ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

מחאת משקיעים בישראמקו: דורשים חלוקת רווחים - "יש לעשות צדק עם אלה שמכספם התאפשרו כל הקידוחים"

ל-Bizportal נודע כי בחודשים האחרונים החלה להתגבש התארגנות של משקיעים פרטיים שדורשים חלוקת רווחים
אסדה, צילום: אלבטרוס
המשקיעים של ישראמקו יהש +0.65% ישראמקו יהש 46.5 +0.65% ישראמקו יהש בסיס:46.2 פתיחה:46.1 גבוה:46.6 נמוך:45.8 תמורה:20,056,621 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רוצים ליהנות גם הם מפירות ההשקעה הנובעים ממאגר 'תמר'. ל-Bizportal נודע כי בחודשים האחרונים החלה להתגבש התארגנות של משקיעים פרטיים בשותפות אשר עומדים על חלוקת הרווחים שנצברו בשנת 2013 בהתאם להסכם השותפות.

בחודש דצמבר האחרון עדכן השותף הכללי כי ההכנסה החייבת לצרכי מס של השותפות בשנת 2013 צפויה להסתכם ב-215 מיליון שקל שהם כ-1.66 אגורות לכל יחידת השתתפות. בשותף הכללי ציינו כי הם אינם צופים חלוקת רווחים בגין 2013 מעבר לתשלום המס האמור.

בישראמקו הסבירו את ההחלטה בכך ששנת 2013 היא השנה הראשונה שבה היא רושמת הכנסות ממכירת גז וקונדנסט. כמו כן, לישראמקו ישנן התחייבויות בקשר עם הסכם המימון של פרוייקט 'תמר' מול הבנקים - אשר מגבילים את תשלום הרווחים.

באפריל 2013 משכה ישראמקו הלוואה בהיקף של 500 מיליון דולר לטובת מימון פרוייקט 'תמר'. ההלוואה נושאת שנתית בשיעור של ריבית הליבור בתוספת 3.25%. קרן ההלוואה אמורה להיפרע החל מיולי 2014 ועד אפריל 2020 ב-24 תשלומים רבעוניים שווים.

מבדיקת Bizportal עולה כי על פי מתווה ההלוואה שלקחה ישראמקו, היא מנועה מחלוקה של הרווחים על פי דרישת המשקיעים. עם זאת, המשקיעים של ישראמקו אשר מלווים אותה שנים ארוכות וסייעו במימון פיתוח 'תמר' (עד שאושרה ההלוואה כאמור) מתעקשים לקבל את חלקם ברווחים.

חלק מהמשקיעים התבטאו בנושא בפורומים ברשת וציין כי "אם אין רווחים לחלוקה, יתכבד השותף הכללי ויימנע גם הוא מקבלת חלקו ברווחים. במידה ויישאר כסף לחלוקה,יש לחלקו בין כל הגורמים". משקיע אחר ציין כי "יש לעשות צדק עם אלה שמכספם התאפשרו כל הקידוחים, לא יעלה על הדעת ברמה המוסרית שהמשקיעים שנטלו על כתפיהם את מרב הסיכון יהיו האחרונים בתור ויהפכו לשק החבטות הראשי פעם אחר פעם".

ההתארגנות של המשקיעים נמצאת היום מעבר לפורומים ברשת. בימים האחרונים מקיימים המשקיעים התייעצויות עם גורמים שונים לגבי הדרך בה ינקטו כדי לקבל את מה שלטענתם מגיע להם. עד כה בוצעו מספר פניות למפקח של השותפות לקבלת סעד ךא נענו בבקשה להמתין לדו"ח השנתי.

נכון להיום, המשקיעים וששים מניסיון לקבל החלטה אשר תפורסם במסגרת הדו"ח השנתי אשר תקשה עליהם מאוחר יותר לעמוד על זכויותיהם. במקביל, המשקיעים מתכוונים לפנות לגורמים נוספים, אשר כוללים בין היתרה פנייה לערכאות משפטיות.
תגובות לכתבה(46):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    מאיפה שתחלק דיווידנד,מהחובות?
    תקראו דוחות קודם 19/03/2014 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגידו תודה שהיא במחיר שלה,היא לא שווה יותר מ55.לכו תקראו דוחות קודם.תראו מתי תראו דיוודנדים.אולי סוף 2016.
    סגור
  • 32.
    קובי חיי טוב ב הולנד ולא סופר אותכם חבורתXXXXX
    אלון 15/03/2014 22:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתאבון
    סגור
  • 31.
    עליהם לחלק דיודנדים אם לא סימן שהחברה האלה לא בסדר בלשו (ל"ת)
    המעטה. 15/03/2014 11:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 30.
    ישרמקו....חלוקת רווחים
    איציק 14/03/2014 09:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מחזיק יח השתתפות מס שנים....בזמנו הצטברו בקופת ישרמקו כספים רבים...והייתה פניה לבגצ...והם נאלצו...לחלק רווחים...או מהכספים בקופה.....כך שהתמונה חוזרת על עצמה....וראוי שבית המשפט...גם יפסוק..כנס..
    סגור
  • 29.
    לא מבין תכלית הבקשה...
    ranshaq 13/03/2014 18:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סביר כי אם הוצאת הדוח השנתי, החברה תעבור לרווחיות כלשהיא. מוקדם לחלק דיווידנדיםלפני שלחברה בסיס כספי טוב. אני מצפה שכן יחולקו כספים לקראת אמצע 2014, אחרי דוחות Q2 2014. לא צריך להפעיל לחץ לא רלוונטי על ההנהלה. מס הכנסה לא סתם נתן לחברות האלו את השם יה"ש ולא בע"מ. יש לכך משמעות משפטית שמי שרוצה להבין מוזמן לקרוא בחוקי מס הכנסה. יהיו דיב, וחובה שיהיו, אך לא כל הסכום כפי שאני רואה שאנשים רושמים פה ולאו דווקא איך שהחבה הופכת לריווחית לראשונה.
    סגור
  • תלמד תחילה מה זה יחירות השתתפות ושהן לא מניות (ל"ת)
    ישראל ישראלי 14/03/2014 17:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    מעולם שום חברה בבעלות מימון את צוף לא חילקה רווחים
    היסטוריון 13/03/2014 16:36
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אקויטל,יואל,נפטא,אירפורט סיטי,נצבא וישראמקו,כולן חברות בבעלות הצמד חמד שלא שיתפו מעולם את המשקיעים ברווחיהן.
    סגור
  • 27.
    כהן פיתוח
    הכי עולה 13/03/2014 14:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יולולולו לטוס להדק חגורות הכסף של הגז מגיע לשמה בלי חובות.
    סגור
  • 26.
    כנראה מישהו רוצה להוריד את שער המניה כדי לקנות (ל"ת)
    ישראל ישראלי 13/03/2014 13:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 25.
    הם לא יכולים לעבוד שונה מאבנר, דלק קידוחים והחוק (ל"ת)
    ישראל ישראלי 13/03/2014 13:24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    לא יעזור להם כלום הם חייבים לחלק את כל הרווחים של השנה (ל"ת)
    ישראל ישראלי 13/03/2014 13:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • טועה. חוקי היה"ש מגדירים חלוקה אך לא של כל הרווחים (ל"ת)
    ranshaq 13/03/2014 18:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    הצטרפות להתארגנות
    אורית 13/03/2014 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך מצטרפים להתארגנות?
    סגור
  • הכנסי לפורום ישראמקו
    פגסוסס 13/03/2014 14:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forumid=2381
    סגור
  • פני אלי בפורום ישראמקו
    פגסוסס 13/03/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forumid=2381
    סגור
  • 22.
    דודינדים למשקיעים
    בן שלום ישראל 13/03/2014 12:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני מציע לפנות לגורמים בממשלה לא יתכן שאנו מסכנים את כספינו וכשיש רווח לא נהנה ממנו
    סגור
  • 21.
    בחיים ישראמקו לא חילקה רוחים ןלא תחלקאתם תעודת הששתתפות (ל"ת)
    אלמליח טולנדו 13/03/2014 11:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • רק השנה יש להם רווחים לחלוקה (ל"ת)
    ישראל ישראלי 13/03/2014 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    אקויטל וכהן פיתוח לפני טיסה
    להדק חגורות 13/03/2014 10:48
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ישראמקו זה פירורים.הרבה סיכון בלי רווח.
    סגור
  • 19.
    מי שמשקיע אצל חתול אשפתות אל יצפה למסעדת גורמה (ל"ת)
    הכי ותיק 38 13/03/2014 10:34
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 18.
    ישרמקו
    איציק 13/03/2014 10:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מ2011..לא הוציאו תעודות החזקה....פניתי למ מבקר המדינה....ולשר האוצר...התקשר אלי הממןנה על הנושא.....ונאמר שעד מועד הגשת הדוחו זה יוסדר...רטרו...לעינן הרווחים...יש לפנות לבגצ..כמו..בעבר
    סגור
  • איציק , צור קשר בפורום ישראמקו (ל"ת)
    פגסוסס 13/03/2014 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    משקיעי ישראמקו !
    פגסוסס 13/03/2014 09:42
    הגב לתגובה זו
    10 1
    הצתרפו אלינו למאבק ! http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forumid=2381
    סגור
  • 16.
    ביטול תמלוג על לכללי זה צדק חברתי (ל"ת)
    חי 13/03/2014 09:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 15.
    רציו לפני פריצה בגדול. עד פסח תהיה השיא כל הזמניים (ל"ת)
    מבין 100 13/03/2014 09:06
    הגב לתגובה זו
    7 7
    סגור
  • לפחות 5 שנים כול יום אידיוט כמוך אומר אותו הדבר (ל"ת)
    רר 13/03/2014 10:23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 14.
    משקיעים חמודים אתם לא בסרט הוליוודי אתם עם תשובה ומימון (ל"ת)
    gg 13/03/2014 09:05
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 13.
    לא תראו גרוש מהגנבים-אבל כן תראו הנפקות ודילול הם צריכי
    gg 13/03/2014 09:03
    הגב לתגובה זו
    7 2
    צריכים להחזיר הלוואות של מלייארדים שאותם גייסו בזמנו מדוייטשה בנק על גבי המחאה שאירגנתם נגד ששינסקי תשובה ומימון לא ישחררו אגורה
    סגור
  • 12.
    כמה נאיביים המשקיעים, וכמה חזירים ישראמקו
    שרון 13/03/2014 08:43
    הגב לתגובה זו
    15 0
    תמיד המשקיעים נדפקים ע"י השותף הכללי, תמיד משתמשים בהם וזורקים אותם כמו סמרטוטים.
    סגור
  • טיפשים ועל טיפשות משלמים . בגלל זה לא אקנה מניות גז
    המשקיעים 13/03/2014 09:01
    הגב לתגובה זו
    10 1
    שביבי וחבריו ושלי ושישינסקי יקנו בעצמם
    סגור
  • 11.
    רציו - פוטנציאל למאות אחוזי עליה בשנה הקרובה
    רציו 13/03/2014 08:41
    הגב לתגובה זו
    6 6
    בסבירות כמעט ודאית . ואם ימצא נפט ב 2015 ( עוד שנה ) אלפי אחוזים בודאות. לסיכום פוטנציאל אדיר בסיכון קרוב לאפס.
    סגור
  • 10.
    יהודים=גזלנים - בחיים לא יחלקו רווחים
    hg 13/03/2014 08:36
    הגב לתגובה זו
    13 1
    ככה זה יהודים-הם רמאים
    סגור
  • מה הקשר ליהודים?
    avig 13/03/2014 19:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    א ד י ו ט
    סגור
  • 9.
    אחוז
    99 13/03/2014 08:30
    הגב לתגובה זו
    10 0
    של מימון כל הקידוחים ואקספלורציה מגיע דרך הנפקות , גיוסי הון וקניית יחידות השתתפות בבורסה ! של המשקיע הקטן ! ולזה הם קוראים : "השותף המוגבל" כשישנם רווחים הוא מקבל = 0 אחוזים ! מדינה מאד מאד לא מתוקנת ובטח גם לא מוסרית ובטח גם לא צודקת ! רק "השותף הכללי" זכאי איך שהוא לתגמולים ולא סתם תמלוגים אלא : ל- "תמלוגי על" ! בג"ץ עדיין קיים ? זה חוקתי בכלל ? או שמדובר על רמיית אלפי משקיעים קטנים ?! גם ספק אם זה בכלל בחסות החוק.....? איפא חברי הכנסת , איפא ? "עיניים להם ולא יראון אוזניים להם ולא ישמעון...."
    סגור
  • מה עדיין לא הבנת מה הולך במדינה?
    ל 9 13/03/2014 09:00
    הגב לתגובה זו
    10 0
    שלי יחימוביץ בחסות ההמונים הטיפשים רוצה לקחת מהחברות למען האזרח. במילים אחרות הכל יהיה על חשבון המשקיעים והאזרחים. שלי יחימוביץ פשוט הסיתה את העם וגרמה בעצם שהממשלה תהיה טייקון והיא תחליט על הכסף. עדיין לא הבנתם שבעיניה להשקיע בבורסה זה לא יצרני . היא בעד עבודה אבל בשכר מינימום. היא בעד לקחת מהאזרחים ולתת לממשלה . והכסף? הממשלה תחליט למי לתת וכמובן היא תתן למי שהיא יודעת שימשיך להצביע. שלי יחימוביץ תמיד היתה בעד ביבי מעולם לא הצביעה נגדו והוא שותק כי מה אכפת לו שהיא עושה לו את העבודה? ככה נדפקו בעלי המניות בבורסה עם 25% מס ככה נדפק כל העם עם דירה שניה במסווה של טובת הציבור הם לקחו עוד מיסים. האם מחירי הדירות ירדו? לא . לממשלה יש הרבה כסף וזה לא מגיע לציבור. עדיין נשארתם עם פחות כסף ממה שהיה. מצב הציבור נהיה יותר רע ורק הסיתו אחד נגד השני עבדו עליכם.
    סגור
  • 8.
    אני נמצא במניה כבר 3 שנים וכאשר הם ביקשו גיוס אני רצתי
    ישראמרקו הבוגדת 13/03/2014 08:23
    הגב לתגובה זו
    19 1
    וגייסתי כסף ונתתי להם כמוני כך כולם עכשיו גם אני רוצה את חלקי בהשקע ,לקחת הם יודעים אבל להתחלק ברווחים הם לא ששים לעשות איפה הצדק אני כרגע בודק עם עו"ד שלי לגבי הדבידנט שהם לא רוצים לתת לי אני ממליץ לכם לעשות כמוני
    סגור
  • מי שנבגד צריך להראות לבן זוג את הדלת!!!! בעיטה בתחת
    ישרמקו הבוגדת 13/03/2014 08:55
    הגב לתגובה זו
    11 0
    עם כל הכאב שבדבר זה הפתרון היחיד. למה להיות בעל מקורנן או אשה בזויה? להבא כאשר יבקשו ממכם כסף אל תתנו תמכרו את האופציות שלכם ותקבלו כסף ושהם ישברו את הראש. להבא כל חברה שתבקש כסף ותגרום לדילול המשקיעים או שאמכור מיד את המניות או שלא אקנה מהם רק אמכור זכויות . אחרי מה שהם עשו למשקיעים עם שישינסקי שיבקשו כסף משישינסקי ושלי יחימוביץ המנוולים
    סגור
  • 7.
    לבטל כל תמלוג-על זה עושק אמיתי שהרי הקטנים הם העיקר
    צדיק 13/03/2014 08:20
    הגב לתגובה זו
    9 0
    והם הנושאים בנטל ממש
    סגור
  • 6.
    מרויחה ולא מחלקת דיבידנד גם למשקיעים מגיע (ל"ת)
    אבנר 13/03/2014 08:08
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 5.
    קידוח נפט ב 2014 (ל"ת)
    אמן 13/03/2014 07:58
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 4.
    רציו הבאה בתור לרווחים (ל"ת)
    פגסל 13/03/2014 07:51
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 3.
    צודקים! עד עתה המדינה ומנהלי הכללי הרויחו
    אבי 13/03/2014 07:51
    הגב לתגובה זו
    17 0
    לפי הסכם השותפות חייבים לחלק מס.
    סגור
  • 00 (ל"ת)
    00 13/03/2014 13:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לפי התקנות השותפות חייבת לחלק את כל הרווחים. (ל"ת)
    ישראל ישראלי 13/03/2014 13:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    כולם חוגגים על גב המשקיעים הממשלה והחברות .
    צודקים 13/03/2014 07:50
    הגב לתגובה זו
    24 0
    אם חברות הגז לא יחלקו רווחים לציבור . על המשקיעים למכור אחזקתם . או לא לעשות שום פעולה לא קניה ולא מכירה שילמדו לקח כולל שלי יחימוביץ היא זאת שהרסה למשקיעים הכל
    סגור
  • 1.
    צודקים, המשקיעים הקטנים הם לא דבר ברור מאליו (ל"ת)
    אלי בובליל ר"ג 13/03/2014 07:47
    הגב לתגובה זו
    18 0
    סגור