המדינה דוחה את העתירה של הגופים הסביבתיים לפרסם את מתווה הגז

התביעה נעשתה ע"י הח"כים יחימוביץ', זנדברג וכבל. המדינה מכחישה את הרעיון כי היא פועלת במחשכים
שלי יחימוביץ, צילום: מעמוד הפייסבוק של שלי יחימוביץ
לאחר שהגופים סביבתיים ביקשו לחייב את הממשלה להאריך את פרק הזמן שנקבע לדיון ציבורי במתווה הגז, פונה היום המדינה לבג"ץ ודורשת לבטלו. לדברי המדינה, אין מקום לתביעה הזו, כאשר ממילא יעשו דיונים דרך הכנסת וועדת הכלכלה בנוגע למתווה.
הגופים הסביבתיים ביקשו להאריך את זמן הדיון על המתווה לכדי 45 יום מ-21 ימים, כפי שנקבע על ידי הממשלה. התביעה שנעשתה בשיתופם של חברי הכנסת, שלי יחימוביץ', תמר זנדברג ואיתן כבל - הוצגה על ידי עמותת צלול, הפורום הישראלי לאנרגיה והתנועה לאיכות השלטון.
להלן התגובה המקדמית כפי שנעשתה באמצעות עוה״ד ענר הלמן ורן רוזנברג ממחלקת הבג״צים בפרקליטות המדינה: 
"עמדת המדינה היא שיש לדחות את העתירה על הסף בשל מספר נימוקים המפורטים בה.
המדינה טוענת כי יש לדחות את העתירה גם לגופה, בין היתר משום שלמרות שאין חובה בדין לקיים "שימוע ציבורי" בעניינים מסוג זה, הרי שמתוך ההכרה בחשיבותה של ההחלטה המדוברת ובעניין הציבורי הרב בה, הקבינט המדיני-ביטחוני החליט שיש לשמוע את הערות הציבור לטיוטת המתווה, וזאת בטרם תועבר להתייעצות עם ועדת הכלכלה."
 
תגובות לכתבה(48):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    מדינה מושחת מכל הכיוונים (ל"ת)
    אנונימי 20/07/2015 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    מדינה?זה אני -ביבי וקייסרית שרה אמינו
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 20:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביבי מלך ישראל- קייסרית שרה אמינו... ביבי הוא הלוביסט הכי טוב של חברות הגז --רק מדינת בננה תאפשר לחברה לייצא כל כך הרבה ממשאב טבע שלה במקום ... אדוני ראש הממשלה,על איזה ביטחון אתה מדבר כשאתה מעביר את רוב הביטחון האנרגטי של המדינה - לידיים ז ר ו ת ???? שמיר צדק- מלאך חבלה, קודם נדל"ן עכשיו גז...
    סגור
  • 16.
    הודעה למשקיעי הגז
    Hadshen 19/07/2015 00:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    משקיעים נכבדים, גלו לציבור שאתם בעלי ענין ברוחים אישיים שלכם ממניות הגז ועל תציגו את עצמם כאזרחים שרוצים את טובת המדינה.
    סגור
  • עזוב תשקיע אתה
    אני התיאשתי יצאתי 20/07/2015 08:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לכולם צריך להיות אינטרס בפיתוח לא רק למשקיע.
    סגור
  • תגובה ל-15
    אלון 19/07/2015 08:02
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אזרח יקר תודה שאתה שלי יחימוביץ ואתה אידיוט/טיט
    סגור
  • 15.
    פופליזם מגעיל
    יחמוביץ רק נזקים 17/07/2015 18:29
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שלי תמכור את כלכלת ישראל בשביל פופליזם או קולות . טיפשות ורוע .מחירי האנרגיה יורדים .חברות ברחו מכאן כמו ווידסייר . אין קידוחים .לא יהיו תגליות גם כך המיסוי גבוהה ולא כלכחי להמר בקידוחי ים יקרים .עובדה לא באים !! העיכבוב נזק פי כמה מהתחרות .
    סגור
  • 14.
    נמאס מהשמאל שמחבל במדינה דב חנין כאילו
    מאמין בתעשיית הגז 17/07/2015 14:39
    הגב לתגובה זו
    12 3
    יש יותר נאלח מזה חבורה של עוכרי ישראל הכסף שהמדינה מפסידה כל יום מהגז הוא בלתי הפיך לפתח את השדות להביא חוזים לקדוח עוד כי יש עוד גז וכמובן נפט בים שלנו קדימה חבל לבזבז את הזמן כבר
    סגור
  • עוכרי ישראל חזרו היום מבלגיה-VIVA LA POPOLO BANDITO (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    עוכרי ישראל
    אוחנה 17/07/2015 10:12
    הגב לתגובה זו
    7 3
    לחברי הכנסת שלי כבל זנדברג וחנין מה שמעניין אותם זה כותרות נצא מנקודת הנחה שהמדינה גובה 90% הכנסה של מאות מיליארדי ₪ ז״א רווחה לכלל האזרחים במחיר לפי המתווה לעומת זאת מה שהחכים מדאעש רוצים זה מחיר גז נמוך ב50% ז״א הכנסות המדינה שהיא השותפה הבכירה יקטנו במאות מיליארדים ואז איך יממנו את הוצאות הביטחון שגדלות מידי שנה חלמאים שכמותכם חברי (דאעש) כנסת !!!
    סגור
  • שלי האם את באמת נגד מונופולים
    יוסי 17/07/2015 15:37
    הגב לתגובה זו
    25 0
    גב שלי !! מדוע קולך לא נשמע כנגד מונופול חברי הכנסת שעושקים את אזרחי המדינה קובעים לעצמם שכר של 40000 שח לחודש ועוד ההרבה הטבות טלפון עיתון לימוד שפות ודמי כיס בסך 20000000 [עשרים מליון שח ] שכרם בין הגבוהים בעולם וכוח קניה הטוב בעולם לא לשכוח הם עובדים 120יום בשנה. מסקנת וועדה של מומחים החליטה שיש להצמיד שכרם למדד .אינם מוכנים רוצים לקבוע שכרינו יהיה צמוד לשכר הממוצע במשק .שעולה כל שנה מעל למדד .
    סגור
  • טען עוד
  • כיוון ,שאנו מדינת הירשזונים-מיידופים -אייזנשטיינים
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תנו כבוד לעומדים בראש הגנבים.אנו הרי גנבים קטנים של שעה 16:30 בשוק הכרמל.
    סגור
  • 12.
    גז
    בני 17/07/2015 09:41
    הגב לתגובה זו
    15 3
    בושה וחרפה שאנשים כמו יחימוביץ וגילה יושבים וגורמים נזקים אדירים של מיליארדי דולרים למשק הישראלי בהתנגדותם למתווה הגז. אנשים האלה צריכים לשבת בבית הסוהר על הנזקים שגורמים נקווה שהשבוע תידחה העתירה שהגישו ונמשיך קדימה להוצאת הגז מהאדמה לטובת עם ישראל.
    סגור
  • תשובה גנב בתספורת של וורדה אל-שייך 4 מילירד מהציבור...
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לבייב 2 מיליארד-גם גיבור,נוחי קיבל מפרץ 250 מיליון מפנסיות של הסתדרות-גבור.גבור של מי? של נמושות-יהודים בני חסות של גנבים(אהל אל ד'ימה).תשובה הצדיק רצה לתת ל-לא-שלי 100 מיליון,רק שתסתום את הפה...סירבה ! למה? לכל אחד יש מחיר.אבל ל-(אהל אל ד'ימה) מחיר הוא בור ספיגה.
    סגור
  • 11.
    קנאים
    הכריש 17/07/2015 07:27
    הגב לתגובה זו
    8 4
    לא רוצים לראות את הכלכלה בתקופת נתניהו משגשגת ולכן מנסים לחבל בכל דבר הרי כולם יודעים ששלי יחימוביץ שונאת את תשובה ואם היה מוצא את הגז מישהו מהשבט הלבן היא הית אומרת לו כל הכבוד ונותנת לו פרס ישראל לכלכלה
    סגור
  • תשובה הלבין מיליארדים-אל תקרא לו שחור!!!! (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    השמאל מעוניין בהרס הכלכלה. אבל לא יעזור לו
    שפוי 17/07/2015 00:54
    הגב לתגובה זו
    8 4
    לוייתן יפותח ובקרוב
    סגור
  • ב1948 ב"ג הקים את המדינה.מ1977 -מפח-לפח נופלים.
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ובדרך מלקקים את פחי הזבל בלי בושה כ-30% NEANDERTALUS נוסח הגדרתו של קוטלר הצדיק.לא-לא פינטו הצדיק.
    סגור
  • תגובה חיובית
    דורון 17/07/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
    29 2
    אמן שיבינו כי השמאלנים גנבי קרקעות הראשיים במדינה שהפילו אותנו לפי פחת לא מעיזים לדבר על כל הגניבות המיליארדים ומחקו חובות לקיבוצים כל החקלאות השמאלנית עוברת לרבי קומות בהסתר והם מעיזים החוצפנים האלה לדבר בושה הצעה..שלי וחברים שלה תעברו לעזה מתאים לכם ....
    סגור
  • 9.
    מה עם שלי אף אחד לא יעשה סוף רק בגץ יעצור אותה
    זאב 17/07/2015 00:31
    הגב לתגובה זו
    9 2
    בגץ לכבוד השופטים נא לעצור את שלי ואיתן כבל
    סגור
  • געגועים לקרימינלים:בייניש את ארבל.דנציגר עוד כאן? (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    הפכנו למדינה אנרכיסטית שמשחירים כל דבר ומסיתים את ההמון
    כל דמגוג מלך 16/07/2015 23:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מה לא ברור במתווה הגז? שיש מס שישנסקי, שיכניס למדינה כסף רב, ושמס זה לא היה קיים קודם ובעצם מהווה שינוי הסכם לאחר שנמצא גז? ושמס זה עשוי להכניס למדינה כ- 200 מיליארד ש"ח על פני השנים? שאסרו על החברות לייצא גז, אלא בתנאים מגבילים? דבר שלא קיים באף מדינה מערבית מתקדמת אלא הוא תוצאה של האנרכיסטית שגם עתה מרמים וטוענים שמסתירים מהם ודופקים אותם. שכתוצאה מלחץ ציבורי וממשלתי מחיר הגז בישראל נמוך משמעותית מאירופה, והוא פחות מ 40% מאשר באסיה? עובדות רבותי האנרכיסטים, שלי, כבל (פופוליסט קטן ודמגוג גדול) המתווה ברור, הנזקים שעשה מממונה על ההגבלים העסקיים דיווד גילה הדמגוג שלפתע שינה את ההסכם שהתגבש עם החברות וגרם לנזק של מליארדי ש"ח ברור, מדבר עליו שר האנרגיה שטייניץ שהוא ולא אחר ניצב באומץ מול הטייקונים של הגז ואילץ אותם בוועדת שישנסקי לשלם מיסים של עשרות מיליארדים, הוא ולא יחימוביץ האנרכיסטית וכבל הדמגוג הקטן שמנסה להציג תמונה שמשהו מוסתר.
    סגור
  • ביבי אוהב טיפשים סביבו זה מאפשר לו יותר בקלות לשמור על
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נתניהו: " שלטון הימין בסכנה , הערבים נעים בכמויות אדירות אל הקלפי " !!!!!! על איזה ביטחון אתה מדבר כשאתה מעביר את רוב הביטחון האנרגטי של המדינה - לידיים ז ר ו ת ????
    סגור
  • 7.
    אתם חייבים לשים תמונה של יחימוביץ? זה גורם לי בחיילה (ל"ת)
    חיים 16/07/2015 22:52
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • גם אני "מקיא".תשאל למה?
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    CFRסוכנים אמריקאים בוגדנים-מעניין כמה עוד "מנהיגים ציוניים" הם סוכנים גלויים של ארה"ב...2894!2894.OLMERT EHUD,CFR ' Council of Foreignַַ &ביבי סוכן מס. 2804 ב-CFR...אבל...Shaked published on Facebook a call for genocide of the Palestinians. including its elderly and its women Bombing of Gaza children-gives me " " o r g a s mmmmuss…." "אם להקיא אז ,שתהיה סיבה טובה.
    סגור
  • 6.
    דעתם של
    לא תנוח 16/07/2015 22:32
    הגב לתגובה זו
    12 2
    שונאי ישראל ומהרסיה, עד שיחסלו את מתווה הגז, מקור ההכנסה של מיליארדים. כעת השאלה: מי מסוכן יותר לקיומה של מדינת ישראל - אלה שמבחוץ או אלה שמבפנים? לצערי המציאות ההזויה, שאי אפשר היה להאמין כי תתאפשר, מנציחה את עצמה ומנצחת. זה מזמן כבר לא פופוליזם, ואפילו לא בולשביזם. זו התאבדות קולקטיבית מרצון ובשמחה.
    סגור
  • ניחשת נכון.הסכנה מבפנים עוצמתית...
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    Bombing of Gaza children-gives me " " o r g a s mmmmuss…." "Shaked אבל... יובל דיסקין מודע ליומן הארועים בבית הבושת שמתנהל בחצרו של ביבי! ראשי תיבות איילת שקד: אש! בידי חולי המין מופקד (מופקר) בטחון תושבי מדינת ישראל!! נתן אשל הוא האיש שסיפק לה הוכחות מרשיעות על המשולש המיני הנ"ל... קייסרית שרה השתגעה מזעם אחרי שתפסה את שלושת הנ"ל ביחד...
    סגור
  • 5.
    המניות ירדו 25% בתקופה האחרונה
    משקיע 16/07/2015 22:19
    הגב לתגובה זו
    16 2
    לפתח את לוויתן זה הדבר החשוב ביותר עכשיו גם אירן שמלאה בגז ונפט יכולה למכור אתם השמאל לא נורמלים אתם אנשים בעלי הרס ושנאה עצמית פשוט דוחה ומלנכולית הקומוניזים מת ואתם השמאל מיעוט שעושה רע למדינה לוויתן לפתח דחוף ולסגור חוזים אידיוטים
    סגור
  • אתה טועה ירדו מלה 30% (ל"ת)
    יוסי 19/07/2015 16:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    לא סופרים אותנו האזרחים
    י 16/07/2015 22:13
    הגב לתגובה זו
    6 6
    לא ייאמן , איזו מדינה, כמה שחיתות והכל לעיניי כולם! מצפצפים עלינו, לא סופרים אותנו. כאילו יש אותנו האזרחים סוג ב והם יעשו מה שהם רוצים, להקיאאאאאא מהמדינה הזאת.. זהו אני יורד מהארץ
    סגור
  • ארץ ישראל מ-1977 הפכה לפח זבל שלהעולם הגלובלי...
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לתפארת אוהדי מכבי ירושלים בבלגיה.זה אנחנו לדורי דורות. ורק לחשוב שהיטלר היה יהודי מאמין,שחי באורוגוואי עד 1971. היה לו מזל ,שלא הגיע עד 1977...
    סגור
  • יאללה. תרד כבר צא לנו נהווירידים (ל"ת)
    מושיק 17/07/2015 10:43
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 3.
    מה יש לממשלה להסתיר? למה היא לא רוצה לפרסם ? (ל"ת)
    תמוה ביותר 16/07/2015 21:58
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • אתה לא בפסח עם קושיות של זה ,שלא ידע לשאול.
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו שאלה רטורית -כמובן. ממשלת פינטו עם להב 433 של רביב ו... של ניצני שוד קופה ציבורית ראטרואקטיבית(רפורמת הפנסיה)... שודדים לא בלילה-לאור היום.גנבים אלגנטים של צוורון לבן,בוגרי בית הספר לגנבים של -הירשזון ומערכון של שייקה אופיר-"אקדמיה לגנבים"...להסתיר?ככה כשאוכלים בארץ ישראל חזיר...
    סגור
  • 21 יום לא מספיקים היא לאנ מסטירה כלום (ל"ת)
    ישראלי שפוי 17/07/2015 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 2.
    כל חברי הכנסת השתעגו
    שאול לא המלך 16/07/2015 21:53
    הגב לתגובה זו
    10 1
    יש עוד מדינה שבה קיים מצבור של גז ונפט, ידוע לכם איזו, לא בטח נורבגיה, יש לה הרבה, אבל, הרבה מאוד גז ונפט. יש רק חברה אחד שמנהלת את השאיבה של הברות, ולא חיפסו שום רגולטור שיפסול אותוה בגלל שהיא מונפול. בדומה לארץ 60% מההפקה מקבלת ממשלת נורבגיה והיא גורמת להטבת תושביה שמעתם חוכמולוגים. ובנוסף היא מפתחת את המדינה שהחיים בה לא קלים בכלל. בנוסך שם עובדים 4 ימים בשבוע ולאחר מכן שישי, שבת וראשון הם חוגגים ומבלים, הבנתם חוכמולוגים , כן לכם חברי הכנסת שהדבר היחיד שאתם מחפסים הוא להפריע ולהכשיל בלי שום תמורה לאף אחד. אולי תמר,שלי ופבל תהגרו לשם ונקווה שלא ניראה אותכם שוב
    סגור
  • בנרווגיה אין מונופול כי "הגוף היחיש ששולט" הוא הממשלה
    שמטוב 17/07/2015 10:29
    הגב לתגובה זו
    2 4
    פה יצחק תשובה השודד ירוקן את מלאי הגז לתוך כיסיו. יהיו לו רווחים אבל הרווחים יהיו מכיסי אזרחי ישראל אותם יסחוט, כפי שהוא סוחט כרגע את התעשיה בישראל בכך שהוא מונע אספקת גז אליה.
    סגור
  • לשמור את רובו לשוק המקומי. אין סיבה לאפשר יותר מ 20% יצ
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביבי אוהב טיפשים סביבו זה מאפשר לו יותר בקלות לשמור על הכסא בלי לעשות כלום... האם אדלסון הציעה לנתניהו לייעל הרגולציה בשוק הגז,בעוד הוא-אדלסון מכהן בתפקיד הקשור ל"נובל אנרג'י". ביבי עשה הכל שפרפ' דויד גילה לא "יפריע"... ביבי הוא הלוביסט הכי טוב של חברות הגז --רק מדינת בננה תאפשר לחברה לייצא כל כך הרבה ממשאב טבע שלה במקום השר להגנת הסביבה-אבי גבאי-27-06-2015 ,"המדינה קובעת רגולציה,לא נכנסת בשותפות עסקית" שמיר צדק- מלאך חבלה, קודם נדל"ן עכשיו גז
    סגור
  • תגובה
    ליאור 17/07/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שם טוב אתה פשוט לא מבין על מה אתה מדבר....חבל שאתה שמאלני כמו שלי...פשוט מטומטם
    סגור
  • תגובה
    ליאור 17/07/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שם טוב אתה פשוט לא מבין על מה אתה מדבר....חבל שאתה שמאלני כמו שלי...פשוט מטומטם
    סגור
  • כאשר אין תשובה לעניין מתחילים לגדף.
    שמטוב 17/07/2015 22:48
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אם כבר, אתה עלבון לאינטליגנציה. ההוכחה לכך היא שאינך יודע דבר על הבעלות של הממשלה בנורווגיה על משאבי הנפט, ועוד חושב שהבורות שלו זה סוג של חוכמה. אויל מחריש לחכם יחשב, אלא שאתה גילית אוילותך בכך שאינך מחריש.
    סגור
  • אין לצפות לתשובה(לא גנב מבגדד) מייצור נוסח הגדרה של קוט (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • באמת אתה לא מבין כלום
    שאול לא המלך 18/07/2015 06:06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אתה טוען שבעלות הבארות היא ממשלתית? למה צריכים לשלם 60% לממשלה,? הרי לפי טענתך שייך לממשלה. כדאי לחשוב ולא לכתוב את הרעל שאתה שואב מי שלי ו/או תמר ואו פבל.ולא לכתות שטויות בקצב
    סגור
  • 1.
    עד מתי נסבול מהם? המטרה שלהם להגיע לשלטון
    המחנה הבולשביקי 16/07/2015 21:38
    הגב לתגובה זו
    7 4
    בדרך שלהם הם רק משניאים את עצמם. השתלטו על המדינה למרות שהם באופוזיציה הם קובעים סדר יום פה. מזיקים לעם והסיסמא שלהם היא ככל שיהיה יותר רע יהיה יותר טוב (רק להם)
    סגור
  • להשתלט על מדינה בה 30% נאנדרטלים כפי שקוטלר הגדיר?
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קודם קורס מזורז לגידול בהמות ומנשקי מדוזות-קודם כל.
    סגור
  • הגיע הזמן שיגיעו לשלטון ושיסלקו מכאן את הקפיטליזם בחסות
    שמטוב 17/07/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
    2 6
    בחסות ביבי, הקלקלן הגדול, שחושב שהוא כלכלן גדול.
    סגור
  • אכן מ1996 ביבי קלקלן גדול מאוד-רפורמת בכר...
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שוד פנסיות,הוצאת ילדינו לרחוב לזנות,פתרון סופי-טבעי לשורדי השואה,הרס מעמד ביניים,בועת נדל"ן...אין לי כח .תוסיפו עוד.
    סגור
  • עד מתי נסבול ממך ומאדוניך הטייקונים?
    המחנה הנצלני והעושק 17/07/2015 08:44
    הגב לתגובה זו
    6 7
    מי שהשתלט משאבי הטבע ועל נבחרי הציבור הם בעלי ההון שמעסיקים טוקבקיסטים קטנים כמוך,.
    סגור
  • כטוקבקיסט קטן-כך למדתי לכתוב אווריד...באסרט השום! (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/07/2015 21:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור