בעקבות העיכוב בפירוק מונופול הגז: בוטל הסכם לאספקת גז לרשות הפלסטינאית

ההסכם היה אמור לספק גז טבעי לתחנת כוח שעתידה לקום בג'נין. ההיקף של העסקה: למעלה ממיליארד דולר
אסדת לוויתן, צילום: אלבטרוס
פירוק מונופול הגז של נובל ודלק עתיד להיקבע רק לאחר שתקום הממשלה חדשה. עם זאת, היום מספקות השותפות איתות שלילי לממשלה כי הלקוחות הפוטנציאליים של החברה מתחילים להתייאש מההתנהלות והסכם אסטרטגי חשוב פשוט בוטל.
היום מדווחות השותפות כי מזכר הבנות למכירת גז טבעי לרשות הפלסטינאית בוטל עקב אי התקיימותם של התנאים בהסכם. מדובר באי קבלת אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים, עיכוב באישור פיתוח פרוייקט 'לוויתן' ואי קבלת אישורים רגולטוריים שנדרשים. 
במסגרת ההסכם היו אמורות שותפות 'לוויתן' הכוללות את {אבנר יהש}, {רציו יהש}, ו{דלק קידוחים יהש} לספק גז טבעי לתחנת כוח שעתידה לקום באזור ג'נין. ההסכם היה אמור להיחתם לתקופה של 20 שנה ובמסגרתו היו אמורות השותפות לספק עד 4.75 מיליארד רגל מעוקב של גז טבעי. ההיקף הכספי של העסקה נאמד בלמעלה ממיליארד דולר. 
למרות ביטול ההסכם - צריך לזכור שההסכם הנוכחי הינו קטן מאוד בהיקפו ביחס לסך המשאבים במאגר 'לוויתן' (פחות מחצי אחוז מסך המאגר). עם זאת, עבור המשקיעים יש כאן איתות ברור כי אם גם ההסכמים העתידיים עם ירדן ועם מצרים יתבטלו - הדבר יוביל לעיכוב משמעותי בפיתוח מאגר 'לוויתן'.
השותפות במאגר נדרשות להסכמים עם מצרים ועם ירדן כעוגן על מנת לקבל מימון בנקאי לפיתוח הפרוייקט. עם זאת, מאחר וכעת כל הנושא של פיתוח מאגר 'לוויתן' תקוע - השותפות אינן יכולות לקבל מימון בנקאי.
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    אם גילה היה יודע מה מאחלים לו היה מתאבד
    וואשו 13/03/2015 18:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה נזק עצום גרם למדינה ולמשקיעים
    סגור
  • 18.
    שמישהו יתעורר לפני שיהיה מאוחר
    בן 12/03/2015 21:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטומטמים. מדינה של מטומטמים. שטייניץ וכל היתר.. פשוט נורא מה שקורה פה עם פיתוח, רגולציה, בירוקרטיה. אין ראש ואין דיין.ביבי הורס הכל. אבל הכל.
    סגור
  • 17.
    עדת מטומטמים מנהלת לנו את המדינה. במקום לקפוץ על המציאה
    עופרה 11/03/2015 18:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להכנסת כספים לקופת המדינה. מתמחים פה איך לא להכניס אגורה לאוצר המדינה. רק לבזבז כמו למשל לערוך עכשיו בחירות. לגנוב ולחיות בשחיתות. על הזהב שמונח מתחת לאף מדלגים. ח-ל-ם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 16.
    משיהו יכול
    פשוט טמטום לאומי 11/03/2015 11:53
    הגב לתגובה זו
    4 1
    להסביר איך טיפש אחד מחזיק כל כך הרבה גורמים בחבילה, איך אף גורם פוליטי מחוקק מנפנף אותו ומנחית אותו למציאות. הבן אדם גורם פיגוע כלכלי לאומי ובן לאומי שקשה יהיה לתקן. איך אף אחד לא לוחש לו שיצא מהשיגעון הילדות שלו ויחזורלמציאות הבחור פשוט הזוי ואף אחד מהמחוקקים לא מעיר אותו! טמטום...
    סגור
  • כי זה ביוזמת ביבי בדיוק כמו שישנסקי (ל"ת)
    ארקדי 11/03/2015 12:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    רציו
    שי 11/03/2015 11:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי יפתח את לויתן צריך מילארדים במקום לקבל 60%מס הממשלה עוד תצתרך להוציא לפתח חלם ממש חלם יוציאו לעצמם עין העיקר להוציא לנובל ותשובה שתיים טימטוווווווווווווום
    סגור
  • 14.
    הצעת רכש - אולימפיה אגח.מציע מחיר גבוה משמעותית
    אולימפיה 11/03/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל המעונינים מוזמנים לפנות בצירוף כמות ענ למייל DOR123DORI@WALLA.COM ולקבל הצעה גבוה משמעותית.
    סגור
  • 13.
    מעל שני מילירד שקלים שנגזלו מהציבור
    אמנון 11/03/2015 11:02
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ע"י רגולטור ששבוי בקונספציות שגויות היה צריך להעמיד את גילה לדין על כך, אבל מן הסתם לא יתן את הדין על כך. אף מפלגה לא הצהירה על מחויבותה לאפשר לכונן את פרויקט לוויתן לרווחת הציבור - אני אצביע לכל מפלגה שתתחיב לכך
    סגור
  • 12.
    רציו המלכה
    המאמינה 11/03/2015 10:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה לא מפחיד אותי ,, אבל זה מעצבן אותי עד כמה הגועל והבזיון והחמדנות עולה לנו,, זה שמפסידים כסף זה לא חשוב שלי,, האם אתם באמת למען הציבור,, חחח הציבור העם מפסיד בגללכם, הידעתם!!!!!!!!!!
    סגור
  • 11.
    ספין-ממי בדיוק הפלסטינים יקנו גז? איך יגיע אליהם?
    אבי 11/03/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בכל מקרה גילה גרם נזק למדינה בלי קשר לספין.
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    תרגיל בחירות של המחנה הציוני או ליתר דיוק המחבל הציוני
    מי הפעיל את הממונה 11/03/2015 10:15
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לגנוב את השלטון בטריקים. דוקא בגלל זה לא אבחר בהם
    סגור
  • 9.
    גילה? יחימוביץ?בראלי? איפה אתם מזיקים שכמוכם. מטומטמים (ל"ת)
    מיכה 11/03/2015 10:13
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 8.
    להעמיד גילה את יחימוביץ לדין
    משקיע 11/03/2015 10:10
    הגב לתגובה זו
    20 0
    משקיעים רבים מאזרחי המדינה השקיעו חסכונותיהם הכללים שהעמידו לחברות הגז פגעו ויפגעו בכלכלת המדינה ובחסכונות המשקיעים ובפנסיה של כל אזרחי המדינה על כך יש להעמידם לדין באשמת בגידה על מבקר המדינה לתת דעתו על כך !!!
    סגור
  • 7.
    סיסמא נבובה "פירוק מונופול הגז" אין מונופול
    מרקו 11/03/2015 10:08
    הגב לתגובה זו
    13 1
    ואין בטיח. "הרס מפעל הגז הישראלי" זו ההגדרה המתאימיה
    סגור
  • 6.
    60% היה הולך למדינה אז תחשבו לבד כמה עולים לנו הרגולטור (ל"ת)
    יאיר 11/03/2015 10:01
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 5.
    גילה אתה ד״ר לטיפשות!!! (ל"ת)
    גילה 11/03/2015 09:55
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 4.
    עדיף כך,מאשר אנחנו נשלם כך או כך על החשמל שלהם! (ל"ת)
    אלאק עסקה 11/03/2015 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 3.
    בסוף יקימו צנטריפוגות ודלק גרעיני (ל"ת)
    גדעון 11/03/2015 09:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    ממלא לא הסכם משמעו כמו עים מיצר וירד לביטחונות
    שגיא 11/03/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין פה אובדן גדול מלבד ההרגשה שהממונה גזל חוזה הביטחונות לפיתוח לפחות לרציו הם הסכם עם ירדן ומיצריים אם אחת מהם תיסוג לויתן הולך לישון להרבה זמן.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד למפלגת העבודה
    שלי 11/03/2015 09:41
    הגב לתגובה זו
    18 2
    הצליחה להרוס את תגליות הגז
    סגור
  • אתה שקרן. גילה הוא פקיד בממשלת ימין
    אמת 11/03/2015 10:12
    הגב לתגובה זו
    4 7
    משך את היזמים באף שנתיים, לא נתן תשובה האם מתכנן להגיש את טיוטת ההסכם, וברגע האמת רעדו לו הוובוס. את המחיר כולנו משלמים ועוד נשלם
    סגור
  • בדיוק כמו
    אתה באמת אמת 11/03/2015 10:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    "פראבדה" העיתון הרשמי של ברית המועצות שהעביר רק אמת לציבור. תתבייש לך. יש לכם, המחנה (הלא) ציוני, שליחי הרס. עוד מעט תאמר שיחימוביץ גם היא מהימין. אלא שהבעיה אחרת: זה מה שיקרה מחר אם חלילה חבריך יעלו לשלטון, לא רק בתחומי הגז, אלא בכל מערכות השלטון. נחזור להיות מדינת הסתדרות מושחתת ובולשביקית.
    סגור
  • בשבילי רק ישראל היום.
    צודק 11/03/2015 12:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מקור חדשותי אמין, איכותי ובעיקר - ביקורתי כלפי הקיסר מקיסריה, הלורד מרחוב בלפור - הר ביבי ירום הודו ושיערו הסגול. עשה חשבון נפש ותחשוב למה את שונא את שלי כ"כ. נ.ב - גם אני מתנגד לתפיסות הכלכליות הקיצוניות שלה ולדעתי גם הרצוג. אבל להאשים אותה שהיא תקעה הכל זו פשוט מיזוגניה
    סגור
  • הצלחת להביא נזק עוד לפני שאתם בשילטון ושלא תהיו (ל"ת)
    עדי 11/03/2015 09:56
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור