ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

המכרז בקפריסין בוטל - ומניות מאגר 'לוויתן' בת"א חטפו

אסדה, צילום: אלבטרוס צילומי אוויר
שותפויות 'לוויתן' בבורסה בת"א דיווחו היום (ג') כי רשות הגז של קפריסין (DEFA) עדכנה כי "בשל אי הגעה להסכמות עם מי מהמציעים במכרז באשר לתנאי אספקת גז טבעי, הוחלט על ביטולו". 
רציו יהש -0.31% רציו יהש 228.3 -0.31% רציו יהש בסיס:229 פתיחה:229 גבוה:230 נמוך:227.2 תמורה:923,526 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דלק קידוחים יהש -1.85% דלק קידוחים 932 -1.85% דלק קידוחים יהש בסיס:949.6 פתיחה:950 גבוה:953 נמוך:932 תמורה:5,515,087 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  {אבנר יהש}
מניות השותפויות הגיבו באופן מיידי בירידות שערים, ועברו מעליות לירידות של עד 2.5%, אך מתקנות כעת חזרה מעלה. נכון לשעה 14:00 מניות אבנר ודלק קידוחים יורדות בכ-0.5% בלבד (ראו גרף בתחתית הכתבה).
ביטול המכרז מגיע ברקע להתרסקות מחירי הנפט, ולא בלתי אפשרי כי הדבר יצר אי הסכמות בין רשות הגז הקפריסאית לבין החברות המתמודדות במכרז בכל הנוגע למחיר  המכירה ומנגנון ההצמדה.
נזכיר כי מדובר בהסכם שהוגש (ולא נחתם) בחודש אפריל 2014, הכולל השקעה של  4.6 מיליארד דולר.  בנוסף, חשוב להבין כי מדובר במאגר שטרם פותח, ובמכרז שלא נחתם - כך שלא מדובר במכה אנושה לשותפויות.
במידה והשותפויות היו חותמות עם קפריסין על מחיר גז הנמוך מההסכם עם חברת החשמל, לפי המתווה - הם ייאלצו להוריד גם את מחיר המכירה לחברת החשמל, כך שמדובר בסוג של מלכוד עבור החברות, מכיוון שהחוזה הנ"ל אינו חוזה שמן במיוחד (כמות גז של 0.6 עד 0.8 מיליארד BCM לשנה) ומחיר נמוך שהיה נקבע בהסכם - היה מוריד את המחיר מול חברת החשמל - ושם מדובר בכמויות גדולות בהרבה.
מנגד, ברגע שהקפריסאים רואים שמאגר אפרודיטה (הנמצא במי קפריסין) עשוי להיות מפותח, אפשרי שהם יעדיפו לחתום על חוזים במאגר הנ"ל, ולא במאגר לוויתן.
מניית אבנר כדוגמא: גרף יומי עד שעה 14:00 - נפילה ברגע פרסום ההודעה, תיקון חד במיידי לאחר מכן.
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    שאלה אם יש לך קול בריטון רך כ קטיפה השקר עובר בעליון ?
    אלון 10/02/2016 10:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נו......מי זה????? מעניין שכולם ענו תשובה נכונה חוץ מ מר נתניהו והוא לא ידע שהוא כזה אבל אני בטוח ש תשובות למערכת וכל מה שנעשה להעברת רישום נובל ב קפריסין פרופסור יוגין קנדל יכול לתת מענה אגב לאן הוא נעלם!!!!!!! חבל שהוא לא נותן הצהרה בעליון
    סגור
  • 12.
    מדינה של טיפשים זבלים מושחתים (ל"ת)
    תום 09/02/2016 18:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 11.
    לאמיצים ש מאמינים ב נובל
    הכי ותיק 38 09/02/2016 18:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לישחות בביצה של רציו או דלק יש לכם הזדמנות פז לרכוש את מנית נובל ש נסחרת ב UAS תחת השם NBL אך ליפני כ שבוע היתה בשער 23.6$ ועלתה ל 32 דולר***מהר חשבון ב אחוזים*** נכון לרגע זה נסחרת בשער 28 דולר אן ספק תנודות חזקות והרווח וההפסד גדולים לשני הכיוונים המשמעות היא הרווחת ברח אל תהיה גרידי ברגע זה הירידות ב נובל מתחדשות אולי תתפסו שוב בשער 23 /24 בהצלחה למאמינים במניה
    סגור
  • 10.
    כן
    ציקי 09/02/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    5 1
    עוד פעם עבדו על כולם כרגיל
    סגור
  • ביבי שקרניהו (ל"ת)
    שמטוב 09/02/2016 17:36
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 9.
    חחחח כוננות ספיגה כותרת שלא קשורה למציאות כנסו!!
    יואל 09/02/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    7 5
    מנסים להפחיד את המשקיעים ולקנות בזול סיפור ברור וידוע דברו אית עוד שבועיים לאחר זינוק של עשרות אחוזים במניות לוויתן!!!!
    סגור
  • 8.
    כמי והזהיר מושקעים ב קידוח שמן כך צדקתי גם בקפריסין
    הכי ותיק 38 09/02/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    2 4
    לגבי קפריסין ברצוני להזכירכם **כתבתי ביבי ושטייניץ משקרים ועובדים על ציבור המושקעים ובנוסף והכי חשוב נשיא קפריסין לא סופר את הצמד מ ישראל והמשמעות היא אחת אבל החמור מכל היא הדיון בעליון מאחר ואן סודות הכל דולף במדינה למרות הצנזורה היום ברור שר האנרגיה לשעבר מר לנדאו צריך להחקר מיד ותחת אזהרה מאחר ו בתקופתו בוצע לכאורה מעשה הפשע של הרישום של חברת נובל ב קפריסין עם כל ההשלכות של הסכם הדדי בן שתי המדינות נשאלת השאלה מדוע לא מנע זאת מר לנדאו???? האם הגנבה באישור הרישום בוצע ב אישור ראש הממשלה מר נתניהו??. יש לי החשד מעבר לסביר ש אנשים***טובים*** הממונים בממשלה הלשינו לתשובה על היפרצה בחוק ולרגע אסור לשכוח אצל מי ביבי עובד......נכון תשובה!!!!!!!
    סגור
  • 7.
    המלכה לא לשחרר כל כך מהר (ל"ת)
    לזכור רציו 09/02/2016 15:03
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 6.
    מה לעזעזל זה קשור ללויתן?!?!?! (ל"ת)
    ww 09/02/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 5.
    שלא יעבדו עליכם מניות לוייתן לפני זינוק ענק!!! (ל"ת)
    רונן 09/02/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    22 4
    סגור
  • לוויתן על סף תהום אבל בקרוב תצעד צעד אחד גדול קדימה
    שמטוב 09/02/2016 14:59
    הגב לתגובה זו
    3 10
    ניחומי. אם לא תתאפס גם הכסף שנותר לך ילך לפח הזבל. כל עסקי נובל-תשובה הם בלוף אבל אתה מתקשה להבין זאת.
    סגור
  • כןןןןן ביבי מפרפר בכל העולם סתם (ל"ת)
    hgg 09/02/2016 15:38
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    מדובר היה על 2017 ולוויתן יהיה מוכן ב-2020 (ל"ת)
    עדי 09/02/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 3.
    חדשות טובות והכי טוב זה הנפט שיטוס בסופש (ל"ת)
    לוויתן 09/02/2016 14:16
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 2.
    מתי תבינו שבמחירי נפט כאלו לא שווה לפתח את לוויתן?
    פעיל 09/02/2016 14:02
    הגב לתגובה זו
    11 8
    א) כי יותר זול לצרכן לקנות נפט . ב) כי מאד לא משתלם לפתח גז במים עמוקים במחירים כאלו . ג) כי חברות האנרגיה הקפיאו פרוייקטים הרבה יותר אטרקטיבים וזמינים מאשר לוויתן. ד) פרמיית סיכון בטחונית ורגולטורית. בזמנו דיברו על יצוא מלוויתן ב-2017...עברו 4 שנים מאז ועוד שנה 2017 ואין שום כלום וכנראה שגם לא יהיה עוד 5 שנים אם המצב ישאר כפי שהוא.
    סגור
  • ל-2 אתה כנראה פעיל של שלי חמורוביץ כאן מדובר על 25 שנים (ל"ת)
    משה ראשל"צ 09/02/2016 14:16
    הגב לתגובה זו
    7 7
    סגור
  • משה תפסיק לדבר שטויות:יחימוביץ ..קומוניסטים .וכל השאר.
    שמטוב 09/02/2016 15:04
    הגב לתגובה זו
    3 4
    העסק היה מבוסס על בלופים בלוף כל הזמן. היה מבוסס על כך שיש מספיק פריירים שיאמינו להבטחות של הרמאים. לא היה סיכוי למכור גז מעולם ועכשיו על אחת כמה וכמה. אבל יש כאילו שמוכנים לרמות את עצמם גם כאשר האמת מתנפצת להם בפנים.
    סגור
  • * סיכוי למכור = צ"ל סיכוי לייצא למצריים או לאירופה
    שמטוב 09/02/2016 18:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מכירה בישראל אין בעיות, יצוא לירדן אפשרות ריאלית.
    סגור
  • 1.
    חצי מכמות הגז שלוקחת דוראד... (ל"ת)
    יוסי 09/02/2016 13:50
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור