18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

עכשיו זה רשמי: בוטלה עסקת וודסייד, דיווידסון: "הפקה מלוויתן בסוף 2017"

לאחר הדחייה של החתימה הגיע הפיצוץ. מנכ"ל נובל: "התוכניות השתנו בעקבות השווקים האזוריים הנגישים בצינור תת ימי"
 |  31
ממשיכים לבד
Share
עכשיו זה רשמי. חברת וודסייד לא תיכנס לפרוייקט 'לוויתן'. נובל אנרג'י עדכנה הלילה כי הוחלט לבטל את מזכר ההבנות אשר נחתם בין הצדדים אשר יכניס את וודסייד לפרוייקט 'לוויתן'. המחלוקות בין הצדדים היו ידועות לאורך שבועות רבים, והפיצוץ היה רק שאלה של זמן.


לפני כשנתיים נובל אנרג'י החלה בתהליך של חיפוש שותף למאגר 'לוויתן' שיסייע בפיתוח המאגר ויהיה בעל ידע בתחום ה-LNG. לאחר מאמצים רבים נמצאה חברת וודסייד האוסטרלית שהסכימה להשקיע כאן כסף ולהיכנס לפרוייקט. עם זאת, רגע לפני החתימה על העסקה המחייבת התרחשה דרמה של ממש בעקבות מחלוקת מול רשות המסים והחתימה התעכבה.

צ'אק דיווידסון ציין בעקבות ביטול העסקה שהתוכניות לפיתוח לוויתן השתנו בצורה משמעותית מאז שהחלה החברה לחפש שותף. "השינוי הדרמטי ביותר הוא הצמיחה בשווקים האזוריים שהם נגישים דרך צינור תת ימי לעומת התוכניות הקודמות שלנו".

עוד ציין דיווידסון כי "אנו ממשיכים להתקדם עם השותפים שלנו וממשלת ישראל לפיתוח נכס ברמה עולמית לטובת כל בעלי המניות שלנו". בנובל אנרג'י מציינים כי תוכנית לפיתוח הלוויתן תאושר עד סוף 2014 וההפקה מן המאגר צפויה להתרחש בסוף 20167.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

31 תגובות ב-28 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
28 עדיין 21/05/2014 12:14 לא
מבינים ולא קולטים את המשמעות של יציאתה של וודסייד מלויתן ! כשיבינו זה יהיה.......מה שיהיה.......אף אחד לא יודע !
27 במסחר 21/05/2014 12:02 שלאחר
המסחר נובל אנרג'י ירדה יותר מ- 2 אחוז......דידסון פוטר ולא אמין ! גם בעני המשקיע האמריקאי ! תשובה יותר אמין ?
26 לויתן 21/05/2014 11:58 כמו
הרבה לויתנים מתאבדים......אף אחד לא יודע למה ? !
25 DW 21/05/2014 11:58 המצב באוקריאנה - לויתן מה הקשר?
בגלל המצב המתוח באוקרינאה, מערב אירופה תרצה לגוון מקורות אספקה ולמצוא חלופה לגז הרוסי. הם לא בדיוק אוהבים אותנו אבל בעולם האינטרס הכלכלי חזק מהכל. יש סיכוי לעניות דעתי שהדבר יביא להאצה בתוכניות ולכניסת משקיע אירופאי גדול. אוסטרליה זה בקצה השני של העולם , שינוע גז למרחק כה גדול היה מקטין את הרווח ומגדיל את הסיכוי לאס+ ון אקולוגי. צנור גז לאילת נמל ענקי שם?
24 זה 21/05/2014 11:26 הזמן
הנכון , להלאים את לויתן למען עם ישראל !
23 מלי 21/05/2014 10:37 אני שמחה שזה קרה. אינכם מבינים שהתאגידים הללו
משתלטים על אוצרות טבע ורק הם נהנים מהם?! תראו מה קרה באפריקה ודרום אמריקה. המון אוצרות טבע והעם עני מרוד!!
22 וודסייד 21/05/2014 10:25 ולויתן
הסוף !
21 יואב 21/05/2014 09:41 מעולה לא הבנתי למה מנסים למכור עכשיו שיש כסף ולקוחות (ל"ת)
20 יוסי 21/05/2014 09:30 יחימוביץ ? שטייניץ? איפה אתם -עלובי נפש ! (ל"ת)
19 tr 21/05/2014 09:02 באיטליה כבר משתמשים בגז טבעי לאוטובוסים בתוך העיר , (ל"ת)
18 ראובן 21/05/2014 09:00 טוב שמישהו באוצר דואג לאינטרסים של המדינה ולא מוותר (ל"ת)
17 לטלטל שלום 21/05/2014 08:57 לטלטל תתחיל מפולת במנוש של אמא שלו (ל"ת)
16 שתחילה 21/05/2014 08:55 של
שירת הברבור.....לויתן במקרה הטוב יידחה לעוד הרבה שנים.....וגם זה לטובה !
15 נינו 21/05/2014 08:49 פתרון חיובי
פתרון מעולה לדלק ונובל, מקווה שלא יגיעו כל הבורים שאינם מבינים דבר וחצי דבר בכלכלה ויכניסו המשקיעים לפניקה.
14 רגולציה = שחיתות! 21/05/2014 08:47 חונטת הפקידים תוקעת את המדינה!
כבר אי אפשר לעשות פה עסקים. בכל דבר הפקידונים מעורבים.
13 פול 21/05/2014 08:41 שווקים אזוריים. במזרח התיכון. גז ישראלי. חחחחח!!!!! (ל"ת)
verdicom 21/05/2014 08:58 עוד בור חוכמולוג. (ל"ת)
12 tomgelman 21/05/2014 08:40 הזדמנות לקנות עוד. רציו - מניה לפנסיה. (ל"ת)
11 גוליבר 21/05/2014 08:38 מושקע בדלק קידוחים
חולה על המושקעים שכאן, מתייחסים להודעה כאילו היא טובה ופשוט מתפללים שהמנייה לא תתרסק בפתיחה. יאללה מה אתם משחקים אותה חיים בסרט המניות היום יחטפו חזק וזה לא טוב למשקיעים בכלל!!!!
verdicom 21/05/2014 08:55 מומחה לכלום !
התכוונתי לבורים כמוך.
10 ליצן 21/05/2014 08:36 פיתוח אזורי תורם לשלום ולכלכלת ישראל
יצוא גז לשכנים חשוב יותר מיצוא גז לסין או יפן . חשוב לביטחון ולשלום האזורי .
9 חליק 21/05/2014 08:29 מצויין הערך בצינור גדול יותר בהרבה (ל"ת)
8 מצויין לליויתן 21/05/2014 08:19 איזה כיף למי שיש כסף לקנות מניות ליויתן (ל"ת)
7 אמאלה 21/05/2014 08:18 מפולת בגז
שיואו
6 אמרתי לכם אתמול 21/05/2014 08:04 בשורה מצויינת לליויתן ורציו לא צריך את ויידסייד
היום יבואו כל מיני טיפשים יגידו וינסו להוריד את מניות ליויתן ורציו , אל טיפלו בפח זה מצויין לליויתן : פחות עלויות פיתוח וגם סיכוי גדול יותר אם הטורקים , ארדוואן פתאם מודה לישראל וגם דיוודסון אומר שעובדים במרץ על ליויתן בשורות וכתבה מצויינות כמו שאמרתי אתמול ממקורב
אולי עכשו תאמינו 21/05/2014 08:49 שאני מקורב כמה פעמים אמרתי , וכך קרה
ואני אומר לכם שוב בקרוב בשורות מצוינות מרציו ממקורב
5 מכביסט 21/05/2014 08:02 רק דיויד בלאט
היחיד שמסוגל היה לסגור עסקה
4 אזרח 21/05/2014 08:01 כל הכבוד לרשות המיסים
מחדל של רשות המיסים תפסת מרובה לא תפסת!! מדינת חלםםםם!
3 טירון 21/05/2014 07:56 הכל לטובה
תשובה ונובל הפנימו שהם מוכרים בזול לכן הם גרמו למשבר שיצר פיצוץ
2 משקיע 21/05/2014 07:52 מעולה
רווח נקי של השותפויות נובל לא מטומטמים וודסייד ניסו לקנות ב2.7 מליארד במקום 15 מליארד שווי אמיתי...
1 זה צפוי 21/05/2014 07:37 מי ישקיע אצל קומוניסטים? (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש