ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הממונה: "דרוש טיפול שורש למונופול הגז" - צפו בהודעה המקורית

דיויד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים, מפרק את מונופול הגז של תשובה ונובל. מניות הגז בבורסה בת"א צוללות
 |  46
הנוסח המלא
Share
זה סופי. הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, הודיע הבוקר לדלק ונובל כי הוא מבטל את "הסכם הפשרה" ושוקל מחדש את חוקיות כניסת השתיים ל'לוויתן'. רציו יהש (+0.17%) רציו יהש 231.6 +0.17% 17:24 16/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי רציו יהש בסיס:231.2 פתיחה:230.2 גבוה:235 נמוך:226.9 תמורה:2,984,420 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות צוללת עד 24% וגם שאר מניות הגז מתרסקות.


הנה הנוסח המקורי של הממונה: "הרשות הודיעה לדלק ולנובל על החלטתה לא להגיש את הצו המוסכם לאישור בית הדין, ושהיא שוקלת מחדש להוציא קביעה לפיה כניסת דלק ונובל ללוויתן הינה הסדר כובל שלא קיבל את אישור בית הדין. כניסת דלק ונובל ללוויתן יצרה מצב שבו קבוצות אלה שולטות בכל מאגרי הגז שלחופי מדינת ישראל. הרשות תבצע הליך שימוע בעל פה לחברות לפני הוצאת הקביעה."

"בחודשים האחרונים התגבשה תמונה כוללת לפיה התועלת לציבור מהצו המוסכם פחותה מהאלטרנטיבה, בגלל היווצרות מספר נסיבות חדשות. בין היתר, התקבלו ברשות אינדיקציות משמעותיות כי הצו המוסכם לא ייצור פתרון תחרותי של ממש הפותר את בעיית המונופול בשוק. התגבש גם חשש כי גורמים בממשלה תולים את יהבם על ההסדר וממתינים לתוצאותיו, וחשוב שאלה יפעלו כבר עתה לקידום התחרות בתחום."

"הרשות מודעת לעובדה שלקביעה שלה עשויות להיות השלכות על המשק, ולכן קוראת לכל משרדי הממשלה לעשות יד אחת ולפעול בצורה נמרצת על מנת למזער השלכות אלה. למרות השלכות אלה, הרשות סבורה שדרוש טיפול שורש על מנת לתת פתרון אמיתי לבעיית המונופול בשוק."

- לכתבה על הנפילות במניות הגז - לחץ כאן
- זה מה שאומרים כעת האנליסטים בעניין מניות הגז
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

46 תגובות ב-35 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
35 חיים לוי 24/12/2014 08:12 מונופולציה
מונופולציה . של איש לא ישר .מישהו מרוויח מזה. כנראה שהוא קנה פוטים . או עניין בבחירות . או עוד כותרת של איש קטן עם שגעון גדלות. עד מתי תהיה כזאת שינאה חינם .
34 פיליפ 23/12/2014 22:19 בוקר טוב גילה, עכשיו מתעוררים . ? איש קטן.
היכן היית עד היום ? הרי ידוע לך ולכל העולם מה עושה נובל אנרג'י ודלק . פתאום התעוררת. מה העיר אותך? פעמוני סנטה קלואוז?או פתאום גילת שאתה אידיוט.?
33 יוסי 23/12/2014 21:54 תודה לך דיויד גילה על אומץ לבך ועל הגנה של טובת הציבור
אומנם באיחור אך מוטב כעת מאשר אף פעם לא. החלטה נכונה לפרק מונופול של גז שלוקח את משאבי הטבע שלנו ומחלק פעם נוספת למיעוט עשיר ולא לציבור הרחב. יש לדאוג לבצע רפורמה כך שמשאבי הטבע של כלל הציבור יכנסו לקופה אחת שתעזור למדינה לצמוח ולא לתת לעשירים בלבד.
32 ארז 23/12/2014 20:46 גילה גרם נזק כלכלי ותדמיתי
למדינת ישראל ורק על כך צריך לסלק אותו מהתפקיד.הוא איש קטן בתפקיד גדול.
31 גבי 23/12/2014 18:14 דרוש גם טיפול שורש בשערוריית הטבלטים החינמים
דרוש גם טיפול שורש עמוק מאוד בשערוריית הטבלטים החינמים של פלאפון אורנג' וסלקום, אך הרגולטור ישן.
30 אבי קול 23/12/2014 16:58 "דרוש טיפול שורש" למה בחופזה ללא מחשבה עם פיגוע כלכלי!
כל ההחלטה בחופזה בצורת פיגוע ללא מחשבה וללא דיון שורשי כפי שכתוב בכתבה...המסקנה: הפרופסור רצה לאומר אני הגבר...ורצה פרסום...אחרת לא ניתן להבין איך פרופסור מבצע פיגול בכלכלת ישראל...מי אשם? המחוקק שנתן סמכויות ללא ביקורת...סמכויות לאדם אחד...שאינו פרופסור לכלכלה...לחוקי תאגידים...מונופול...כן, אבל ליציבות כלכלים...איך משקיעים יגיבו איך העולם הכלכלי יגיב...זה לא מעניין אותו...אני הגבר...!!!
יופיטר שוקי הון 24/12/2014 09:31 חד וחלק!רק ההודעה זה פיגוע כלכלי כל נובל על הרגליים
הן דלק והן נובל והן המוסדיים והן הבנקים הזרימו כבר מיליארדים לתמר ופיתוח לליוויתן... אי אפשר להפר הסכמים מולם...
29 אלי 23/12/2014 16:24 ממונה על הנזקים
היכן החכם היה כאשר חילקו את רשיונות חיפושי הגז צריך להעיף אותו ומהר לפני שיעשה עוד נזקים
28 אבי 23/12/2014 15:59 חולון
כל הכבוד יישר כוח ותחזקנה ידיך. ועכשיו, לטפל בשאר המונו-דואו- טריאו- וכל יתר הפולים. מול כל גוף שמנצל את מעמדו הבלעדי, או מתאם חוסר תחרות עם המקבילים על מנת לגרוף רווחים לא סבירים, יש לנקוט צעדים לטובת הציבור.
27 אבי קול 23/12/2014 14:56 החלטה פוליטית - לפני בחירות! אים שר אוצר וממשלה!!!
החלטתו בחופזה בניגוד למכתבו של עו"ד אבי ליכט מיום 16.12.2014 ממשרדו של היועץ המשפטי לממשלה... שנשלח גם לממונה על הגבלים עסקיים...שהנושא חשוב לביצוע סדר בתחום הגז אבל רק לאחר הבחירות...!!! - החלטתו פגעה באלפי משקיעים קטנים שאין להם אפשרות להשקיע בבנק תמורת 0.1% ...לא ניתן לאומר להם זו החלטה שלכם ולקחתם סיכון...מישהו כאן התעשר...משטרת ישראל צריכה לבדוק מדוע ההחלטה בוצעה בחיפזון ולפני הבחירות...כמו שראש ממשלה לא יכול להחליט על שום דבר כלכלי לפני בחירות איך הגמד הזה מחליט...ולמה? חובה לבדוק את הסיבה להחלטתו החפוזה ולפני הבחירות...וזו המשטרה!!!
26 אבי קול 23/12/2014 14:50 החלטה פוליטית - לפני בחירות! אים שר אוצר וממשלה!!!
החלטתו בחופזה בניגוד למכתבו של עו"ד אבי ליכט מיום 16.12.2014 ממשרדו של היועץ המשפטי לממשלה... שנשלח גם לממונה על הגבלים עסקיים...שהנושא חשוב לביצוע סדר בתחום הגז אבל רק לאחר הבחירות...!!! - החלטתו פגעה באלפי משקיעים קטנים שאין להם אפשרות להשקיע בבנק תמורת 0.1% ...לא ניתן לאומר להם זו החלטה שלכם ולקחתם סיכון...מישהו כאן התעשר...משטרת ישראל צריכה לבדוק מדוע ההחלטה בוצעה בחיפזון ולפני הבחירות...כמו שראש ממשלה לא יכול להחליט על שום דבר כלכלי לפני בחירות איך הגמד הזה מחליט...ולמה? חובה לבדוק את הסיבה להחלטתו החפוזה ולפני הבחירות...וזו המשטרה!!!
25 איזה ערך יש עכשיו 23/12/2014 12:13 להסכמי פשרה עם המדינה
גילה לא התייחס לכל השלכות הרוחב ועם ישראל במקום שיהנה מהכנסות הגז הולך לאכול אותה בסופו של דבר.יש דרך לטפל במחירים מבלי להרוס מדינה.
24 שמעון 23/12/2014 11:53 יישר כח
דויד גילה כל הכבוד, אסור לתת לאדם אחד שליטה מוחלטת, לפי הדו"ח של המומחה האיטלקי, ברור מה הכיוון ואסור שזה ייקרה. חשוב לחזק את הממונה, עוד צפוי לו מאבק לא פשוט.
23 דור 23/12/2014 11:39 לגילה מגיעה כל התמיכה מהציבור שעל האינטרסים שלו הוא מגן (ל"ת)
בורות עשה רק נזק המ 23/12/2014 11:50 הפסידה זה עובדה (ל"ת)
22 רציונאל 23/12/2014 11:32 רציו יכולה להשתלט על מאגר ליוותן להיות בעלת המאגר כולו
הזדמנויות מופיעות בפניך פעם בדור... נצל אותם.
21 חיים 23/12/2014 11:19 יישר כוח לגילה! איש אמיץ נטול פניות טייקונים ולטובת המד
המדינה,מדינה של הון ושלטון,יד רוחצת יד ואין מי שיקום נגד חמדנותו של תשובה. האיש שבא מהעם אללק,מדבר בממלכתיות .בכדי לצאת עם כל תאוותו בידו. זוכרים התספורת בדלק נדלן? זוכרים מה אמרה עליו השופטת? כן יירבו אמיצים כגילה ונזכה לתקן השחיתות במדינה.
20 ייאי 23/12/2014 11:15 התנגדות הממונה על ההגבלים למונופול הגז מתבקשת מאליה..
התנגדות הממונה על ההגבלים למונופול הגז היא מתבקשת מאליה.ברם,היה צריך לעשות זאת בעיתוי הנכון והוא לפני מספר שנים ולפני שהחברות השקיעו סכומי עתק בפרוייקט.אגב,כסף זה הוא מקופות הגמל והפנסיה של כולנו ותשובה לא יפסיד מכיסו ולו גם פרוטה.למרות האמור לעיל אני אומר שמוטב מאוחר מאשר כלל לא ויש להמשיך ולפרק את המונופולים וגם את הקרטלים השונים.דייויד,אתה שליחנו ובא כוחנו,פעלתה נכון לאינטרס הציבורי,המשך כאן ועמוד בלחצים של כל השועים למיניהם-גבירים ופוליטיקאים-תחזקנה ידיך דייויד.
19 ho 23/12/2014 11:07 תנובה אוסם שטרואס לא מפריעים לו ?
כל המדינה זה מונופול אחד גדול. פופוליזם של בחירות ... ומה שווה הסכם שמדינת ישראל חתומה עליו אם לא מכבדים אותו ?
18 לפוליטיקאים האפסים!! 23/12/2014 11:07 דיויד גילה-אנו גאים בך על ששמרת עלינו, הציבור בניגוד (ל"ת)
17 יוסי 23/12/2014 11:04 כל בקר אתפלל שמאגרי הגז יעו באש
יאין צדק לגזול ממני את פירות השקעתי [עד לגילוי הגז הפסדתי 70 % מסכום ההשקעה }
16 יעקב 23/12/2014 11:02 משפטית אין לגילה סיכוי....תפסיקו למכור מניות (ל"ת)
15 שרון ב 23/12/2014 10:55 אלה אויביך ישראל
לא חמא"ס; לא חזבאללה; ואפילו לא דאע"ש. איתם ישראל ידעה ויודעת להסתדר. מי שיהרוס את ישראל יהיו הגורמים מבפנים, נבלים בולשביקים בשם הטהרנות. אם מדובר בקרטל, הדבר מאד פשוט: פיקוח מחירים. זה הכל. משקיעים בישראל? אף אחד לא השתגע. מי שמדבר בשם עצמאות כלכלית, צריך היה לעודד את היזמים ולהביא את הגז מחר, ולא ב-2017. במקום זאת, דוחים ל-2027, ומחר יקנו את הגז אצל אויבינו ויפרנסו אותם. נמאס מהבולשביקים. וביב, רק על אי התערבותך הפחדנית אתה, שדוגל ביוזמה חופשית, תשלם הקלפי.
14 כל מה שמעניין אותו 23/12/2014 10:55 זה להירשם בסיפריי ההיסטוריה . ואנחנו נמשיך לסבול
כי אף אחד לא יפתח פה כלום.
13 משקיע בגז 23/12/2014 10:50 גם אני הפסדתי הכל כי המדינה החליטה לקחת לי
את ההשקעה ולהלאים אותה ואני שואל פה זה אירן?צפון קוריאה?קובה?סין?רוסיה? מה לעזעזל קורה פה? ואך אני תובע את המדינה על הפסד שנגרם לי שהוא עצום ואני לעולם לא אשתקם חזרה.שמעתם???אני איש מת גמור ושוקל להתאבד היום
יופיטר שוקי הון 24/12/2014 09:31 צודק.... (ל"ת)
תשובה 23/12/2014 11:22 תרגיש חופשי אחי (ל"ת)
12 עדיין שווה מליארדי $ 23/12/2014 10:46 הממשלה ברחה אבל לא הגז (ל"ת)
11 אמנון 23/12/2014 10:46 אמיץ
הגז יצא החוצה ועוד אך יהיו בעלים חדשים יותר תחרות ופחות קולטיםכל הכבוד גילהמקווה שעוד אנשים בחירים יעשו צעדים כאלה. בכל תחומי הכלכלה המושחתת שלנותודה וישר כח
10 אמנון 23/12/2014 10:46 אמיץ
הגז יצא החוצה ועוד אך יהיו בעלים חדשים יותר תחרות ופחות קולטיםכל הכבוד גילהמקווה שעוד אנשים בחירים יעשו צעדים כאלה. בכל תחומי הכלכלה המושחתת שלנותודה וישר כח
9 זה ממש לא רציני 23/12/2014 10:46 יש בעיות משפטיות במה שנעשה ורק הפיצויים שיצטרכו לשלם
או העיכוב של הפיתוח של המאגר יגרום נזק למדינה הרבה יותר גדול מהתועלת של השטות הזו.במקום לדון על הנחות במחיר לחברת החשמל הוא עושה רעש וצלצולים שגורמים נזק לכל העסקים עם מדינת ישראל.
8 אריה 23/12/2014 10:43 כל הכבוד לממונה!
סוף סוף פקיד עם ביצים שלא נכנע לסחטנים וללוביסטים... יישר כוח העם מאחוריך!
7 ישראלה וישראל ישראלי 23/12/2014 10:41 רפובליקת בננות! חוזים עם המדינה=לתחת.כולנו משלמים ביוקר (ל"ת)
6 רון 23/12/2014 10:38 לא חשבו להודיע לבורסה לפני התקשורת.. ביזיון (ל"ת)
5 אפריים 23/12/2014 10:35 הפסדתי היום את כל מה שיש לי ולילדים (ל"ת)
לאפריים 23/12/2014 18:41 לטיפש כמוך אסור לעשות ילדים (ל"ת)
שי 23/12/2014 11:23 אתה אידיוט גמור חסר אחריות מינימלית (ל"ת)
4 פעיל בשוק ההון 23/12/2014 10:34 יישר כח דיויד גילה!!
אני לא מדבר משום פוזיציה או אינטרס צריך עוד הרבה אנשים אמיצים כמו גילה!! שלא נהפוך לאוסף של אנשים ברפובילקת בננות או מדינת עולם שלישי!!אנחנו האזרחים מחזקים את ידיך!! מחר יגלו איזה משאב יעשו קומבינות וזה יהיה בידיים פרטיות!! המשך יום נעים לכולם
יופיטר שוקי הון 24/12/2014 09:33 4 אתה נורמלי? (ל"ת)
מרצל 23/12/2014 12:25 לפעיל בשוק ההון
אתה לא מבין את הנזק שיגרם ותחרות לא תהיה תקרא פרשנות לפני שאתה מגיב ואני אין לי מניות לא של גז ולא של כלום
גם אני לא בפוזיציה 23/12/2014 11:38 אתה מדבר מפוזיציה של פרזיט. לא סיכנת כלום ורוצה רק רווח (ל"ת)
תיחנק יא זבל 23/12/2014 10:44 טיפ
מני
3 ציפורה 23/12/2014 10:32 אידיוט (ל"ת)
2 xx 23/12/2014 10:32 גילה קבר את התחום היום (ל"ת)
1 רועי 23/12/2014 10:29 הרשות חבורה של מטומטמים הגז ישאר בקרקע
תתביישו רפובליקת בננות זו מחמאה
גורדון 23/12/2014 20:46 גילה וההחלטה
מה אכפת למשקיע למי שייך לוויתן? יש לשדה ערך כלכלי או לא?
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש