סופי: נחתם היום מסמך הבנות לייצוא גז מ'לוויתן' לירדן - לתקופה של 15 שנה

המניות בהפסקת מסחר . מדובר בהסכם אסטרטגי בין המדינות, לו יש גם חשיבות גיאופוליטית. שר האנרגיה: "מדובר במעשה היסטורי"
 |  (16)
אסדת לוויתן, צילום: אלבטרוס
מסמך הבנות בין נציגי הממלכה בירדן לנציגי חברת נובל אנרג'י לאספקת גז טבעי מישראל לירדן למשך 15 שנה נחתם היום בירדן. היקף העסקה: 15 מיליארד דולר. מדובר בהסכם אסטרטגי בין שתי המדינות, לו יש גם חשיבות גיאופוליטית. בכירים בנובל ודלק נמצאים כעת בירדן, ובינהם יוסי אבו מדלק וקית' אליו סגן נשיא נובל.

מדד הגז נפט בת"א טיפס 0.85% בהובלת {אבנר יהש} שעלתה 2.2% לפני שהבורסה עצרה את המסחר במניות הקשורות - וזאת למרות שהשותפות לא הוציאו כל דיווח.

נציין כי השותפות ב'תמר' כבר חתמו בעבר על הסכם אבל בהיקף מזערי (0.12 BCM בשנה). ההסכם הנוכחי הוא ככל הנראה עם חברת החשמל הלאומית של 45 מיליארד רגל מעוקב גז טבעי בשנה (BCM) - זאת לפרק זמן של 15 שנה.

מדובר בהסכם גדול, אבל יחסית להסכם שאמור להיחתם מול מצרים - הוא קטן יותר. נזכיר כי ביוני האחרון חתמו השותפות ב'לוויתן' על מכתב כוונות בלתי מחייב לייצוא גז טבעי לחברת BG לצורך הפעלת מתקן ההנזלה במצרים. קבוצת BG צפויה לרכוש 7 BCM מדי שנה במשך 15 שנים והתמורה אמורה להסתכם ב-30 מיליארד דולר, כלומר כפול מהחוזה עם ירדן.

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים סילבן שלום בירך על חתימת מסמך ההבנות בין נציגי ממלכת ירדן לבעלי חזקות לויתן. לדבריו, "מדובר במעשה היסטורי שיחזק את הקשרים הכלכליים והמדיניים בין ישראל לירדן. בתקופה שכזו, הופכת מדינת ישראל למעצמת אנרגיה, אשר תספק את צרכי האנרגיה של השכנותיה ותחזק את מעמדה כגורם מרכזי לאספקת אנרגיה באזור, אני מברך על כך."

האנליסט גיל בשן מבית ההשקעות IBI: "ההסכם מחייב אספקה של 3-5 BCM בשנה מלווייתן לירדן בתוספת השוק המקומי שיצטרך גז כבר ב- 2015-16 בשל מגבלת הקיבולת בתמר זה נותן את המסה הקריטית לפיתוח לוויתן. אם נוסיף את הסכם ההבנות עם BP במצריים שנחתם לפני מספר חודשים, ובכך השלב הראשון בפיתוח לוויתן יכול לצאת לדרך עם שוק ברור ואיכותי, כזה שגם לא דורש השקעות עתק מורכבות דוגמת FLNG".
תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    סיפורי
    עוד 08/09/2014 00:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סבתא לילדים מ......!
    סגור
  • 12.
    דלק קבוצה הכי מעניינת
    shakoe 04/09/2014 14:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בואו נראה באיזה שער ינפיקו בלונדון אני מעריך בין 180 ל200
    סגור
  • 11.
    רבותי,אני חוזר ואומר,תפנימו רק ליויתן ותמר,מיליארדים!
    משקיע בגז ונפט 04/09/2014 13:45
    הגב לתגובה זו
    4 1
    למרות הרגולטורים והקנאים וחוסר הפירגון והחוכמולוגים,יהיה יצוא והרבה! יש אוצר ויש צרכים לכסף ,לכן בסופו של דבר הברזים יפתחו והרבה כסף יכנס,אין ולא תהיה בעיה למי למכור,לכן,תפנימו,אין לחפש השקעות אחרות,ההשקעה הבטוחה ביתר עם התשואה הגבוה ביותר היא ליוויתן ותמר!
    סגור
  • 10.
    כבר אמרצי אל תגידו היא אמרה רציו קניתה כסף עשיתה
    רונית 03/09/2014 23:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שער מאה בעתיד חכו
    סגור
  • 9.
    מושקעי רציו זה לא בראש של נובל פיתוח לויתן
    בני 03/09/2014 16:23
    הגב לתגובה זו
    2 3
    היו ישרים עם מחשבתוכם אך לא חשדתם ביום שאסדת הקידוח הסופר חזקה ומודרנית הופנתה ל טובת האנטרס הכל כך חשוב של נובל ב מפרץ נובל שילמה סכומי עתק על הזכיות והיא חייבת דין וחשבון ל מחזיקי האגח ב ארהב לכן אני משער וגם תשובה יודע זאת עוד חזון למועד
    סגור
  • 8.
    בימים נורמליים רציו הייתה צריכה לטוס ב 8-10%
    שחר כהן 03/09/2014 15:01
    הגב לתגובה זו
    17 3
    לא ברור למה לא זזה. פעם טענו כי יש סיכון ועוד לא בטוח וכל מיני סיפורים.... עכשיו שיש כבר עיסקאות בפועל היא לא זזה.... אז מתי כן???
    סגור
  • להתפוצץ פשוט להתפוצץ כבר 4 שנים
    אחי כל מילה אמת 03/09/2014 15:13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מבלבלים לנו את המח על הסיכונים עכשו שיש בשורות מצויינות העיקר לרציו היא לו זזה לא יאומן !!!!!!
    סגור
  • להתפוצץ פשוט להתפוצץ כבר 4 שנים
    אחי כל מילה אמת 03/09/2014 15:13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מבלבלים לנו את המח על הסיכונים עכשו שיש בשורות מצויינות העיקר לרציו היא לו זזה לא יאומן !!!!!!
    סגור
  • 7.
    מחר דאע"ש שולטים בירדן... (ל"ת)
    בהצלחה למונופול הגז! 03/09/2014 14:37
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 6.
    סופי???גם עם וודסייד נחתם הסכם הבנות סופי ו-?????
    טלטל 03/09/2014 14:09
    הגב לתגובה זו
    3 2
    התוצאה ידועה.
    סגור
  • טלטל לך לעזיזה
    עודד7 04/09/2014 09:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קקי
    סגור
  • 5.
    מעולה!!! גם ליחסים וגם לעסקים. ועכשיו מצרים 50 מיליארד! (ל"ת)
    סמי 03/09/2014 13:34
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 4.
    קונה מחוץ לבורסה אגח לידקום,סנטראל יורו ודוראה
    אגח 03/09/2014 13:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אולימפיה,פטרו גרופ ולנדמארק. עסקה תמורת מזומן. מוכר כמגן מס. פרטים במייל: DOR123DORI@WALLA.COM
    סגור
  • 3.
    לא מבין
    לא מבין 03/09/2014 13:14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כבר יש שלש עיסקאות מעל ל100 מיליארד דולר ומית רציו נסחרת בשווי שוק של 1 מיליארד דולר אז תסבירו לי מלומדיי הכייצד
    סגור
  • 2.
    שלא יעבדו עליכם
    שועל קרב 03/09/2014 12:56
    הגב לתגובה זו
    10 2
    עכשיו מניית רציו תעלה ל55 65 אג וכ המשקיעים ימכרו את המניות במחיר טוב כביכול ואז פתאום המנייה תמריא לשקל וחצי על סמך שלל הודעות אחד תחילת קידוח לנפט שתייםפרסום תוצאות גל אז זהירות רבה למוכרים בשער 65 !!
    סגור
  • 1.
    רציו המלכה
    המאמינה 03/09/2014 12:36
    הגב לתגובה זו
    25 2
    ישתבח שמו לעד!! עוד עסקאות ובשרות טובות אם ירצה השם ועצת השם היא תקום!!
    סגור