מדד הגז-נפט רשם ראלי מסחרר - בהובלת אבנר ודלק קידוחים

סקטור מניות הגז-נפט בבורסה בת"א להט אתמול בהובלת אבנר, דלק קידוחים וישראמקו
אסדת הסדקו אקספרס, צילום: אלבטרוס
מניות הגז-נפט רשמו אתמול מהלך עליות חזק מאוד. מדד ת"א נפט וגז קפץ 3.8% בהובלת דלק קידוחים יהש -2.09% דלק קידוחים 960.5 -2.09% דלק קידוחים יהש בסיס:981 פתיחה:988 גבוה:988 נמוך:950 תמורה:21,867,563 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו{אבנר יהש} שזינקו 5% ו-4.6% בהתאמה. הראלי הזה מגיע ברקע לאישור יצוא הגז לירדן שניתן לשותפות ב'תמר' ביום חמישי האחרון, וגם ברקע לסקירה של מריל לינץ' על נובל.
שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים סילבן שלום, וראש הממשלה בנימין נתניהו חתמו על אישור יצוא לגז טבעי לירדן. האישור יאפשר לבעלי חזקת 'תמר' לייצא גז טבעי לחברות Jordan Bromide ו-Arab Potash בכמות כוללת של עד 2.2 Bcm ל-15 שנה. מדובר בחוזה מזערי בגודלו, עם לוקחים בחשבון שב'תמר' יש כמעט כ-300 BCM של גז טבעי. ועדיין, דבריו של שלום במעמד החתימה נשמעו אופטימיים מאוד לגבי ההמשך, וייתכן שהיוו רוח גבית למניות הסקטור בבורסה בת"א.
השר שלום אמר כי "זהו הסכם היסטורי ומשמעותי ליחסי החוץ של ישראל והוא פתח להסכמים נוספים שבדרך עם מדינות האזור. הסכם הגז הטבעי מגיע בהמשך לפרויקט תעלת הימים והסכמי המים שחתמתי עליהם לאחרונה, כולם מהווים עדות ליחסים החזקים הנרקמים בין המדינות. ההסכם הוא חלק מאסטרטגית ייצוא הגז הטבעי הישראלי, שכולי תקווה שתיושם ותפתר בקרוב למרות הקשיים בחודשים האחרונים. זוהי עסקה ראשונה, אך משמעותית מאוד ותחזק את מעמדה הבינלאומי של ישראל כמעצמת אנרגיה".
בנוסף, בסקירה שהוצאו גולדמן זאקס על נובל אנרג'י נכתב כי בנובל מרגישים בנוח עם ההסכם שנחתם לאחרונה לאספקת גז למצרים דרך הצנרת של EMG. זה היה ב-18 במארס שהשותפות ב'תמר' הודיעו כי חתמו הסכם לאספקת גז למצרים עם דולפינוס - לכתבה המלאה לחץ כאן
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    זה הזמן לתת גז במניות הגז!!! (ל"ת)
    מבין 100 06/04/2015 09:24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 13.
    מניות זולות עם אוצר !
    רק מניות הגז - זולות 06/04/2015 08:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המדינה חייבת לאפשר יצוא ופיתוח מהיר הסיבה - היא שותפה במעל 50% באמצעות המיסוי . עיכבו ורגולציה גורמים למדינה נזק שבעתיים מהתועל אם בכלל תהיה תועלת לרגולציה הטיפשית ! נגמרו הבחירות והפופוליזם המכוער שגרם נזק
    סגור
  • 12.
    הרבה כסף השתחרר מתעודות וקרנות שקליות שמחפש אפיק שלא על
    שגיא 06/04/2015 08:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפיק היחיד בבורסה שיש לו נציגות מכובדת במעוף ועדיין לא עלה בסייקל הנוכחי והוא ממלא צפוי לעלות עקב הפשרת הרגולציה אחרי קום הממשלה לא משנה הרכבה ולכן הקדימו את העליה.לדעתי יש מקום לעליה כוללת של 20-25%[ עברנו כבר 10% ממנה] סה"כ כ 2/3 מהירידה שהיתה בחודשים האחרונים.
    סגור
  • 11.
    צריך פתח את לויתן מיידית!אי אפשר לחכות יותר. (ל"ת)
    מיכה 06/04/2015 07:46
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 10.
    בגלל זה עלו כל כך הרבה?מזל שמכרתי אתמול
    אנליסט 06/04/2015 07:27
    הגב לתגובה זו
    0 4
    היום ירידות חדות מאוד
    סגור
  • 9.
    זה כל הסיפור?מחר ירידות חדות (ל"ת)
    אנליסט 05/04/2015 23:46
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 8.
    רציו המלכה
    המאמינה 05/04/2015 23:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תדמיינו מה יהיה עם לוויתן,,, בשורות טובות אם ירצה השם ועצת השם היא תקום!!!
    סגור
  • 7.
    זה כנראה מתומחר, הבעיה היא לוויתן שרוב הסיכויים שלא יצא
    פלק 05/04/2015 22:39
    הגב לתגובה זו
    0 4
    ממנו גז לחו"ל ב-10-15 שנים הקרובות ואולי אף פעם לא.
    סגור
  • 6.
    סילבן שלום עושה ולא מדבר
    משה 05/04/2015 22:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אחלה גבר
    סגור
  • הצחקת את הליוויתן.סילבן האסון הגדול של משק הגז.בתרדמת. (ל"ת)
    סילבן שר הכלום 06/04/2015 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    אבנר ובעיקר מנית רציו בימים המאוד קרובים 20% זינוק מעלה
    רציו מניית זהב 05/04/2015 21:55
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לא לדאוג כולם יכולים לקנות (מי שרוצה) לא ממליץ ולא כלום. איש איש יקנה / ימכור ע"פ שיקטול דעתו חג שמוח ורווחים אדירים לכולם
    סגור
  • 4.
    רבותי אל תגידו לא אמרתי תיהיה עליה של %15 תוך חודש (ל"ת)
    משה ראשל"צ 05/04/2015 21:31
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 3.
    כרגיל אתם לא פוגעים ולא יודעים
    שרלוק הולמס 05/04/2015 21:06
    הגב לתגובה זו
    10 3
    הסיבה לראלי השוק מתמחר הסכמות עם הרגולטור ואישור של ממשלת נתניהו
    סגור
  • 2.
    ולפתע פתאום משום מקום,יקפוץ הרגולטור
    יאיר 05/04/2015 21:04
    הגב לתגובה זו
    7 3
    התורן שרוצה כותרות,ויטרפד את העיסקה.מה איכפת לו,זה לא על חשבונו,אלא על חשבון כולנו.
    סגור
  • 1.
    חכו ללוויתן יש שם מעל מיליארד חביות נפט
    משקיע 05/04/2015 21:02
    הגב לתגובה זו
    21 6
    טוב שהשוק לא מבין את זה רציו השקעה לכמה שנים ותתן אלפי אחוזים נתראה בשער 350
    סגור
  • אם יש נפט בלויתן עדיף להשקיע בהזדמנות
    מדען טילים 06/04/2015 08:13
    הגב לתגובה זו
    0 3
    טירון שליש מהנפט בלויתן גולש לרשיונות פלאגיק אותם מחזיקה הזדמנות והזדמנות שווה 50 מליון שקל למרות שיש לה בקופה 100 ויש עוד הרבה סיבות למה להשקיע בהזדמנות ולא ברציו
    סגור
  • איפה ? מתי? למה? כמה? איך? (ל"ת)
    חביות נפט? 06/04/2015 07:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • את זה אמרו כבר לפניך. וגם אמרו שמניות הגז זה לפנסיה
    רציו 06/04/2015 06:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וכולם תבדו. חוץ מזה כמה זמן צריך לחכות ? עד ששלי יחימוביץ והממונה יצאו לפנסיה מוקדמת?
    סגור
  • לא עפת על עצמך בכללללל
    מבין עניין 06/04/2015 00:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון!
    סגור
  • צודק מאה%
    שמיר 06/04/2015 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכי נכון להכנס בתמר
    סגור
  • צודק מאה%
    שמיר 06/04/2015 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכי נכון להכנס בתמר
    סגור
  • צודק מאה%
    שמיר 06/04/2015 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכי נכון להכנס בתמר
    סגור
  • אתה ממש בטוח? (ל"ת)
    ישראלי 05/04/2015 22:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם אם נניח ויש- לא כלכלי להוציא אותו במחירים כאלו (ל"ת)
    נורמן 05/04/2015 22:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור