שטייניץ: "לפי הערכות חדשות, עלות ההקמה של צינור גז ליוון הופחתה ל-7 מיליארד דולר בלבד"

בראיון לעיתון יומי ביוון אמר שטייניץ: "אם הדברים ישתפרו עם טורקיה... ניתן יהיה למכור גז לטורקיה וגם ליוון דרך טורקיה"
יובל שטייניץ, צילום: דוד בכר
מתקרבים להסכמות עם טורקיה? שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר כי מדינת ישראל בוחנת הקמת שני צינורות הולכת גז לטורקיה ויוון. "אם הדברים ישתפרו עם טורקיה... ניתן יהיה למכור גז לטורקיה וגם ליוון דרך טורקיה", כך אמר אתמול שטייניץ לעיתון היווני היומי  "Kathimerini".
"אם עתודות חשובות של גז מתגלות בישראל ובמצרים, הדבר יכול להצדיק את הקמת צינור גז ליוון", הוסיף שטייניץ. "תחילה הערכנו כי מדובר בעלות של 15 מיליארד דולר, מה שמהווה גורם מרתיע. עכשיו לפי הערכות חדשות העלות הופחתה לסביבות 7 מיליארד דולר. על החיבור של ישראל וקפריסין עד 2019 כבר הוחלט. כעת יש חשיבות להתחבר ליוון".
נזכיר כי במפגש פסגה שנערך בחודש שעבר בניקוסיה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר דברים דומים לפיהם תוקם ועדה משותפת של ישראל, יוון וקפריסין על מנת לבחון הקמת צינור בין ישראל לקפריסין. כעת שטייניץ מדבר על צינור גם לטורקיה.
לפני כשנתיים, ככל הנראה ברקע ליחסים העגומים עם טורקיה, בביקור של ראש הממשלה של יוון בזמנו אנתוניס סמארס בישראל, השר סילבן שלום הביעה את העדפתה של ישראל להביא את הגז לאירופה דרך יוון במקום דרך טורקיה. האמרה היום של שטייניץ בציבור יכולה להתפרש כצעד נוסף להתחממות היחסים עם טורקיה.
רק בשבוע שעבר הגן שטייניץ על מתווה הגז בבג"צ ושלף את הקלף המדיני-ביטחוני לאישור המתווה. כעת ראש הממשלה נתניהו יעמוד במפני בג"צ כדי להגן על המתווה.
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    עוד אשליה מבית מדרשו של שטייניץ (ל"ת)
    יוסף 09/02/2016 21:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    זכר לפטיש 5 קילו ששטיניץ הנחית לעצמו על האצבע.
    ג'מפינג ג'ק 08/02/2016 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש דמגוג מדבר בלי קבלות מהגיגי נפשו לא מוכן להוציא שקל ממשלתי בנידון רק מילים חלולות.
    סגור
  • 12.
    בצינור לקפריסין שווה להשקיע......
    ערן 08/02/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העיקר שכבר שנה מנסים להסביר לנו כמה יקר ומיותר לבנות עוד צינור לחופי ישראל, ושאפשר לסמוך על צינור אחד, אבל לקפריסין וטורקיה.... ייאללה בוא נבנה צינור במיליארדים. גם ככה זה על חשבון המטומטמים מישראל. יש לי כל כך הרבה תאורי פורנו קשה, כדי לתאר את מה שביבי ותשובה עושים לנו.....
    סגור
  • 11.
    היצוא מעסיק את ביבי יותר מסיפוק צרכי הגז בישראל
    עבד המונופול 08/02/2016 11:45
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ביבי מרחיק את הגז מישראל התעשיה בישראל לא מעניינת את ביבי - מיקסום רווחי המונופול
    סגור
  • 10.
    כל כך הרבה סוציאליסטים קומוניסטים טיפשים מגיבים פה
    קק 08/02/2016 10:30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אתם תשלמו על הצינור כי אף אחד לא שואל אותכם ומדינת ישראל על תשלום של צינור של 6 מילארד דולאר תקבל חזרה 500.
    סגור
  • מי שמדבר על טיפשים ולא מבין מי באמת ירוויח את הכסף
    ranr 08/02/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה אתה מסיק שמדינת ישראל תרוויח 500 מיליארד דולר מיצוא הגז ? סך הרווחים מלוייתן צפוי להגיע לכדי כ 70 עד 80 מיליארד דולר מהם תנוכה ההשקעה בקידוח, בציוד ההפקה ובצינור ורק לאחר כ 10 שנות הפקה, המדינה תזכה לראות מס. לא מדובר בהון שיעשה כאן מהפכה, תודה לאל, מסיבות רציניות מאד.
    סגור
  • אתה כל כך טיפש אם אתה חושב שסוציאליסא זו קללה
    ערן 08/02/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנחנו רואים כל יום לאן הקפיטליזם החזירי שלל ושל דומיך הביא את המדינה.
    סגור
  • 9.
    בטחון אנרגטי פירושו צינור שני מ"תמר" לחופי ישראל
    ranr 08/02/2016 10:09
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הרבה יותר חשוב לישראל הצינור השני. מכירת גז לחו"ל זה בעיקר אינטרס של החברות המשקיעות, נובל והחברות של תשובה. גם הריקוד הזה בין יוון לטורקיה איננו מעיד על תבונת יתר. טורקיה בראשות ארדואן, איננה מפגינה יציבות ביחסיה עם ישראל ולמחרת התקנת הצינור הם עלולים שוב להתהפך ולהעלות מול ישראל דרישות מדיניות בהקשר לעזה או לפלסטינים, בתמורה להמשך הפעלת הצינור. עדיף לנו לעבוד מול קפריסין ויוון. בכלל עולה השאלה לביבי ולשטייניץ, מה ההתלהבות הזו שלכם בנושא הגז ? הרווחים הצפויים למדינה לא יוצרים שום מפנה דרמטי וטוב שכך. התלות בהכנסות ממשאבי הטבע, לא עשתה ממש טוב לשום מדינה. חשיבה כלכלית ישראלית נכונה היא להמשיך ולטפח את המשאב המרכזי שלנו, המוח, החשיבה היצירתית ויכולת המימוש של רעיונות טכנולוגיים פורצי דרך וזאת ע"י טיפוח ילדינו בחינוך והשכלה איכותיים במיוחד, מה שלא כל כך קורה שעשרות השנים האחרונות.
    סגור
  • בטחון אנרגיה ללא שדה נוסף לתמר, אינו בטחון. (ל"ת)
    גד 08/02/2016 10:39
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • אתה ההוכחה שהדורות הצעירים נהיית טיפשים יותר
    55 08/02/2016 10:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לך כסף על הריצפה ואתה אומר שאין צורך. אתה טיפש כמו נעל
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    נו באמת,
    בידי 08/02/2016 09:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכנת התשתית לרכבת לירושלים עלתה הרבה יותר, מאיפה ההערכה האופטימית הזו?
    סגור
  • 7.
    שר האנרגיה מפריח בלונים כל שני וחמישי (ל"ת)
    אורן 08/02/2016 09:32
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 6.
    למה ראש ממשלה צריך אישור מהחונטה השלטת ???
    משה ראשל"צ 08/02/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בזיון הדמוקרטיה יחי הדיקטטורה של בג"צ איפה הפרדת הרשויות ?????
    סגור
  • זה מה שקורה שהולכים לים במקום לשבת בשיעורי אזרחות
    ערן 08/02/2016 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אחד התפקידים העיקריים של הרשויות הוא לפקח על 2 הרשויות האחרות כדי שלא יבוא דיקטטור ויעשה מה בראש שלו בזמן שרובוטים כמוך צועקים היידה ביבי. הצוררים הכי גדולים בהיסטוריה נבחרו בצורה דמוקרטית...
    סגור
  • 5.
    כמו שאמרתי ארדואן מלקק לביבי בשביל בגז (ל"ת)
    סוחר 08/02/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    ליוויתן 2016 תחזיקו חזק ולא למכור (ל"ת)
    אליקו 08/02/2016 09:22
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 3.
    ל 40 (ל"ת)
    רוצי רציו רוצי 08/02/2016 09:20
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • 2.
    מי ישלם על הקווים להובלת גז? (ל"ת)
    קוים 08/02/2016 09:19
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • מי ישלם ? אזרחי ישראל הפריירים שלא העיפו הביתה את ביבי
    שמטוב 08/02/2016 10:17
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ביבי הוא קלקלן צמרת שחושב את עצמו לכלכלן צמרת. ביבי יהרוס את משק המדינה במיסים ששיזרמו לכיסי הטייקונים בלי שום תמורה.
    סגור
  • אני (ל"ת)
    גד 08/02/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • שביבי ישלם מכיסו או שתשובה ישלם. לא אזרחי ישראל.
    שמטוב 08/02/2016 09:48
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אם ביבי חושב שהוא יחלוב את אזרחי ישראל למימון ההרפתקאות של תשובה הוא יעוף מייד מהשלטון. תשובה יקח את הכסף ולן כלום בתמורה. עשירים לא משלמים בכלל מס, הם מצפצפים על חוקי המיסים ועוקפים אותם. כך לגבי כל החברות הגדולות וכך לגבי חברות הגז.
    סגור
  • זה בכל מקרה מכיסך
    ערן 08/02/2016 12:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם תשובה ישלם, אז זה יהיה במקום לשלם למדינה מיסים
    סגור
  • 1.
    טיסה בעשרות אחוזים במניות לוייתן בזמן הקרוב