Bizportal חושף: כך תממן גבעות את הפעילות ב'מגד 6' - בלי עזרת המשקיעים

גבעות צללה 14% השבוע, בשל החשש כי החברה תצטרך לפנות למשקיעים לצורך מימון הפעילות. הנה התוכנית של המנכ"ל הטרי
 |  (24)
מבנה גבעות, צילום: שלום (zorikk) אלימלך
בימים האחרונים שותפות הנפט גבעות יהש -2.35% גבעות יהש 16.6 -2.35% גבעות יהש בסיס:17 פתיחה:16.9 גבוה:16.9 נמוך:16.6 תמורה:170,121 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מרכזת עניין רב ומחזורים ערים במיוחד. הדוחות הכספיים שפרסמה השותפות הצביעו על צורך במזומנים כדי לממן את מבחני ההפקה בקידוח 'מגד 6'. המשקיעים שזיהו זאת הפילו את הנייר בשל החשש כי פעילות פיתוח 'חזקת ראש העין' תיפגע.

היום חושף Bizportal את התוכנית של גבעות לגייס כסף אותה מוביל המנכ"ל הטרי יוסף זינגר שהחליף את גיורא איילנד לפני כחודש. התוכנית של זינגר כפי שנחשפת היום כוללת גיוס חדש בהיקף של כ-15 מיליון דולר (כ-50 מיליון שקל) מקבוצת משקיעים. גורמים בשוק מעריכים כי זה המתווה אליו חותרת גבעות ולעת עתה - לא תפנה למשקיעים כדי לאשר גיוס.

במקביל, נבחנת גם אפשרות שכנגד הסכום או חלק מהסכום - יקבלו המשקיעים אחוזים בחזקה (כשעבוד או כהשקעה). עם זאת, ההסתברות שאירוע כזה אכן ייצא אל הפועל היא נמוכה מאחר ומהלך שכזה טעון באישור של המשקיעים (למכירת אחוזים בחזקה) ומשרד האנרגיה (ברישום שעבודים).

בשלב זה לוחות הזמנים של הגיוס עדיין לא ברורים. בגבעות היו רוצים להשלים את הגיוס בהקדם האפשרי, אך תהליך שכזה לוקח זמן. על פי הערכות בשוק, ייתכן כי יידרש אפילו חודש נוסף עד להשלמת הגיוס מקבוצת המשקיעים.

מה תעשה גבעות עם הכסף? רק לפני מספר חודשים גייסה גבעות ממשקיעים סכום כספי של 25 מיליון שקל ברוטו (24.3 מיליון שקל נטו)בעסקה שהובילה כלל פיננסים חיתום. בגבעות מתכננים לנצל את תמורת הגיוס כדי לפרוע את ההלוואה שנתקבלה ולשלם למשקיעים קנס בשיעור של רבעונית לתקופה של שלושה רבעונים (כ-1.8 מיליון שקל). את יתרת הכסף מייעדת גבעות כדי לממן את ביצוע מבחני ההפקה בקידוח 'מגד 6'.

מה תהיה הריבית בעסקה? בשלב זה עדין לא ידוע מה תהיה הריבית על העסקה - אך גורמים בשוק מעריכים כי היא תהיה גבוהה מהריבית על ההלוואה הנוכחית ((9.75%). הסיבה לכך נובעת מכך שאיתנותה הפיננסית של גבעות נפגעת - והשעבודים שהמשקיעים יקבלו הינם נמוכים יותר מאשר בעסקה הקודמת.

אם בעסקת ההלוואה הקודמת שעבדה גבעות למשקיעים את תזרים המזומנים מקידוח 'מגד 5' ומקידוח 'מגד 6' ואת המלאי התפעולי שלה עבור גיוס של 25 מיליון שקל - כעת אותם שעבודים יועמדו למשקיעים עבור גיוס כספי של כ-50 מיליון שקל.

מה מצב הקידוח? נכון להיום גבעות השלימה את קידוח הניטור על פי תוכנית העבודה שלה לאחר שבחודשים האחרונים השקיעה 4.4 מיליון דולר בכדי לפתור את בעיות הדיפון, ניקוי הבאר והזמנת הציוד המיוחד הנדרש. כמו כן, פתרה גבעות בעיה של אובדן לחץ בבאר שנתגלו.

יתרת המזומנים של גבעות לאחר הגיוס (כ-6-7 מיליון דולר) בתוספת קופת המזומנים הנוכחית שלה (כ-4.6 מיליון דולר בסוף הרבעון השני) והתזרים השוטף שמייצר קידוח 'מגד 5' עשויים לאפשר לגבעות להתחיל ולבצע את מבחני ההפקה. אם אלו יצליחו להניב הפקה סדירה של נפט ומכירתו - גבעות לא תתקשה לפרוע את ההלוואה בצורה מלאה ולגייס במקומה מימון בנקאי בריבית זולה יותר.
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    גבעות=דאע"ש (ל"ת)
    8 06/12/2014 18:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    דאעש ראשי תיבות (דא עקא ששחטו )טוביה וכנופית גבעות
    ראל00000000 12/09/2014 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את משקיעי גבעות שחטו את כספם נ.ב איפה 7 מיליון דולאר שלקחו אמרו לסיים את מגד 6 ?רשעות רוצים הסבר כמה טוביה חלב והאלוף מה 7
    סגור
  • 14.
    רציתי להזכיר שבוע שעבר אמרתי עליה לסיבוב דייקתי
    ראל0000000 11/09/2014 16:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מכיר את כנופית גבעות
    סגור
  • 13.
    לא מאמין למילה
    משקיע 07/09/2014 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזהרו לכם:אל תגידו שלא אמרו לכם, מה קרה בגרנית הבעלים הרוויחן והמשקיעים נענו בנזיד עדשים אותו כנ"ל יקרה גם כאן,מה מעניין להשקיע בחברה עם שתי חביות הזויים התעוררו
    סגור
  • 12.
    תרחיש ולא דמיוני
    דידי 04/09/2014 22:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גבעות תקבל את ה 50 פרוטות אבל לאור הריבית ו שכר מנהלים צנוע והעדר נסיון בענף יתכן ו אותם גורמים יקבלו על מגש של כסף את נכסי גבעות בנזיד עדשים ואז....כמו שכתוב בספרים תהיה תגלית רצינית תראו לי חברה שעומדת בתשלומי האגח ועוד בריבית רצחנית שהמפיה בארצות הברית לא גובה
    סגור
  • 11.
    גבעות תתקשה לגייס עוד הלוואות...ולכן הכיוון 1
    אאותסידרקי 04/09/2014 00:05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    או פירוק
    סגור
  • 10.
    לא הבנתי! אם ההלוואה החדשה תישא ריבית יותר גבוהה
    משקיע שקוע 03/09/2014 21:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם ההלוואה החדשה תישא ריבית יותר גבוהה מההלוואה הנוכחית אז למה לפרוע את ההלוואה הנוכחית ולשלם קנס תשאירו את ההלוואה הנוכחית ותגייסו פחות כסף עם כזו ריבית גבוהה.
    סגור
  • הכל בלוף (ל"ת)
    אאותסידרקי 04/09/2014 00:06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 9.
    הויכוח בין הקצב טוביה לכנופית גבעות מי יממן
    ראל00000026 03/09/2014 20:35
    הגב לתגובה זו
    3 5
    את החליפות הכתומות לערוף טוביה אמר אין לו בעיה
    סגור
  • 8.
    כשכולם בורחים זה הזמן לקנות
    קרן 03/09/2014 16:16
    הגב לתגובה זו
    5 9
    גילוי נאות, קניתי שלשום בשער 2 ואני כבר מורווח 25% תוך יומיים מה רע? תגידו לי באיזה מניה אפשר לעשות זאת?
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    בכותרת : " המניה משתוללת" 2.5 זה השתוללות? זה פרפורים (ל"ת)
    קונסטנזה 03/09/2014 16:15
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • זה סימן מובהק לגסיסה (ל"ת)
    ראל00000 04/09/2014 04:40
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • עליה מ1.9 ל2.5 באחוזים זה יותר מ30% בהחלט השתוללות (ל"ת)
    Davidh383 03/09/2014 17:03
    הגב לתגובה זו
    1 9
    סגור
  • אם אתה רוצה כבר לדבר ברצינות אז זה עליה מ 2.2 ל2.4 וזה
    קונסטנזה 03/09/2014 17:43
    הגב לתגובה זו
    8 1
    כולה 2 פיפסים , כ 9% . זה מאד לא רציני לרשום 1.9 ל 2.5 כי לפי השיטה שלך המניה ירדה מ 16 ל1.9 . כמו שלא קנית ב 1.9 ומכרת ב 2.5 כך אני מקווה לטובתך לא קנית ב 16 ומכרת ב 1.9.
    סגור
  • כל הכבוד לך קונסטנזה(אני מבין שזה סתם כינוי). אני מסכים
    פנסיונר צעיר 03/09/2014 18:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עם כל מילה שכתבת כאן. מאחל לך בריאות והצלחה בכל. ממני, פנסיונר בדימוס (מנהל לשעבר באחד מהבנקים הגדולים).
    סגור
  • 6.
    כולם בהנהלה דיברו על הכל פרט לדבר הכי חשוב למשקיעים
    הכי ותיק 38 03/09/2014 16:15
    הגב לתגובה זו
    9 1
    לא שמענו הצהרה ש נתגלו הדרוקרבונים בשכבות המתוכננות לבדיקה*****בדיוק אותו דבר קרה בשמן******* לפני שזורקים ממון רב יואיל המנכל החדש בשכר של ליאו מסי לתת הצהרה והסבר מסודר למשקיעים התגלו או לא וכמה הדרוקרבונים
    סגור
  • בהכרזות על הידרקרובינים ניתן להפיל בפח משקיעים תמימים.
    פנסיונר צעיר 03/09/2014 20:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למרות שיש לי ידע די טוב בשוק ההון, הצלחתי ליפול בפח מהכרזות שוא על מציאת תגלית והידרקרובינים. להלן דוגמא: לפני כשנה יצאה הזדמנות ישראלית בדיווח על מציאת תגלית משמעותית של פטרוליום משובח בקידוח ישי. כן הבהירה כי נתגלו הידרקרובינים רבים הניתנים להזזה וכו׳ וכו׳... בקיצור עורבא פרח. בנוסף, פורסמו כתבות בומבסטיות על הנושא והתברר כי הכל. היה תרמית אחת גדולה ומשקיעים רבים, בתוכם אני, הפסדנו כסף רב בגלל אנשים רמאים, רעים ונוכלים. מסקנה אישית ; צריך להיזהר מאד בהשקעות .....
    סגור
  • משקיעים אלק..
    יודע דבר 03/09/2014 17:07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כל העכברים בורחים עסקאות של 5-10 אלף שקל
    סגור
  • 5.
    נו מי עוד מוכר... מבטיח שנקנה הכל...
    יודע דבר 03/09/2014 15:45
    הגב לתגובה זו
    6 3
    הנפט באדמה קיים .... הזיכיון קיים..... אז יאללה כל הפחדנים בורחים. מי שלא מכיר את כללי המשחק שיקנה טבע ובזק. כשהגלים מתחזקים - החזקים מתגלים. כך למדנו בעתלית.... אז קדימה מי עוד מוכר ומהר לפני שנפיל עוד את השער
    סגור
  • 4.
    אם באמת היה שם משהו ,לא היה כזה סיפור לגייס 50
    יהויכין אבו טייארה 03/09/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
    5 5
    מיליון שקל. זו המציאות.
    סגור
  • 3.
    גבעות - מגד 6
    יהושע 03/09/2014 15:40
    הגב לתגובה זו
    6 16
    כשיש נפט הוא פורץ לבד מהלחצים שנוצרים בבאר . במקרה הספציפי הזה נפט לא פרץ , ולכן הבאר יבשה . וכול מי שישים כסף על הבאר , שם את כספו על קרן הצבי. ראו הוזהרתם !!!
    סגור
  • יהשוע רכב משומש לא הייתי קונה ממך
    משקיע אמיץ 03/09/2014 16:48
    הגב לתגובה זו
    5 6
    תשים את כספך בפק"מ בבנק - שם הכי בטוח
    סגור
  • 2.
    אם כבר מידע אז תומר ...
    טווח ארוך 03/09/2014 14:59
    הגב לתגובה זו
    25 4
    ע"פ תוכנית העבודה של גבעות ההפקה ממגד 6 אמורה להתחיל בחודש ספטמבר איך אתה לא מתייחס או שואל את השאלות הכל כך מתבקשות או שאתה הפכת לעינותאי חצר של גבעות תמורת בצע כסף.
    סגור
  • 1.
    עוד כמה מיליונים שיספיקו לשכר המנהלים לכמה חודשים. (ל"ת)
    ישראלי 03/09/2014 14:30
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור