18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

דיווח: הפרלמנט בירדן נוטה לבטל את המזכר לקניית גז טבעי מ'לוויתן': מניות הגז יורדות

על פי הדיווח, ירדן שוקלת לקנות גז מאלג'יריה, וחברי הפרלמנט בעמאן בעד ביטול המזכר עם ישראל
 |  33
לקוח אחד פחות?
Share
בזמן שבישראל דנים כיצד ואיך להעביר את מתווה הגז באופן סופי בהחלט - נראה כי המדינה השכנה ממזרח, ירדן, ואחת הלקוחות הפוטנציאליים לרכישת הגז - לוקחת צעד אחורה: גורם בכיר בממשלת ירדן טוען היום (ג') כי הפרלמנט במדינתו נוטה לבטל את מזכר ההבנות שיאפשר לקנות גז טבעי מישראל, ולקנות גז מאלג'יריה במקום. לפי שעה, מניות שותפויות הגז נסחרות בירידות של עד 3.8%.
 
דלק קידוחים יהש (-0.83%) דלק קידוחים יהש 940 -0.83% 16:24 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי דלק קידוחים יהש בסיס:947.9 פתיחה:947.9 גבוה:955 נמוך:936 תמורה:4,834,106 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות ,  {אבנר יהש},  רציו יהש (-1.08%) רציו יהש 229.1 -1.08% 16:25 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי רציו יהש בסיס:231.6 פתיחה:230 גבוה:231.5 נמוך:228.4 תמורה:1,478,035 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות

נדגיש כי מניות הגז נסחרות בירידות בין היתר על רקע המלצת בג"צ שלשום לממשלת ישראל, לפיה על הממשלה להעביר את חוק היציבות בכנסת - מה שהכניס את הקואליציה לתסבוכת פוליטית (הרחבה בתחתית). בשל כך, אתמול ירדו המניות עד 3%. היום, מנגד - מחיר הנפט מזנק, מה שאמור היה להיטיב עם המניות הללו.


גורם ירדני מסר כי קיימת הסכמה בפרלמנט הירדני (הסכמה שהולכת וגוברת, לדבריו) כי יש להביא לביטול ההסכם עם מדינת ישראל. דיווחים שונים מעידים כי משלחת מירדן אף נועדה באלג'יריה עם חברת אנרגיה מקומית, ודנה עימה באפשרות לייבא גז טבעי נוזלי מאלג'יריה, במקום מישראל. הדברים פורסמו הבוקר מצד קשב קול ישראל בערבית, שמעון מיג'אן.

בתוך כך, יש לזכור כי התנגדות חברי פרלמנט בירדן לעסקה עם ישראל אינה חדשה (החידוש, אם כבר - הינו בשל "התגברות ההתנגדות") זאת, כמובן - בשל המתיחות הגיאו-פוליטית בין המדינות.בסוכנות הידיעות הטורקית 'אנטוליה' דווח כי גורמים רשמיים ממשרד האנרגיה הירדני דנו עם נציגים של אלג'יריה על שיתוף פעולה בתחום האנרגיה, במטרה לייבא גז טבעי נוזלי מהאומה הערבית שבצפון אפריקה. שמה של החברה איתה נפגשו הירדנים הינו Sonatrach.גם באתר החדשות 'פטרה' הירדני התייחסו לנושא, ולפיהם - קניית גז מאלג'יריה תהיה זולה יותר מה'אלטרנטיבות האחרות'.

התסבוכת הפוליטית: כידוע, בקואליציה חברים 61 ח"כים בלבד, ושניים מהם (יואב גלנט וחיים כץ) מנועים מלהשתתף בהצבעה בשל ניגוד עניינים (בנושא זה נזכיר כי השר משה כחלון התפטר מהכנסת על רקע 'החוק הנורווגי', כך שמחליפו דווקא כן יוכל להצביע). כך שההצבעה בנושא, אם תצא לפועל, תהא תליוה בחסדיהם של חברי הכנסת לפיד וליברמן.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

33 תגובות ב-17 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
17 YL 16/02/2016 17:34 שמתם לב לדמיון של היהודים לערבים?שניהם שקרנים
תקראו מה נציג נובל חושב עלינו......ציתות גם אחרי ש סיכמנו הכל עם היהודים הם ביקשו להכניס שינויים בחוזה רבותי היום אני מבין את חברת נובל יותר טוב מ העבר ***אן ערך לחוזה ואן ערך למילה*** אצלנו כמו אצל הערבים***בני דודים או לו!!!!!!
16 משה 16/02/2016 14:12 מצא את ההבדלים
מתברר כי גם בירדן האופוזיציה מוכנה לגרום למדינה נזק כלכלי. לא רק אצלנו.
15 מדבר שקר תרחק 16/02/2016 13:56 שימו לעיתוי ההודעה
חהחהחה.גז נוזלי זול תשאלו חיי חברת חשמל כפול
14 התאמינו לשטויות של ה 16/02/2016 13:32 רק הודעה רשמית ולא חרטוטים של הכתב
ביזפוראטל צריכים להיוצ זהירים
13 יש גם משהו חיובי 16/02/2016 13:03 לעומת זאת - שימו לב להידוק היחסים עם טורקיה
ירדן היא פסיק קטן לעומת הפוטנציאל הטורקי
12 צעד ירדני טפשי 16/02/2016 12:58 אספקת הגז מאלג'יריה תהיה יקרה בהרבה בגלל הצורך בהנזלה
והובלה ימית. זאת לעומת השקעה חד - פעמית בצינור (קצר יחסית !!) ואספקה שוטפת במחיר זול בהרבה.
11 לוויתן 16/02/2016 12:55 בכיר טורקי: "קרובים להסכם עם ישראל שיכיל את כל הנושאים"
בכיר טורקי: "קרובים להסכם עם ישראל שיכיל את כל הנושאים"פורסם: 16/02/2016 12:24 הם רוצים את הגז שלנו,רוסיה סגרה להם את ברז הגז...לא מבין מה הולך פה מדוע המניות יורדות?
10 לפי דעתי בחירו השנה 16/02/2016 12:49 או שנה הבאה אז בוזי וחביריו
יקבלו זמבורה חזקה הערכה כ 8 מנדטים למטה אנו משקיעי הגז לא נשכח את הנוכלים ממחנה הציני מרץ
9 שמטוב 16/02/2016 11:47 ירדן נוכחה שביבי קרניהו והנוכל יצחק תשובה אינם ראויים
לאימון. ירדן הייתה אולי הלקוח הרציני היחיד של הגז בישראל וגם אותו הפסדנו. זה מה שקורה כאשר נוכלים ורמאים משתלטים על אוצרות הטבע של ישראל ועוסקים בקומבינות במקום במסחר הגון.
התאמינו לשטויות של ה 16/02/2016 13:38 זה משוטט 24 ביממה מקבל
גרושנם מיחימוביץ ו קומוניסטים לפי סקרים המחנה של בוזי מתרסק פותחים שמפנייה
לשמטוב 16/02/2016 13:06 סתם תפה עדיף לך
כל יום אתה מדבר שטויות לך תשכיל קצת
המדינה תמשיך להפסיד 16/02/2016 12:21 בגלל אנשים כמוך ושלי ויתר הקומוניסטים שמעוניינים להפיל
את הממשל דרך הכלכלה. עד כה זה הצליח, אבל תהיה הפתעה לכולם. על אפכם וחמתכם שלך ושכמותך המתווה יעבור מאחר ובאמת אין ברירה אחרת וזה לטובת המדינה ולצערי גם אתה ושכמותך ייהנו מההכנסות.
שמטוב 16/02/2016 13:02 לא אני אשם ששקרניהו והנוכל תשובה עושים קומבינות עד
שהלקוח היחיד שהיה לישראל ברח ומעדיף גז יקר מאלג'יר. בירדן הבינו שבמקום גז הם יקבלו סיפורי סבתא על כך שאי פעם יקדחו ואי פעם יספקו גז ומחיר הגז בשבילהם יהיה מחיר גזל. הקליינטים לא אוהבים לקנות מסוחרים לא הגונים. לגביי הטענות בסגנון "שישינסקי יחימוביץ קומוניסטים" וכל השטויות הללו (שהומצאו על ידי יחצני הנוכל תשובה) - דע לך שגם אם הכל היה הולך למישרין, מיתווה הגז היה מאושר ותשובה היה מרוויח הוא לא היה משלם כלום למדינה חוץ מתספורת חינם. הכלכלה בכל העולם ובישראל מוכיחה שהעשירים לא משלמים מיסים יותר מאחוזים בודדים. הם עושים קומבינה: מבריחים את הרווחים שלהם לחברות אחרות ולנו הם מספרים שהם מסכנים שלא הרוויחו כלום. רק פתאים מאמינים שתשובה היה נותן לישראל כסף ממיסים. תשובה היה עושה לנו תספורת מחירי גז ב- 10 השנים הקרובות.
יעקב 16/02/2016 13:43 אתה לא אשם שאתה אידיוט זה בטח אמא שלך (ל"ת)
תשובה 16/02/2016 12:19 הוא לא נוכל . הוא בר מזל שמצא גז . (ל"ת)
מסחר הוגן 16/02/2016 12:04 ומי לדעתך משלם על שישנסקי? מעניין שכל המתנגדים למתווה
שתקו כמו דגים כשביבי הביא את שישנסקי. מה הם חשבו שהחברות יתנדבו לחפש גז בחינם . אין גז בזול ביחד עם שישנסקי המתנגדים רוצים לטרפד הכל להלאים את הגז . כשהממשלה חיפשה היא לא מצאה כלום.. הגז הוא כלי ניגוח נגד ביבי על חשבון העם. לשיטה של יחימוביץ אי אפשר לקרוא מסחר הגון אצלה נשלם משכורות עתק לחברות הגז העיקר שהועדים ישלמו להסתדרות ויצביעו למחנה הבזיוני. בחיים לא אצביע להם עם יחימוביץ , רוזנטל שפיר והבכיין שמולי. חבורת צבועים שלא עושים כלום מלבד להעשיר את חשבון הבנק שלהם. עדיף להשתלט על אוצרות הטבע מאשר להשתלט על כסא בכנסת ולהעלות משכרת ב 1500 שח לחודש ולקפח זקנים מקבלי קצבאות.
שמטוב 16/02/2016 13:17 נובל-תשובה שילמו מכיסיהם משהו כמו 100 מיליון דולר
השאר הם שילמו מהכיסים של משקיעים בבורסה שהאמינו להבטחות של תשובה הנוכל. אם אתה מאילו שהשקיעו בנוכל, תלמד לקח אל תנסה לזרוק על שאר אזרחי ישראל את ההשקעה השגויה שלך. עכשיו תשובה המנוול רוצה שאנו נממן עבורו גם את הקידוחים. איך נממן את הקידוחים ? על ידי שנשלם מחיר מופקע על הגז. אל תבהיל אותנו בכך שמפלגות השמאל ייקרו את מחיר הגז. אין סיבה שיעשו זאת וגם לא חוכמה לקדוח בזול, יש מלא חברות קידוח ואחת מהן יכולה להציע הצעה טובה. אין שום צורך לקדוח בלוויתן היום, קידוח תמר אמור לספק את צורכי ישראל (ואפילו ירדן) ב- 10 השנים הקרובות. אין טעם למהר ולקדוח כי אין לקוחות בחו"ל שיקנו מאיתנו גז בזול כאשר הם יכולים לקנות נפז בזיל הזול. אפשר להמתין מספר שנים עד שהשוק ישתפר (ואם לא - נשתמש בעצמנו בגז שלנו עוד עשרות שנים).
8 עם קומוניסטי 16/02/2016 11:30 לבדד ישכון. מי הטמבל שיעשה עסקים ברפובליקת הבננות
ועוד עם מנהיג נחוש . התוצאות של תאוות הבצע של הממשלה שמשנה דעתה כל יום מבריחים את כולם מפה. העיקר שישנסקי בנה כמה דירות על חשבוננו . למדינה לא יצא מזה כלום לא בגז ובטח לא בכיל. את כיל סירבו למכור לפוטאש . בסוף ישאירו את זה לעידן עופר זה שכולם אוהבים לשנוא . או שימכרו לסינים שלא ישלמו כראוי. זה החטא ועונשו.
7 / 16/02/2016 11:30 הגיע הזמן להתעורר מהחלום...אף מדינה ערבית לא תקנה גז
במחיר מופקע כאשר העולם הערבי מספק גז ונפט בגרושים...
שמטוב 16/02/2016 13:19 דווקא ירדן היתה לקוח טבעי עבורנו: (צינור של 100 ק"מ)
לפחות לכמה שנים זה היה עדיף לירדן מאופציות אחרות.
6 גז נפט רק צרות התחיל 16/02/2016 11:10 דיויד גילה ודרעי ועכשיו בג"ץ. (ל"ת)
5 לא חייבים חקיקה 16/02/2016 11:09 אפשר לעשות חוזה
לא חייבים לעשות חקיקה זה הרבה יותר פשוט לעשות חוזה בין המדינה לחברות
4 יעקב 16/02/2016 11:08 ואיך בדיוק יגיע הגז מאלג'יריה לירדן? באווירון דוד?
אין לירדנים המסכנים אלטרנטיבה ריאלית/זולה לגז הישראלי. מאז שמצריים הפסיקה לספק גז לירדנים (ולישראלים) הירדנים במשבר אנרגיה חריף ביותר. המשבר גם מהווה סכנה לשלטון הירדני. מי יגיע אם חלילה וחס השלטון בירדן יתחלף? נכון: דאע"ש.
3 חיים 16/02/2016 11:06 הקומוניסטית יחימוביץ וחבריה מצליחים להרוס את הכלכלה (ל"ת)
2 לא טפשים 16/02/2016 11:06 למה לשלם יקר אם אפשר זול יותר (ל"ת)
אמיר 16/02/2016 13:03 לוויתן
שלי אמרה שלוויתן לא יפותח , לכן לא קניתי מניות קשורות . מנסיון של חיים - מה שאומרת אישה פולניה לרוב מתגשם ובלי קשר לפוליטיקה . אלא מנסיון אישי .
1 המאמינה 16/02/2016 11:04 רציו המלכה
בלב בלב בלה,,, מספיק כבר!!! נוטה זה לא מבטלת,,, מספיק הכל טוב ויהיה טוב בעזרת השם !!! לא יכול להיות שמתווה הגז יתבטל אין מצב בעזרת השם!!!! לא מוכרת!!!!! תעשו כראות עינכם !!!!!!
תזהר יש הרבה 16/02/2016 18:25 כתבים כזבים מדבר שקר תרחק
רציו כסף על הריצפה נסחרת המחיר זבל חמישית מישראמקו המאמינה תהיה סבלן חלקה של רציו כ3.3 טריליון רגל מעוקב שהם לחברות 10 מליארד שח תהיה סבלן ידידי יש כזבים בכתבים
לפי דעתי בחירו השנה 16/02/2016 12:56 אתה חכם חכה לרציו ב120
ישראמקו עם 28% מתמר כ2.5 טריליון נסחרת לפי 8 מליארדשח רציו עם 15% מ22 כמה כ3.3 טרליון רגל מעוקב כלומר רציו צריכה להיסחר ב10 מליארס שח עם פיתוח וזרימה חוזים כמעט פי 5 מהיום מה רציו שווה 2 מליארד הצחקתם אותי וישאאמקו 8 מליארד הסבלנות תנצח ידידי המאמינה הסבלנות
לפי דעתי בחירו השנה 16/02/2016 12:52 השמאל לפח אשפה יהיו מנדטים מספיק ונשלח
את השמאל קיבנימט השמאל יתרסק
למאמינה 16/02/2016 12:02 בשוק ההון אין אמונות וקסמים. יש עובדות.
גילוי נאות. אהבתי את רציו. בשיא נכנסתי לשורט ובימיםאלו מגדיל בלי סוף. יש עובדות ואילוצים ולא תקוות ואמונות.
בעזרת אשם 16/02/2016 11:31 תמשיכי להאמין זה בסדר מצידנו. היו לך כמה הזדמנויות לצאת
מרציו המלכה. למלכה אין כתר ואין לה אפילו בגדים.
תזהר יש הרבה 16/02/2016 18:26 לדוגמא לשקרן
חמסן
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש