16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

16:08 בולטות בת"א: פרוטרום עולה 2.5%, בזן יורדת 3.4%

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

רונן שובל: "ההחלטה על פיצול 'לוויתן' היא פשוט פיגוע כלכלי"

חבר הכנסת לעתיד מהבית היהודי מזהיר כי "בשל אובדן האמון הזה ניוותר בסופו של דבר עם מצבורי גז עצומים שאיש אינו מבקש לפתח או למצוא הקבורים מתחת למי הים"
 |  87
נגד הזרם
Share
החלטתו הדרמטית של דיוויד גילה, לפרק את שותפות לוויתן, לא מותירה את הפוליטיקאים אדישים. דוקטור רונן שובל, ממייסדי אם תרצו ואחד המועמדים הבולטים להיכלל כח"כ מטעם הבית היהודי בכנסת הבאה, מתריע מפני מה שהוא מכנה "פיגוע כלכלי שמחבל באינטרסים הלאומיים של ישראל". לתגובת מניות הגז להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים - לחצו כאן


בשיחה עם Bizportal אומר שובל: "אם מדינת ישראל רוצה למשוך השקעות, היא צריכה לדעת לעמוד במילה שלה". לדבריו, "מדובר בעניין פשוט מאוד. משקיעים קטנים וגדולים מהארץ ומחו"ל השקיעו מיליארדי דולרים בתעשיית הגז והנפט מתוך מחשבה שהם פועלים במדינת חוק, שלהחלטותיה והתחייבויותיה יש משקל".

"בלי האמון הבסיסי הזה לא היו מאתרים את שדות הגז של תמר ולוויתן, ובשל אובדן האמון הזה ניוותר בסופו של דבר עם מצבורי גז עצומים שאיש אינו מבקש לפתח או למצוא הקבורים מתחת למי הים", אומר שובל ומחדד, "כל שנה בה מתעכב פיתוח שדה לוויתן, משמעותה אובדן של מיליארדי שקלים למשק, אך מחיר זה בטל בשישים אל מול הפגיעה באמינותה של ישראל אל מול המשקיעים הבינלאומיים".

מה צריך הדרג הפוליטי לעשות? לדברי שובל, "לאור שיקול הדעת הלקוי שהפגין הממונה על ההגבלים, צריכה ממשלת ישראל לצאת באמירה ברורה לפיה היא מתכוונת לעמוד מאחורי ההחלטות שלה, ולהעמיד את הממונה במקום",

"בשנים האחרונות אנו עדים להתקפה ציבורית ופוליטית על היזמים והעצמאים במשק הישראלי, שאחראים בסופו של דבר לשגשוג של כולנו. אני מבטיח להיות קול של שפיות כלכלית בכנסת, שמקדם הפחתה ולא הוספה של מיסים, רגולציה והתערבות ממשלתית".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

87 תגובות ב-67 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
67 אנונימי 10/01/2015 18:43 חפש את הכסף... כנסו!
רונן שובל הינו דר לפילוסופיה שזה נחמד . לא ידענו שהוא גם מבין גדול בכלכלה . פירוק מונופולים הינו בסיס לכל כלכלה נורמלית ויתרום בעתיד לפיתוח הכלכלה והורדת מחירים. בטוח שיהיה מי שיקנה את המאגר ויפתח אותו . היחיד שמפסיד פה הוא תשובה ונובל וגם עליהם אינני מרחם. לסיום שאלה האם שובל קיבל תרומות מתשובה ??
66 יענקלה 31/12/2014 16:00 מונופול הגז
מעניין כמה כסף יפסידו ההתנחלויות מהחלטה זו? אחרת, למה שובל חושבת החלטה שמטיבה עם הציבור היא פיגוע כלכלי?
65 יופיטר 30/12/2014 10:53 הפתעה נעימה. לא ידעתי שחוץ מבנט יש עוד קול בבית היהודי
הדוגל בעקרונות הכלכלה החופשית
64 לא נתגעגע 26/12/2014 03:19 הוא יכול להצטרף למאגרים במעמקי הים (ל"ת)
63 מאוכזב מהמדינה 25/12/2014 10:26 צודק !! אל תשים לב לכל המגיבים מטעמים פוליטיים (ל"ת)
62 No Bullshit 24/12/2014 17:15 רונן היה מוטב לך לו לא היית עושה את הכתבה הזו כלל
אתה רק פוגע באמינותך ועתידך הפוליטי
61 עומר 24/12/2014 14:29 אבוי שעושק של הציבור נחשב ׳פיגוע כלכלי׳! לפרק את המונופול
ההחלטה היא נכונה ורק צעד קטן עבור העתיד! יש ליישם את המודל הנורווגי להתאים אותו אלינו ולדאוג לדור הנוכחי והעתידיים. בעזרת קרן לאומית אליה ילכו הרווחים תהיה חלוקה מתאימה, ישראל יכולה להפוך להיות מדינה עשירה וגם אותם אנשי עסקים שהשקיעו ירוויחו הון!
60 מושחתים נמאסתם! 24/12/2014 14:12 מי השמוקים שמצביעים לבית היהודי מי?
מי יותר מטומטם וכסיל, מצביעי הבית היהודי או הליכוד? אני מתכוון לדרוש תשובות מחברי שמצביעים למושחתים הללו!!!
59 ארז חגמור 24/12/2014 12:21 ככה זה כשאתה בן של מליונר
שובל, בנו של יזם ההיטק אדוארדו שובל הוא מליונר מהיום שנולד. חלוקת משאבי הטבע של המדינה לא מעניינת אותו וכמגייס תרומות מקצועי הוא יודע טוב מאוד באיזה צד של הלחם מרוחה החמאה.
58 תחושת קבס 24/12/2014 10:53 מתאים לכנסת כמו כפפת לייטקס על ידו של פרוקטולוג
די ברור בעד מי הוא הולך להיות, ולא, זה לא אתם האזרחים.
אלי 28/12/2014 18:31 מר קבס - האם הפיכת ישראל לקומוניזם בדמות קוריאה
תוריד את נטל המסים, או בסופו של דבר תעלה אותו, נא תשובתך, או שמא אקרא לך מר קים איל גונג.
פרקטולוג מצליח 24/12/2014 11:55 אנחנו דווקא משתמשים בלייטקס ואחלה מועמד!
מדובר בפוליטיקאי היחיד בישראל! היחיד! שמעיז לומר את האמת. הפקידים שלנו מנהלים מדיניות דומה לזו של ונצואלה. זה מה שאתה רוצה להיות? רונן, תמשיך בדרכך הצודקת! כל הכבוד!
57 יוני 24/12/2014 08:29 כל הכבוד האדם הגון וישר. מוכיח כמה טוב שיבחר (ל"ת)
56 רועי 24/12/2014 07:13 ברור שהוא צודק, השנאה והקנאה מעוורות את עיני האנשים
אם אי אפשר לסמוך על המדינה זה נורא עבור כל אחד מאיתנו
55 יוסי 24/12/2014 01:31 שובל הוא בעד שוק חופשי או בעד מונופולים?
אין לשובל מושג, אז הוא מצטט סיסמאות.
54 אלי 24/12/2014 00:26 רונן, איכזבת בגדול
ודווקא יש לי הערכה למה שעשית עם ״אם תרצו״, אפילו שאני מהשמאל. הסגנון לא תמיד היה לטעמי אבל בהרבה מקרים נתתם פייט ערכי ומנומק לאנטי ציונים שבקרבנו. לגבי מה שכתבת כאן, זה פשוט לא נכון. אלה ספינים של תשובה שאמורים להפחיד אותנו בשביל לתת לו שליטה מוחלטת על מה שקורה במשק למי יודע כמה שנים. מהר מהר, תנו לי את כל הגז אחרת אוי אוי אוי מה שיקרה פה. לתת לדלק להקים מונופול עצום של משאב טבע זה הדבר הכי אנטי ציוני שכמעט קרה כאן, ומאכזב לראות אותך משתף עם זה פעולה.
53 תומר 23/12/2014 23:56 אתם הבנתם - אם לא מבטיחים לתשובה מונופול -
זה פיגוע כלכלי. מה עוד ? גם אני רוצה שיבטיחו לי מונופול? זה ציונות זה? בושה וחרפה.
אלי 26/12/2014 05:11 צודק הבחור
כלהפופוליסטים מתאם שלי הם המפגעים האמיתיים לא נורא ניפגש לאחר הבחירות
52 אתי 23/12/2014 23:54 פיגוע כלכלי? הפיגוע הכלכלי הוא התאגידים
אלה שמוכרים לנו את הגז במחיר כפול ממה שמוכרים לחול. כמה עוד חול תזרו בעינינו בתואנות הקבועות של שוק חופשי ופיגועים כלכליים? הון שלטון עולם תחתון! מושחתים נמאסתם
51 עוז 23/12/2014 23:44 אל תדאג אם יש גז יוציאו - או שתשובה תרם לך משהו?
אל תדאג אם יש גז יוציאו - או שתשובה תרם לך משהו? כסף לפרימריז
50 אדם רציני 23/12/2014 23:29 חבל שאין הרבה כאלה במדינת הילדים
הילדים שאומרים פוס לא משחקים שברו את הכלים.גם שישינסקי הבין שהחלטה שגויה ויש סיכוי לדואופול. וחוץ מזה אורך החיים של המאגרים לא זהה כך שבכל מצב יהיה מונופול כלשהו ולכן זה לא הפתרון.חוץ מזה זה לא הגון שאדם שטרח ועשה ימים כלילות כמובן לעצמו אבל כל המדינה הרוויחה ואין כאן כל כך הרבה יזמים טובים ובאים חברי כנסת שמקבלים משכורות עתק בשביל לדבר ולהתלהם בתקשורת.
49 נועם 23/12/2014 22:37 בישראל אין שוק חופשי
השוק הפרטי סגור לכמה שחקנים שמחלקים את השוק (למשל פועלים/לאומי, עלית, תנובה וכו) השוק הציבורי "מופרט" לאיי מס, גופים עצמאיים מנופחים מג'ובים המטילים עלינו מס ואנחנו חייבים לקבל את שרותם (תאגידי המים, רשות שדות התעופה, חברת חשמל, נמלים וכו) וכמובן הקרקעות, 90% מהם של המנהל. אז מה פתאום צריך להפסיק את החגיגה אם כבר התרגלנו למחירים מנופחים ולחוסר תחרות? מה פתאום להתחיל לעשות למען האזרח? ובשביל מה? רונן שובל היקר, יש לי בשורות בשבילך: אתה תתאקלם בכנסת בקלות נפלאה!
48 ב"ק 23/12/2014 22:12 עם ציונים כאלה - מי צריך אנטי-ציונים? (ל"ת)
47 טל 23/12/2014 22:02 צביעות - כולם בעד "שוק חופשי"
עד שמישהו רוצה לפגוע במונופול של חברים שלהם. פחח.
46 יהודי רו"ח 23/12/2014 22:02 או קיי - אז גם לבית היהודי אני לא אצביע. משרתי הון ...
משרתי הון במקום משרתי ציבור - קיימים גם שם... לא נוגע עם מקל.
45 חגי 23/12/2014 21:46 רק שתבינו איזה נחשים יש לנו בתור פוליטיקאים
החזקה החדשה של לוויתן מתירה להם לסגור חוזים בצורה שמאפשרת פטור מסעיף 33 בחוק הנפט. ככה שאם יש בעיה בתמר, אי אפשר לקחת את הגז לתושבי ישראל (כמו שאומר החוק) אלא הגז ימשיך לזרום באין מפריע למצרים, ירדן, טורקיה וכו'. ועל זה חתומה ממשלה שרוממות הפטריוטיות בגרונה.
44 אלי 23/12/2014 21:43 כשהבית היהודי מדבר על שוק חופשי - הם בעצם מתכוונים
למונופול בלי פיקוח. יש עוד חוכמות כאלה?
43 אלון 23/12/2014 21:39 שובל פוסט ציוני - כמו חבריו
מה הוא אומר לנו - שבלי מונופול לא משתלם להפיק כאן גז. הגיוני מאד , וזה יעודד תחרות? יש עוד תובנות כאלה ? שילך לקרוא את החזקה של לוויתן שנותנת קדימות למצרים על פני הספקה למשק ויספר לנו על גאווה לאומית.
42 חזי 23/12/2014 20:32 כל הכבוד לשובל
מהווה משקל נגד לסלומניסקי האטום.בושה שאחד כמוהו(סלומניאסקי) עומד בראש וועדה כלכלית כי ההבנה שלו בתחום שואפת לאפס 
41 כמי 23/12/2014 19:59 שיוותרו על לויתן ולא לאיים
מספיק שירויחו 100 מיליארד ולא 200 מיליארד בדולרים
40 Ksana 23/12/2014 19:57 כל הכבוד וגם אני משקיעה קטנה יתמוך את בית היהודי
אני רציתי גם קודם לתמוך את המפלגה של בכור ה ניפלא בנט ועכשיו אני רואה עוד בכור ממפלגה הזאת-תודה רבה לך על התמיכה של משקעים שהפסידו היום ים של מיטב הכספי!
39 גיל 23/12/2014 19:38 שובל אתה טמבל (ל"ת)
חזי 23/12/2014 20:35 לגיל
התגובה שלך מעידה עליך שהינך הטמבל פה
38 איילה 23/12/2014 19:16 ברור, אם זה רווח של רק מאה מיליארד יוותרו על זה (ל"ת)
37 את מעחיב 23/12/2014 19:08 אתה באמת חושב שהאנשים פה יחשבו כמוך?
איזו עליבות, העמדה שלך היא עלבון לאינטלגנציה תשובה הוא הפיגוע הכלכלי כמה הפסידו משקעיעי דלק נדלן????? צא מזה
אלי 23/12/2014 19:44 עלבון
איזהעלבון?הנזק שיגרם למדינה יהיה עצום ורק אפסים כמוך לא מבינים.
36 משה ראשל"צ 23/12/2014 18:55 הבעיה היא שאם ביבי יקום נגד דוד גילה
התשקורת תצעק שזה שחיתות זה ממש מטומטם להחליט בשלב זה החלטה דבילית
35 תשובה ושאלה 23/12/2014 18:11 מימון פוליטיקאים
יפה לתשובה שמממן פוליטיקאים שישמשו לו כדוברים ויחצנים.
משה ראשל"צ 23/12/2014 18:56 אתה לא מבין שגם תשובה היה יכול להפסיד את כל ההשקעה
ומגיע לו חוקית כל גז ונפט שמצא
אלון 23/12/2014 21:41 חוקית - הצחקת את תשובה - ומה עם כמות רשיונות כפולה
ממה שמתיר החוק? זה שהוא הסתכן - לא נותן לו הצדקה לעבור על החוק ולהשאר עם מונופול פראי בלי פיקוח. מה לעשות יש חוק הגבלים עסקיים.
אלי 28/12/2014 18:38 לאלון שאלה, כמה מתחרים צריך בסלולרי על מנת להוריד מחיר?
אתה זוכר את תריאופול הסלולרי? בשביל לשבור מונופול צריך 6 שחקנים לפחות ולא 3, והגז מצד שני הינו נתון במחירי השוק העולמי כך שניתן לפקח עליו ועל מחיריו, וגם המס עליו מפוקח- ראה וועדת ששינסקי, להתלהם על תשובה ולהתנקם בו? אפילו בשוק לא מתנהלים כך, אולי בצפון קוריאה או בדעא"ש.
שחר 25/12/2014 08:47 תשובה לא הסתכן. הוא השתמש בכספים של הפנסיות שלנו
כדי לממן את ההשקעה שלו. אם לא היה מצליח פשוט היינו מקבלים תספורת. זה לא חדש.
34 קוקטריס פותח תריס 23/12/2014 17:47 איפה במצב ביבי כלכלן על או שזה פיגוע נגד כחלון (ל"ת)
33 רותם 23/12/2014 17:12 טופס התפקדות
http://www.nef.org.il/
32 GG 23/12/2014 17:09 אתם סתם ספקולנטים שמחפשים תירוץ להרצה שעשיתם (ל"ת)
31 גל 23/12/2014 17:07 שימשון בקשה לחזקה מצב
http://mayafiles.tase.co.il/RPdf/939001-940000/P939203-00.pdf
30 אבי קול 23/12/2014 17:06 מה מונע מראש הממשלה והממשלה להעמיד את הממונה במקומו?
אם ראש הממשלה והממשלה לא יכולה להתערב לפני הבחירות...אז מדוע הממונה החליט החלטה חפוזה מהותית לכלכלת ישראל לפני הבחירות?...ואף אחד לא עצר אותו! או יש סיבה פוליטית...או התעשרות של אנשים שידעו על המהלך...לכן, הנהלת הרשות לנירות הערך חובתה לבדוק את כל הקניות והמכירות...מאז תחילת המפולת...!!!
29 איש הישר 23/12/2014 17:01 יחימוביץ וזועבי עשו את הפיגוע ..לכן אצביע בנט
http://www.bizportal.co.il/gazandoil/news/article/399583
אלי 23/12/2014 19:46 גילה חימוביץ
גם אני ומשפחתי
28 TCH 23/12/2014 16:58 מדבר שטויות. טועה ומטעה. מריח כמו אינטרסנט מצוי... (ל"ת)
27 לאיש הישר ולמפלגה זו 23/12/2014 16:57 אצביע לבנט (ל"ת)
26 יאיר 23/12/2014 16:45 מה גם הוא טוקבקיסט מטעם תשובה?
הילד כנראה נפל על הראש, תומך במונופול מפלצתי שיעביר כסף מכיסם של האזרחים משלמי המיסים לכיסם של טייקונים אמריקאים ואחד ישראלי. רונן, אולי אתה ד"ר בפילוסופיה/מזרח תיכון אבל בכלכלה אתה כנראה צריך להכנס לשיעורים בסיסיים באוניברסיטה. מונופולים זה רע, בטח בתחום האנרגיה, בטח במדינה קטנה כמו ישראל! ולכל מי שחשב להצביע לבית היהודי-אם אלו הם הח"כים לעתיד שלהם שיישבו בוועדת הכספים, תחשבו שוב אם להם אתם מתכוונים לתת את הקול שלכם...
משה ראשל"צ 23/12/2014 18:59 מונופול זה רע אבל במצב הנתון הם עשו
בדיוק מה שהחוק מתיר להם אם הם לא יוכלו לפתח את האתר אף אחד לא ישקיע בתחום חיפושי גז נפט במדינה הדבילית שלנו הבנת את זה ????
25 אלירן 23/12/2014 16:43 יפה אמר , רגולציה חונקת זה תוצרת השמאל (ל"ת)
24 נזק בלתי נתפס 23/12/2014 16:33 מדובר על הקרן והזרוע הביצועית שלה. הפעילות שלה גורמת (ל"ת)
23 גיל 23/12/2014 16:21 אצביע בית היהודי (ל"ת)
22 פיבו 23/12/2014 16:01 סוף סוף דעה שפויה
מנהיגות נבחנת ביכולת שלה להנהיג ולמשול. זה הזוי שפקידים חסרי אחריות מכתיבים את סדר היום של מדיניות כלכלית לאומית.
21 אבי 23/12/2014 16:00 כל מלה בנתבה מוצקת בטון.ישראלעומדת להתאבד בנוש הגז
כיבי, שטייניץ ,וסטיבי ,הבטיחו להקים קרן לצבירת התקבולים מיליארד שקל בשנה ולא נהיה כמו הולנד. נשמר את הכסף לבריאות ללחינוך לצמצום יוקר .יש לי הפתעה עבורכם לפי התנהגות שלכם שכולו כשלון אחד גדול ..הכסף ששקרתם לתושבי מדינת ישראל אולי יכנס במצב טוב בעוד 15-20שנה .האם השתגעתם הזווים שכמוכם.
20 יעקב 23/12/2014 15:51 ערימה של מגיבים צרי עין ומוחין שונאי עשירים.... (ל"ת)
19 סתם אחד 23/12/2014 15:49 זה מה שקורה לד"ר שרוצה להיות פוליטיקאי-פופוליסט
הד"ר רונן שובל לפני שהוא יוצא בהצהרות, כדאי שיקרא, ילמד ויעשה שעורי בית. ההחלטה של הממונה על ההגבלים נכונה וגם שר האנרגיה צריך להצטרף אליה מהסיבות הבאות: 1. מונופול 2. ריכוזיות 3. אי עמידה בהוראות חוק הנפט ביותר מסעיף אחד גם תשובה וגם נובל אנרג'י מכירים הייטב את הקומבינות שעשו וההחלטה לא באה להם בהפתעה. הספונסר שלהם ראש הממשלה, אינו יכול במועד הנוכחי להמשיך ולתעתע בציבור והממונה על ההגבלים עושה באיחור של שנה את מה שהיה צריך לעשות מזמן.
פילו 23/12/2014 16:22 ההחפך האיש ישר ולא רמאי כמו האחרים (ל"ת)
18 אין גבול לתאוות הבצע 23/12/2014 15:46 האינטרס הלאומי הוא להעביר את רוב הרווחים לאזרחים כולם
ממש נבהלנו. מסכן תשובה, ירוויח רק שני מיליארד דולר בשנה. יוקר המחיה עוד יהרוג אותו, מסכן. הזקנה במסדרון בית החולים, הרעבים בפתח בית התמחוי, הנכים, מוסדות החינוך- כל אלה לא אינטרס לאומי. רק תשובה ונובל אנרג'י חשובים. איזה דוקטור טיפש ופחדן.
17 עברתי בסביבה 23/12/2014 15:45 רונן שובל - אתה בעצמך פיגוע וסכנה למדינה
רון שובל בניחוח פאשיסטי, בחותמת של בית המשפט . מה יותר מזה אתם צריכים כדי לדעת מי אלה חברי הכנסת של הבית היהודי? הבית הפאשיסטי
משה ראשל"צ 23/12/2014 19:01 תגובה ל-17 זה כנראה ה-IQ שלך (ל"ת)
16 יעקב 23/12/2014 15:35 יושב ראש וועדת הכספים
יו"ר וועדת הכספים אמור לדון בנושא הגז התוצאות יעידו האם נכון להצביע למפלגת הבית הנהודי
יעקב 23/12/2014 15:44 יו"ר וועדת הכספים ניסן סלומינסקי
אמור לדון בנושא הגז
15 יזמים צריכים להרויח 23/12/2014 15:33 כל הכבוד על האומץ נגד הפופליזם הטפש שדופק את כולנו (ל"ת)
14 הצלף 23/12/2014 15:32 אוהבים אותך רונן שובל (-: רק בית יהודי גדול ינצח בנט רמ (ל"ת)
13 אבי 23/12/2014 15:29 איך הוא בבית היהודי? נשמע בחור חכם ואיכפתי
ולא מתנחל. או אולי הכוונה שלא שיהיה פחות כסף להתנחלויות?
יעקב 23/12/2014 15:49 אמא שלך יודעת שאתה כזה אידיוט ? מקווה בשבילה שלא... (ל"ת)
12 סתם מישהו 23/12/2014 15:27 שקרן עלוב
אף אחד בטח לא תשובה לא יוותר על פיתוח של המאגר בגלל שהוא לא מונופול.. זה שקר בשירות האינטרסים של בעלי ההון... ולגבי הטיעון של הכסף שתשובה "סיכן" ראינו בתספורת היפה שלו שבעצם כשתשובה מסכן כסף בעצם זה כספים שלנו שהוא מסכן והוא ודומיו אף פעם לא נפגעים מהסיכונים האלה
יעקב 23/12/2014 15:49 סתם מישהו מטומטם יש לומר... (ל"ת)
רונן 23/12/2014 19:34 סתם תשובה לא עניינית לגופו של טוען (ל"ת)
11 אלמנטרי 23/12/2014 15:24 נו, עכשיו לפחות יודעים מי מממן לו את קמפיין הבחירות. (ל"ת)
10 avi 23/12/2014 15:21 הבית היהודי- מפלגה סקטורילית מגעילה (ל"ת)
מגעילה או לא מגעילה 24/12/2014 15:09 נקבל 18 מנדטים ונעשה סדר במדינה לנפתלי יש בצים נחנך את
השמאל הקיצוני שונא ישראל על אפך וחמתך נפתלי הולך ל 18-20 מנדטים
9 שרון ב 23/12/2014 15:20 רונן שובל
תבורך על דבריך, ותבורך תנועת "אם תרצו" כנגד המתחולל באקדמיה שירדה מנכסיה ומובלת על-ידי חבורה אנטי-ציונית, בחלקה אנטישמית ממש, ואנרכיסטית. מהכרות אישית, מסכנים אלה הבאים ללמוד על מפתנה. המסרים שהם מקבלים הם נוראיים ומעמידים בספק את קיומה הלגיטימי של מדינת ישראל היהודית-ציונית.
8 ברור 100 23/12/2014 15:20 השפוי היחיד בלהקת 120 שלא מבינים כלום בכלכלה (ל"ת)
7 ר 23/12/2014 15:19 מונופולים זה דבר רע. (ל"ת)
גם צה״ל הוא מונופול 03/04/2015 11:09 מונופולים הם דבר רע כאשר הם פרטיים ו/או לא מפוקחים (ל"ת)
6 טניה שלא משחקת 23/12/2014 15:18 סוף סוף פוליטיקאי עם מוח!
למרות שאני לא מצביעה לכם, אני מאחלת לך בהצלחה!
5 בלי עבודה 23/12/2014 15:16 מה שבטוח בבחירות הבאות לא בוחר עבודה שוב. (ל"ת)
4 nori 23/12/2014 15:14 תעמדו במלה ובהסכמים
צודק מה הבלגן במקום לדאוג לרוחת הציבור משגעים את כולם ביבי תתעורר מדובר בציבור גדול
3 יופיטר שוקי הון 23/12/2014 15:13 בנושא הנל האיש צודק! (ל"ת)
2 וואלה 23/12/2014 15:10 פעם ראשונה שאני שומע על הח"כ הזה
נקווה גם שבפעם האחרונה. עוד מלכך פינכה מבית מידרשו של בנט-אבו טיר
1 כל הכבוד שפוי 23/12/2014 15:01 בוחר בבית היהודי נדפוק את כל השמאל (ל"ת)
אזרח 23/12/2014 15:26 כן תהיה גיבור כמו פוטין ואז תעמוד בתור ללחם. (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש