכחו ולא ישכחו את הדם הם ישתו לו בקש
    סגור
  • 2.
    מה שחשוב זה שאנחנו הישראלים נסבסד את הגז לטורקים
    בני 11/04/2016 15:10
    הגב לתגובה זו
    1 11
    נרכוש גז ב $5.15 ונייצא לטורקיה ב $4
    סגור
  • התורכים קונים היום ב 8 $ .אצלינו ב 7 $ (ל"ת)
    יצחק 11/04/2016 15:33
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • באור:התורכים יקנו מאצלנו ב 7 $. (ל"ת)
    יצחק 11/04/2016 18:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    בנתיים הטורקים זקוקים לגז יותר מישראל (ל"ת)
    באבאג'י 11/04/2016 15:07
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור