18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

קרוב מתמיד - האם השבוע נראה תנודה ענקית במניות הגז בבורסה בת"א?

ל-Bizportal נודע כי חברות הגז כבר העבירו לבג"צ את ההתייחסות שלהן לעניין 'טעויות ההקלדה'
 |  27
שלבי הכרעה
Share
סאגת מתווה הגז על סף הכרעה. ביום רביעי האחרון נרשמה דחייה מסויימת כאשר בג"צ עדכן כי הסכים לקבל את תיקוני העותרות בפרוטוקול הדיון וכי לחברות הגז יש שבוע ימים להגיש התייחסות מצדן לתיקונים הללו או להעלאת תיקונים מצידן (מהלך שעשוי היה לגרור התארכות נוספת של התהליך). עם זאת, ל-Bizportal נודע כי כבר למחרת (יום ה') שלחו חברות הגז התייחסות לעניין ולפיה עקרונית הן מתנגדות לשינוייים בפרוטוקולים, אך הן משאירות את העניין לשיקול דעתו של בית המשפט וכי אין בכוונתן להציג תיקונים משלהן. משמעות הדבר היא שהכרעת בג"צ עשויה להתקבל כבר בימים הקרובים.


והשאלה המרכזית היא האם בג"צ בהכרעתו יפיל את 'סעיף היציבות', אותו סעיף עליו אמרה נובל אנרג'י בתגובתה הרשמית לעתירות בסוף חודש ינואר כי זה סעיף שמבחינתה הוא "sine qua non" (תנאי בל יעבור). נזכיר כי מיד לאחר הופעתו של ראש הממשלה בפני בג"צ הודיעו השופטים כי הם חלוקים בדעתם לגבי השאלה - האם  אישור המתווה מבחינתם הוא אפשרי בלי חקיקה בעניין סעיף היציבות. וכך אמר השופט פוגלמן באותו היום - "נדמה לנו שהאינטרס הציבורי לפחות מחייב שקילה של צעד זה. כאמור, אנחנו לא מגובשים עדיין בדבר הזה". שבוע לאחר מכן החזירה המדינה תשובה שמנמקת מדוע אין מקום מבחינתה להעביר את סעיף היציבות בחקיקה. כעת הכדור בידיים של בג"צ, וההכרעה עשויה להתקבל כבר ביום רביעי, אולי אפילו לפני. 

ההערכה היא שבמידה ובג"צ יחליט שלא להתערב ויאשר גם את עניין סעיף היציבות, בבורסה בת"א נראה ראלי גדול במניות בגז - בדגש על רציו. הסיבה לכך היא שהמוסדיים לא נמצאים ברציו וזאת בשל החשש מהסתבכות בזווית הרגולציה. במידה ובג"צ יבחר להפיל את סעיף היציבות, ייתכן שנראה תגובה קשה מטה במניות הסקטור.  מדד ת"א נפט וגז (-0.37%) מדד ת"א נפט וגז 912.85 -0.37% 16:24 19/11/2017 הוסף לתיק האישי מדד ת"א נפט וגז בסיס:916.21 פתיחה:913.23 גבוה:917.88 נמוך:907.13 תמורה:12,067,534 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים עלתה היום 0.8% ומשלים עלייה של כמעט 4% מתחילת החודש, זאת אחרי 4 חודשים רצופים של ירידות (ובסה"כ מינוס 20% עד לשפל מאז ספטמבר). ברקע לעליות האחרונות עומד ככל הנראה הראלי במחיר הנפט שביום שישי סגר במחיר של 38.5 דולר לחבית אחרי מהלך עליות של מעל 40% תוך שלושה שבועות.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

27 תגובות ב-21 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
21 איפה התנודה?~!? 17/03/2016 12:19 1? (ל"ת)
20 בן 15/03/2016 09:12 גם אם לא יאושר או יתעכב, בסוף זה ייצא
לא מתאים לסוחרים, מתאים למשקיעים לטווח של כמה שנים
19 Moshe 13/03/2016 23:50 גם אם יתמהמה בו יבוא
בגץ לא יכנס למלכודת של ביבי שיפיל עליו אחריות למכשולים במשילות כי בכל מצב הגז הכרחי יותר להכנסות המדינה בעת הזו ובכלל
18 המהמר 13/03/2016 22:00 גז טבעי
עשה תחתית 1.6 דולר לפני כמה ימים...עלה מאז 15 אחוז...חדשות טובות לגזיות...גז טבעי 1 דולר תחתית לפני 30 שנה...מחיר שיא לפני שנתיים 16 דולר....
17 המהמר 13/03/2016 21:53 רציו
תרד לפני המראה נקווה שכן..שער 80 בקרוב כמו ישרמקו
16 אנונימי 13/03/2016 21:49 הנפטיות..
יעלו לשיאים חדשים....רציו מס 1 עם 170 אחוז לשיא.....אך שימו לב יש סיכוי שנראה את הנפטיות חזק למטה ביומי... הפחדה מבית היוצר של האתרים המשתתפים..לפני 5 שנים יום לפני שהודיעו על תגלית ליוויתן רציו מינוס 25 אחוז שער 15..ויום אחרי פלוס 60 אחוז....
15 דרמה חהחהחה... 13/03/2016 20:58 רצי השקעה מעולה השקעה בלבד
יש גז בכמות ענקית נראה לכם הגז ישאר באדמה הושקעו כבר כ800 מליארד דולר
14 דרמה חהחהחה... 13/03/2016 20:54 לרציו באדמה 3.3 טריליון רגל
לישראמקו 2.5 שווה 8 מליארד שקל מה שקובע הכמות הפיתוח יגיע לא משאירים גז באדמה כסף
13 אחד העם 13/03/2016 18:08 פיתוח ליותן צורך לאומי מספר 1 של מדינת ישראל
כולם חוץ מזועבי גלעון יחימוביץ ועוד קומץ פתיים חושבים כך. אלא שמקווים שבג״צ לא יאשר את המתווה הינם שונאי ישראל
12 יעקב 13/03/2016 17:54 מתווה הגז
כל עם ישראל יודעים שמתווה הגז יכניס המון כסף למדינה אך לצערנו יש את השמאל יפיי הנפש יעשו הכל כדי להכשיל למרות שהם מודעים שזה אובדן הכנסות למדינה
11 תום 13/03/2016 14:31 שאלה: למה רוב המתנגדים הם מהצד השמאלי? (ל"ת)
10 אייל 13/03/2016 13:49 גם אם יאושר המתווה רציו תעלה 3% ולא יותר (ל"ת)
9 רציונל כי השבוע 30 13/03/2016 13:21 כתוב בבירוררררר המוסדיים באים
שיימצאו נפט שער 100 יראה נמוך לכן אני רציונל
8 אלעד 13/03/2016 12:57 ההחלטה זה ממש רולטה רוסית צריך להיזהר הכול יכול לקרות (ל"ת)
7 סלוק 13/03/2016 12:52 בגץ לא יחבל בכלכלה
הם לא טיפשים
עדי 14/03/2016 08:19 אולי הם כמו שלי יחימוביץ לא אוהבים את ביבי, אבל
בגץ לא פופוליסטי, על כל שקל רווח ישראל לוקחת 60% מס, ולא נראה לי שהם ייתנו יד לשלי שתוליך אותם שולל
עדי 13/03/2016 13:11 הוא יכול לתת סעיף מגביל שיגרום לאי פתוח של לוויתן
הרבה זמן צריך שיהיה להם כדאי לפתח את המאגר מחיר הגז יורד וצריך שיהיה להם כדאי
6 אלמליח 13/03/2016 12:51 גם אם לא יהיה "יציבות" נובל תתיישר
ראו המלל בשיחת ועידה ומה שהביא אלמליח התרגום.
5 מוטה 13/03/2016 12:47 רציו כבר 65 אחוז מהשיא
אז אני כבר בכוננות ספיגה לעוד 65 אחוז מעכשיו. עליות אם בכלל יגיעו עוד זמן רב ומתחתיות.
סוחר וותיק 13/03/2016 13:23 אל תדאג היא בדרך ל 80 עוד השנה
אחרי הנפט היא תהיה מעל 300.זה מעל 1000% מנייה לפנסיה בהצלחה ואל תישבר זה בדיוק מה שרוצים שתעשה...
4 גבי 13/03/2016 12:47 יאושר סופית
המתווה חייב לאשר כי אין כל פתרון אחר כל יום עיכוב זה נזק אדיר לכלכלת ישראל השופטי בגץ מספיק חכמים ונבונים לאשר המתווה בלי שום שינויים ועיכובים חייב להיות מיידי מחכים חוזי ענק שיכניס הרבה כסף למדינה
3 מוטי ג 13/03/2016 12:30 מניות הגז לקראת פריצה אדירה למעלה חד משמעית
מניות תמר ולוויתן לקראת פריצה אדירה למעלה ניסחרות בזול מאוד מחירם נמוך זמן רב והיגיעה הזמן הפריצה הגדולה
עדי 13/03/2016 13:27 או להתרסקות (ל"ת)
2 אני 13/03/2016 12:26 הציבור הבין את הרווח והסכנה במניות הגז
אני חושב שבג"ץ חייב לאשר את המיתווה ולתת לציבור שליטה בהחלטותיו הפיננסיות. כמו כן ברור לכל שממשלה צריכה למשול, הגיע הזמן לקבל החלטות.
1 גז ישראלי 13/03/2016 12:12 די לפופוליזם הזול של השמאל
הם חושבים שאם המצב יהיה פה רע הם יעלו לשלטון אז יש לי חדשות בשביל השמאל אתם לעולם לא תתפסו פה את השלטון,המתווה יעבור ויקדחו למטרת הנפט מתחת לגז יש שם מיליארד וחצי חביות נפט.סבלנות בקרוב המגמה תשתנה בסקטור הגז