ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

יחימוביץ' בפייסבוק: "כמות ההטבות שנשפכת על חברות הגז מוגזמת"

יו"ר האופוזיציה לשעבר ממשיכה במאבק התקשורתי מול חברות הגז, ומכנה את נושא הייצוא והטבות המס לחברות הזרות "טרגדיה"
שלי יחימוביץ', צילום: Getty images Israel
המאבק של שותפות 'תמר' ו'לוויתן' במיסוי עלה מדרגה בשבוע האחרון, כשמנכ"לי וודסייד האוסטרלית ונובל אנרג'י האמריקנית נפגשו עם ראש הממשלה נתניהו. בתגובה לפגישות האישיות של ראשי החברות הזרות, שמבקשים להפחית בשיעור המס על רווחי ההון ממכירת הגז הטבעי, פרסמה היום חברת הכנסת שלי יחימוביץ' פוסט חריף בעמוד הפייסבוק שלה.

יחימוביץ' פרסמה את תמונותיהם של המנכ"לים עם נתניהו, וציינה את היעדרותו של "הצלע השלישית, יצחק תשובה, בעל השליטה בחברת דלק והשותף המרכזי במאגרי הגז, בשל העובדה המצערת שהצלם של לשכת העתונות הממשלתית משה מילנר לא זכה לתעד את ארוחת הערב האישית שלו ושל אשתו במעונם של בני הזוג נתניהו".

"מתי לכם, או לארגוני הסביבה, האנרגיה, הצרכנות ואיכות השלטון שמייצגים אתכם - היתה הזדמנות לפגישה חמימה עם ראה"מ שבה אתם מסבירים לו את הצרכים, הקשיים, האינטרסים והשאיפות שלכם, ומבקשים לכופף קצת את חוקי המס לטובתכם?" שואלת יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה.

חברת הכנסת מוסיפה שקולמן ודייווידסון נפגשו גם עם מנכ"לית האוצר יעל אנדורן, מנכ"ל משרד ראה"מ הראל לוקר, וראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל. "נסו גם אתם לבקש פגישה אתם", היא כותבת.

יחימוביץ' מסבירה שלחברות יש "דרישה אחת קטנה, וכה צנועה: שמיסוי ששינסקי על אוצרות הטבע, שנאבקנו עליו כל כך הרבה, ומחייב אותם על פי חוק בתשלום 55% מס, על רווחי היצוא שלהם, לא יחול מעכשיו. שבינתיים יחול עליהם מס רווחי הון הרגיל, 25%. שנתעלם מזה שחברות רגילות מוקמות בידי יזמים מוכשרים וחרוצים יש מאין, שעה שהם מפיקים רווחי עתק מאוצרות הטבע ששייכים למדינה ולנו. שנגמיש בשבילם את החוק".

"הפייסבוק לא יכול להכיל את כמות ההטבות שנשפכת בעת האחרונה על חברות הגז. הכל, בלי יוצא מן הכלל, על חשבונכם, בני האדם הרגילים, שאין להם הנגישות לצמרת השלטון בישראל".

יחימוביץ' מתרעמת על שתיקת כלי התקשורת בנושא - "זו טרגדיה שהנושא הכלכלי, החברתי והבטחוני החשוב ביותר לעשרות השנים הקרובות – מוזנח ומופקר, מורכב להבנה. התקשורת לא ממש מתעניינת, ראה"מ, שר האנרגיה ושר האוצר משתפים פעולה באופן מוחלט עם חברות הגז, לחברות יש אין סוף פרקליטים, דוברים ויחצ"נים, לארגונים קשה לגייס מימון להרים את המאבק, בשביל חברי הכנסת זה לא מספיק סקסי, ואין עלות תועלת: קשה ללמוד את הנושא, לא מקבלים עליו תקשורת ומחיאות כפיים מהציבור".

זו אינה הפעם הראשונה שיחימוביץ' יוצאת בצורה כל כך ישירה מול תשובה ושותפיו למאגרי הגז. בשנים האחרונות, מאז שעלה נושא יצוא הגז לראשונה, יחימוביץ' נאבקת לשמירה על עתודות הגז והרווחים מהם בישראל.
תגובות לכתבה(31):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    ללא הסיכון העצום שלקחו על עצמם חב הגז..
    משקיע בגז ונפט 25/03/2014 18:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא היה כלל גז,היום לאחר התגליות קופצת החברה שלנו ואומרת שלי הוא הגז, לאחר כל הועדות הלא מוצדקות לא מסתפקת הברה שלנו ורוצה הכל! האם זה פיר? לא מגיע למשקיעים הקטנים שלקחו סיכון והביאו לתוצאות משהו? קצת פירגון לא יזיק! אנו חלק מהעם שאוהב המדינה כמך,אין לך מונופול על אהבת המולדת!
    סגור
  • 29.
    יש גז ויש גז השאלה מאיפה יוצא?
    T 24/03/2014 18:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם תחזירי את הכסף למופסדים ברור שלא הרי ברדיו רק נופחים וכך גם את ושאר חבריך לסיעה .יאללה תתפוגגו כבר חבורת נזקים, שמאלנים ובולשביקים . נ.ב. חבורת החברים שלכם פליטי ערב לוטשת עיניים לנפיחה שלכם הרי גם היא שלהם.
    סגור
  • 28.
    יחימוביץ- מלאת שנאה בארץ לאנשים שעושים כסף
    שמוליק 22/03/2014 07:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ושוכחת שרובם מפסידים לוקחים סיכונים ותורמים המון למדינה ושבקצב הזה לא תישאר כאן כלכלה, ושהמדינה לא מכירה במפסידים בכלל, למה ? זה אוצרות טבע כמה כסף שפכו על ניסיונות לגילוי אוצרות טבע ? ונכשלו , במשך עשרות שנים ? ההשקעה החיפוש וההפסד שייך לבעל ההון , אבל כשיש תגלית אחת זה לא שייך לא ? פשוט מגעיל ושנאת חינם
    סגור
  • 27.
    ברגע שנושא הגז הטבעי עולה לסדר היום ח"כ יחימוביץ
    גמלאי 21/03/2014 19:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסתנורת ואינה יכולה להבחין בין מקבלי ההטבות.הממשלה קיבלה תקבולים במליוני שקלים מבלי להשקיע אגורה אחת.לבין המשקעים הקטנים שבמשך שנים השקיעו ביחדת השתתפותו מצפים לקבל את המעט הדיבידנדים .על מה תליני הג שלי יחימוביץ
    סגור
  • 26.
    מחפשי הפופוליזים
    סיב 21/03/2014 08:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביזפורטל תגידו לי בבקשה כמה כסף הפרצוף צנע הזאת משלמת לכם כידי שהיא תיראה אצלכם בעיתון הלכלי תידעו ברגע שאתם מראים את המצו רעת הזאת אתם מאבדים מערך העיתון הכלכלי שלכם שלי יחימוביץ עלק צרת העיין זפיטית
    סגור
  • 25.
    גילוי הגז הטבעי עושה ליחימוביץ חחרה מנסה להכשיל בכח
    אבי 19/03/2014 13:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל תהליך כלכלי הקשור בגז הטבעי.ועושה טוב לאזרחי ישראל. אכל בחברים הטובים שלה מחברת החשמל והנמלים היא בורחת פוחדת לגעת. אז מי פ הדו פרצופי אתם תחליטו?
    סגור
  • 24.
    פיתןח ליותן
    סבסטיין 19/03/2014 10:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    די לעיכובים שלי שמלי תפסיקו אם כל הפופוליזים ותנו לפתח את העגר הענק הזה לא שלי ולא שמלי כולם ירויחו מפיתוח המעגר הזה כשוודסייד תיכנס לעבודה רבותי וודסייד מומחים לפיתוח מעגרים כאלה במעמקי הים אם לא נובל לא הית ה מכניסה אותה כשותפה נקודה דיומספיק אם כל הכתבות ופופוליזים של כל הליצנים כמו שלי יחימוביץ וברוורמן
    סגור
  • 23.
    יחי-לכל מי שהורס חלקה טובה.
    elia 18/03/2014 17:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רב לך מלהרוס - על כל מה שעוזר למדינה את אומרת לאו. הבנתך בכלכלה שואפת ל-0.0000.אולי במכולת יודעת את לחשב מחיר לחם 1 ולבן. הפנימי שאינך ראש מפלגה ,בכושי חברת מפלגה ,שגם זה זמני. בוחרים לא רוצים לשמוע כל הזמן לא על כל יוזמה כלכלית שעוזרת למדינה. פי טרונות רק ניסיון לפטרונות. ממך לא כבלנו כשהיית בעמדת כח .רק בגידה באדם שהעלה אותך כבלנו. די מספיק נמאסת ,צאי מחיינו .
    סגור
  • 22.
    אין לה מושג על חשיבותם של משקיעים אלו עבור ישראל
    וואשו 18/03/2014 15:44
    הגב לתגובה זו
    5 0
    היא קופצת ונובחת על כל דבר שיכול לגרום לתשומת לב אליה
    סגור
  • 21.
    שלי-די!!! את ושר האוצר הפחדן גרמתם מספיק נזק לתחום הגז! (ל"ת)
    אבי קול 18/03/2014 15:00
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    שלי, מה שלום החברים שלך בחברת חשמל והנמלים?
    ניר 18/03/2014 10:14
    הגב לתגובה זו
    9 0
    עושקי המדינה האמיתיים? לא סיכנו דבר בחיים שלהם ומרוויחים כמו מנהלים בכירים בחברות הגז עם ביטחון תעסוקתי עד הפנסיה, דיוחי שעות כוזבים והכנסת דור ממשיך ללא כישורים מתאימים?
    סגור
  • 19.
    משועממת ממורמרת!
    סמי 18/03/2014 09:59
    הגב לתגובה זו
    8 0
    האשה הכי פתטית בכנסת-תתביישי ספינים של כיתה ג
    סגור
  • 18.
    תגובות מקטינות
    oferl444 18/03/2014 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 10
    צר לי על התגובות שקראתי. הנושא לכשעצמו ראוי לדיון ודעותיה של שלי ראויות גם הן. אני אישית תומך המלחמה בשעבוד לבעלי ההון בכל חזית אפשרית. כן, הם זכאים להרוויח, אבל היכן הגבול?
    סגור
  • 17.
    ההוכחה הנצחת לכוחה של התקשורת,ששלי הגיעה לראשות העבודה (ל"ת)
    אלי בובליל ר"ג 18/03/2014 08:03
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 16.
    והרשעות שיש בקומוניסטית הזאת היא אינסופית.
    כמות הטמטום 18/03/2014 07:51
    הגב לתגובה זו
    13 1
    חבל שמצאו גז . הגז היחידי שמגיע לממשלה הזאת זה גז ראדון מה הם יעשו עם כל הכסף? בינתיים הממשלה התחלפה וכלום טוב לא קרה פה. מחירי הדירות בשמיים משקיעי נדלן יש פה יותר מידי יש אנשים עם 5 דירות . משלמים הון על תרופות . בקושי מכניסים תרופות חדשות לסל הבריאות מתקמצנים על תרופות שהם תרופות למניעת מחלות הכל מתחיל מגיל 60. שיחנקו עם הכספ
    סגור
  • 15.
    מתעלמת מהסיכונים שהחברות לוקחות. פופוליזם של סוציאליזם (ל"ת)
    אלי בובליל ר"ג 18/03/2014 06:39
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • 14.
    גברת נזק כותבת פוסט בפייסבוק. ביבי רועד מפחד (ל"ת)
    אנחנו משקשקים 18/03/2014 06:18
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 13.
    למה כל הזמן נגד חברות הגז? אין כאבי ראש גדולים יותר?
    מריו 18/03/2014 06:17
    הגב לתגובה זו
    20 0
    למה כל הזמן נגד חברות הגז? אין כאבי ראש גדולים יותר?זה נראה כל כך עלוב ופטתי. נגד הקלות המס של חברות ההיטק בשווי 30 מיליארד דולר יצאת? נגד הוועדים הגורמים נזקים במיליארדים יצאת? נגד חברות המזון הגדולות יצאת? אני כל פעם נדהם מחדש מהמלחמה הזו מול תשובה ונובל אנרגי שהביאו לכאן גז ולא מזוט מסריח ויקר פי 4!. אז תשובה ונובל התעשרו אז מה?לא מגיע להם? את לקחת סיכון כלשהוא בשקל? וכל הציבור כאן לא התעשר מזה? ושטייניץ לא גנב כאן מיסים פי 3 ממה שהיה ? נמאס כבר ממלחמות שלך שהפכו להיות אישיות ולא רציונליות וחסרות לחלוטין שום היגיון כלכלי!!. די תפסיקי כבר עם המלחמות האישיות ולכי להלחם על השארת הציעירים כאן. על הפשרת קרקעות מסיבית שתוריד את מחירי הדירות . על הבאת שלום עם כל מדינות ערב ויחסוך מיליארדים כל שנה! שני כבר את הדיסקט במח ותביאי יותר ברכה לכולנו. כל טוב!
    סגור
  • צודק בכל מילה. למה היא לא יוצאת נגד מחירי הדירות?
    למריו 18/03/2014 07:55
    הגב לתגובה זו
    11 0
    למה היא לא אומרת כלום על פנוי בינוי? בתים בני 50 שנה לא עמידים ברעידת אדמה. היא יודעת שבבתים כאלה גרים אנשים עניים . הם ימותו ברעידת אדמה. למה היא לא מציעה שאת ריווחי הגז יתנו לשיפוץ הדירות? מה בכלל היא רוצה?
    סגור
  • 12.
    חזרה לעיסוקה הקודם
    בניני 18/03/2014 05:47
    הגב לתגובה זו
    12 0
    כעיתונאית היתה לא רעה .מאיפה את שואבת את השינאה וחוסר הפירגון? תחזרי למקצוע הקודם שלך ותניחו לנו
    סגור
  • 11.
    למה גברת צדק לא אומרת מילה על המשקיע הקטן?
    גזוז ישראלי 18/03/2014 05:38
    הגב לתגובה זו
    12 0
    איפה ההתיחסות לאלה שסיכנו את כספם, שדיללו אותם ? למה מניות הגז לא ממריאות? אם יש רווחים כאלה גדולים למה אין דיבידנדים למשקיעים? מה הממשלה תעשה עם כל הכסף? האם יהיו לנו יותר תרופות בסל הבריאות? בולשיט
    סגור
  • 10.
    פופוליסטית בלתי נלאית
    ישראלי מצוי 18/03/2014 01:02
    הגב לתגובה זו
    13 0
    יחימוביץ נמאסת, את אובססיבית לטרפד כל מהלך שיכול להטיב עם יכל ישראלי. שיש סקי עשה עבודה טובה אבל את כמו פולנייה אף פעם לא מרוצה. תתבגרי!
    סגור
  • 9.
    דייי לא נימאס לך עם הפופוליזם סביב נושא הגז?
    ramident300 18/03/2014 00:59
    הגב לתגובה זו
    14 0
    הרי המדינה והציבור הם המרויחות הגדולות מגילוי מאגרי הגז. חוק שישינסקי דאג למדינה ולאזרחיה למיסוי הולם ומהגבוהים בעולם , גם שזה נעשה רטרואקטיבי.חייבים לדחוף ומהר את נושא הרגולציה ןלקדם את החברות הזרות שיעזו וישקיעו מיליארדי דולרים לפתח את המאגרים מהר ככול האפשר, שנהנה מהכנסה ממיסי מהר, שלא נדבר על העניין גאו פוליטי שהזג ממקם את מדינתינו במקום שלא חלמנו עליו לפני כן. אז בבקשה ממךטובת המדינה חשובה יותר , מעוד קישקוש פופוליסטי שלך.
    סגור
  • 8.
    יחימוביץ לימון פתאתי, צריכה כנראה לקבל ... (ל"ת)
    גדול 17/03/2014 23:57
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 7.
    האישה הכי טיפשה בעיר. אפילו מפלגתה הקיעה אותה
    מבין 100 17/03/2014 23:55
    הגב לתגובה זו
    19 0
    מלאת שינאה, קינאה, איבה. כל מה שאומרת מעורר בחילה
    סגור
  • 6.
    תסתמי כבר...צרות העין ושנאת העשירים שלך תחריב אותנו (ל"ת)
    יעקב 17/03/2014 22:24
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 5.
    כמות השטויות שאת מדברת מוגזמת וביזפורטל משתפת
    אבי 17/03/2014 22:16
    הגב לתגובה זו
    18 1
    פעולה עם כל אלה נגד הגז פרס ישראל לתשובה
    סגור
  • 4.
    פתאטי נדוש שכחו אותה - בג"צ זרק ודחה מכל וכל את דעותיה.
    רק הפייסבוק נשאר לה 17/03/2014 22:11
    הגב לתגובה זו
    15 1
    הרצוג הבין מזמן את מה שהיא שכחה זה לא תופס בצבור הדעות של להלאים הכל - אחרי הכל היא לא פוטין... הכי יפה איך הנאורה הזו אמרה בבג"צ - "אם הדעות שלי לא מתקבלות זו לא דמוקרטיה"...או משהו בנוסח.
    סגור
  • 3.
    את קנאית וצרת עין ברמות
    כלפון 17/03/2014 22:10
    הגב לתגובה זו
    11 0
    למה להסיט? כסף גדול מושקע במניות החברות וכל התבטאות לא אחראית שלך גורמת לנזקים כבדים. במקום לעודד ולגרום לשמחה את מעכירה את האווירה. את פשוט חכמה על מסכנים/חלשים
    סגור
  • 2.
    שלי די כבר עם האובססיה ההזויה שלך נגד הגז.
    השפוי 17/03/2014 22:08
    הגב לתגובה זו
    14 0
    הפכת את ההתנגדות שלך למסע צלב תלוש מהמציאות חסר הגיון כלכלי ומדיני. את גורמת נזק למפלגת העבודה ששנים ייקח לתקן.
    סגור
  • 1.
    די..נמאסת
    מיכל 17/03/2014 22:06
    הגב לתגובה זו
    17 0
    את כל התסכולים שלה מוציאה יחימוביץ על הדבר היחידי שעוד נותנים לה להתבטא בו-ענף הגז.....היא צהובה משינאה אדומה מכעס על כל העולם ואשתו וירוקה בכל מה שקשור לחיפושי גז ונפט ואסטרטגיה עסקית עולמית.....כן..יהיו עוד כאלה כאן שימחאו לה כפיים ויקראו לה רובין הוד - אבל האמת היא שהיא סתם דון קישוט שרואה צל הרים כהרים ואם זה היה תלוי בה ישראל לעולם לא תהפך לעצמאית בתחום האנרגיה אני מציעה לך גבירתי....קחי לך נופש..לכי ליערות הכרמל..הניחי לנו....בוחרי העבודה ידע שמנהיגה לעולם לא תהיי
    סגור