15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

דרמה: בג"צ דוחק במדינה להביא את סעיף היציבות במתווה הגז להליך של חקיקה

הבעיה של נתניהו - אין לו רוב בכנסת להעביר את הסעיף בחקיקה. האם מניות הגז יגיבו מחר?
 |  88
המישור המשפטי
Share
הדיון בבג"צ בעניין אישור מתווה הגז הסתיים בדרמה לא קטנה כאשר השופט אליקים רובינשטיין שהינו יו"ר הרכב השופטים המליץ למדינה לקחת את סעיף היציבות שבמתווה הגז להליך חקיקה. העניין הוא שהשופטים לא בטוחים שאישור המתווה מבחינתם הוא אפשרי בלי חקיקה בעניין סעיף היציבות, אך הרכב השופטים עדיין חלוק בעדתו בסוגיה זו, שברור שהיא כעת מוקד עניין בבג"צ.


השופט פוגלמן אמר כי "כדי להימנע בפסיקה, נדמה לנו שהאינטרס הציבורי לפחות מחייב שקילה של צעד זה. כאמור, אנחנו לא מגובשים עדיין בדבר הזה". רובינשטיין הציע למדינה לשקול את הדבר ולהחזיר תשובה תוך שבוע. נציין כי סעיף היציבות הוא הסעיף הקריטי ביותר מבחינת חברות הגז, עליו כבר הצהירה נובל (בתצהיר שהגישה לקראת הדיון בבג"צ) כי הכל יקום או ייפול.

הבעיה המרכזית עבור נתניהו היא שבכדי להעביר את סעיף היציבות בחקיקה, הוא צריך רוב בכנסת. הקואליציה מונה 61 ח"כים, ופה צריך להוריד את ח"כ חייץ כץ ואת יואב גלנט שמנועים מלהצביע (האחד מיודד עם קובי מיימון מישראמקו והשני קשור לבני שטייניץ שייתכן ויירכוש את 'תנין' ו'כריש'). כלומר לנתניהו אין רוב. וזה אומר מסע ארוך של תחנונים לליברמן או לפיד. קל זה לא יהיה.

עוד קודם ראש הממשלה ושר הכלכלה, בנימין נתניהו, סיים לתת את עדותו בבג"צ לצורך שכנוע השופטים בדבר החלטת הממשלה במתווה הגז. נתניהו החל את עדותו בשעה 15:30, במטרה לנסות לשכנע את הרכב השופטים, באופן תקדימי יש לציין, לאשר את ההסכם עליו חתמה המדינה מול חברות הגז. הדיון, לפי הערכות, הדיון התעסק בסוגייה הטכנית לגבי הפעלת סעיף 52: האם הפעלת הסעיף, בנימוק המדיני-בטחוני שבו, מתיישב עם החוק?

לפי שעה זו, העליות במניות שותפויות הגז ממשיכות להסחר בעליות שערים נאות, בעיקר כחלק מהסטנטימנט החיובי באחוזת בית, כמו גם הזינוק במחיר הנפט. מחזורי המסחר במניות גדלו עם תחילת הסיקור התקשורתי היום, וגם שיעורי העליות התחזקו במעט. רציו יהש (+0.27%) רציו יהש 222.5 +0.27% 15:58 25/09/2017תל אביב הוסף לתיק האישי רציו יהש בסיס:221.9 פתיחה:222 גבוה:224.8 נמוך:222 תמורה:1,441,407 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות {אבנר יהש} דלק קידוחים יהש (-0.18%) דלק קידוחים יהש 1,107 -0.18% 16:05 25/09/2017תל אביב הוסף לתיק האישי דלק קידוחים יהש בסיס:1,109 פתיחה:1,112 גבוה:1,113 נמוך:1,103 תמורה:3,267,897 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות בין העותרים כנגד המתווה נמצאים התנועה לאיכות השלטון, המחנה הציוני ומרצ, תחת הטענה כי ההחלטה לאשר את המתווה התקבלה ללא סמכות והיא אינה סבירה או מידתית. העותרים טוענים כי כשהדבר מגיע בשל הפעלת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים - הוא אינו סביר ואינו חוקי - ועל כך ידונו השופטים. 

באולם בית המשפט נמצאו נציגי העותרים: הח"כים שלי יחימוביץ, זהבה גלאון, פרופ' מנואל טרכטנברג, איתן כבל (ראש ועדת הכלכלה), תמר זנדברג ואיילת נחמיאס ורבין. אל נתניהו התלווה השר יובל שטייניץ.

מבין דברי ראש הממשלה בבית המשפט, דיווחים רצים:
כל חזרה לאחור יכולה להוביל לתופעות חמורות"; "הבקשה התקדימית שלי היא בשל החשיבות למתווה הגז"; "פיתוח הגז הוא מנוף להעצמת מעמדנו הכלכלי והביטחוני באזור". 
נתניהו גם תקף את דיוויד גילה: "ההחלטה של הממונה הקודם לחזור בו מהצו המוסכם הובילה למשבר אמון קשה ובלתי הפיך".
״אנחנו ברגע מכונן. לאחר שהעברנו את מתווה הגז, התחילו לבוא חברות".

לפני כשבוע הגיש ראש הממשלה (בכובעו כשר הכלכלה) תצהיר לשופטים, בו הדגיש כי החליט להפעיל את הסעיף למען הוצאת מתווה הגז אל הפועל: "לאחר שקילה ממושכת וזהירה של כלל השיקולים, החלטתי לעשות שימוש בסמכותי ולהעניק פטור למספר הגבלים עסקיים". לדבריו, "קיים צורך חיוני בחילוצו המהיר של משק הגז הטבעי בישראל מהקיפאון שאליו נכנס. הקיפאון היה מנציח מונופול בתחום לשנים רבות, מונע התפתחות של תחרות ומנציח את הריכוזיות הכלל משקית". היום, כאמור, יבוא ויעיד לטובת פעולה זו אותה ביצע. נזכיר כי נתניהו עצמו היה זה שביקש להופיע בבג"צ ולהגן על המתווה באופן אישי.

מעניין יהיה לראות את תגובת מניות שותפויות הגז להתפתחויות מירושלים, אם כי אין ציפיות להתערבות כלשהי של שופטי בג"צ במתווה: מעבר 'חלק' מבחינה משפטית ייצור אולי נושאים רבים לדיון תקשורתי ופוליטי, אך לא תהא זו הפתעה מבחינת תמחור המניות. מנגד, התערבות של שופטי בג"צ כנגד המתווה - צפויה להביא לשינויים קיצוניים במחירי המניות - ולרעה כמובן.

נציין כי מחוץ לבית המשפט התקיימה הפגנה כנגד המתווה.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

88 תגובות ב-46 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
46 השנאה לשרה נתניהו 15/02/2016 10:21 תגרום לנזק עצום
הדיון במתווה הגז הפך לפוליטי במקום עניני.מדינת ישראל כבר הפסידה הרבה כסף מאי קיום המתווה.יש צדדים לכאן ולכאן אך חבל שהדיון כ"כ שפל.
45 הכתב מצנז ר??? 15/02/2016 08:18 חמור מאוד גם כותב
וגם מונע תגובות נגד כתובותיו וואלה חמור ביותר אמרתי לספור גם ליברמן
44 נא להעביר אני כותב 15/02/2016 08:00 לקואליציה
יש כעת 59 עם ליברמן שהבטיח תומך במיתווה הכל עובר לכתב שניסח מחדש כותרת ליברמן בעד מיתווה הגז הוא אמר זאת הכל יעבור
בספטמר15 15/02/2016 15:06 תמך בכנסת ליברמן במיתווה
היה רוב 59 מול ,51 לפי דעתי ליברמן התומך במיתווה יצביע בעד ולכן החקיקה תעבור כעת בודקים תדבר
ראיס-פוטין-טיל 400S 15/02/2016 11:53 לא שייך אבל ליברמן הגן בכנסת על חפרית לימור לבנת
האם תקום גם לליברמן אמיצה כמו שולה זקן(נגד ליברמן?)...
43 לו הייתי רוטשילד 15/02/2016 07:45 (או לפחות ביבי. ) ביבי לא צריך את המתווה ואת בג"ץ
הוא צריך להטיל פיקוח על מחיר הגז וזהו. אבל הוא התחכם עם שישנסקי זה מס שמטרתו להבטיח רווח והוא מוטל על האזרחים כמו שעמלת ניהול חודשי בבנקים מוטלת על האזרחים בין אם עשו פעולה או לא. כך שישנסקי זה מס . ביבי צריך לחזור בו מתאוות הבצע עם שישנסקי להוזיל את מחיר הגז ולהטיל מס על הרווחים שיהיו ותו לא. האגדה שמספרים לצבור שהמס משישינסקי יגיע לקרן העושר היא בבדיחה . כבר עכשיו יש תמלוגים מאבנר ואין קרן עושר . במקום להוריד מיסים הם גוזלים את הצבור כמו למשל העלאת גיל הפרישה פגיעה בקצבאות זקנה ופגיעה בחלשים בחברה. הכסף משישנסקי יגיע למתחלים וכבר רואים את ההחלטה להוריד הטבות מס מפריפריה ולתת למתחלים. המתנגדים למתווה רוצים גז בזול אז ביבי צריך למכור גז בזול ולהסתפק ברווחים העצומים שיהיו לו להפסיק לעבוד על הצבור עם קרן העושר מה גם שהם אמרו שישיומו כסף בחשבונות בחו"ל ורק 4.5% מזה ילך לתרבות גם ככה שרת התרבות לא רוצה לתת כסף למי שמשרת אותה אז שלא יעבדו עליכם . שישנסקי זה לרעתכם ויחימוביץ שותקת כי המאבק הבא שלה יהיה לחלק לה את הכסף. אז עדיף בלי שישנסקי הגזלן.
ראיס-פוטין-טיל 400S 15/02/2016 11:58 שמיר צדק- מלאך חבלה, קודם נדל"ן עכשיו גז
עבדו על כולם צמד הנוכלים שרלטנים חנטרישים ביבי את שטייניץ ביבי הוא הלוביסט הכי טוב של חברות הגז
42 מור 15/02/2016 07:28 בגץ
בגץ שם רגל למדינה חוצפה מי אתם
41 בג"צ 15/02/2016 07:14 ביבי לא חייב להקשיב להם. הוא יחליט לבד
בג"ץ רצה להראות שהוא לא מפחד מביבי אלא משלי יחימוביץ כבר מזמן טענתי שכולם משקשקים ממנה שמא היא תכתוב פוסט . כנ"ל לגבי לפיד שיקשק מיחימוביץ וסירב למכור את כיל לא נתן פתרון מה יקרה בתום הזכיון (ברור שאז ימכור) וגם הביא את שישנסקי וגרם להרס הדרום .
ראיס-פוטין-טיל 400S 15/02/2016 12:00 פרופ' זליכה בוועידת חשבים:
"במקום לדבר על יצוא הגז, אני מציע לייצא את כל קובעי המדיניות שהיו פה מאז 2008"
40 משה ראשל"צ 15/02/2016 07:12 היום נפל דבר בישראל - החונטה השלטת נחשפה לכול - צריך D9 (ל"ת)
נא להעביר אני כותב 15/02/2016 08:02 היום התגל ה עוכר הגין גד מיתווה הגז אביגדור פלדמן
מגן מחלבלים בבית המשפט מהשמאל הקיצוני הוא עורר הדין מטעם מץנגדי הגז
39 קובי 15/02/2016 07:08 כתבה שנועדה ל -
לפגוע במשקיעי מניות הגז. ברור שבג"צ לא יתערב במתווה. הוא רק אמור להתייחס לסעיף 52 !!! אתם ישר מחממים וכותבים מעניין איך יגיבו מניות הגז ? הם ירדו כבר עשרות אחוזים - הגיע הזמן שתרדו מאיתנו !!! אני משקיע במניית רציו ולא מתבייש מאף חתרן שמאלן או ימני. מי שלא מאמין במתווה שלא ישקיע במניות ותו לא!!!!!
ראיס-פוטין-טיל 400S 15/02/2016 12:04 תשובה שרד רק בגלל הגז שקיבל בחינם".
האם אדלסון הציעה לנתניהו לייעל הרגולציה בשוק הגז,בעוד הוא-אדלסון מכהן בתפקיד הקשור ל"נובל אנרג'י". ביבי עשה הכל שפרפ' דויד גילה לא "יפריע"...שדרעי לא יפריע...
יפה אמרת אחי 15/02/2016 08:14 כל מילה בסלע !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
38 יוסי 15/02/2016 04:45 אסור לפגוע בבגצ בכל מקרה!
אני מעריך שאין להם כל רצון להרע והם מכירים המצב בכנסת לכן סביר שרק ימליצו לביבי אבל לא יחייבו והכול יעבור בשלום
ראיס-פוטין-טיל 400S 15/02/2016 12:05 אז אקטיביזם שיפוטי-חי או מת? (ל"ת)
37 אחד העם 15/02/2016 01:46 מתווה הגז קריטי והכרחי למדינת ישראל קודם כל בטחונית
מתווה הגז קריטי והכרחי למדינת ישראל קודם כל בטחונית מתווה הגז קריטי והכרחי למדינת ישראל קודם כל בטחונית אבל בנוסף גם כלכלית מדינית רווחתית . אי אישור המתווה מהווה סכנה לבטחון המדינה ולכלכלתה. תפקיד הממשלה לקבל החלטות ולמשול. יש לאפשר לה ולעומד בראשה לבצכ את תפקידם. אם ראש הממשלה אומר כי המתווה הכרחי מבחינה בטחונינת . למי יש סמכות וידע רב יותר ממנו לחלוק עליו ועל שיקוליו שהתקבלו בממשלה ובכנסת.
ראיס-פוטין-טיל 400S 15/02/2016 12:07 אדלסון מכהן בתפקיד הקשור ל"נובל אנרג'י". וקלינטון וקרי?
ביבי עשה הכל שפרפ' דויד גילה לא "יפריע"...שדרעי לא יפריע... ומה עם צפיפות בכלא צוורון הלבן?
36 תום 15/02/2016 00:27 בג"ץ כמרכז העולם
היה ברור שבג"צ יתערב ויסביר לביבי מי באמת שולט במדינה. לא יכול להיות שכל הסמכויות יהיו בידי בג"צ וכל האחריות תוטל על הממשלה , הכנסת , המשטרה וכך הלאה. מעולם לא קרה שהוטלה אחריות כל שהיא לפיתחו של בג"צ בעקבות החלטה לא נכונה. ורק טיפש חושב שבעליון לא ניתן לטעות טעויות קשות ביותר.
35 אזרח מודאג 14/02/2016 23:57 שמאל ארור לעולם לא תתפוס את השלטון
השמאל הזה פשוט מגעיל אותי איתן כבל ושלי יחימוביץ תמר זדנברג איכססס כמה אני מתעב אתכם,בסוף המתווה יעבור והשמאל ישאר בחוץ לעוד 300 שנה
נא להעביר אני כותב 15/02/2016 08:06 במידה והכתב יש לו יד
בהעברת הודעות מפסיק לכתוב כתבתי הוא ליצן טוען אין רוב והכי יודע הוא מה יעשה ליברמן?
נא להעביר אני כותב 15/02/2016 08:04 הכל להפיל תממשלה
נגד המיתווה החונטה של השמאל לא בוחשת בכל אמצעי. ילו בגיעה בבטחון האנרגטי שלנו
34 אם יתגלגל לבחירות 14/02/2016 23:56 השמאל ימשיך להתדרדר ובגדול, בעיקר המחנה האנטי ציוני,
הם כורים בור עמוק לעצמם
33 אזרח ציוני 14/02/2016 22:49 המתווה חייב לעבור,חלאס,מה הקשר בגץ,חוצפנים (ל"ת)
ראיס-פוטין-טיל 400S 15/02/2016 12:10 ביבי עשה הכל שפרפ' דויד גילה לא "יפריע"...שדרעי לא יפרי
האם אדלסון הציעה לנתניהו לייעל הרגולציה בשוק הגז,בעוד הוא-אדלסון מכהן בתפקיד הקשור ל"נובל אנרג'י". ביבי עשה הכל שפרפ' דויד גילה לא "יפריע"...שדרעי לא יפריע...
32 "דרמה" ...להציע 14/02/2016 22:14 שימו לב איך אתם גורמים לפניקה מיותר
בג"צ יכול רק להציע אם בכלל.. בג"צ לא יתערב..
ראיס-פוטין-טיל 400S 15/02/2016 12:12 בג"ץ הראה מאיפה ה"דג" משתין-אמוניה-אמוניה וסרחון... (ל"ת)
31 אלי 14/02/2016 21:55 גיא טירון
אתה לא מבין כלום בכלכלה אבנר ודלק קידוחים כבר היום מאוד רוחיות והשער שלהם צריך להיות הרבה יותר גבוה בלי שום קשר למתווה. לך תלמד
30 רע מאד 14/02/2016 21:24 מחר מפולת במניות הגז (ל"ת)
29 אהרון 14/02/2016 21:23 איך כל כך מעט טיפשיםעושים רעש כאילו הם מייצגים את הרב (ל"ת)
28 ML 14/02/2016 20:53 הסמכות של בית המשפט העליון
אני עדין לא מצליח להבין למה בית המשפט העליון לא דחה את העתירות על הסף. התהליך של אישור המתווה נעשה על פי חוקי המדינה . כתבו את סעיף 52 בדיוק בשביל זה.ומי שלא רוצה יציבות שיעבור לאפריקה. אני בטוח שהשכל הישר ינצח ובגץ ידחה את העתירות ולא התערב.
27 הכי ותיק 38 14/02/2016 20:52 זמר הבריטון זייף בהופעה בעליון יצא לו קול של סיסי
נכון ביבי צודק המוני עזה יצאו ב משט ל תעלת בלאומליך של בובמה צור אבל מעבר לכך שוב המלך נתן לעליון את הקטע של בגדי המלך החדשים..... עצוב לא לחינם אובמה והממשל קוראים ל ביבי שקרן וזה עוד בעדינות. אני שואל את עצמי מדוע סרבו נציגים של נובל להופיע בפני העליון????? מי מה הם פחדו? משאלות ש יעמידו את המתווה בסכנה במתן תשובות כמו...*****.האם יש עוד מדינה בעולם ש התחיבה לנובל ל 15 שנות מונופול עם עלית מחיר הגז ללא קשר למחיר העולמי***** אני ממליץ לקוראים לראות בדף NBL ב GOOGLE ש שני דירקטורים ב נובל זורקים מניות נובל לשוק מה קרה?????לא מאמינים במניה
26 ישראל ישראלי 14/02/2016 20:49 הצעת בג"צ למדינה כאילו מבקשת להפיל את הממשלה
הרי אין 61 קולות לממשלה להצעת חוק בנושא הגז. המסקנה היחידה אם זו אכן הצעת הבג"צ היא להפיל את הממשלה. והם יודעים שזה בלתי אפשרי לביצוע. וזה לא מסמכות הבג"צ.
שמטוב 15/02/2016 00:41 בג"ץ טוען שביבי מנסה לפעול בניגוד לחוק. איזו הפתעה
לאילו שחשבו שאפשר לעשות צחוק משלטון חוק באמצעות הקומבינות של ביבי. הגיע הזמן שביבי ינהג ביושר ועל פי חוק.
25 אלי 14/02/2016 20:41 גילה לדין
גרם לנק בלתי הפיך ילמדו עליו בבתי הספר לכלכלה איך פרופסור הזוי פגע במדינה
24 ששקו 14/02/2016 20:37 בג"ץ לא הבין שהוא צריך לקבל או לדחות את העתירות ולא להצ
אז שהמדינה תשיב לבג"ץ שההצעה שלו נדחת ושיחליט אם לקבל או לדחות את העתירה ותו לו זה תפקידו אם עדיין הוא להבין .
שמטוב 15/02/2016 00:44 בג"ץ רומז לביבי שהוא יפסול את מתווה הגז משום שאינו חוקי
ביבי רומז בשלב זה כדי למנוע התבזות של ביבי לאחר החלטה שהליך מתווה הגז אינו חוקי.
23 שלי ובוזי 14/02/2016 20:01 ביזיון אם היו בממשלה היו תומכים מה לעשות הם באופוזיציה (ל"ת)
22 ג.א. 14/02/2016 19:59 בג"ץ מנהל את המדינה?
מתווה הגז אושר בממשלה ובכנסת !. מדוע בג"ץ בוחר להתערב ולא זורק את העותרים מהמדרגות ? מחר הממשלה תחליט על מבצע צבאי בצפון או בדרום ואז תהיה עתירה לבג"ץ והמדינה והממשלה תצטרך את אישור בג"ץ? מה העניייאאאאאןן? כמה אבסורד עוד , כמההההההההההההה????? מעורבות בג"ץ כאן, היא ההליך האנטי דמוקרטי ולא אחר .
שמטוב 15/02/2016 00:47 למה שבג"ץ לא יזרוק את ביבי ? ביבי עובר על החוק.
ביבי עובר על החוק מכיוון שהוא מפעיל סמכות באופן לא חוקי. ראש ממשלה והממשלה חייבים לפעול במסגרת החוק.
21 רציו 14/02/2016 19:55 גז
אני מבולבלטוב או רע
20 רמי 14/02/2016 19:48 התערבות בדואר
למה רוה"מ לא מתערב בצורה כפי שהתערב בגז במשרדים אחרים שיש בעיות כמו הדואר,בתחרות בטלויזיה,ביוקר המחיה ,בגז הטיל כל כובד משקלו ,מי יודע איזה אינטרס יש לו שם ,כשהו יפרוש נדע זאת,אבל לצערי יהיה מאוחר מידי,
אחד מהעם 15/02/2016 04:27 אתה לא מבין עד כמה הענין חשוב??
כאשר פרס הטיל את כל כובד משקלו על הסכם אוסלו גם שאלת אולי יש לו אינטרסים??
19 השמאל הקיצוני בהזיות 14/02/2016 19:40 בבחירות הבאות הליכוד עולה בכמה מנדטים ע"ח השמאל
השמאל נהפך לקיצוני מיום ליום. מחבק את אוייבנו ובועט בכל דבר שהימין עושה לטובת כלכלת ישראל ובטחונה הגיאופוליטי והאנרגטי. זה עוד יתבטא בבחירות הקרובות בגדול.
18 ישראל 14/02/2016 17:35 עוד הפסד לשמאל יחמוביץ
וכל שונאי ישראל וביבי...תודה רבה לכל מי שהתנגד זה רק הגדיל את הרצון של ביבי להתעקש ולהעביר את המתווה המושלםםם לעם ישראל שיכניס כסף וביטחון למדינה ועכשיו ניגש לקנות מניות גז ולחכות בסבלנות..
שמטוב 14/02/2016 22:23 בית המשפט רומז על כוונתו להחליט שהמתווה לא חוקי
עד הכנסת לא תחוקק את המתווה בהליך חקיקה מלא (הליך חקיקה יעבור 3 קריאות ועשוי להמשך זמן רב, הממשלה עלולה להכשל בחקיקה וכולי). לא אתפלא אם החקיקה תוכשל על ידי האופוזיציה במגמה להפיל את ממשלת ביבי.
אחד מהעם 15/02/2016 04:28 אם הממשלה תיפול ביבי ייבחר שוב עם רוב גדול יותר! (ל"ת)
17 דוד חכם 14/02/2016 17:33 נגיע הזמן לטובת המדינה לרוץ קדימה
בהצלחה
16 אישור המתווה חיוני 14/02/2016 17:16 המתווה אכן הכרחי לחוסנה הכלכלי והבטחוני של המדינה
מדוע מגיעים המתנגדים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית ? כי זו הזדמנות מצויינת לנגח את הממשלה והעומד בראשה תוך יבבות פופוליסטיות בנוסח "הון שילטון", כלומר - בדרך אפשר להבאיש גם את ריחם של יזמים ומשקיעים שסיכנו הון כדי למצוא את מאגרי הגז. זהו בולשביזם במיטבו, אבל לשמחת מחייבי המתווה, בסופו של דבר הכלכלה האמיתית תנצח.
שמטוב 14/02/2016 22:27 המתווה פוגע בחוסנה של המדינה.
ואילו אתנ מוכן לפגוע בחוסנה של המדינה כדי לא לפגוע בהשקעות שלך. ממתי זריקה של אוצרות המדינה משפר את חוסנה של המדינה ? זה שחברות זרות באות למדינה כדי לקחת כסף קל ממדינתו הפריירית לא מוסיף כלום לחוסנה של המדינה.
הלאה הקומוניסטים 14/02/2016 18:35 תומכים מערכת הבטחון
בנק. ישראל התאחדות התעשיינים וחברת החשמל מה קופציםהאהבלים הללו?
הלאה הקומוניסטים 14/02/2016 18:32 זוהי הסיבה שהוא נמחקקומוניסטים
פתאום עניין הגז מעניין אותם
15 זכרו טוב 14/02/2016 17:15 המיתווה יעבור בגלל הנושא הביטחוני
אסדה אחת צינור אחד מספקים 50% מתצרוכת החשמל רק זה תרשמו את זה פגיעה חושך על פני תהום חושך מצריים אפשר לנעול את המדינה לכמה ימים עד שיגיע ב נוזלי או נפט מזוט
14 אבי 14/02/2016 17:10 כל הכבוד לביבי! השמאל ההזוי והמתוסבך אוכל את הלב (ל"ת)
13 אחד העם 14/02/2016 17:02 מתווה הגז קריטי והכרחי למדינת ישראל קודם כל בטחונית
מתווה הגז קריטי והכרחי למדינת ישראל קודם כל בטחונית אבל בנוסף גם כלכלית מדינית רווחתית . אי אישור המתווה מהווה סכנה לבטחון המדינה ולכלכלתה. תפקיד הממשלה לקבל החלטות ולמשול. יש לאפשר לה ולעומד בראשה לבצכ את תפקידם. אם ראש הממשלה אומר כי המתווה הכרחי מבחינה בטחונינת . למי יש סמכות וידע רב יותר ממנו לחלוק עליו ועל שיקוליו שהתקבלו בממשלה ובכנסת.
12 דודו 14/02/2016 16:56 מתוה הכרחי
חייב לעבור המחווה דחוף בהול זה טוב לכולנו למדינת ישראל ובטחונה מספיק עם הסחבת ופופוליזם וצרות עין כל עיכוב זה נזק למדינה יכנס הרבה מאוד כסף למדינה
11 בני 14/02/2016 16:56 העליות במחירי הגז התחזקו והערבים נוהרים לקלפיות.
העליות במחירי הגז התחזקו והערבים נוהרים לקלפיות. אותן הפחדות. ביבי צדק, אבל רק בשתי המילים הראשונות : "אינני משפטן". נכון, היום ראינו אותך במערומיך, איש קטן ותאב-בצע שמוכן למכור את המדינה שלו למען טובות הנאה שיינתנו לו בעתיד. צדק השופט: את הדברים האלה היינו יכולים כבר לדקלם גם אם העירו אותנו באמצע הלילה
אזרח 15/02/2016 04:20 תתבייש לך, מזל שביבי ראש הממשלה (ל"ת)
Eli 14/02/2016 21:06 שמאל עלוב ומושתן
איזה עלובים אתם-עד שמצאו פה באר אתם רוצים להרוס אותה העיקר שלא יירשם על שם נתניהו וממשלתו שהביאואת המדינה לשגשג כמו שלא היה פה כך פעם
אבי 14/02/2016 17:11 אתה כנראה קרבן של תשקרת מסיתה (ל"ת)
שמטוב 14/02/2016 22:32 אתה קורבן של השקרים שגרמו לך להשקיע בעסקי נוכלות
בית המשפט רומז שהתווה בצורתו הנוכחית אינו חוקי. כדי שיהפוך חוקי צריך לחוקק אותו מחדש בהליך חקיקה מלא (לא רק לאשרר הילטת ממשלה).
ל 14/02/2016 19:19 ואתה קורבן של ראש ממשלה מסית. (ל"ת)
10 אזרח מודאג 14/02/2016 16:35 ביבי תעביר את המתווה אנחנו חייבים לפתח את
לוויתן הוא היהלום שבכתר של מדינת ישראל אין עוד מאגר כזה גם נפט יש שם והמוןןןן.בנתיים המאגר של המצרים בדרך להתגלות כחצי מהגודל שחשבו אז לוויתן ישאר המלך של האזור
9 עמי 14/02/2016 16:10 מי שנגד המתווה שיאכל תלב (ל"ת)
ראיס-פוטין-טיל 400S 15/02/2016 12:53 מתווה ותמא 38-נולדו בחת...סדום ועמורה נולדו ונהרסו בחת. (ל"ת)
8 טוני 14/02/2016 16:03 מתווה השחיתות צריך להיות השם (ל"ת)
ראיס-פוטין-טיל 400S 15/02/2016 12:53 ביבי הוא הלוביסט הכי טוב של חברות הגז-לא משפטן?
פרופ' זליכה בוועידת חשבים: "במקום לדבר על יצוא הגז, אני מציע לייצא את כל קובעי המדיניות שהיו פה מאז 2008" ממשלה הייתה המרוויחה הגדולה - אך הרווחים לא הלכו אל האזרחים: "הממשלה היא הראשונה שנהנית מריבית נמוכה
7 אליעז 14/02/2016 13:38 בעצם יחימוביץ היא זו שמפחידה את שופטי הבג"צ מפני נתניהו
היא חותרת ומנסה לתאר את השופטים לפחדנים ומפוחדים לנוכח עדותו "המפחידה" לכאורה של נתניהו....מנגד וככל הידוע השופטים בירושלים לא נראים או נשמעים כל כך פחדנים ונבהלים מנוכחותו של ראש ממשלה בפניהם כפי שיחימוביץ מנסה לתאר אותם....
אזרח 15/02/2016 04:23 יחימוביץ יודעת רק לדבר, ומה עשתה בשביל המדינה ---כלום (ל"ת)
שמטוב 14/02/2016 22:35 המתווה לא חוקי. לא קשור ליחימוביץ.בית המשפט רומז לביבי
שהמתווה לא חוקי וצריך להעביר אותו בחקיקה מלאה. מסתבר שהמתווה לא רק מסריח הוא גם לא חוקי.
6 דניאלי 14/02/2016 11:43 פחות מ-1% מהציבור המתנגד למתווה עושים את כל הרעש...
זה כוחה של התקשורת, ....מספיק רק לשדר את קולם והתנגדותם למיתווה הגז של עשרות בודדים מכלל הציבור הרחב, כדי שיתקבל הרושם שמדובר לכאורה במאות אלפים רבים ..ולא הוא.
שמטוב 14/02/2016 22:36 פרומיל אחד מהציבור שמורכב ממשקיעים חושב עצמו ל 99 אחוז. (ל"ת)
אני מה 1% 14/02/2016 16:33 שאר ה ה99% פשוט לא מבינים איך המתווה דופק אותם (ל"ת)
שמטוב 14/02/2016 22:38 אילו בפורום זה שתומכים במתווה קנו מניות גז מהנוכלים
ועכשיו הם רוצים לדפוק אתצ שאר אזרחי המדינה כדי להציל את ההשקעה הפרטית שלהם. לחילופין, אילו התומכים במתווה בפורום הם טוקבקיסטים בשכר ששלח לכאן יצחק תשובה.
אחד מהעם 15/02/2016 04:32 הפוסל במומו פוסל (ל"ת)
משה ראשל"צ 14/02/2016 20:21 תגובה לזה שיש לו רק אחוז אחד שכל פפפחחחח (ל"ת)
5 אחד העם 14/02/2016 11:20 מתווה הגז קריטי והכרחי למדינת ישראל קודם כל בטחונית אבל
מתווה הגז קריטי והכרחי למדינת ישראל קודם כל בטחונית אבל בנוסף גם כלכלית מדינית רווחתית .
שמטוב 14/02/2016 22:40 לא בטחונית ולא נעליים. לתת לתמר אולטימטום או שיפתחו באר
או שהמדינה תלאים את שדה תמר למען הבטחת גז למדינה לאחר שמסרו את השדה בטעות (או בשחיתות) לסחטנים.
4 מייקל ב.א. 14/02/2016 11:02 איתני הפוליטיקה מנסים וחותרים להכריע את איתני הטבע..
זה לא סוד שמדובר כאן בכוחות פוליטיים עצומים המופעלים בידי בעלי עניין צרי עין ואופק ,בעיקר ממחנות השמאל, כדי לתקוע מקלות בגלגלי מתווה הגז....וכל זאת רק כדי למנוע מנתניהו, אישית , לרשום הצלחה בהשגת עצמאות לישראל בזירת האנרגיה. זירה שעשויה להביא לצמיחת המשק והכלכלה של המדינה בעשורים הבאים, שלא לדבר על חיזוק בטחונה של ישראל אל מול הסכנות המקיפות אותנו..
3 אחד העם 14/02/2016 09:50 מתווה הגז קריטי והכרחי למדינת ישראל קודם כל בטחונית !!!
מתווה הגז קריטי והכרחי למדינת ישראל קודם כל בטחונית אבל בנוסף גם כלכלית מדינית רווחתית . אי אישור המתווה מהווה סכנה לבטחון המדינה ולכלכלתה. תפקיד הממשלה לקבל החלטות ולמשול. יש לאפשר לה ולעומד בראשה לבצכ את תפקידם. אם ראש הממשלה אומר כי המתווה הכרחי מבחינה בטחונינת . למי יש סמכות וידע רב יותר ממנו לחלוק עליו ועל שיקוליו שהתקבלו בממשלה ובכנסת
טוקבקיסט בשכר קטן 14/02/2016 16:36 חוץ מלכתוב ססמאות מדף המסרים של תשובה
האם אתה יודע גם לנמק מדוע "אי אישור המתווה מהווה סכנה לסטחרון המדינה" ? האם חיזבאללה יכבוש את קרית שמונה אם לא יאושר המתווה המושחת? האם איראן תרכיה ראש חץ גרעיני אם תשובה לא ימכור למדינה גז במחיר כפול ממחיר השוק ?
2 חחח 14/02/2016 09:15 שלי יחימוביץ אכלה אותה.
המתווה יעבור אבל אף איש עסקים לא יתקרב לרפובליקה הזאת כל פעם הם משנים את הכללים לטובתם כי כל החלטה שמתקבלת עליה יושבים חכמי החלם הישראלים היא החלטה גרועה. כל פעם הם אוכלים עוד קצת תרד ומקבלים כוח ומוח ומשנים שוב כי להחליט ישר לפי מה שהם רוצים הם לא מסוגלים. ככה בשלבים העם נרדם ואז אפשר לעבוד עליו. המתווה גרוע לעם אבל טוב לממשלה שהפכה את הצבור לאוייב הממשלה ולמסחטה משומנת. . לעם טיפש מגיע הכל. ולכל המטומטמים שתמכו בשישנסקי אז המס יתגלגל עליכם והמתווה של ביבי יסתום לכם את הפה סופית.
שמטוב 14/02/2016 22:42 יחימוביץ אכלה את ביבי,עכשיו הוא מוכר חרטות לשופטים
והם לא קונים את החרטות.
1 משקיע לטווח ארוך 14/02/2016 09:11 לאשר דחוף לפתח את לוויתן זה 6 שנים של חוסר מעש
בושה וחרפה שעדין מנסים להשאיר את הגז בים אתם מטורפים
ערן 14/02/2016 23:54 מעניין מי בשילטון בשש השנים האלה...
שלי יחימוביץ גם אחראית לבועת הנדל"ן.
שמטוב 14/02/2016 22:43 אין למי לייצא. מוטב שישאר בים עד שיהיה למי לייצא. (ל"ת)
רמי 14/02/2016 19:50 אתה כל כך נאיבי אתה חושב שמישהו יפתח , (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש