התאוששות: מחיר הנפט קפץ 9% - רשם את הראלי הדו יומי החזק מאז 2009

הבורסות ברחבי העולם הגיבו בעליות חדות, מחיר הנפט עלה בשבוע האחרון ב-9.4%
להבת אש, צילום: Getty images Israel
אחרי פתיחת שנה חלשה במיוחד במהלכה מחיר הנפט השיל יותר מ-20% מערכו, נראה כי הגיע התיקון המתבקש עבור הזהב השחור. העצבנות במסחר בשוק הנפט רק החריפה השבוע, כאשר התנודתיות במחיר הנפט הגיעה לשיא שלא נראה מזה שבע שנים.

מחיר הנפט קפץ היום (ו') בסיום 9% אל מחיר של 32.19 דולר לחבית. העלייה הזו נזכיר מגיעה לאחר שגם אתמול מחיר הנפט רשם ראלי מרשים של 4% בעקבות דוח המלאים האמריקני. עוד נציין כי מדובר בראלי הדו יומי הטוב ביותר שנראה בשוק הנפט מאז 2009.

ההתאוששות הזו נרשמת לאחר שמחיר הנפט נפל השבוע לשפל שלא נראה מאז ספטמבר 2003, אל מתחת למחיר של 27 דולר לחבית - מחיר שמשקף צלילה של 75% מאז יולי 2014. למרות העליות, הנפט עדיין רושם חודש ינואר חלש במיוחד כאשר הוא צלל יותר מ-13% מתחילת השנה במה שעלול להרשם כחודש ינואר הגרוע ביותר מזה 25 שנים.

בתוך כך, מחיר הנפט סיים את שבוע המסחר בעליות, לראשונה מאז תחילת שנת 2016 כאשר הוא הוסיף לערכו 9.4% בשבוע האחרון. האנליסטים והסוחרים בשוק מציינים מצידם כי לא חל שינוי פונדמנטלי מהותי בשוק הנפט, כך שככל הנראה מדובר בתיקון מתבקש נוכח הירידות החדות בסחורה לאחרונה. במקביל, מציינים האנליסטים כי גל הקור העז שפוקד כעת את החוף המזרחי בארה"ב יחד עם ערים רבות באירופה מביא להתחזקות הביקושים לזהב השחור.

עוד נתון שתדלק הערב את העליות במחיר הנפט היה מניין אסדות הקידוח לפי חברת Baker Hughes שהצביע על סגירה של 5 אסדות קידות. מספר אסדות הקידוח כעת בארה"ב עומד על 510 בלבד, כאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה המספר עמד על 1,317.

בתגובה לעליות החדות בסחורה, גם הבורסות הגיבו בחיוב כאשר המדדים המובילים באירופה טסו בסיום בכמעט 3% בהובלת הקאק הצרפתי. גם בוול סטריט נרשמו עליות חדות בהובלת מדד הנאסד"ק דטיפס יותר מ-2.5%.
תגובות לכתבה(59):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    אל על חברת תעופה
    אל על לא אופצית מעוף 23/01/2016 21:24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אנשים תצאו מהעניין הזה שאל על חיה על הנפט אומנם היא זקוקה לנפט אבל היא תמשיך להטיס אנשים גם אם הנפט יעלה 100 דולר לחבית,וכך גם מחירי הטיסה בהתאם.היא חברת התעופה הגדולה בארץ . אל על חברה רווחית והגענו לעונת הדוחות ודוח קודם היא הראתה לנו שהיא עלתה 820 אחוז.מה יהיה בדוח שנתי? אני צופה 1000 אחוזי עלייה . תקנו ולא תצטערו במיוחד עכשיו שהיא ירדה משמעותית המקום שלה הוא 450 לפי המלצות של אנליסטים.
    סגור
  • 28.
    הנפט עלה אתם עפים כאילו אין מחר
    די להיות פאתטיים 23/01/2016 20:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם יודעים לא נסגר לנצח המסחר בנפט,זה שהוא עלה לא אומר שעכשיו צריך לקנות את כל הבורסה.הנפט עלה אבל המגמה שלו היא למטה,הוא בסך הכל תיקן וכל העולם מנסה לשקר לעצמו שהכל הסתדר. תאמינו לי תקנו אל על מחר וביום שני הנפט אדום תעשו 6 אחוז מינימום .
    סגור
  • 27.
    מחר יגיגת עליות תירשמו. וזה לא קק מחר (ל"ת)
    עודד 23/01/2016 16:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    קנו פרוטרום פועלים טבע.פריגו הכל ותהנו (ל"ת)
    מיגה 23/01/2016 16:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    מה לא מובן הכל ברור הירידות הסתיימו קנו הכל (ל"ת)
    מיגה 23/01/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    התחתית בשוק כבר מאחורינו !! נראה כרגע כהיפוך למגמה עולה (ל"ת)
    לפי ניתוח טכני 23/01/2016 11:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • תקוע עם הסחורה
    מוטי 23/01/2016 23:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נורא עכשיו תמכור הפסד של 20% ואם אתה כ"כ גרידי חכה עוד שבועיים ותמכור בהפסד של 50%.
    סגור
  • 23.
    מחר לאומי עולה בטרוף (ל"ת)
    יודע 23/01/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    הזדמנות ורציו יהש יגיבו בהתאם
    אלי 23/01/2016 09:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניות השנה ל2016 לדעתי, הנפט יתאושש והיעד שלהן רציו 42 אגורות אפסייד של 90% מהיום, הזדמנות יעד 210 אפסייד 80% בהצלחה
    סגור
  • כבר שמענו שנה שלמה רציו 43 - זה לא יקרה שנה זו
    משה ראשל"צ 23/01/2016 18:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למרות שהייתי מאד מאד רוצה שכך יהיה
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    השוק עדיין מסוכן,כנראה שמדובר בתיקון זמני. (ל"ת)
    משקיע קטן 23/01/2016 08:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    בורסה..
    הכריש 23/01/2016 03:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יום א מניות הגז יובילו את העליות....לפי ראייתי מניות הביומד חלקן לפחות הולכות לתת מהלך עליות פי 10...לסולידים יותר מדד הביומד שיא 1200 היום 400..המדד לבדו יתן מהלך 200 אחוז למעלה..כמובן לא ביום ויתכן שעוד נמשיך לראות נמוך יותר במדד הביומד אז זהירות נדרשת..אבל לפי דעתי ראינו ביום ד האחרון תחתית ומכירות יתר פניקה בציבור..
    סגור
  • מי הפסיכיאטר שלך
    מוטי 23/01/2016 23:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההתמכרות לגודל ודמיון אצלך כמו אצל הערבים בדובאי!!!
    סגור
  • והם הכי עשירים..יא פסיכי (ל"ת)
    הכריש 24/01/2016 21:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    BP ייכנסו ללוויתן ואז שער 100 לפחות כולל אועי וגל ???????????????????? (ל"ת)
    רציונל כי 44 באופק 23/01/2016 03:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    כל היום ראלי... כולכם בראלי חזק ל....
    ניר 23/01/2016 00:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גהנום!!!
    סגור
  • 17.
    UWTI - 25% - איזה שורט סקוויז בנפט!
    דני 22/01/2016 23:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניראה שהרבה סגרו פוזיציה נסגר מעל 32$ צריך עוד יום ו PUSH כזה לסגור מעל 34$ ואז ל 42$...
    סגור
  • אמן עליך!!!
    מוטי 23/01/2016 23:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני יושב ב-UWTI משער 1.42 , 1.53 ו-1.95 ועדיין לא מימשתי. מחכה ל-3 מינימום וזה יקרה באזור 42$ לחבית WTI
    סגור
  • התעודה עלתה יפה נראה לי זה הזמן לצאת עכשיו. (ל"ת)
    רון 23/01/2016 17:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    לא מובן מה שקורה פה
    אל על 22/01/2016 22:50
    הגב לתגובה זו
    10 10
    למה אתם נלהבים כל כך מזה שיתכן שאל על תרד? אנשים מפסידים כסף . התלהבו מזה שאתם מחוץ למניה,הגלגל מסתובב וזה כואב.איך אתם יכולים לשמוח שמישהו אחר מפסיד כסף כאשר הוא מתעסק במה שאתם מתעסקים?היום זה אנחנו מחר זה אתם. קצת רחמים גם ככה קשה המחשבה על כל מה שקורה !!ובנוגע למנייה יש המון סיכוי שהיא תעלה ומי שמשלה את עצמו כשהוא רואה שהנפט עלה שיפקח עיניים הנפט במגמת ירידה תקופה לא קצרה וכרגע יש לו את כלללל הסיבות בעולם לרדת . בעיניי מדובר פה בתיקון סביר שהיה צריך להגיע ללא ספק אבל חבר'ה בביקוש של הנפט קטן לעומת ההצע אז בואו נחשוב ביחד,האם הוא ימשיך לעלות ? לא. בטח ובטח לא כשאופ"ק בתמונה.תודה על ההקשבה.
    סגור
  • חבר כדי להרוויח בבורסה צריך שמישהו אחר יפסיד (ל"ת)
    מאיר ברק 22/01/2016 23:19
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • גם "לנצח" צריך לדעת
    למאיר ברק 23/01/2016 20:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נאמר ואתה צודק וכדי שאתה תרוויח אני צריכה להפסיד אבל גם לזה יש דרך ולא להתרברב זה לא נעים כולנו בני אדם.היום זה אני מחר זה אתה. ושלא תבינו לרגע אני לא דואגת לשנייה לאל על אני יודעת שהיא צפויה לעלות פשוט התגובות פה לא הולמות.
    סגור
  • לא נכון
    הברבור השחור 23/01/2016 19:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בניגוד לשחמט שהוא משחק סכום אפס שאחד יכול לנצח רק אם השני מפסיד, הבורסה היא ממש לא משחק סכום אפס. במניות יכול להיות מצב שכולם מרוויחים או כולם מפסידים, ואין הכרח שאחד ירוויח והשני מפסיד.
    סגור
  • זה לא בדיוק נכון
    ווטסאפ 23/01/2016 19:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשמניות שוברות שיאים כלפיי מעלה כולם מרוויחים! אבל גם כשמישהו אחר מפסיד לא צריך לרקוד על הדם שלו!
    סגור
  • וגם זה לא מדיוק
    סוחר 23/01/2016 20:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שורט וגידור שמעת?
    סגור
  • 15.
    כבר 10 אחוז עליה (ל"ת)
    נפט 22/01/2016 21:29
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 14.
    אל על אוי ואבוי
    ערן 22/01/2016 19:55
    הגב לתגובה זו
    4 6
    פתיחה של מינוס 20
    סגור
  • חחחח היא עולה בראשון (ל"ת)
    אבי 22/01/2016 22:15
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • אני גם חושב
    לאבי 22/01/2016 23:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מוכרים רציניים ממשיכים להחזיק ולא נכנעים לעלייה של הנפט , פה נאמר שאל על היא אופציה של הנפט,שטויות במיץ. לפני שאל על מסתמכת על מחירי הנפט היא חברת הדגל שלנו,חברת התעופה המובילה בארץ ובנוסף היא לא יושבת בחיבוק ידיים,החברה קונה ומתחדשת,מנסה ליצור שיתופי פעולה עם חברות אחרות . צאו מזה שהיא אופציה של הנפט.אין ספק שהנפט מוזיל לה עלויות אבל אף על פי שהיא ירדה יש קונים והמון,היא סוגרת יום עם 10 מיליון שח מחזור , ו4000 עסקאות לערך,תאמינו לי 4000 איש לא טועים .
    סגור
  • 13.
    תרוץ ימצאו עכשו להוריד את ליויתן ורציו (ל"ת)
    מעניין איזה 22/01/2016 19:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אל תדאג בתוך השנתיים הבאות מניות הגז
    האיש שבקיר 23/01/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבולטות כולל רציו יטוסו מאות אחוזים המשבר נפט הבא יגיע בקרוב ולוויתן הוא מאגר מטורף ושווה פי כמה וכמה מהשווי העכשוי אז אל תהיה לחוץ הגז והנפט שם לא בורח
    סגור
  • לויתן זה מכרה זהב ומי שלא שותף היום שלא יבכה מחר (ל"ת)
    משה ראשל"צ 23/01/2016 18:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    יש מקום להעלות את כתבתו ל מר גורביץ' מהיום
    לאתרוש 22/01/2016 18:53
    הגב לתגובה זו
    7 1
    למקום מרכזי. דברים שמועלים שם היום עוד ילמדו רבות.
    סגור
  • 11.
    גם שזורקים חתול מת מבניין אחרי
    משה 22/01/2016 18:21
    הגב לתגובה זו
    11 2
    שהוא פוגע בקרקע הוא קופץ למעלה פעם אחת
    סגור
  • כל הכבוד יוסי, מצטט את מאיר ברק??? כדאי שתלמד שלא זו
    יוסי 22/01/2016 19:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הכוונה כאשר אומרים dad cat bounce
    סגור
  • 10.
    כולם חכמים
    david 22/01/2016 18:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תקופה ארוכה קורה את התגובות ומגכך לא פלא שי שמתעשרים מהבורסה מאנליסטים שכמוכם שמפאנכחים כך את התחזיות ליום המחר לעולם עוד לא ניתקלתי. בהמלצה נכונה שרשומה כאן וגם היום לדוגמא. ניבדוק מה י.קרה אל על. סיום ביום ראשון תרשמו שיורד. גשם כולם נרטבים בלי קשר לנפט יש סוחרים שמחכים לבריחה שלכם תזכרו על כל אחד שבוכה יש אחד שצוחק
    סגור
  • 9.
    ראו את נובל ואוווו איזה טיסה דו יומית (ל"ת)
    לוויתן 22/01/2016 18:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 8.
    יום א אל על יורדת 15%
    סוחר נבון 22/01/2016 18:01
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אבנר רציו וכו עולות 10% לגזור ולשמור
    סגור
  • אם היא יורדת 15 אחוז
    לך תישן על האף יקנאי 22/01/2016 23:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני קונה חצי מיליון מותק .
    סגור
  • 7.
    ורק ביו כתב פה שהנפט יזנק וגם הבורסות
    ביו 22/01/2016 17:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עוד באמצע השבוע
    סגור
  • 6.
    תמיד האמנתי בנפט- ימריא עד 48 דולר במיידי. (ל"ת)
    ירון 22/01/2016 17:41
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • איזה חכם אלוהים איפה היתה עד היום נוכל..... (ל"ת)
    אבי 23/01/2016 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27
    27 23/01/2016 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח הוא קנה ב27 חחחח
    סגור
  • 5.
    איפה השורטיסטים העליזים בטח עכשיו סובלים מכאבי עיניים
    אבי 22/01/2016 17:41
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איזה מסכנים
    סגור
  • 4.
    אל על
    בוננזה 22/01/2016 17:32
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מתומחרת היום לפי 50/60 דולר לחבית כך שבמחיר הנ״ל היא שווה הרבה יותר מה גם שהעליה בנפט ביומיים האחרונים זה סה״כ תיקון טכני כך שלא צריך להתרגש יתר על המידה
    סגור
  • שקוף שמנסים להוריד את המניה
    כל כך נכון 22/01/2016 23:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי לקנות בזול.
    סגור
  • לא צריך להתרגש?
    ניר 22/01/2016 18:08
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ביום ראשון יהיה נחיתת אונס נראה לי איזה עשר אחוז למטה תהיה בריחה בריחה
    סגור
  • 10 אחוז?אתה אופטימי אל על תרד 20 אחוז בראשון (ל"ת)
    כלכלן 22/01/2016 19:08
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 3.
    איך קוראים למניית הנפט (ל"ת)
    שאלה? 22/01/2016 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • או DWTI תלוי בכיון ;) (ל"ת)
    madmamx200 23/01/2016 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אל תתקרב
    khalid 22/01/2016 17:48
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אל תתקרב למנייה הזו, מאד מסוקנתץ
    סגור
  • זה לא מניה יא אהבל
    מוטי 23/01/2016 23:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה ETN.
    סגור
  • UWTI (ל"ת)
    נאור 22/01/2016 17:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    מי שמושקע באל על יום ראשון שאלוהים יעזור לו (ל"ת)
    שלמה מעוז 22/01/2016 16:49
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 1.
    אל על
    הלורד השקעות 22/01/2016 16:28
    הגב לתגובה זו
    9 5
    ביום ראשון הלוויה של מניית אל על נצא מאחד העם ב-9:40 הטמנת המניה ב-17:24 תראו את מחיר הנפט חחחח
    סגור
  • ז"ל על המניה :)
    מוטי 23/01/2016 23:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה דפוקים לפני חודש הזהרתי אתכם מספר פעמים שתוך שנה היא בשער 70-80 !!!!
    סגור
  • שאתה לא יודע שיום ראשון נסגר ב16:30
    איזה השקעות יש לך 22/01/2016 23:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    א ל ע ל עולה ותאכל את הכובע חמוד .
    סגור
  • הוא התכוון להטמנת המניה (או הגופה)
    מוטי 23/01/2016 23:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב-16:24. כל המעוניינים לקחת חלק במסע ההלויה מוזמנים לאחד העם מחר!!!
    סגור
  • חחח אהבתי (ל"ת)
    יוס 22/01/2016 18:13
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור