ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

רציו פונה למשקיעים בת"א: נערכת להנפקת אג"ח - הנה הפרטים המרכזיים

שותפות הנפט נערכת לגיוס חוב בהיקף של מאות מיליוני שקלים ופרסמה אתמול טיוטה של שטר הנאמנות. הנה הפרטים החשובים
יגאל לנדאו, צילום: ביזפורטל
לפני מספר שבועות פרסמנו כאן כתבה על כוונתה של רציו יהש -1.18% רציו יהש 225.6 -1.18% רציו יהש בסיס:228.3 פתיחה:228.1 גבוה:230 נמוך:225.2 תמורה:3,749,167 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לצאת להנפקת אג"ח בבורסה המקומית. אתמול בערב מאשרת השותפות את הפרטים כאשר חשפה טיוטה של שטר הנאמנות לקראת הנפקה אפשרית של חוב. את ההנפקה צפויה להוביל לידר הנפקות.

לא הרבה פרטים אודות ההנפקה המתוכננת נחשפו במסגרת שטר הנאמנות. הפרט המעניין מבחינת המשקיעים אשר ישתתפו בהנפקה הוא שבמסגרתה מתכננת רציו להציע למשקיעים איגרות חוב אך העסקה תכלול מרכיב של כתבי אופציה הניתנים להמרה ליחידות השתתפות. הגיוס ייאפשר לרציו להשקיע את המשאבים שיגויסו בפיתוח חזקות לוויתן יחד עם שותפיה.

בשלב זה רציו עדיין שומרת את הקלפים קרוב לחזה ולא נותנת מידע אודות מבנה ההנפקה. עם זאת, ל-Bizportal נודע כי המח"מ המתוכנן של החוב צפוי לעמוד על כ-4 שנים (מח"מ בינוני) ובהיקף של מאות מיליוני שקלים. האג"ח יהיה מסוג בלון (Bulletׂ) ובמסגרתו לא ישולמו למשקיעים ריביות. סכום ההלוואה יוחזר למשקיעים בתום ארבע השנים - לאחר שמאגר 'לוויתן' כבר יפותח.

להבטחת הפירעון של החוב מתחייבת השותפות לרשום למשקיעים שעבוד על 10% מתמלוג העל שינבע מהפרוייקט (חלקה של רציו במאגר הוא 15%). ברציו מתחייבים שהכסף שיגויס מיועד אך ורק לפעילות הפיתוח של החזקות ולא לטובת פעילות אקספלורציה. זו, ככל שתבוצע, צפויה להתבצע ממקורותיה העצמיים של רציו אשר עמדו על 11.7 מיליון דולר בסוף חודש מארס האחרון.

ככל הנראה, בניגוד לפרוייקט 'תמר' שבו כל שותפות השיגה מימון לפרוייקט בפני עצמה, בפיתוח 'לוויתן' הפיתוח יתבצע מהקופה של הפרוייקט. הכסף שיגויס במסגרת ההנפקה ייאפשר לרציו להעמיד את חלקה בהון העצמי לטובת פיתוח המאגר.

תגובות לכתבה(36):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    זו בדיוק מטרתה של הבורסה
    dw 13/07/2014 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו דוגמה יפה לתפקידה המועיל של הבורסה בפיתוח הכלכלה הישראלית הריאלית. ככל שעסקים כגון רציו יצליחו לגייס הון ולפתח עסקיהם כך הכלכלה הישראלית תגדל ותהיה חזקה יותר (להבדיל מגיוס אגחים כדי לממן קנייה ממונפת של עסקים קיימים, ע"ע דנקנר, או פיתוח נדלני מעבר לים (מזרח אירופה לפני כמה שנים)) לצד החיוב, יש לקחת בחשבון גם כישלון בפירעון החוב של מיזמי אנרגיה, כדוגמת צינור הגז של אמפל, ממצרים לישראל. במקרה ההוא נוסף עניין של בעל שליטה מפוקפק, אחד בשם יוסף מימן, שנטל לעצמו 20M$ מהחברה הציבורית (אמפל) לחברה פרטית (מרחב), הגיע מועד הפרעון והחוצפן הזה עדיין מסרב להחזיר לציבור את כספו. גררר אנשים שמתנהגים ככה מראים בכלבוטק ומכניסים לקלבוש גררר
    סגור
  • 24.
    בשורות טובות לעולם הולכות עם הנפקות הכי לא בטוחות
    הכי ותיק 38 13/07/2014 10:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ****באופן מקרי בלבד**** תוכננה הנפקת אגח למועד זה והנה משקיעים יקרים בשורה משמחת שווי המאגר גדל אבל....... האם זה שינה כהוא זה את מחשבתי לגבי ההנפקה??? לא ולא כעובדה מדוע אף בנק לא מוכן לקבל בטוחה כו טובה??? חומר למחשבה לציבור המשקיעים
    סגור
  • 23.
    רוצים הנפקה . פשוט תורידו את מחיר ההמרה של אופ' 13
    רציו ואופ' = 0 10/07/2014 17:02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ויש לכם הנפקה פי 10 יותר גדולה מהאג"חים . הבעיה שציו תמיד יוצרת אשליה של מתן אופ' בחינם כדי לעודד את ההנפקות אבל בסוף שוחטת את המשקיעים. לתת אופ' עם שער המרה של 75 זה ידיעה מראש שאין להם כל כוונה לממש אותם . תורידו את השער ל 50 וכל האופ' בכסף ויש לכם מיליונים ביד.
    סגור
  • נוריד כל מה שתבקש גם כך לא נחזיר אגורה (ל"ת)
    מושון 10/07/2014 20:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 22.
    לצערי**יד אלמונית** לא מפרסמת תגובות נגד ההנפקה
    הכי ותיק 38 10/07/2014 14:36
    הגב לתגובה זו
    5 3
    תזכרו בוקר וערב את לבייב תשובה בן דב זיסר והכי חמוד נוחי הצדיק ללא ספק אנשים גדולים ב כלכלת ישראל והמשותף לכולם ולעוד רבים אחרים לקחו כסף חיי מ ציור המשקיעים עבור אגח***בטוח*** ומה התוצאה???? כולכם יודעים לכן במקרה זה שאן בטוחה ואן חשבון סופי להוצאות הפיתוח ברור לכל ש ה200 מליון הם טיפה בים והיחידים ש ירווחו מ ההנפקה הם המנפיקים עצמם והנהלת רציו כדוגמה 7.5% ***רק 15 מליון שח מזומן על עלות של כמה מאות אלפים בלבד גוזרים קופון מ הצבור בעברית קוראים לזה לברוח ומהר נ.ב סביר שכתב המערכת שוב יחשוש לפרסם תגובה זו
    סגור
  • 21.
    הם לא מתייחסים למשקיעים ברגע האמת ראה פרוסיד (ל"ת)
    ברני 10/07/2014 09:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 20.
    פרוסיד
    האנליסט 10/07/2014 09:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האם לא ראוי שקבוצת לנדן תשפר את ההצעה שלהם לפרוסיד? שיוסיפו כמה מיליונים (לפחות הון עצמי) ולא יצאו מניאקים.
    סגור
  • תפסיקו לכתוב כ אחרוני החנפנים והבכיינים
    דודו 19/07/2014 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישנם מספיק עורכי דין טובים ש מתמחים ב שוק ה הון ניגשים ליעוץ ובודקים רימו וגנבו לכם ולא קיבלתם דיווח נאות??. תלונה לבורסה והגשת תביעה יצוגית או פרטית הבעיה היא שאנו עם עצלן ותמיד מחקים ש השכן יעשה עבורנו את העבודה השחורה טוב אני ממהר לנופש במדינת ארדואן
    סגור
  • לא שם שקל אצלם בגלל פרוסיד (ל"ת)
    ברני 10/07/2014 10:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 19.
    צפויה תשואה של מאות אחוזים במניה לפחות עד סוף 2015 (ל"ת)
    רציו 10/07/2014 07:33
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    עוד כסף??
    שאול המלך 10/07/2014 07:15
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כמה שנים טובות אני מחקה עם חבילת מניות לא קטנה ועכשיו שלא מקיימים הבטחות (גל ב15/6) רוצים שנשקיע עוד ונחקה שבעוד כמה שנים יחלקו דבידנדות??? ניראה הגיוני???
    סגור
  • 17.
    מתחייב להזמין את כל ההנפקה בתנאי אחד
    בני גור 09/07/2014 23:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאברגיל יהיה חתם, ולחילופין שבכל בוררות שתהיה היא תתנהל בפני אברגיל, ללא זכות ערעור. אתה חושב ששכחנו יקאקר.
    סגור
  • 16.
    מה עם רשיון גל (נטע ורועי) ?
    ko 09/07/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
    12 0
    איך מורחים אותנו כבר 5 שנים בלי לספק נתונים ?
    סגור
  • 15.
    תגובה של איציק 10 מנהל פורום גז בטלנירי:
    משה 09/07/2014 15:37
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לפי ההודעה אתמול, הקרן תעמוד לפירעון בתשלום אחד. אם המח"מ הוא ל4 שנים אז זה אומר שפירעון הקרן יהיה שנה אחרי התחלת ההפקה, וזה לא נראה לי הגיוני.
    סגור
  • ימחזרו (ל"ת)
    איציק 11 12/07/2014 16:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    תשובה להכי.....(אלק..)
    ברוקר 09/07/2014 13:04
    הגב לתגובה זו
    5 4
    יש אנשים שפשוט מקשקשים מתוך בטחון עצמי שהם מומחים או מתוך תקוה שמי שקורא פשוט לא מבין ואז אפשר לתת נפיחה ועוד להתהדר בתארים.........אדון הכי.....תקשיב- היידע שלך בהנפקות זה כמו היידע של קופיקו באסטרונומיה..... המשמועת של אג"ח זה פשוט לקחת הלואה בתנאים הכי בטוחים בעולם מי שקונה.....בעל החברה שלא רוצה לדלל את אחזקותיו במניות ולא רוצה עוד שותפים במניות פונה למסלול האג"ח....זה מסר לציבור שבעל החברה מאמין בחוסנה של החברה-לא רוצה לדלל את אחזקותיו בה ואמונה שהוא יחזיר את החוב לבעלי האג"ח במלואו-כי אחרת יוכרז כפושט רגל..\ אז אני שואל אותך מר הכי......אם אתה לא מאמין בפוטנציאל של המניה אחו של החברה למה אתה בכלל מגיב?למה הקוראים צריכים להיענש בבורות שלך?...הכי אלק...
    סגור
  • מי ש שמע בקולו של הכי ותיק הציל את כספו בשמן
    אלון 09/07/2014 19:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ומי ש שמע עצתו לא למכור או להחליף דלק אנרגיה ב אבנר או דלק גרף מעל 100% אז....מי זה הברוקר
    סגור
  • 13.
    אגחחח? איזה בטחונות? לדעתי מח חקירות של הבורסה לפעולה
    הכי ותיק 38 09/07/2014 12:25
    הגב לתגובה זו
    8 4
    מתי מנפיקים אגח? כאשר יש מקורות לתשלום במקרא הנדון ברור לכל שאן ולו אדם אחד בעולם שיכול להתחייב לתשלום האגח בתאריך מסויים ואם בכלל יתרה מכך נסיון ההנפקה מראה שאף בנק בעולם כולל אירן לא מוכן להשקיע בדבר שלא בטוח מתי וים בכלל יתחיל להניב תוצאות
    סגור
  • 12.
    דוקא לאסוף
    יודע דבר 09/07/2014 12:10
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אופציה 1 של רציו שוה איסוף לאחר שנחבטה חזק ללא צידוק יש לה 6 חודשים עד לפקיעה ובעלי החברה לא יחמיצו הזדמנות שמחזיקי האופציה ימירו למניה כדי להזרים מליונים לחברה....מי שמאמן במניה-ואני בהחלט מאמין- שיאסוף....זורעים תמיד בדימעה וקוצרים ברינה
    סגור
  • אני מקווה שאתה צודק. העבר מוכיח ההפך אופ' 12 נמחקה
    רציו לא מכבדת אופ' 09/07/2014 12:44
    הגב לתגובה זו
    8 0
    רוב האופציות בעבר נמחקו ולבעלי רציו לא הזיז . אם היו מעוניינים שאופ' 13 תיכנס לכסף היו מראש נותנים תוספת סבירה . בתנאים הקיימים המניה צריכה לעלות מעל 30% בכמה חודשים וזה לא משהו זניח.
    סגור
  • 11.
    ריח לא טוב בבורסה שלנו (ל"ת)
    דוד 09/07/2014 12:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 10.
    לא נוגע באופציות של רציו עם מקל
    xx 09/07/2014 12:01
    הגב לתגובה זו
    8 2
    לא קרה מעולם וגם לא יקרה שאופציה של רציו נכנסה לכסף.
    סגור
  • 9.
    האם יש קשר בין מכירת 100 מיליון אופ' 13 בימים האחרונים
    ריח של פלילים באופ' 09/07/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    12 0
    בהיסטריה ובירידת מחיר של מעל 50% ובין הידיעה על ההנפקה. מי ידע כבר לפני שבוע שלא שווה להחזיק את אופ' 13 .
    סגור
  • תשובה ל-9
    רואה חשבון 09/07/2014 12:16
    הגב לתגובה זו
    3 5
    ירידות המחירים באאפציה בשבוע האחרון נובע מההסטיה הבטחונית והכותר לך בקשר לפלילים ממש טפשית......רוצהלמכור??תמכור..אני אוסף
    סגור
  • בתור רואה חשבון כדאי שתקנה כלב נחיה . איזה גיבוב שטויות
    9 צודק זה ריקבון 09/07/2014 12:40
    הגב לתגובה זו
    7 0
    איזה סטיה בטחונית ואיזה נעליים . ב4 ימים זריקת סחורה בכמות אדירה במחיר שוק . שמסתיימת אתמול עם הודעה על הנפקה שתנאיה עדיין נסתרות היא פעולה רגילה. ממש לא מעניין אם אתה אוסף מצידי אתה יכול לאסוף גם פחיות קולה. 100 מיליון אופ' זו כמות של גוף ושום גוף לא מוחק מאות אלפי שקלים בלי ידיעה מוקדמת .
    סגור
  • 8.
    ההנפקות של רציו עם אופציות שוות לת..עד היום רוב האופ'
    רציו מוחקת את האופ' 09/07/2014 11:34
    הגב לתגובה זו
    9 0
    נמחקות . אופ' 12 נמחקה ו אופ' 13 שניתנו כצ'ופר מבחינת רציו יכולות להימחק. עד שרציו לא תוכיח שהאופציות שלה שוות צריך לגרום להם לחפש כסף במקום אחר. בוא נראה שקודם כל הם משפרים את תנאי אופ' 13 ואחר תציעו הנפקה עם אופ'.
    סגור
  • 7.
    מה עם דוח המשאבים נטע ורועי?? (ל"ת)
    ש 09/07/2014 11:32
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • אם מחכים לדוח 5 שנים כנראה הוא לא שווה כלום
    xx 09/07/2014 12:05
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אם הוא היה שווה משהו היו כבר מפתחים לפני 3 שנים.
    סגור
  • 6.
    פרוסיד- לא שוכחים
    לנדאו ורוטלוי 09/07/2014 11:31
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לא נשכח איך לנדאו ורוטלוי מוחקים את פרוסיד בפחות מההון העצמי שלה ופוגעים בציבור שהפסיד 96% מאז ההנפקה.
    סגור
  • 5.
    בדיחה עצובה עם 11 מיליון דולר יבצעו קידוח אקספלורציה? (ל"ת)
    מני 09/07/2014 11:21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    נסדק יורדת ופו עולה דבר מצחיק במדינה (ל"ת)
    אבי 09/07/2014 11:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    זה בורסה של עליות ארץ חלב ודבש (ל"ת)
    אבי 09/07/2014 11:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    האם הבורסה מחזיסתית יורים והבורסה עולה (ל"ת)
    אבי 09/07/2014 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    לא שכחנו את הגילוח (מחיקה) באגח של דלק נדל"ן לא עוד!!!! (ל"ת)
    רנה 09/07/2014 11:13
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • רציו זה לא תשובה. תשובה זה אבנר, דלק ... גם אני נגדו
    טעית, תקרא 09/07/2014 12:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אבל לצערי למוסדיים יש זיכרון קצר
    סגור
  • מה זה קשור לרציו??? (ל"ת)
    אנונימי 09/07/2014 12:33
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור