10:57 אירופה: הדאקס יורד 0.15%, הפוטסי מאבד 0.3%

10:16 בולטות בת"א: פרוטרום עולה 1.1%, בזן יורדת 1.7%

09:48 דרום קוריאה: פיונגיאנג עשויה לייצר טילים שיגיעו לארה"ב

08:20 לאחר דחיית החנינה של אזריה - ריבלין סופג ביקורת קשה ברשת

08:15 אסיה: הניקיי יורד 0.5%, שנחאי יורד 0.5%

08:14 גרמניה: מרקל נכשלה בהקמת קואליציה - האירו מגיב

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

עסקת וודסייד בספק? בעיות מס מסכנות את כניסת החברה כשותפה ב'לוויתן'

לאחר שחתמה על הסכם בתחילת חודש פברואר, ולאחר שנה של דיונים הלוך ושוב, עסקת המיליארדים עם וודסייד עומדת בסכנה
 |  33
בגלל המס
Share
עסקת הענק, בה התחייבה וודסייד האוסטרלית לשלם 2.6 מיליארד דולרים עבור נתח במאגר 'לוויתן' מול חופי ישראל, עומדת בסכנת ביטול, כך מדווח היום עיתון באוסטרליה. מנכ"ל החברה, פיטר קולמן, אומר כי בעיות מיסוי בישראל כנראה ישארו ללא פיתרון עד למועד הסופי להשלמת העסקה בסוף החודש.


עניין המיסוי היה אחד הנושאים הקריטיים עבור החברה האוסטרלית במסגרת ההסכם שנחתם בתחילת פברואר. אם בעיות אלו לא יפתרו עד ה-27 במרץ, החברה עלולה להפסיק את המגעים ולבטל את העסקה, לדברי קולמן.

כזכור, לפני כחודש חתמה וודסייד על הסכם עם דלק קבוצה (-0.31%) דלק קבוצה 52,200 -0.31% 11:09 20/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי דלק קבוצה בסיס:52,360 פתיחה:52,270 גבוה:52,610 נמוך:52,200 תמורה:1,118,033 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות של יצחק תשובה ו רציו יהש (+0.17%) רציו יהש 229.5 +0.17% 11:05 20/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי רציו יהש בסיס:229.1 פתיחה:229.1 גבוה:230.4 נמוך:229 תמורה:225,087 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות , יחד עם נובל אנרג'י האמריקנית, על עסקה שהוכתרה כ'עסקת העשור' בתחום האנרגיה בישראל. עם זאת, בחתימת ההסכם נותרו המילים "בלתי מחייב", כלומר שום דבר עדיין לא נסגר סופית.

העסקה נחתמה לאחר שנה של מגעים בין הצדדים, אך התפנית שאפשרה את החתימה באה כאשר האפשרות למערכת הובלה של הגז בצנרת למדינות השכנות הפכה לאפשרית, מה שהגדיל את אטרקטיביות העסקה עבור האוסטרלים.
פיטר קולמן, מנכ"ל וודסייד
פיטר קולמן, מנכ"ל וודסייד

"אנחנו עובדים עם הממשלה הישראלית לקבל הבהרות בנוגע למיסוי סופי", אמר קולמן בראיון לאחר פרסום התוצאות הכספיות של וודסייד. "יכול להיות שלא נקבל את ההבהרות האלו לפני שנצטרך לחתום על העסקה, לכן זו תהיה החלטה שעלינו לקבל עד ל-27 במרץ. נאלץ לראות איזה סימנים נקבל מהממשלה".

בדוחות החברה לשנת 2013 נכתב כי העסקה, שצפויה להגדיל את מאגרי הגז של וודסייד בחצי, תלויה ב"אישורי מדיניות, מיסוי ורגולציה מהממשלה הישראלית".

בעיות המיסוי אינן נושא חדש. עוד לפני החתימה הודיעו בהנהלת החברה שלא יחתמו על הסכם כלשהו עד שיידעו מה שיעור המס שישראל מתכוונת לגבות עבור הגז שיעמוד למכירה מחוץ לישראל. ועדה משותפת של משרד האוצר ורשות המיסים עוד עובדת על סוגיה זו, ואמורה להחליט על קביעת מחיר ההעברה.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

33 תגובות ב-29 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
29 אנונימי 03/03/2014 17:20 הכל סגור וודסייד בפנים, זו תחרות עם הרוסים (ל"ת)
28 עדיף יבש 03/03/2014 13:51 קידוח יבש או לא ,לא משנה.מפסידים בכולם
עדיף יבש,במכה אחת בלי עינויים.יהודים עושים בושות,הבריחו את נובל ואת האוסטרלים,בגלל תאוות היהודים לגזילת כסף ורווחים של משקיעים.ואחרי זה עוד צועקים אנטישמיות.בושה
27 דני 03/03/2014 09:16 מקווה שרציו תרד היום . מחכה בחוץ כדי לקנות בזול (ל"ת)
אל תקווה 03/03/2014 13:55 היא תפסיק לרדת ברגע שתמכור (ל"ת)
26 יורידו קצת 03/03/2014 07:55 והעליות ימשיכו בצהריים מי שימכור יתחרט.. עיסקה יש (ל"ת)
25 אשר 03/03/2014 06:58 המס החשוב באמת!!!
מס ריוחי הון של השותפיות!!! שנעלם פתאום השותפיות צריכות לשלם למדינה !!!! בעת החתימה!!!!
24 שרון 02/03/2014 22:59 לא צריך להכניס את וודסייד נסתדר לבד (ל"ת)
23 משקיע בנפט וגז 02/03/2014 22:53 הלוואי שעסקת וודסיד לא תצליח!
מי צריך אותם, האלטרנטיבות ליצוא אזורי טובות בהרבה, העסקה נתפרה ע"י ביבי לבקשת אידלסון הספונסר שלו, האוצר קיים וניתן לקבל עבורו הבה יותר עם השקעות נמוכות יחסית, צריך רק סבלנות,כידוע השקעות בנפט וגז הם למשקיעים לטווח ארוך ולא לספקולנטים,זיכרו ,פנסיה לכל החיים!
יובי 04/03/2014 18:18 וודסייד תעזוב
אחרים לא יבואו הממשלה לא תשקיע [.יודעת לגזול בעזרת מסים ].הגז יישאר טמון בקרקעית הים אז שלי תצא במחול !!
22 חובב רציו! 02/03/2014 22:45 איפה סילוון שלום האימפוטנט?
אני לא מבין, הבן אדם הזה לחם לקבל את התואר שר התשתיות והמים והאנרגיה,את התשתיות מנהל בפועל השר כץ,כשר אנרגיה הוא לא מתפקד כלל,פשוט,אף אחד לא שם עליו, כשר לפיתוח הנגב והגליל,הוא לא שם,הבטיח והבטיח וכלום! מה העיקר אצלו לקבל משכורת טובה עם רכב ונהג?ביזיון של שר!
21 יהודה י 02/03/2014 22:36 רציו. לקראת עליה. חדה מאוד רוצים לקנות בזול רציו !!!!
לא. יעזור. שום הפחדה העסקה. תיחתם. על. אפם וחמתם של כל. האנליסטים הכרישים הגדולים. רוצ׳ים לקנות בזול. מדגי הרקק הקטנים.
20 קורא בקפה 02/03/2014 22:24 ידידיה העיסקה סגורה הוזמנו חדרים בבית מלון
27 למארס 2014,עוד חודש ימים,יתקיים בישראל טקס חתימת ההסכם הסופי בין חברת WOODSIDE האוסטרלית לבעלי זיכיון ליויתן. עם חתימת ההסכם הסופי תהפוך וודסייד בעלת 25% מזיכיון ליויתן. לטקס הבטיחו את השתתפותם החותמים כולל מנכ"ל וודסייד פיטר קולמן ומנכ"ל נובל אנרג'י צארלס דיוידסון. יתנו חסותם לאירוע ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התשתיות,האנרגיה והמיים סילבן שלום. גם שגריר ארה"ב בישראל יהיה נוכח. נשארו לי 2 כרטיסים אחרונים לטכס החתימה תשאל את יוסי פינק ותומר קורנפלד אם הם רוצים להגיע האהבה שלהם לסקטור מחייבת אותם להגיע
19 שרל 02/03/2014 21:36 ביז רק שליליים אף פעם לא חיובי (ל"ת)
18 אבי. י 02/03/2014 21:29 תשובה רוצה לקנות. בזול ולכן שוב פעם מפחידים את המשקיע (ל"ת)
17 יוסי י 02/03/2014 21:25 העיסקה תיחתם סופית וכל השאר אלו רעשי רקע !!!!!!!!!!
הכרישים. הגדולים. רוצים. לקנות בזול. ולכן. שוב פעם. החלו במסע ההפחדות שיטה. שחוזרת על. עצמה. כל. פעם מחדש לכן. משקיעים יקרים אל. תיבהלו. ועל. תימכרו בזול. בשום אופן !!!!!!!!
16 הגולש 02/03/2014 21:04 בסוף ימאס להם, כמה אפשר, כקורא כבר נמאס לי לחלוטין
ככה לא עושים עסקים בסוף פשוט יברחו כל עוד ום בם וימרו: ברוך שפטרנו
15 משקיע ירוק 02/03/2014 20:57 אמאלא
מחר רציו נופלת לשער 20 אג חחחחחחחח
רוצה לקנות רציו 03/03/2014 08:39 הלוואי. מחכה כבר שירד כדי לקנות כמה שיותר (ל"ת)
14 אלי בובליל ר"ג 02/03/2014 20:37 לא למכור.הכול תלוי בנו המשקיעים הקטנים. הזינוק או טו טו (ל"ת)
13 חתמזלו 02/03/2014 20:23 וודסייד
אף אחד לא נכנס לעסק אם אין כדאיות כלכלית לכן אםלא הם יגיע גורם אחר בסה״כ פוטנצייל הרווחיות גדול מאוד כמו כןתזרים מזומן יציב לאורך זמן
12 יעקב 02/03/2014 20:20 התקשורת הכלכלית בארץ מושחתת בערך כמו נמל אשדוד (ל"ת)
11 משקיע ברציו 02/03/2014 20:18 אין מילים- מדינה שהורסת הכל (ל"ת)
10 תשובה 02/03/2014 19:54 סיבוב למחר עד סוף שבוע
הקרנות יאספו
9 בסין 02/03/2014 19:48 עיסקת וודסייד
עיסקת וודסייד ניסגרה שום חבר כנסת לא ירצה לתרפד את העיסקה שתכניס מיליונים למדינה כך שהכל קשקוש מחפשים שוב פעם לעשות סיבוב על המשקיעים של הגז זבל ממש זבל בושה וחרפה בשום מדינה בעולם לא היו גורמים נזקים כאלה למשקיעים שסיכנו את כספם ביכדי לחפש את הגז וברגע שמצאו באו כאלה כמו שלי יחימוביץ שמאה שתיניץ נתניהו סילבן שלום כל הצרי העיין האלה שגורמים נזקים למשקיעים זה התודה רבה שמגיע למשקיעים ממש בושה וחרפה איפה שיש יהודונים לא צומח עשב גועל נפש צרות העיין בגלל זה כל העולם שונאים אותנו גועל נפש איפה מנח ם מנחם בגין מיתהפך מיקברו אם הוא היה חי הוא היה אומר למשקיעים עלו והצליחו לאחר כל כך הפסדים שהיו לכם ממשלה של בושה במדינה אחרת היו תולים אותכם זבלילים שכמות כם עכשיו תגידו בגלל שהפסדתי לכו תחפשו מי שינענעה אותכם יש אלוהים בשמיים גזלנים את המכות תיקבלו בלי להרגיש כל הממשלה הצרת עיין הזאת
8 לא עיניין מכל שטות 02/03/2014 19:30 בעיית מס שולית...כולא השוואה למחיר ההעברה (ל"ת)
7 שרלו 02/03/2014 19:20 משחק סימני השאלה האלו-קשקוש (ל"ת)
6 דודו 02/03/2014 19:15 פאניקה מיותרת..הכל ידוע מראש..בסוף הכל יסתדר.. (ל"ת)
5 שותה נפט 02/03/2014 19:14 מחר תנודה למטה חדה
לאסוף מלמטה
4 זיפו 02/03/2014 18:55 מי ביקש סיבוב 51-46 ולא קיבל
קבלו עוד סיבוב בסדרת הסיבובים הבלתי נגמר של 46-51 ברציו. כמושקע ששקע במודיעין זכורים לי הסיבובים במודיעין 30-35 שהוציאו אותי ואת יתר המשקיעים מהדעת.
3 gg 02/03/2014 18:49 כל מה שתשובה ולוי עושים זה הרצות לשיפור הבטחונות הכל שם
שקר וכזב כולל האנליסטים שמסקרים ומעלים כל פעם המלצות מניות הגז עלו בשנה אחרונה 40% ללא כל ארוע חיובי אחד שלא היה ידוע קודם
2 ה' ישמור 02/03/2014 18:49 וואי וואי מה יקרה מחר לשותפות ליוויתן ובמיוחד לרציו
0.5% מהמעוף ירד רק בגלל שותפות ליוויתן. כשביז מוציאה מהמגירה כתבות איוב זה סימן שהיא נכנסה לשורטים.
שישנשקי98876 02/03/2014 19:15 מטוס יא אהבל..כל היום ידעו על זה ולא קרה כלום
רק מאיה קקובע
1 יוסי 02/03/2014 18:39 מה יהיה הסוף זריחת שמש שקיעת שמש
כל היום כל החודש לויתן מה יהיה הסוף
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש