נתניהו בכנס הרצליה:" בעוד ימים אחדים נציג את המתווה למשק הגז"

לטענת נתניהו:" כשהגז הטבעי יזרום למשק הישראלי, יהיה ברור מי צדק ומי צעק בלי כל בסיס"
בינימין נתניהו, צילום: אורי פורת
בכנס הרצליה הערב התייחס רה"מ בנימין נתניהו לסוגיית הסדרת תחום  הגז. נתניהו התייחס ארוכות לעניין והבהיר כי תוך מספר ימים תוצג התוכנית הרשמית. לדברי נתניהו: "קיבלנו מתנה אדירה מהטבע, צריך להוציא את הגז מהים ולהביאו למשק הישראלי. אני לא מתכוון להיכנע ללחצים פופוליסטיים, יש להוצאת הגז משמעויות אדירות, מדיניות, ביטחוניות, כלכליות, עם חשיבות עצומה לעתידה של מדינת ישראל. המתווה שאנחנו מגבשים נותן איזון נכון שגם מבטיח את הוצאת הגז מקרקעית הים וגם נותן תמריצים למשקיעים הפרטיים לעשות זאת- כך עובדת כלכלה בריאה, כך מאותתים למשקיעים שכדאי להשקיע כאן, וכך גם נוכל לצמוח.
במתווה הזה גם אזרחי ישראל מרוויחים וגם המשקיעים הפרטיים מרוויחים. החלופה היא ששני הצדדים יפסידו, והגז יישאר מתחת לקרקעית הים – זה קרה בכמה וכמה מדינות, הם התווכחו על המודל המושלם ובסוף לא היה שום דבר, ואני לא מסכים שזה יקרה במדינת ישראל. אני מסתכל, כשמדובר ברפורמות כלכליות לטווח ארוך, יש תמיד ויכוחים, אני לא זוכר רפורמה אחת מעשרות רבות שהעברתי, שלא היה עליהן ויכוח נוקב והסבירו ששום דבר לא יהיה ושההיפך יקרה, אבל כשהגז הטבעי יזרום למשק הישראלי, יוריד את מחירי החשמל וייצר מקומות עבודה – יהיה ברור מי צדק ומי צעק בלי כל בסיס."
"בעוד ימים אחדים אנחנו נציג את המתווה, נאפשר לציבור להעיר את הערותיו. המתווה לא יאפשר לחברות להפקיע מחירים, הוא יביא למחיר תחרותי, הוא יוריד את יוקר המחייה".
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    נותן מתנות לחברים.....
    אבי 12/06/2015 06:14
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אך.....ביבי.....הרס והורס את המדינה עם כל הסיפורים שלו...
    סגור
  • 24.
    בכל מפגש עם ביבי- מסכות נגד גז רעיל ביותר -חובה
    ראיס-פוטין-טיל 400S 11/06/2015 19:46
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ביבי הוא סוכן מס. 2804 CFRב- CFR. סוכנים אמריקאים בוגדנים התחיל עם זה שביבי הרס וממשיך להרוס לנו את קופות הגמל, השתלמות והפנסיה.
    סגור
  • 23.
    כל הכבוד,סוף סוף התעלם נא מגילה,יחימוביץ,חנין .....
    מצביע עבודה לשעבר 11/06/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הם יעשו כל מה שאפשר בכדי לתקוע את הנושא לדורות ובלבד שלממשלה לא יהיה כל הישג. בבחירות הבאות נתניהו 40 מנדטים נ.ב. בחייך רק תנטרל ליצנים כמו חזן,גרב, .... מביאים לך רק נזק
    סגור
  • 22.
    דרושה החלטה בראייה כוללת, וזה מה שצפוי.
    דניאל 10/06/2015 13:38
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לצערנו אין חברה נוספת בעולם שמוכנה לבצע את העבודה. כל דחייה תקבור את הגז לצמיתות.
    סגור
  • 21.
    אין כניסה צפונית. אין פיתוח לויתן. אין חיפושים. אין
    פול 10/06/2015 12:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    וודסייד. אין אדיסון. אין ייצוא גז. רק אי-וודאות ואי-החלטות ומחול שדים פופוליסטים ורגולטורים. הפסד מיליארדים. וכעת לנסות לשנות, בעת משבר בינלאומי במחירונים? עיתוי מושלם. כל הכבוד!
    סגור
  • 20.
    ביבי 5 שנים של ביברבורים . אמין לך ביום שאראה את האסדה (ל"ת)
    5 שנים קברת את כספנו 10/06/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 19.
    יש עדיין מישהו שמאמין
    פתי 10/06/2015 09:21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לאיש הזה?לא מתייחס לפריפריות
    סגור
  • 18.
    רציו המלכה
    המאמינה 10/06/2015 08:27
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אתמול רשמתי בגלובס שביבי מחליט ולא מתייחסת לכתבות כי זה נועד למכור ולאחרים לאסוף וכמובן לא מוכרת!!! אז תודה לאל היום ביבי אומר את דברו וכל הכבוד לו!!! זה לרווחת הציבור לא משאירים מתנה באדמה,, ולא להיות צרי עין תסתכלו מה העם מרוויח והשאר לא מעניין !!! גברת שלי שאנשים לא מדליקים מזגן בגלל שאין להם כסף,, מצד שני נעובד חברת החשמל יוצא מהבית ומשאיר חזגן דולק כדי שיגיע הביתה יהיה לו נעים,, איפה את בנושא החינם לעובדי חברת חשמל,, וזה לא מהיום!!! יש לך משימה להוריד את החינמים של עובדי חברת החשמל יאללה למשימה,, תעזבי את נושא הגז את לא אמיתית,,,
    סגור
  • 17.
    קיבלנו מתנה אדירה מהטבע וניתן אותה לתשובה וחבריו. (ל"ת)
    ער 10/06/2015 08:14
    הגב לתגובה זו
    0 11
    סגור
  • " ... ביבי ג ד ו ל על המדינה הזאת ..." שרה ...
    ראיס-פוטין-טיל 400S 12/06/2015 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדוני ראש הממשלה, על איזה ביטחון אתה מדבר כשאתה מעביר את רוב הביטחון האנרגטי של המדינה - לידיים ז ר ו ת ????
    סגור
  • טען עוד
  • אתה צריך להודות לתשובה שהשקיע מכספו שתוכל להגיד הגז שלי (ל"ת)
    שחר 10/06/2015 08:43
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 16.
    שלי השלטון ממך והלאה
    אמיר 10/06/2015 07:38
    הגב לתגובה זו
    9 2
    לכי כבר הביתה אשה מאוסה, אנטיפטית ומזיקה. גם טיפול נפשי לא יעזור לך, את חסרת תקנה.
    סגור
  • 15.
    יאלה קידוחים
    הכריש 10/06/2015 07:31
    הגב לתגובה זו
    8 1
    לחזור לליויתן ולגל למצא מלא נפט יאלה רציו
    סגור
  • 14.
    ביבי מתי תדאג לנכים כמו שאתה דואג לטייקונים ??? (ל"ת)
    אלי 10/06/2015 06:47
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • בחיים לא, ביבי עובד בשביל טייקונים, לא בשביל סתם אזרחים (ל"ת)
    הדובר 10/06/2015 08:12
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • 13.
    העוד ימים אחדים הזה נמשך מ 2011 (ל"ת)
    Gg 10/06/2015 01:15
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 12.
    בשורה מצויינת לחברות הגז
    יודע דבר 10/06/2015 00:56
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לא צריך להיות מומחה לקרא בין השורות כדי להבין שנתניהו החליט ללכת על פיתוח הגז במלו התנופה וטוב שכך....הנושא היה יותר מדי זמן רדום ווסוף סוף הבינו הקברניטים שחייבים להוציא את העגלה מהבוץ...עליות חדות מחר בכל מניות הגז..ושאפו לביבי
    סגור
  • 11.
    "קבלנו מתנה אדירה מהטבע..." גם
    עופר 10/06/2015 00:24
    הגב לתגובה זו
    2 7
    אשלג ופוספטים קבלנו מהטבע אלא שמשפחת עופר נהנת מהם, ומהגז? כן, קבלנו מתנה ויצחק תשובה ונובל אנרג'י יחגגו והעם יסתפק בפרורים, עד כמה הביבי מאמין שהעם מטומטם?
    סגור
  • 10.
    מלךךךך, רציו תחזור לדעתי השבוע ל 45!!!!!!! (ל"ת)
    רציונל 10/06/2015 00:00
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 9.
    ביבי מלך
    רציו 09/06/2015 23:50
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הגיע הזמן ,הקומוניסטית מתה
    סגור
  • " ... ביבי ג ד ו ל על המדינה הזאת ..." שרה ...
    ראיס-פוטין-טיל 400S 12/06/2015 13:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוכנים אמריקאים בוגדנים-ביבי הוא סוכן מס. 2804 CFR "הוא סרבן שלום, הדבר היחיד שמעניין אותו זה לשמור על הישרדותו הפוליטית"
    סגור
  • 8.
    מה עוד נשאר לקחת אחרי 70 אחוז מס (ל"ת)
    אורן 09/06/2015 23:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 7.
    הסבלנות מישתלמת
    פסגות 09/06/2015 23:33
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מי שלא במניות הגז יכול עוד להיכנס . יש עוד הרבה בשר ברציו ובכל הקבוצה . הכיוון הוא ברור
    סגור
  • 6.
    יש לנו מזל שיש לנו את נתניהו כשמו כן הוא : נתן יה
    משה ראשל"צ 09/06/2015 23:31
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אבוי לנו ממשלה כמו : שלי יחימוביץ סתיו שפיר שמולי וזוהיר בעלול - השם ישמור את עם ישראל
    סגור
  • 5.
    טיסה נעימה
    ברוקר 09/06/2015 23:29
    הגב לתגובה זו
    6 1
    תמיד אמרתי שרק ביבי יפתור את בעיות העוני במדינה . להדק חגורות .
    סגור
  • 4.
    מחר פיצוץ במניות הגז.
    מניות הגז 09/06/2015 23:08
    הגב לתגובה זו
    8 1
    דברי חוכחמה.
    סגור
  • 3.
    go bibi go don't listen to the fools (ל"ת)
    tr 09/06/2015 23:07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 2.
    חזק ואמץ (ל"ת)