יחימוביץ' נגד תשובה: "הסדר עם הממונה על הגבלים ייצור מונופול בגז"

תגליות 'תמר' ו'לויתן' יצרו מציאות לפיה מספר קטן של חברות מחזיק כמעט את כל מאגרי הגז בישראל
שלי יחימוביץ יצחק תשובה, צילום: Getty images Israel; בוצ'צ'ו
חברת הכנסת שלי יחימוביץ' יוצאת היום למאבק לחיזוק עמדת הממונה על הגבלים עסקיים, במו"מ שהוא מנהל עם יצחק תשובה לגבי הכרזת השותפות ב'תמר' ו'לוייתן' כהסדר כובל. יחימוביץ' מזהירה מפני "השתלטות מסוכנת של תשובה ונובל על המשק הישראלי, בלי שאיש יעצור בעדו, כפי שכמעט איש לא העז לגעת בשעתו בנוחי דנקנר".

החברות דלק קידוחים יהש +0.59% דלק קידוחים 952 +0.59% דלק קידוחים יהש בסיס:946.4 פתיחה:946.4 גבוה:954.6 נמוך:946.4 תמורה:3,493,937 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו{אבנר יהש} מחזיקות ביחד ב-45.3% במאגרי הגז 'תמר' ו'לוויתן'. שותפות נוספות בפרויקטים אלו הן החברות רציו יהש +0.84% רציו יהש 228.4 +0.84% רציו יהש בסיס:226.5 פתיחה:226.5 גבוה:228.7 נמוך:225.4 תמורה:959,643 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ונובל אנרג'י. החברות מבקשות מפרופ' דייויד גילה שיעניק לשותפות ב'תמר' ו'לוייתן' פטור מהסדר כובל בתמורה למכירת אחזקותיהם בפרויקטים הקטנים יותר 'תנין' ו'כריש'.

"רגולטור נבחן בכושר העמידה שלו מול לחצים עזים של בעלי אינטרסים"

הח"כית ממפלגת העבודה אומרת היום כי "על פרופ' גילה לזכור היטב כי רגולטור נבחן בכושר העמידה שלו מול לחצים עזים של בעלי אינטרסים וחבריהם בצמרת השלטון. עד לפני שלוש שנים איש כמעט לא העז לגעת בנוחי דנקנר, והוא הוקף במעטפת הגנה של רגולטורים, פוליטיקאים, תקשורת, פרקליטי צמרת, יחצ"נים ועוד. עכשיו מאוד אפנתי לחבוט בדנקנר כשהוא קורס ומדמם – אבל זו חכמה קטנה מאוד".

תגליות 'תמר' ו'לויתן' יצרו מציאות לפיה מספר קטן של חברות מחזיק כמעט את כל מאגרי הגז בישראל. "הממונה גילה, בהחלטה המסתמנת, יקבע את מבנה משק הדלת מעתה ואילך, החלטה שמזיזה מיליארדים, ועלולה ליצור מונופול נצחי, להפוך את שותפות דלק ונובל לשליט יחיד שיקבע את גורל המשק, ולייקר מחירים באופן עמוק ופרוע", טוענת יחימוביץ'.

"מונופול אשר יפגע בציבור, יזניק מחירים, וימנע כל תחרות"

בעקבות פגישותיו עם בעל השליטה בדלק יצחק תשובה, והכוונה להגיע להסדר עמו, שיגרה השבוע ח"כ שלי יחימוביץ' פניה מפורטת לפרופ' דיוויד גילה, הממונה על ההגבלים העיסקיים, בה היא כותבת כי אם גילה אכן יעתר ללחצי תשובה שלא להגדיר את השותפות של 'תמר' ו'לוייתן' כהסדר כובל - תהיה בכך יצירת מונופול אשר יפגע בציבור, יזניק מחירים, וימנע כל תחרות.

אתמול התכנסו בכנסת, כמה גורמים ונציגי גופים המתכוונים לפעול יחד לבלימת מונופול תשובה על כל ההיבטים הנוגעים בכך. בפגישה השתתפו: ח"כ שלי יחימוביץ', הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר דרור שטרום, עו"ד גלעד ברנע, עו"ד אפי מיכאלי, עו"ד חנוך ארליך, נועם סגל מהפורום הישראלי לאנרגיה, איל עופר מארגון ישראל יקרה לנו, דנה טבצ'ניק מאדם טבע ודין, אדיר חרמון מהמשמרת הצעירה של מפלגת העבודה וניצן מתן מארגון צלול.

יחימוביץ': "לפצל את המאגרים ולהעניק זכיון לחברה אחרת"

ליחימוביץ' יש מספר הצעות בנושא: "פיצול המאגרים והענקת זכיון הפקה לחברה אחרת תזרז את הזרמת הגז למשק (בשל התחרות שתיווצר), תוביל להורדת מחירי האנרגיה ותמנע ריכוז לא בריא של כוח כלכלי בידי בודדים".

העתקים מן הפניה נשלחו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר האוצר לפיד, לשר האנרגיה סילבן שלום, לשר להגנת הסביבה עמיר פרץ, ליו"ר ועדת כלכלה אבישי ברוורמן, ליועה"מ יהודה ויינשטיין, ולמשנה שלו אבי ליכט.
תגובות לכתבה(39):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    גם בלי שלי מניות הגז לא יניבו רווח למשקיעים
    שלי לא הסיבה 19/01/2014 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל רווח שיהיה ואם יהיה מחכים לו הרבה גורמים. למשקיעים נותר רק לסכן את כספם עבור רווחים שילכו לאחרים.יש דברים הרבה יותר בטוחים עם רווחים הרבה יותר גבוהים למשקיעים בלי סיכון.הציבור עדר משולהב ממניות תשובה.איפה המוסדיים?לא מעיזים לגעת במה שהציבור מתנפל.
    סגור
  • 33.
    תשובה הנוכל
    רחל 13/01/2014 12:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלי איפה הית בזמן התספורת שבוצעה על ידי הגנב של תשובה יצחק מדוע לא זעקת לא השמעת בכלל את קולך תשובה הרמאי נהנוכל הגנב גזל מכל המשקיעים של האגרות חוב של דלק נדלן את כל חסכונותיהם ללא ייסורי מצפון כל הממשלה על כל שריה שתקו ותמכו בתשובה די לצביעות ואתה תשובה אני מאוד מקווה ומאחלת לך ולכל בני ביתך עונש חמור מחלות ללא מזור פשיטת רגל בכל עסקיך אמן שלא תרא אור יום
    סגור
  • 32.
    לא למדה לקח-שילמה בכיסאה כיו"ר ותשלם בשרפרף שנותר לה
    ישראלה וישראל ישראלי 12/01/2014 15:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עדיין תלויה ועומדת נגדה התביעה לחייבה אישית במליארדי ש"ח על נזקים שגרמה ביוזמתה ולאחר שנכשלה בבגצ לצימצום יצוא הגז.
    סגור
  • 31.
    רציו המלכה
    המאמינה 12/01/2014 08:58
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שלי את רואה שלא הצלחת ביצוא, וגם בבחירות!!מה את רוצה יחס, ניכשלת בכל מה שקשור בגז, ניכשלת במפלגה!! אל תחפשי אצלנו הצלחה, אצלנו מזמן נכשלת!!!!! מי שזורע קוצר ולא אף אחד אחר!!! חברים אל תתיחסו!! היא עוד מעט חוזרת לרדיו תסתכלי על הצעירים מחוסר בית,, לא מפריע לך!!
    סגור
  • 30.
    רציו המלכה
    המאמינה 12/01/2014 01:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלי את רואה שלא הצלחת ביצוא, וגם בבחירות!!מה את רוצה יחס, ניכשלת בכל מה שקשור בגז, ניכשלת במפלגה!! אל תחפשי אצלנו הצלחה, אצלנו מזמן נכשלת!!!!! מי שזורע קוצר ולא אף אחד אחר!!! חברים אל תתיחסו!! היא עוד מעט חוזרת לרדיו תסתכלי על הצעירים מחוסר בית,, לא מפריע לך!!
    סגור
  • 29.
    איפה שהשטינקרית הזאת נמצאת היא משתדלת מאד להרוס
    ברוך 10/01/2014 18:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא סתם הציבור הבוחר שלה העיף אותה האמינו לי שאם היא לא תיבחר לכנסת הרבה אנשים לא יזילו דימעה אשה בלי טעם ובלי ריח הלוואי שהיא תדע מה היא רוצה מעצמה טוב שטימטום זה לא מיקצוע אחרת היא היתה מליונרית בכלכלה היא מבינה כמו חמור בסלט ירקות
    סגור
  • 28.
    תהיה חזקה הפעם! זה ספר צמרת עם דיפלומה! צריך להיזהר!!!
    ירושלמי 09/01/2014 11:43
    הגב לתגובה זו
    4 4
    זה הפיל כבר עשרות אלפי משקיעים קטנים בלי להניד עפעף! צריך לקחת ממנו את הכל ולהחזיר למשקיעים, צריך להעיף אותו מאחזקה כל כך חשובה! פעם ספר, תמיד ספר...
    סגור
  • 27.
    ויש לה אתר אישי נחמד
    שלי אשה נחמדה 09/01/2014 10:18
    הגב לתגובה זו
    4 3
    תנו לה לדבר שם עם עצמה. לא צריך להטריד בגללה את קוראי ביזפורטל ואפילו לא ככתבה שולית. היא כבר הזיקה מספיק לכלכלה שלנו עם התפיסות הנותקות מהמציאות.
    סגור
  • 26.
    שלי יחימוביץ', הלוואי והיית דואגת להורדת מחירי הדירות
    אלוני 09/01/2014 09:31
    הגב לתגובה זו
    9 1
    כמו שאת דואגת לצאת נגדהמונופולים
    סגור
  • 25.
    יפה שתיקה לחכמים קל וחומר לטיפשים.
    מ.ב 09/01/2014 09:13
    הגב לתגובה זו
    7 2
    בקשי אזרחות סינית - בסין תוכלי להיות באושר רב ותיווכחי עד כמה ההשקפה שלך מתאימה לבני אדם מסוגך.
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    עיונאית
    מאוסה תחזרי להיות עי 09/01/2014 09:08
    הגב לתגובה זו
    6 1
    צבועה
    סגור
  • 23.
    בתחום הזה אין הרבה מומחים כמו נובל...והממונה צדק
    חלוץ 09/01/2014 08:56
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שלי טיפסה
    סגור
  • 22.
    ההשתלחות שלך במי שמצליח פתטית (ל"ת)
    gill 09/01/2014 08:52
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 21.
    פעם הערכתי אותה
    בנימין 09/01/2014 08:05
    הגב לתגובה זו
    12 3
    לצערי כבר לא . ההשתלחות שלך במי שמצליח פתטית
    סגור
  • 20.
    היי חזקה
    דבורה 09/01/2014 07:32
    הגב לתגובה זו
    4 8
    חסרים לנו עוד 10 צדיקים בסדום כמוך שיעשו סדר במדינה זו,
    סגור
  • 19.
    במקום לטפל בפנסיות התקציביות
    חזי 09/01/2014 07:19
    הגב לתגובה זו
    9 1
    שאוכלות אותנו ומעבירות כסף מעובדים (באמת) לאוכלי חינם בשרות הציבורי היא ממשיכה להגן על החברים בהסתדרות
    סגור
  • 18.
    מי את בכלל
    חזי 09/01/2014 07:17
    הגב לתגובה זו
    9 3
    יחימוביץ טפשה
    סגור
  • 17.
    מחר רציו מתחילה טיפוס (ל"ת)
    avi2498 09/01/2014 01:14
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 16.
    אסור להתיר הסדר כובל כזה. תשובה יחזיק את המשק בגרון. (ל"ת)
    כוחו של תשובה מוגזם 08/01/2014 22:54
    הגב לתגובה זו
    4 11
    סגור
  • 15.
    הם מימנו את החיפושים ו היא רוצה לתת זכיון לאחרים? (ל"ת)
    אני 08/01/2014 22:34
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 14.
    המכשפה חוזרת . על גל הפופוליזם
    דב חנין מאחוריך 08/01/2014 22:29
    הגב לתגובה זו
    11 2
    מכשושה, לנהל מכולת את תדעי ?
    סגור
  • 13.
    ביזפורטל אתם נהנים להביא רק דברים שליליים על הסקטור??
    שרלוק הולמס 08/01/2014 21:24
    הגב לתגובה זו
    18 2
    מתי בפעם האחרונה העליתם משהוא חיובי ??????? הסדר כובל הולך להיסגר ואתם מעלים את יחימוביץ למה שלא תתמקדו בעיקר ולא בטפל ?????? הסכם עם וודסייד הולך להיסגר נחתם הסכם יצוא ראשון ישראל הולכת לחבר צינור גז לירדן אתם מיתעסקים עם סוס מת יש סיבה ?????
    סגור
  • mimon (ל"ת)
    k 08/01/2014 22:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    חברה אין מה להתרגש, שלי מחפסת
    שאול לא המלך 08/01/2014 20:21
    הגב לתגובה זו
    14 2
    לא רק כותרות, גם תשומת לב, אחרי שהיא ירדה ממפלגת עבודה אך אחד לא משת..... לכיוון שלה. רחמנות צריך רק להבין אותה
    סגור
  • למגיב 12
    אהרון 09/01/2014 04:23
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מחפשת ולא מחפסת לפי כך אני מבין שאין מושג מה התפקיד של הממונה על ההגבלים
    סגור
  • גם אתה טעית בתחביר (ל"ת)
    חלוץ 09/01/2014 08:59
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 11.
    כמה תגליות בסדר גודל תמר-לוויתן בעולם כולו? כמה חברות
    פול 08/01/2014 20:12
    הגב לתגובה זו
    18 1
    מסוגלות לבצע קידוחים במים עמוקים? מספר קטן, גם וגם. מונופולים? רוצה גז לכל עבר? תלכי, גברתי, לטיטאן, ירח שבתאי. אסטרונאטית ממש, השלי הזאת
    סגור
  • 10.
    רציו עד יום שלישי שער 60. (ל"ת)
    יורוליג 08/01/2014 20:08
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 9.
    מספר קטן. איפה בעולם מספר גדול? איזה אדיוטית (ל"ת)
    פול 08/01/2014 19:58
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 8.
    כמה טיפשרות צרות עין ורוע יש באישה אחת אידיוטית (ל"ת)
    יעקב 08/01/2014 19:54
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • 7.
    היא לא מרפה
    אזרח 08/01/2014 19:52
    הגב לתגובה זו
    15 1
    כמה שהיא פאטתית ועלובה הקשקשנית הזו שחוץ מלנהום ולעשות נזק לא תרמה במאום לא למדינה ולבטח לא למפלגתה שהשכילה והעיפה אותה מראשותה אז דיי הרגעי ושבי בשקט כי מי מסוגל להרים כיום את פרוייקטי העל הללו בתחום הגז אם לא נובל .
    סגור
  • 6.
    שלי אם ההצעה שלך כל כך פרקטית תנקבי בשם החברות שאת
    הצעות בלי תוכן 08/01/2014 19:34
    הגב לתגובה זו
    23 1
    רוצה שיקבלו את המאגרים והם דעלי יכולת לתפעל אותם ברמה כמו של נובל. עד אז אל תתנפלי על כל העולם ואחותו ותציעי הצעות הזויות
    סגור
  • גזפרום
    ip 08/01/2014 22:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מתאים לשלי
    סגור
  • הבעיה ששלי לא מתאימה לגזפורום. כל ההצעות שלה עורבא פרח (ל"ת)
    שלי , לא שלי 11/01/2014 20:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    כמה נזק גרמת כשעתרת נגד הייצוא ?
    יחימוביץ =נזק למדינה 08/01/2014 19:05
    הגב לתגובה זו
    22 1
    את מכשפה רעה שיודעת רק לגרום נזק. נמאס ממך חתיכת אפסית שכל הזמן עושה רוח וצלצולים שעולים למדינה מיליארדים. הקנאה שלך והחוסר פרגון ידועים לכל אחד במדינה
    סגור
  • 4.
    מונופול
    כחלון ש 08/01/2014 18:49
    הגב לתגובה זו
    15 1
    המונופול הגדול ביותר עד היום היא המדינה וראי מחיר הקרקעות .כמו כן כאשר המדינה רוצה להתערב במחירים היא יודעת לעשות .ראי מה המדינה רוצה לעשות בארנונה אז מי זה המונופול,
    סגור
  • 3.
    שלי חימוביץ
    אלי 08/01/2014 18:44
    הגב לתגובה זו
    24 1
    אחרי שהפסידה לבוזי היא מוציאה את התיסכול שלה על תשובה סתם אפס שלא מבינה כלום
    סגור
  • 2.
    שוב הרעה מקשקשת שטויות?! (ל"ת)
    משה 08/01/2014 18:36
    הגב לתגובה זו
    19 2
    סגור
  • 1.
    שלי מצטער תלחמי להוריד את המע/מ על דירה