19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה מטפסת 11% >>

17:52 נתון חיובי: תביעות ראשוניות לדמי אבטלה ירדו ב-22 אלף, הרמה הנמוכה ב... >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הכרעת בג"צ בעניין מתווה הגז נדחית - בגלל טעויות הקלדה

בית משפט העליון קיבל את טענת התנועה לאיכות השילטון לפיה השיבושים מפספסים את המהות שבפרוטוקול
 |  50
סאגה בלתי נגמרת
Share
לפני מעל חודש התקיים הדיון בבג"צ בעניין העתירות שהוגשו כנגד אישור מתווה הגז. שבוע לאחר מכן הופיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני בג"צ,  ואז נפלה הפצצה - שופטי בג"צ ביקשו מנציגי המדינה לשקול לעגן בחקיקה את 'סעיף היציבות' במתווה. ימים ספורים לאחר מכן התקבלה תשובת המדינה - התנגדות. כעת ממתינים הצדדים להכרעת בג"צ, בעניין, והנה היום התקבלה דחייה נוספת, והסיבה - טעויות הקלדה בפרוטוקול הדיון. 


כבר ב-11 בפברואר הגישו העותרות וביניהן התנועה לאיכות השלטון בקשה לתיקון פרוטוקול הדיון הראשוני שהתקיים ב-3 בפברואר, זאת בשל טענה כי "יש שיבושים מוהתיים בפרוטוקול והוא אינו משקף את הדברים אשר נאמרו בדיון במדויק, ומחטיא גם עניינים שבמהות ולעתים אף מציג דברים שנאמרו במהופך". והיום בית המשפט קבע כי עיון בפרוטוקול הדיון מעלה כי הוא משקף נאמנה את עיקרי הדברים שנאמרו, וכי יש קושי רב להידרש עתה לכל אי-דיוק או טעות שנפלו בו ולהכריע אם הדברים אכן נאמרו או לא. ובכל זאת בג"צ סבור כי אין סיבה שלא להסכין לתיקונים. עם זאת, נקבע כי חברות הגז יוכלו להגיש תוך שבוע התייחסות מצדן לתיקונים הללו או להעלאת תיקונים מצידם ואם יבחרו שלא לעשות זאת - יתוקן הפרוטוקול לפי בקשת העותרות. 

לפי טענת התנועה לאיכות השלטון, הקלדנית שתיעדה את הדיון שיבשה מספר לא מבוטל של מלים שמביאים לפיספוס מהות הדברים. כך למשל הקלדנית הקלידה: "עינכם הרואות את המתווה, מסמך קניה של מדינה דורסני ואימתני", בעוד אמורה להיות רשומה המילה "כניעה" במקום "קנייה". כמו גם חסרה המילה "מונופול" לפני צמד המילים "דורסני ואימתני". תיקון נוסף מיוחס לצמד המלים "מיסוי והייצוא" בעוד המילה מיסוי היתה חסרה ובמקום "ייצוא" נכתב "ייצור".בשורה התחתונה, ההכרעה בעניין אישור מתווה הגז נדחית לפחות בשבוע ימים. ההנחה היא שבג"צ יאשר את המתווה אבל לא את 'סעיף היציבות', ואז הכדור יהיה בידיים של נובל אנרג'י שבפנייתה לבג"צ טרם הדיון הראשוני הבהירה כי סעיף זה הינו לב המתווה ועליו הסיפור כולו יקום או ייפול. הציטוט המדויק של נובל היה "sine qua non" - לכתבה המלאה. ועדיין, בזהירות ניתן להניח שנובל תרצה להגיע לפשרה ולא ללכת לבתי משפט בינלאומיים. כלומר שאחרי הכרעת בג"צ נראה מהלך מהיר להסדרה סופית של התחום ופיתוח 'לוויתן' רציו יהש (-1.38%) רציו יהש 220.8 -1.38% 17:24 19/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי רציו יהש בסיס:223.9 פתיחה:222.3 גבוה:223.4 נמוך:220.5 תמורה:2,947,704 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות
{אבנר יהש}
דלק קבוצה (-4.34%) דלק קבוצה 61,900 -4.34% 17:24 19/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי דלק קבוצה בסיס:64,710 פתיחה:64,490 גבוה:64,740 נמוך:61,900 תמורה:14,775,078 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות

נזכיר כי רק אתמול בירושלים ברוקראז' כתבו כי בג"ץ ככל הנראה צפוי לאשר סופית את המתווה בקרוב. מנגד, כל הכרעה אחרת תוביל ל'חישוב מסלול מחדש', הכולל תרחישים שליליים הנעים בין דחייה של מספר חודשים בפיתוח לבין תרחיש קיצון של אי פיתוח לוויתן בטווח הנראה לעין. (לכתבה המלאה - לחץ כאן)
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

50 תגובות ב-44 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
44 יעקב 16/03/2016 00:09 עולם הגז והנפט
מיתווה הגז ואישורו בבגץ חיוני ביותר לכלכלת המדינה ולעצמאות כלכלית במישור הגז והנפט, וישפר את כלכלת המדינה והעם באופן ברור.
43 תום 12/03/2016 14:16 פשוט הזוי מה שהולך במדינה הזו מדינת עולם עשירי לא שלישי (ל"ת)
42 טלטל 12/03/2016 10:29 אף אחד לא נביא ולא יודע מה בגץ רוצה.חבל שהיועצים
המשפטיים של נובל לא יעצו לה להגיש תביעה בבית הדין הבינלאומי בהאג כבר לפני שנים ובמקביל לנהל משא ומתן עם המדינה.כך היה נחסך הרבה זמן וכסף למשק הישראלי.עדיף לנובל להגיש כבר היום תביעה ולפעול לפי האינטרסים שלה.
41 אמיר 10/03/2016 09:22 לוויתן
שלי יחימוביץ אמרה - גם אם מתווה גז יאושר , לוויתן לא יפותח בגלל אי כדאיות כלכלית . מנסיון אישי - מה שאישה פולניה אומרת לרוב מתגשם .
ss 10/03/2016 11:12 היא סותרת את עצמה (ל"ת)
40 אחד העם 10/03/2016 09:04 עוכרי ישראל מקומכם באופוציה לעד בגין
שקרים, שנאת חינם , הסטה, נסיון להרוס את כלכלת המדינה העכשווית והעתידית. פגיעה בבטחון המדינה . בעיניכם כל האמצעים כשרים !
39 משה ב 09/03/2016 21:30 כשבית דין בינלאומי יחייב את המדינה-בגץ יתבזה.
במקרה זה הגויים יאמרו שבגץ פוסק משיקולים פופוליסטיים .
38 ניר 09/03/2016 19:08 כמות הטוקסקיסטים מטעם נובל פשוט מחליאה. לכו חפשו. (ל"ת)
יעקב 09/03/2016 20:45 המתווה יאושר וכל הכלבלבים כולל הג'ינג'י ילכו לחפש נענוע (ל"ת)
יעקב 09/03/2016 20:45 נובל עושה טובה לעם ישראל אבל למה שאידיוט כמוך יבין (ל"ת)
37 די לממן עמותות כאלה 09/03/2016 19:02 ואנחנו ממנים את עמותות איכות השלטון ועמותת אומץ ועוד (ל"ת)
BDS 10/03/2016 08:50 לא אתה מממן את העמותות האלה
תבדוק מה מקורות המימון של העמותות האלה: האיחוד האירופי, מפלגת הירוקים הגרמנית, הקרן החדשה ועוד שונאי ישראל שמממנים גם את בצלם ושוברים שתיקה. זה קמפיין נגד המדינה.
36 מישהו יודע מהיכן הכס 09/03/2016 18:36 העכברה
יחימוביץ והקומוניסטים מנסים כל כוחם לעצור את פיתוח לויתן ואנו נגיד להם תשתינו במשתנה לא עלינו
35 מישהו יודע מהיכן הכס 09/03/2016 18:33 הכספים של התנועה וכמה הגינגי
דוחף לכיס?
34 ארגונים קיקיוניים 09/03/2016 18:01 הפכו את בגץ לשפוט שלהם, חבל שבגץ לא מעיף אותם לעזאזל (ל"ת)
33 עזרי 09/03/2016 17:42 יחימוביץ והגז
שמאל ...זה נקרא ...מהריסייך ומחריבייך ממך יצאו...הכל אבל הכל בענין הגז זה פוליטיקה מכוערת אני מקווה והרבה כמוני שהשמאל יקבל מכה אנושה בבחירות
32 הזמן לקנות.. 09/03/2016 17:13 עוד שבוע ורציו דלק ושות יתפוצצו לכולם.. (ל"ת)
31 לאורך כל הדרך 09/03/2016 17:11 הגינגי נוכל
הקים תנועה לאיכות הבוחטות בכיס
30 רפי 09/03/2016 17:11 סאגה בלתי נגמרת ?
למה לא כותרת יותר שקטה ׳עוד עיכוב בהחלטת בגצ בגלל טעות הקלדה ׳?הכול רק רייטינג ?
29 בנימין 09/03/2016 17:10 שלי כבל וזילכה
אולי הם יכתבו את הפרוטוקול ...... מדינת חלם !!!! מדינה מזוכיסטית!!!!
28 לאמיתה 09/03/2016 17:09 השמאל, בראשות ח"כ שלי יחימוביץ' החליטה לחבל
זו האמת
27 הג'ינג'י מתחזה סמולנ 09/03/2016 17:08 התנועה לאיכות השמאל האנרכיסטי העלוב (ל"ת)
26 רפי 09/03/2016 17:07 מי אתה גיא הכתב? נביא?
איך אתה מעיז לכתוב שההנחה היא שסעיף היציבות לא יאושר ?מי שמך? אתה חושב שכל תשפיע על שופטי בגצ?לעורך שלך אסור היה לאשר את הכתבה השטחית שלך! הכתבות שלכם בנושא הגז הן חד צדדיות, מאוד לא מקצועיות, שטחיות ולא רציניות
25 דוקטור 09/03/2016 17:03 כתב נכבד תפסיק להתלהם
למה אתה משתמש במילים מפוצצותפצצה! וואותרגיע תרגע הכול יעבור כי זה לטובת מדינת ישראל
24 בושה 09/03/2016 16:24 בושה
הלואי וכל הגז יתנדף לכל הרוחות ואז לא יהיה לכם עם מי לריב יא שונאי ישראל!! מחנה השמאל מתפוצץ שהגילוי לא קרה בזמן כהונתו
23 תלימש 09/03/2016 16:18 קומץ קטן וקטנוני תוך פגיעה בכלכלת מדינה (ל"ת)
22 אני 09/03/2016 16:16 בשיעור אזרחות למדתי שבגץ איננו מתערב בסיכסוכים פוליטיים
צריך להיות חירש, עיוור ומנותק מהסביבה על מנת לא להבין מה קורה פה. הממשלה, בראשות בנימין נתניהו, החליטה על מעשה. השמאל, בראשות ח"כ שלי יחימוביץ' החליטה להשתמש בנושא הגז למען מטרות פולטיות. הסולים : האזרחים, המשקיעים, המשקיעים הזרים, קופות הגמל והפנסיה. מה כל כך קשה לקבל החלטה?
21 צדק 09/03/2016 16:11 אני הפסדתי ומכרתי
אני במשך כמעט שנה הפסדתי כ20% מתיק על חברות הגז. רוב ההפסד קוזז ע"י מכירות וקניות בתנודות, כך שמופסד כ5-10%. הבנתי שאין מה לעשות בתחום הזה. מכרתי 100% ממניות בסקטור (והייתי מחזיק מעל50% מתיק בתקופות מסוימות)
ff 10/03/2016 09:30 יא לייצן עדיין אתה מופסד 20 אחוז על ההשקעה
שיטה חדשה. מפסידים 50 אחוז קונים פי שתיים ומייד מוכרים ומספרים שהפסדת 25 אחוז. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח מצחיק
20 משה ב 09/03/2016 16:09 בגץ לא יכול למשול אלא הממשלה שנבחרה על ידי העם.
זו תהיה טעות שבגץ יתערב- בגץ מונה ולא נבחר על ידי העם , כדי לקבוע מה טוב למדינה. בדמוקרטיה העם קובע והעם צריך לומר מה טוב לו - והוא אמר את דברו , כי הכנסת אירה את המיתוה.
19 יניב 09/03/2016 16:00 בשביל מה צריך שופטים
אם ביזפורטל יודעים מה תהיה ההחלטה?
18 אבי 09/03/2016 15:56 בגצ+דוד רוזן עפים על עצמם=ביזיון (ל"ת)
17 חליק 09/03/2016 15:54 בגץ הורס כלכלת ישראל
בגלל שטויות ואיגו
16 אגו 09/03/2016 15:52 בגץ היה יכול לדחות כל העתירות
וזו הטעות הגדולה
15 עמי 09/03/2016 15:49 הלימון והלימונדה בסאגת המתווה
עד כה לימון המתווה נסחט עד העצם גם על ידי הבגצ.הלימונדה שהתקבלה מאז החמיצה מאוד מאוד ולא ניתנת לשתייה.מה שנשאר לעשות זה פשוט לשפוך הכל לים האיוולת לייבא טונות של מזוט פחם וכל מינרל בעל יכולת זיהום מירבית ובא לחלם לשופטיה ולאנרכיסטהה מנוחה ונחלה.כנראה שלא מגיעות לנו מתנות חינם במדינת החלם
14 סם 09/03/2016 15:45 מעייף
כמה זמן עוד ישהו את המתווה אלהים דיי!
13 ביבי צודק 09/03/2016 15:42 בגץ הפך עצמו לבדיחה עצובה
הגזמה בנפיחות האיגו...ביבי צודק בכל
12 פליק8 09/03/2016 15:41 בגץ המזיק למיתווה הוא בוגדני (ל"ת)
יגאל 09/03/2016 16:01 נס ציונה
איך בגץ נרתע מגוף קיקיוני שמייצג קומץ קטן וקטנוני שדואג לפרסום עצמי תוך פגיעה בכלכלת מדינת ישראל ועוד קורה לעצמו התנועה לאיכות השלטון .זאת תנועה לביזוי השלטון פגיעה במדינה ופרסום עצמי בגץ צריך לגלגל אותם מכול המדרגות .זה חנות גרעינים משנים כאן כללים כבר 6 שנים ולא מצליחים לסיים את הבדיחה הזאת דיי למכניסי המקלות בגלגלים הגיע הזמן לחייב אותם לשלם עלהנזק שהם גורמים למדינה ולמשקיעים
11 פול 09/03/2016 15:40 בגץ בעצמו מחבל במדינה
בושה
10 שרל63יקיק 09/03/2016 15:38 ההיפך..בגץ אמר שהפרוטורול משקף
נאמנה את המהות כבר היום?!
9 פטריוט 09/03/2016 15:37 משחקים בבול שיט - כל יום עיכוב = 40 מליון הפסד למדינה
תנו כבר לממשל למלא את תפקידו! מספיק עם החרפה הזאת שתגרום לאסון יש לפתח את משק הגז מיד!
8 משה ב 09/03/2016 15:34 אם אין אישור - יש תביעה - נובל רק תרוויח מכך.
המיתווה אושר בכנסת.. לדעתי כדי שהחוק יעבור . על השרים שנמנעים בשל ניגוד עניינים להתפטר מהכנסת ובמקומם יבואו חברי כנסת שיהיו מחויבים להצביע בעד מפאת משמעת קואליציונית.
7 פלח 09/03/2016 15:30 מתווה
בג״ץ לא צריך להתערב בהחלטות הממשלה
6 איתן 09/03/2016 15:30 שאלה לביזפורטל
האם ההנחה שלכם ורק שלכם שבגץ לא יאשר את סעיף היציבות? או משאלת ליבכם, על מנת שתוכלו להמשיך ולכתוב שהסאגה הזאת לא נגמרת ולא תיגמר לעולם?
5 ששון 09/03/2016 15:27 מדינת חלם בגץ הפך את עצמו לבדיחה (ל"ת)
4 קובי 09/03/2016 15:25 עוד משוכה בדרך להצלחה
כפי שהתבטתי בעבר, כמשקיע עברתי משוכות ומהמורות כפי שלא חוויתי מעולם בשוק ההון. הפרות הסכמים, מציאת מאגרים המדינות שכנות ונסיונות לביטול חוזים שכבר נחתמו בראשי פרקים. הנסיונות של המתנגדים/שמאלנים לעצור הפעם את החלטת בג"צ על ניסוחי מילים והבנתם, הם פרפורי הגסיסה שלהם !! זוכרים שכתבתי "ניפגש עוד שנה" - עם עליית מחיר הנפט ייתכן שניפגש לפני כן !! - בהצלחה למשקיעים שסבלו עד עתה !!
3 ss 09/03/2016 15:17 מדינה ערבית-דיונים אין סופיים בטפל בזמן שהכל מתמוטט (ל"ת)
2 הרשל'ה 09/03/2016 15:11 לא היה כתוב שם חלם או אוסטרופול
כל פעם שנדמה לך שאפריים קישון הגזים, המציאות מוכיחה שהיא עולה על כל דימיון
1 אהרון 09/03/2016 15:10 זו לא הטעות היחידה במדינת החלם והאנרכיסטים (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש