10:57 אירופה: הדאקס יורד 0.15%, הפוטסי מאבד 0.3%

10:16 בולטות בת"א: פרוטרום עולה 1.1%, בזן יורדת 1.7%

09:48 דרום קוריאה: פיונגיאנג עשויה לייצר טילים שיגיעו לארה"ב

08:20 לאחר דחיית החנינה של אזריה - ריבלין סופג ביקורת קשה ברשת

08:15 אסיה: הניקיי יורד 0.5%, שנחאי יורד 0.5%

08:14 גרמניה: מרקל נכשלה בהקמת קואליציה - האירו מגיב

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

אקסלנס: "וודסייד זה חיובי, אבל בכדי להצדיק אפסייד במניות "לוויתן" יש צורך באופציה הטורקית - והיא מתרחקת"

מניות מאגר 'לוויתן' רשמו אתמול עליות חדות של עד 6.5% בציפייה לסגירת עסקת וודסייד והיום מתקנות. אז לקנות או למכור?
 |  46
בהמתנה לעסקה
Share
משלחת של בכירי דלק, נובל ורציו יצאה לאוסטרליה ובשוק מצפים לסגירת עסקת וודסייד עוד השבוע. בבורסה בת"א המניות הקשורות רשמו אתמול ראלי של ממש עם עליות של סביב 5.5%-6.5%, אבל הבוקר באקסלנס מנסים לצנן את החגיגה. גלעד אלפר, אנליסט האנרגיה של אקסלנס הוציא הבוקר התייחסות תחת הכותרת "המפתח הוא טורקיה, לא וודסייד". רציו יהש (+0.26%) רציו יהש 229.7 +0.26% 11:12 20/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי רציו יהש בסיס:229.1 פתיחה:229.1 גבוה:230.4 נמוך:229 תמורה:254,710 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות זינקה 6.3%, {אבנר יהש} עלתה כמעט 6%.


אלפר כותב כך: עסקת וודסייד, שעפ"י העיתונות עשויה להיסגר השבוע, היא בבחינת חדשות טובות מסיבות מובנות שכן העסקה תוכל להתניע סוף סוף את תהליך ההשקעות העצום בפיתוח מאגר לוויתן ורמת הוודאות מסביב לפרויקט תגדל. אך לדעתנו החשיבות שהשוק נותן לשווי שעל פיו העסקה תיסגר היא מוגזמת. ברור שככל שהשווי יהיה גבוה לעומת העסקה הראשונית שסוכמה בתחילת 2013 כך רמת הביטחון של המשקיעים תעלה, האופטימיות תעלה והסנטימנט יהיה חיובי יותר. אך יש לזכור כי זוהי עסקה שקרוב לוודאי תכלול מרכיב אופציה מאוד מהותי. והאופציה הזו תהיה תלויה בצורת הייצוא של הגז."

אלפר ממשיך וכותב כי "הגורם המכריע האמיתי לגבי שווי לוויתן הוא האם הגז יימכר לטורקיה בצינור או האם רוב הגז יימכר כגז מונזל למזרח הרחוק. במילים אחרות, הכנסת אופציה למחיר גבוה שתתפוס כותרות בעיתונים היא חיובית אבל לא היא שתכריע."

בעניין שווי השוק של 'לוויתן': אלפר כותב כי "הערכת השווי של לוויתן היא מסובכת בגלל חוסר וודאות קיצוני באשר למחירי מכירה, שיעור היוון, השקעה נדרשת, טווחי זמן, גורמי סיכון פוליטיים, מיסוי, רגולציה נוזלית וטורפנית ועוד. אולם מה שאפשר להגיד במידה רבה של וודאות זה שכדי להצדיק אפסייד נוסף בשותפות 'לוויתן' יש צורך במימוש האופציה הטורקית. הנזלה ומכירת גז למזרח הרחוק דורשת יותר מדי השקעות. היא כמובן מאוד רווחית אך במחירים הנוכחיים זוהי אופציה שלא יכולה לתת עוד אפסייד למחירי המניות.

לסיכום, שואל אלפר מה הסיכויים לאופציה הטורקית? ועונה - "לדעתנו המשבר הכלכלי/פוליטי בטורקיה מוריד מהסיכויים להתממשות האופציה. קשה לנו להאמין שמדינה מוסלמית שנמצאת במשבר תחתום על עסקה כה גדולה עם מדינת ישראל. זה אפשרי אבל זה מנוגד להיסטוריה ולניסיון. מסקנה – עסקת וודסייד היא חיובית אך הגורם המכריע היא טורקיה, והמצב בטורקיה דורש זהירות."
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

46 תגובות ב-35 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
35 משקיע 09/02/2014 11:56 רציו בדרך למעלה,,ותמשיך לעלות (ל"ת)
34 מיכאל סלע 04/02/2014 18:46 רק לא אקסלנס
הנחתי את כספי קרן ההשתלמות שלי לניהולה של אקסלנס ( איזה טעות ). במשך 3 שנים הם נהלו את הכספים שלי והפסידו הפסידו והמשיכו להפסיד (כלומר אני הפסדתי...הם משכו להם דמי ניהול יפים של 1% מההפסדים שלי). אחרי שנתיים הם העלו את דמי הניהול מ-1% ל-2%. בלי להודיע לי. איזו חוצפה!!! הקרן מפסידה והמפסידנים מעלים את דמי הניהול כדי שהמנהלים שלהם ייקחו משכורת עתק על חשבוני. עזבתי אותם. עברתי לד"ש. שם אני מקבל דמי ניהול של 0.4% !!! לעומת החוצפה של אקסלנס. אל תשקיעו באקסלנס. כל קופה אחרת עדיפה רק לא אקסלנס...
33 לא יפה 04/02/2014 17:52 בעל הבית נסע כבר מלכלכים
אני אגלה לתשובה שמלכלכים אחריו שיחזור.ימכור אותכם בנזיד עדשים.ירדו החובות.
32 הצינור התורכי 04/02/2014 17:47 ויקומו המלפפונים ויכו את הגנב
כמו שנאמר אם באיזובי הקיר נפלה שלהבת,מה יגידו הארזים
31 לא נישמע טוב 04/02/2014 07:39 למה אנשי רציו נסעו לאוסטרליה לחזר אחריהם ??? (ל"ת)
30 יוסי 03/02/2014 15:00 משקעי רציו בלחץ. חשבתי שאתם משקיעים לפנסיה
אז מה זה בשביכם כמה אחוזים למטה היום ( וגם מחר וגם מחרתיים וכ"ו). תעירו אותי בבקשה עוד כמה ימים שרציו תרד 20% .
אלי 03/02/2014 17:02 לחץ רק אצל השפנים
ברור לכל בר דעת שבסוף הסבלנות תישתלם לכל מחזיקי רציו
29 פינוקיו 03/02/2014 14:50 אלפר...ילד צעירצ'יק ..הרי יום יום יש יצוא לטורקיה
SO WHAT?
אלי 03/02/2014 17:03 אלפר-חרופר
לך לישון אתה לא מבין כלום
28 אקסלנס 03/02/2014 14:43 לא היספקתם לקנות ולכן כתבה מטופשת...ימים יגידו
לא להיות עדר ולמכור להם.. אבנר לכייוון 400 רציו לכיוון 100חכו ותראו.
27 המאמינה 03/02/2014 14:12 רציו המלכה
טיפשים ופחדנים!!! לא מגיע לכם להרוויח,, כל מטומטם מפחיד אותכם!!! אני נאמנה לרציו
אריק 03/02/2014 15:02 ואני נאמן לחשבון הבנק שלי והוא אומר לי להיות מחוץ לרציו (ל"ת)
26 יעקב 03/02/2014 14:05 האידיוטים כרגיל רצים למכור...נגמר הגז בלוויתן ??? (ל"ת)
25 יעקב 03/02/2014 14:05 יושב כלומניק ומחליט מסיבותיו הוא להפיל מניות.....למה ? (ל"ת)
24 גרמולי 03/02/2014 13:57 כיום יש יצוא ביטחוני במיליארדים דולר לטורקיה
אז מה הניעור המיסכן
23 עודד1 03/02/2014 13:55 מספיק גז למיצרים ולירדן ופלשטינים היתר זה בונוס (ל"ת)
22 Kshsk 03/02/2014 13:50 Warren Buffett
Try to be fearful when others are greedy and greedy" when others are fearful"
21 עודד 03/02/2014 13:49 טורקיה סוחרת עם ישראל ב 8 מיליארד דולר לשנה!מה התעוררת
טורקיה תקנה את הגז זה ברור. ליותן תייצא גם לטורקיה וגם למזרח הרחוק בשווי מיליארדים. למה הכתבה שלך נועדה? להוריד שוק? טורקיה סוחרת עם ישראל ב 7-8 מיליארד דולר לשנה?!מה בדיוק התרגיל שלך ?
20 משקיע 03/02/2014 13:45 הודעה חשובה למשקיעי פוטומדקס
משקיעים אשר החזיקו במניית פוטומדקס בשוק הישראלי בכל עת שהיא בין התאריכים 7/11/2012 - 14/11/2013, מוזמנים להשאיר פרטים במייל LAVI741741@WALLA.COM תודה.
19 רוב 03/02/2014 13:26 מסכים 100 אחוז (ל"ת)
18 לגלעד 03/02/2014 13:25 ווזדסייד אולי קצת יותר מבינה מלבנטיני שיושב מאחרי מחשב
עם כל הכבוד לגלעד אלפר שהוא אנליסט מוערך וודסייד מסכנת סכום אדיר. נראה לי שיש לה מעט יותר כלים לנתח את העסקה מאלפר.
אלי 03/02/2014 17:04 צודק (ל"ת)
17 ואי ואי ואי 03/02/2014 13:16 שוב השחילו אותכם ברציו. אני מוכן לקנות בשער 30 (ל"ת)
אלי 03/02/2014 17:06 שער 30?
לעולם לא יגיע בינתים תקנה גבעות או הכשרה או מודיעין וכו
ליוסי 03/02/2014 14:12 תשב בחוץ ותביט בעיניים בוכיות! (ל"ת)
Kshsk 03/02/2014 13:43 חלום מצחיק חלמת היום באבא.. (ל"ת)
16 יוסי 03/02/2014 13:08 רציו בקריסה !!! אמרתי לכם. להתראות בשער 38 (ל"ת)
ליוסי 03/02/2014 14:11 איפה היתה אתמול ואיפה תהיה מחר חחחחח (ל"ת)
15 ידוע בציבור 03/02/2014 12:57 זה תלוי כמה יח ההשתתפות יש לאקסלנס??
אולי הם רוצים להיות בעלי עיניין בעוד יח השתתפות ?? יוסי פינק אם לא ידעת אקסלנס שייכת לתשובה
14 עמי-מי זה אקסלנס? 03/02/2014 12:50 חבורה של קשקשנים אינטרסנטים
לכו תאכלו חומוס
13 משקיע בנפט וגז 03/02/2014 12:37 פינק,אלפר, הכלבים נובחים השיירה עוברת!
עוד אנליסט,חכם תורן,כל אחד בתורו יוצא עם בשורה ו"ניתוח" משלו בבחינת אני מקשקש טני קיים,די עם השטויות האלה, אוצר גדול טמון באדמה מתחת למים,יהיה יצוא ועוד איך,גם בהנזלה וגם בצינורות,גם למזרח וגם לטורקיה,מצרים,ירדן,קפריסין,יוון ואירופה,שלא יהיה ספק בכך,הביקוש קריטי והמחירים בשמיים,אז אל תבלבלו לנו את המוח,כל הגאונים שמפיצים ספקולציות ממוחם הקודח!
12 מנתח טכני 03/02/2014 12:28 וסטווד מגולמת. רציו נעה בין 40-51 והתחילה ירידה לעבר 40
היא כבר עושה את התנודה הזאת מספר פעמים. כדי לפרוץ את ה 51 , 52 באופן מובהק היא צריכה משהו גדול באמת כמו התחלת קידוח הנפט. מה לעשות זה המצב. ככה זה עובד.
ישראל 03/02/2014 12:51 אנליסטים תמיד פועלים מתוך אינטרס
אנליסט הוא לא אדם בפני עצמו, הוא מייצג פירמה, ותמיד צריך לקרוא בין השורות מה אומר האנליסט אנליסט שאומר אל תקנו, יש לו עניין שהמניה תרד, בדרך כלל למה רוצים שתרד בשביל לקנות בזול מומלץ לפעול הפוך מהאנליסטים בקשר לניתוח הטכני אני מכיר מנתחים טכניים שיאמרו שרציו עוד צריכה לעלות
11 שאול לא המלך 03/02/2014 12:23 עוד חתרן שמנסה להוריד את מחירי המניות של הגז (ל"ת)
10 אביב 03/02/2014 12:21 הכל הפוך ממה שהם אומרים ,,,,נראה שתמר מתכוננת להנזלה
ורציו על סמך דברי האנליסט המדופלם הולכת לתת קפיצה למעלה .....
9 רציונלי 03/02/2014 12:17 לפני תנופה
רציו בתנופה...האוסטרלים....מודיעין...הכשרת אנרגיה- וכל זה בלי לגייס כסף.....לאסוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף
8 וורן באפט 03/02/2014 12:16 סימן לקנות
בואו אתן לכם טיפ מהקריירה המקצועית שלי......כשקראתי בעיתונים ושמעתי "אנאליסטים" שקראו לצנן התלהבות ולחשוב פעמיים לא חשבתי חצי פעם ומיד קניתי......עכשיו תראו איפה אני ואיפה הם.......
7 משקיע בנפטים 03/02/2014 12:13 רציו תוך שנתיים מעל 120 ללא הנפט
כל מי שלא מבין זאת מה יש פה תגלית הכי גדולה בעשור האחרון מלחמה שלמה סביב הפיתוח האוסטרלים לא פרייארים ..וגם תשובה לא פרייאר חברים זו הזדמנות השקעה מעולה לטווח של שנה לא תרוויחו ככסף מעל 100 אחוז וזה עדיין לפניי קידוח הנפט ששוכב שם בכמויות
6 גו'ני קאש 03/02/2014 12:11 תקדמו תקדמו
דעה,לא המלצה .
ג 03/02/2014 12:15 עד 16:00 חוזר ירוק (ל"ת)
5 נותן בראש 03/02/2014 12:06 סיפורי סבתא
שאקסלנס ישמרו לעצמם את השטויות......העיסקה עם וודסייד אם תחתם היא בשורה נהדרת לליויתן.......פעם אמר נאוי ז"ל שלא כל מי שרוכב על סוס הוא פרש......ואני מוסיף- לא כל מי שמחזיק בעט הוא פרשן
4 יודע דבר 03/02/2014 11:56 שטויות במיץ
העיסקה עםמ וודסייד אם תיחתם תיתן תנופה אדירה לפיתוח והתקדמות ליויתן.........שיבא המלומד מאקסלנז ויוכיח למה הוא חושב שהוא יותר מבין מכל מומחי האנרגיה הן בנובל-הן בקבוצת דלק והן בוודסייד האוסטרלית?? הוא חושב לרגע שהאוסטרלים פתאום נהיו חובבי ציון????הם הולכים לשלם הרבה ממה שחשבו בתחילה- והם יודעים גם למה...הכתבת מגמתית כדי שאקסלנס תרכוש ממניות ליויתן..לא להתפתות
ג'וני 03/02/2014 12:14 עד 16:00 צבע ירוק חוזר (ל"ת)
3 על בטוח 03/02/2014 11:55 וזה שיש מו"מ עם בריטיש גז ב-25 מיליארד
וזה שיש מו"מ עם בריטיש גז ב-25 מיליארד דולר לאספקת גז עבור מתקני ההנזלה שבבעלותם שעומדים ללא שימוש כאשר הגז יסופק בצנרת ובמחיר של 11 דולר ל - MMBTU מדובר על 6-8BCM לשנה למשך 20 שנים. על זה גלעד אלפר לא מדבר.
2 רציו המלכה 03/02/2014 11:44 חכו לצהריים החגיגה תתחיל בשעות 16:00 (ל"ת)
1 רציו המלכה 03/02/2014 11:43 ואתם מדברים בלי סוףףףףףףף..שקט סערה מתקרבת (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש